Recenze Škoda 120 L Mpi :)
“Dal jsem do toho hodně práce a času, ale stálo to za to.”

Autor recenze: syd (27 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1986 Typ motoru:1300 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:87 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 22. 1. 2007

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zanesený chladič.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jsem automechanik, a chtěl jsem nějaké auto, které si lehce sám opravím a popřípadě i upravím.Koupil jsem ji před pěti lety na inzerát, rok výroby 1986, červená barva, garážovaná, absolutně bez koroze, ale byl zadřený motor, protože předchozí majitel zapomněl po výměně oleje řádně dotáhnout zátku..a byl konec.Takže ceny byla 3000 káčé, což bylo velmi dobré.

Po vymontování motoru jsem usoudil, že nemá cenu jej spravovat, jelikož by bylo nutné vyměnit klikovku i dvě ojnice, tak jsem se na to vybodl, a rozhodl se zkusit něco jiného.Známý má autovrakoviště a nabídl mi za 5000,- motor z felicie 1,3 z roku 2000, komplet i se vsřikováním Mpi.Věděl jsem o možnosti legální zástavby mototu z Favorita do této škodovky, který je podmíněný montáží vlečené nápravy za škoda 130 , hřebenového řízení a čtyřpístových brzd.Nápravu jsem sehnal za 500,- i s převodovkou, brzdové třmeny + prasátka za 200,-. A motor z Felicie je v podstatě to samé.Nějvětší problém byl vyřešit palivové čerpadlo, protože do nádrže prostě nešlo, ale s trochou přemýšelní a uprav se to povedlo.A dalším oříškem bylo zapojení celé elektroniky, ale s tím jsem si poradil s pomocí kamaráda autoelektrikáře.Převodovka s nápravou tam šla jak po másle, protože karoserie z tohoto roku už na to byly připravené.Po zástavbě bylo potřeba ještě trochu běání po úřadě a po technické, ale nekonec to mám v techničáku zapsáno.

Tak a teď zkušenosti.Jasně, mnozí řeknou, že nemá cenu do takovýho verglu vůbec vrážet peníze a čas.Zejména majitelé octávek v tédéíčku a f plný palbě a majitelé podobných hustokchárů že jo..ale neco vám řeknu..s trochou píle lze z tohodle auta vykouzlit velice dobré přemisťovadlo, pokud na něm člověk nemá tlumiče a čepy 100000 kilometrů po smrti a nejezdí na pneumatikách 155 SR 14, tak ty jízdní vlastnosti nejsou zas tak špatné.

Já tam obouvám 175/65 R13 a sedí to na silnici líp než kdejaká Felicie.Dále jsem tam dal sedačky z Mitsubishi Colt a čtyřramený volant z Formana a člověk si v tom hned připadá jak v jiném autě.Jistě, bezpečnost je téměř nulová, protože se škodovky muchlají jak paírová krabice, ale většinu nehod si člověk stejně zaviní sám a já nejezdím jak hovado.Motor není zevnitř díky vlečené nápravě téměř slyšet ani při 130 Km/h.Víc se u nás stejně nesmí, tak co.

Před rokem jsem s tím absolvoval cestu z Opavy do Prahy s průměrnou spotřebou necelých 7 litrů a to jsem jel celou dobu svých 120 km/h.Maximálka byla tachometrových 170.Vždycky jsem dojel bez poruchy, jen minulé léto mi za městem vyvařila voda, protože bylo 1)nechutné vedro a 2) jsem měl zanešený chladič.No nic, nabral jsem vodu z potoka a upaloval dál.Chladič jsem sehnal za 500,-.Dále jsem už měnil jen oba kulové čepy (2x110,-) kotouče + destičky (700,-) a výfuk (300,-).Koroze mě netrápí, před každou zimou vystříkám dutiny a spodek a je zameteno.Celková investice tedyTakže i tohle se dá vykouzlit ze staré škodovky.Celková investice tedy něco okolo 10000,- když nepočítám pneumatiky a svůj čas.Za tyto peníze jsem získal vůz, ve kterém sice každá větší nehoda znamená riziko, ale na jehož udržbu mi stačí kladivo a šroubovák.

Na závěr jedna perlička, jednoho dne mi začal kolísat volnoběh a jelikož nedisponuji diagnostickým přístrojem, zavolal jsem do jednoho servisu, že potřebuji tuto závadu opravit.Když se ptali co mám za auto a já řekl že stodvacítku, tak mě dotyčný odbyl s tím, že na legraci teď nemají čas a pak se pěkně divili když jsem s tím přišel :).Nakonec to byla vadná lambda sonda.

Takže tak.A všem, co tu budou mluvit o nějaky starym střepu vzkazuji, ať si ty svoje supr káry strčí někam, protože nejvíc pomlouvají tihle frajírci. Holt, každej na to nemá...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120

Vložit komentář

ten frajer prd má asi elektromobil ladu keď útočí na spotrebu škodovky mal som dve 120 jeden tuning z tej by nestihol na svojej lade ani prečítať čísla a mal som aj ladu

14.01.2010 | 10:40:36 | dark Reagovat

to prd

Docela s tebou souhlasim.

13.03.2009 | 13:00:58 | jamieson Reagovat

fuj, ohv motor, 3x uložená klukovka, nezmyselne objemný chladiaci okruh, 42Ah baterka, vkuse odpálený ventilátor na chladiči, plechy ako z papiera, pokiaľ sa nereže z pružín čumí to do neba, nikdy sa to poriadne nevytopí a len je furt zahmlená, vibrácie pri určitých otáčkach, furt uvarená, štartovanie hnus, spotreba otras, horšia ako v mojej lade, nerobte chlapci, kúpte si ladu v dobrom stave a vymeňte za tieto haraburdy ako som urobil ja, nemôžem si vynachváliť, tieto nedostatky čo som písal hore lada vôbec nemá a dokonca to aj ide a nie iba žerie, prípadne s motorom 1.7 to už je vcelku dobrá mašina na tie roky a momentálnu smiešnu sumu : D

19.02.2009 | 01:23:57 | prd Reagovat

SKODA

AHOJTE,KTO MY PREROBI MOJU SKODU 120 GLS A DA LEPSI MOTOR..A KOLKO TO ASI STOJI

08.01.2008 | 17:32:32 | MIREC Reagovat

unikatni vec, doporucuji

..v tomto pripade doporucuji zcela unikatni vec- www.xado-eu.cz

10.11.2007 | 08:31:40 | Zarad Reagovat

potrebuji poradit

ahoj SYDE koupil skodovku 105 je velice zachovala a ma uz vynenenou prevodovku ze 125citky.a v garazi mi lezi kompletni motor 1:3mpi s bosch jednotkou a kabelazi.chci to vrazit do te skodovky.vim ze to jde,dokonce jsem si precetl tvuj clanek tak jsem o tom presvedcen.potreboval bych od teda nejake rady a to hlavne zapojeni elektro.palivove cerpadlo uz mam jen to vsecko namontovat.prosim porad.mam kluka ktery umi delat elektriku ale rikam ze bez planku na toto si netoufne.kdyby byl planek a a popis jak to vse zapojit bylo by to asi u mne uskutecnitelne.
Visjak mohl vych sehnat sani a a dat tam karburator a le nechci.
diky predem a odpoved.

30.10.2007 | 10:55:50 | botan Reagovat

škodověnka naše zlatá

Tak to moc gratuluju, hlavní je, že jsi spokojen. Mám Š 120 také a je to můj mazlík, baví mě se o to autíčko starat , krom ní mám ještě jedno...
Škoda jen, že mi chybí takový šikovný ručičky, jako máš ty...

16.03.2007 | 11:36:24 | Olča Reagovat

Koníček

Je teda pravda, že v této recenzi se našlo pár lidí, co s námi, fanoušky do škodovek trochu soucítí, ale i tak se tu našlo prá (parodn to slovo) idiotů, kteří si myslejí, že tohle auto tu už nemá co dělat. Jo prostě se najdou tací, ktřeří škodovku nemají jen jako přibližovadlo, ale tráví na ní volný čas a věnují ji péči aby nějak vypadala a mají ji jako svého koníčka. Já sice ve svojí škůdce mám pouze sériový motor a vše je původní až na pár vyměněných věcí, které jsme měnil převážně z vlastní vůle, protože jsem je chtěl měnit. Není to žádná rezavá kraksna ale auto, jemuž jsem třetí majitel a i když nemám garáž, tak se mu snažím co nejlépe věnovat. Protože není nic lepšího než pocit z dobře odvedené práce a hlavně, je to moje auto, tak co je mi do ostatních že moje auto urážejí, maximálně si o nich řeknu že to jsou ubožáci a sami by to nedokázali dát dohromady. Je pravda že na dnešní dobu to auto značně zaostává, a technologie byla zastaralá už když byl vůz ve výrobě. Neměl původně ani existovat (je to následovník vozů 100 a 110) ale i tak má spoustu svých fanoušků a lidí, kteří prostě 105ky a 120ky milují a nedají na ně dopustit.
Parodn za můj dlouhý přízpěvek ale chtěl jsem se vyjádřit.

20.02.2007 | 05:47:56 | Vilda M. Reagovat

re: kanada

Taky se jich tam moc nevyvezlo. Asi kanaďani poznali, že je to sráč, tak to nekupovali :-)

24.01.2007 | 19:33:07 |  Reagovat

Jseš dobrej,tak tohle beru!Samozřejmě vlastním mnohem novější vuz než ty,ale takový přístup k věci se mi líbí.Aspon jedna 120 která určitě dobře vypadá a hlavně se za ní nemusí dnešní bouráky do každého nepřehledného kopce táhnout jak smrad.Tak at jezdí!Zdarec

24.01.2007 | 13:51:41 |  Reagovat

Gratuluju, zlaty cesky rucicky.. ucite to chtelo hodne zrucnosti a nechapu, ze to snazeni nekdo odsuzuje. Je super, ze se najde 120 o kterou se nekdo takto stara a jeste by dala na prdel nejakym novejsim autum... PS: uz sem taky videl ve 120 motor z Octavie 1,8T :-)

24.01.2007 | 12:17:45 | Kovar Reagovat

topení

Ono jak to topí nezáleží, jestli má auto motor vpřdedu nebo vzadu, záleží na konstrukci radiátoru, já jsem si do škodovky dal radiátor z favorita a topí to o stošest, akorát to nezačne topit tak brzo jak třeba ten favorit

24.01.2007 | 11:43:10 | honza Reagovat

Jo kdyz je to konicek, tak mu to neberme...urcite obdivuju zrucnost... ja videl motor z feliny v erku

24.01.2007 | 10:56:56 | diego Reagovat

píst

2 nejsou 4. Ale favorit měl taky plovoucí.

24.01.2007 | 10:13:02 | Ami Reagovat

dnes se do většiny aut montují brzdy s plovoucími třmeny ale to tenkrát u nás ještě nebylo, takže místo jednoho pístku na každé straně třmenu jsou tam dva.

24.01.2007 | 09:58:46 |  Reagovat

práce

90 % řidičů nemá možnost vámi zmiňované opravy si sama opravit doma. Proto když započtu finance za opravu v servisu už to tak levné nebude. Dále běhat po vrakovištích a shánět díly které jsou většinou mrtvé.Většina lidí potřebuje auto aby jezdilo a ne aby se v tom člověk věčně vrtal. Pokud vás to baví nic proti tomu. Jen mě zarazila nutnost čtyřpístních brzd .To se snad nedává do obyčejných aut ani dnes....

24.01.2007 | 09:24:18 | Ami Reagovat

kanada

v kanade by v tom aute zamrzly,lebo ako vieme škodovka z motorom vzadu nikdy nekúrila(netopila).

24.01.2007 | 08:34:20 | polip Reagovat

Tak já bych do toho ty prachy fakt neinvestoval, ale musí se uznat, že Škodná s motorem vzadu se vstřikováním je opravdu unikatní kousek. I když nějaký menší množství Škodovek s motorem 135 se vstřikovánim (jednobod) se vyrobilo přímo ve fabrice (vývoz do Kanady).

23.01.2007 | 22:25:48 |  Reagovat

Nadávání kvuli autu!!

Děte někam,každej má jinej vkus.Mě se třeba líbí auta konec 80 a začátek 90 let.Někdo si koupí třeba 120 a dá jí do hromady(kompletní GO) a napíše o ní recenzi a nějakej BLBEC si to přečte a začne mu nadávat jen kvuli stodvacítce.Tak tohle ne pánové,radši se zamyslete nad sebou,než něco napíšete.JASNÝ!!!!!

23.01.2007 | 20:14:40 | Kuba Reagovat

Syde ty chudáčku chudej já bejt chudej jako ty tak tady nepíšu ani o trabantu

23.01.2007 | 18:32:12 | zigi Reagovat

Naprostý souhlas. Ne každý má na nové auto a pokud to máš v hlavě srovnané a víš, že je to jenom plechová krabice a není na závodění, tak jsi na nejlepší cestě najezdit spoustu šťastných km.Sice zrovna přestupuju od 120 do jiné kategorie, ale i tak musím říct, že to není tak špatné auto, jak se v některých komentářích dočítám. Tak držím palce, ať Ti to jezdí.
PS: Jestli jsi jel do té Prahy po dálnici (jako že asi jo), tak to seš fakt frajer

23.01.2007 | 16:00:52 | farfan Reagovat

Nevím co tě oprvaňuje mi nadávat, já jsem to nemyslel tak, že na MĚ nikdo nemá, ale že každej nemá peníze nějaky hodně dobry auto.Každýmu průměrně inteligentnímu člověku to dojde, ale tobě asi ne.Doufám že nemáš řidičák...

23.01.2007 | 13:56:50 | syd Reagovat

Na tebe fakt nemám. Ty jsi těžkej kokot!

23.01.2007 | 13:19:45 |  Reagovat

Máš recht!!! Hlavní je že se to auto líbí tobě a né nějakejm namachrovanejm volům.Vlastním taky jedno postarší auto a jsem s ním spokojenej.Hlavně ať slouží!!

23.01.2007 | 12:09:12 | :-) Reagovat

Nadšenie

Syd : Vidieť, že si fanda a nadšenec. Autíčko získalo svoju "dušu" vďaka tvojej práci. Nakoniec, finančne to nebolo príliš náročné a hrejivý pocit pri srdci za to stojí. Fandím ti a prajem veľa spokojných km.

23.01.2007 | 11:59:08 | janmil Reagovat