Recenze Škoda Fabia 1,2 Htp 51 KW
“Spokojenost”

Autor recenze: kouba (21 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,2 Stav km při koupi:4 km Stav km nyní:10 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 12. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Fiesta 1,1.Peugeot 406 i. Escort 1,8 td

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím jsem musel do servisu jen se špatnou aretací roletky kufru.V záruce opraveno.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Když sem se rozhodoval jaký motor váhal jsem mezi 1,4 a 1,2.Toho Htp jsem se docela bál, protože mám kombíka,ale pak mě kluci v práci říkali, že jí maj a že to není tak špatné.Tak jsem dal na jejich slova a mám HTP ve výbavě sport.Někomu to může přijít směšné k tomu motoru ale jde spíše o stupeň výbavy.Nečekal jsem tedy žádný zázrak a nedělám si ambice honit audiny a spol po dálnici.Pěkně mě překvapil jak si jede,dám tam 90 a jen to udržuju nikam se neženu pustím si rádio a jedu.Při takové jízdě není problém jet pod šest litru.Můj rekord zatím je 5,1 na 50km dlouhe trase.Jasně, když jí začnu šlapat na krk a držím jí na 150 tak si holka něco veme ale to každý auto.A jak si tady pročítám ty komentáře tak mi připadá že tu všíchni jezdí ve 2,0 a víc a min.rychlot alespoň160 jinak to není ono.Určitě to není nejmodernější motor ale je naprosto jednoduchý a je tam málo věcí co by se mohlo vysypat.Rozvodový řetěz napínaný tlakem oleje,snímač otáček,polohy vaček,klepáni a nasaveného vzduchu.to je vše co tam je.A kdyby se ti co na to tak strašně moc nadávají řídily předpisy a trochu přemýšleli a na cestu se vydali o 15 min dřív tak nepotřebujou 3,0 a pedál na podlaze.Jsem naprosto spokojený a proti motoru nemá nic.Možná chrochtá nebo luxuje ale co.


Interier se mi taky líbí jen se mi zdá, že je tam málo odkládacích míst.Celková spokojenost.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

po roce a půl

Tak už mám svou Fabinku rok a půl a najeto 26 000 km.vše bez závad, ale podcenil jsem mrazi a nestihl jsem nalít nemrznoucí směs do ostřikovačů a průser už je na světě.Jasně nejdřív mi zamrzli ostřiky což by se dalo pochopit ale jak se oteplilo tak jsem je zkusil jestli už to půjde a ono to šlo ale jen chvíli. při ostřikování zadního okna se najednou začali ozyvat vlevo pod přístrojovou deskou zvuky jako když tam srčí voda. No taky že jo po chvíli co se objevily ty zvuky tak mi začala kapat voda na levou nohu. tak jsem zamířil do servisu.Mysleli si že se to jen někde rozpojilo a že to bude za chvilku opravené jenže ve spoji to není prý mi tam někde ta hadička praska a musí se vymontovat přístrojová deska aby se na to dalo dostat. takže ted trnu hrůzou až to udělají jak bude vrzat přístrojovka a kolik šroubků v ní bude klepat. zatím to v servisu nemám ,počkám až na leden . tak pápá

24.12.2009 | 17:34:28 |  Reagovat

to ľuboš

Jo tak to mas pravdu, ty napravy stojej fakt za prd.Zadni (tuha) je starsi nez sam Kristus a predni je dosti pretezovana.Predek je moc tezky, auto ve vyssich rychlostech nedotacive.Takove napravy maji jen B5-ky, nebo i B6 a B7 ?

27.09.2009 | 09:20:37 | jamieson Reagovat

Neznám horší motor(krom 1.9 sd v citroenech).Velká spotřeba,nedá se s tím bezpečně předjížděta o zvukovém projevu bych se mohl rozepsat na hodně dlouho.Prostě nebrat !

26.09.2009 | 22:23:00 |  Reagovat

Realita

Máme fábii 1.2 jako druhé vozidlo. Byla koupena jako funglovka. Zatím si nemohu na nic stěžovat. Absolutně bez poruch krom vyskočené hadičky zadního ostřikovače. Žere pruměrně 6litrů takovým běžným jízdním stylem. Výkon motoru je plně dostačující pro běžné potřeby na krátké a střední vzdálenosti. Jediné co se mi na ní nelíbí je ze vyjimečně někde něco zavrže, přístrojovka tlačí do kolena, za předním sloupkem lze přehlédnout i kamion, motor vydává zvláštní zvuky a je velice neklidný. Opravy budou za trest. Při strhávání plastu 5 dveří se pokurví nejen pérka/cvoky ale potrhá se i plast. Když si budete chtít vyklepat promáčklé boční dveře, Nezapomeňte si koupit asi 30 nejtů a středně velké nýtovací kleště. Já když ty obrovský nejty viděl tak jsem to raději vzdal. Než abych odvrtával tolik nejtů kvůli dvěma ranám gumovou palicí, to raději budu jezdit s ďolíkem. Hliniková náprava je taky dobrej nápad. Jsem zvědavej kdo to povolí až budu chtít vyměnit rameno. Buď se utrhne šroub nebo závit. Výfuk podléhá korozi příliž brzy. Interiér se špatně udržuje v čistém stavu. Samozřejmě má i svoje plus. Je spolehlivá, nemá se na ni co rozbít, relativně hodně levné náhradní díly.

26.09.2009 | 20:01:01 | Radouš Reagovat

607 je do cca 190 km

celkom svižná, okolo 200 jej dôjde dych, 2,7 HDi je trochu iná káva, pri dobrých gumách a geometrii je stabilná aj okolo 220 km, 607 majú celkom zaujímavo riešený podvozok a na dobrých diaľniciach je radosť dupnúť. Na DOBRÝCH!! Pričom 2,7 má premenlivú tuhosť tlmičov a je to naozaj cítiť. Jazdne na úrovni A6, bez Q.
Ale: Na SK a aj v CZ nie sú diaľnice oplotené, nadchody pre zver takmer neznáme. Cesty sú katastrofálne. Premávka pernamentne preťažená. Vodiči nevyjazdení, nie všetci samozrejme, agresivita, bezohľadnosť na ceste je priam národná vlastnosť. Preto súhlasím so ŽIŽOM, že pri 200 je človek prakt. bezmocný, ak mi niečo vletí do cesty cca 100-200-300 m pred autom. To, že tu klepkám, je z 70 % šťastia a náhody, že vo chvíli, keď sa mi cesta zliala do uška ihly, nič nečakaného nenastalo.
Nuž a Tvoj Passat má síce vynikajúci motor, ale nápravy staré 20 rokov, vôbec neboli stavané na 220 a viac. Nehovoriac o tech. stave. To je iba marketing. Ani od majiteľa Bugatti Veyron sa nečaká, že pôjde 400 km za hod. Ale pre EGO je to dobré.
P.S. No, neviem si predstaviť, prečo niekto cudzí, nepoznajúci staršie auto má potrebu ísť 220...Na cintorín je aj iná cesta. Nemusí pritom rozflákať mašinu.. . Ale pokiaľ sa Ti už auto zdá nestabilné, je to už varovanie !! Si už na hrane podvozka.
Nissan Primera z 95 sa dal riadiť aj pri 200 s prstom v nose, ale to mal najlepší podvozok svojej doby. Akurát človek nepočul vlastné slovo.

06.09.2009 | 20:37:58 | ľuboš Reagovat

to ľuboš

Castecne souhlas.Jen nesouhlasim s nazorem, ze 220 na rovince zvladne i cvicena opice.Bud si jistej, ze s auty, ktere hure sedi na silnici, to jde jen stezi.Kdyz tatovi pujcim Passata, tak rika, ze pri rychlostech nad 180 kmh auto moc nesedi na silnici.Pry je dost nestabilni.Ja s nim jezdim docela casto, tudiz jsem si uz jakz-takz zvyknul.Ale kdyby jsi tam posadil cloveka, ktery by v nem sedel poprve, tak nevim, nevim jak by to ukociroval treba v rychlostech kolem 220 kmh.Nevim jak tve auto, no muj Passat se tak chova.

06.09.2009 | 18:19:47 | jamieson Reagovat

Podľa mňa a mojich skúseností,

sa nedá jazdiť 200 km/h pohodovo a dlhodobo. Nato nemáme cesty, ani v DE. Dá sa krátkodobo dupnúť, vyfúkať sadze a opäť zbehnúť na cca 150-160, aj to nie všade. Na našich cestách 1-3 tiredy už aj 80 je niekedy nebezpečná.
A už som tu raz písal, odrátajte si z max. rýchlosti vášho auta -20% a dosiahnete dlhú životnosť agregátu.
Rýchlosť úplne inak vnímam v 25 rokoch, inak v 39... . Teraz mám väčšiu radosť, keď prejdem tech. úsek 70-80 km, než na rovine 220...tam to dokáže aj cvičená opica.
Otázka šťastia, či tam nebude kameň, srna, nejaký holub, iný vodič..., v 200 máte min. času na reakciu. Vlastne žiaden.To je fakt.
A pozerajte menej filmov typu Rýchlo a zbesilo. Videl som kúsok z druhej časti, nedalo sa to pozerať, akoby tí chlapci ešte nemali vodičák.

06.09.2009 | 15:54:08 | ľuboš Reagovat

frupo:

.....se špunty v uších.

06.09.2009 | 15:07:44 | Itall Reagovat

HTP 51 kW

Zdravím všechny kolegy motoristy. O motorech HTP se povídá leccos a ne vždy je to košer. Máme doma Fabii s tímto motorem jako 2 vůz v rodině (manželka s ním dojíždí denně cca 30 km do práce) a s klidem mohu konstatovat, že není špatná. Vzhledem k danému výkonu a celkovému pojetí je samosebou určena pro klidnou jízdu, kdy se umí odvděčit i velmi zajímavou spotřebou, u mne např. s 5,1 l/100 km při delší trase (do rychlosti cca100 km/hod). "Závodníkům" a různým "hazardérům" nebude vyhovovat, ale, není to závodní vůz. K občas udávanému nepříjemnému hlasitému projevu se také divím, Fabča je naprosto v pohodě, ve srovnání s mým TDI není co srovnávat. Pokud se tedy případní zájemci toho (12 ventilového) HTP bojí, není důvod k obavám. Pro naloženou rodinu, na dálnici a na opravdu dlouhé trasy máme Octávii TDI, která je na tyto účely významně vhodnější.

06.09.2009 | 14:58:48 | frupo Reagovat

: )

Měl jsem auta s větším a silnějším motorem a uvědomoval jsem si že tam ta výkonová rezerva byla, a možná proto jsem předjížděl tam kde si to s Htp nedovolulji.Tak si počkám a po 0.5 km je úsek kde můžu v klidu předjíždět i s tímto motorem.Je to v hlavě každéhé z nás jak a kde bude předjíždět.Není to o tom že bych neměl rád silná auta ale většinu řidíčů to nutí jet rychle.Neříkám že všechny.A to že ve služebácích ten motor žere ,se není čemu divit,každý ví jak se stakovým autem jezdí.To je pak lehké říci že to žere i trávu když na každé křižovatce motor točí ke 4000 ot a honího jak nevím co.To je ale zase věc firmy jaká auta nakoupí a k čemu boudou sloužit.Takže to není chyba jen v těch HTP.

03.05.2009 | 17:47:50 | kouba Reagovat

to Zíža

No to, jak daleko pojedu nez stihnu zareagovat se da vypocitat dle reakcniho casu (ktery je ale individualni).Dovolim si nesouhlasit ze schopnost vnimani rychlosti konci kolem 150-ti.Ono je velky rozdil (alespon dle me) jet treba 150 a 250.A nenapsal jsem ze jet 200 je bezpecnejsi.Napsal jsem jen ze mnoho ridicu se na jizdu soustredi urcite vice ve 200 kmh jak treba v tech 80-100 kmh.Ono v tech 200 kmh je dost velky aerodynamicky hluk (alespon v mem aute) a hlavne stabilita je o dost mensi.A kdyz vidim ze auto je mene stabilne tak se logicky a zejmena pri delsi jizde vice soustredim.Ja jsem nechci davat rozumy pro nevyzrale, jen jsem chtel vyjadrit svuj nazor k dane tematice. A dekuji i za ten tvuj.

18.04.2009 | 18:51:09 | jamieson Reagovat

Jamieson

Pokud řídím, tak se samozřejmě věnuji stoprocentně řízení. Nebo myslíš, že bych jinak najel za 30 let milión km bez nehody? (Milión to bylo vloni, jezdím dál, jen pro pořádek). Tím se nechci vyvyšovat, ale asi mám na řízení jiný názor než ty. Není to pro mě počítačová hra, kde má každý x životů. Ve skutečnosti máme jen jeden. Jezdi si jak rychle chceš, ale nedávej to sem jako recept a návod pro ostatní nevyzrálé. Budou si to chtít vyzkoušet a chraň nás Bůh!

14.04.2009 | 20:35:59 | Žíža Reagovat

Jamieson

Víš co je smutný? Že ty a tobě podobní řeknou "sám jsem už jel 200 a vím jaké to je". Problém je v tom, že nevíš nic. Vůbec nevíš, jak jsi v té rychlosti bezmocný, pokud k čemukoli dojde. Vůbec nevíš, jak daleko dojedeš, než vůbec zareaguješ. Vůbec nevíš, jak šíleně dlouho auto poletí, když ho nezvládneš. A taky nevíš, že lidský mozek už v této rychlosti nevnímá reálnou rychlost, tato schopnost končí někde u 150ti. Potom už nevníváš zásadně rozdíl. Tobě a tvým kamarádům to holt zatím vyšlo a nic se nestalo. Až se stane, už sem psát nic nebudeš, to mi věř. A řešit takový nesmysl, že jízda ve 200 je bezpečnější, to už je na psychologa. Je mi jasné, že jsi ještě nevyzrálý mladík, a časem dostaneš rozum. Také jsem si to v mládí prožil.

14.04.2009 | 20:31:36 | Žíža Reagovat

to Zíža

Mam x kamaradu ktery jezdi hodne rychle (casto krat i pres tech 200 km), sam sem jel vice nez 200 kmh a vim jaky to je.Ovsem takove rychlosti zkousim na usecich ktere poznam , tam si to dovolim.Mam tam vetsi jistotu nez na silnici ktera je sama zatacka a navic ji neznam.Pro Anonyma : Ty se furt soustredis na jizdu stopercentne ? Ale no tááák...

14.04.2009 | 19:35:26 | jamieson Reagovat

Jamieson

No jasně, dvěstěkilometrová rychlost je bezpečnější. Proto bourá tolik debilů s kšiltovkama, narozdíl od důchodců. A taky proto nikdo takovou rychlost nepovolí ani na dálnici - bylo by tam moc bezpečno.

14.04.2009 | 18:17:46 | Žíža Reagovat

A říká vám něco setrvačnost? Roste totiž se čtvercem rychlosti. Takže to co ubrzdíš ve 100km, neubrzdíš ve 200 km, kdyby ses posral a soustředil se jak chceš. Jste nějak mimo.

14.04.2009 | 18:15:31 | Karel Reagovat

Radek a Jamieson

Normální zodpovědný řidič se na jízdu soustředí v jakékoli rychlosti. To možná vy máte ve 200 oči vykulený a myslíte si že máte reakce jako pilot stíhačky. Pokud si myslíte, že ve 100 se nepotřebujete soustředit plně na jízdu, tak se nedivím, že je tolik nehod. V rychlosti 200 ujedeš 2x takovou vzdálenost než ve 100, ale i když se víc soustředíš, nemáš reakce 2x rychlejší. Navíc sebemenší chyba (nejen tvoje, ale i někoho, kdo ti neočekávaně vjede před auto) je v této rychlosti mnohem fatálnější. Jamieson: Blbce ze sebe děláš sám, na to ničí asistenci nepotřebuješ. Jinak samozřejmě tento váš nesmysl vyvrací názory odborníků i statistik.

14.04.2009 | 18:13:00 |  Reagovat

To Kouba

Recenzent si myslí,že mít silný motor je jen na porušování předpisů a k ježdění velkou rychlostí.Ale to je nesmysl.Mít motor s nějakou výkonovou rezervou je přece hlavně kvůli bezpečnému předjíždění.A ještě k těm recenzím na htp.Když to čtu od lidí,co tohle auto mají,tak to všichni chválí,připadá mi,že to chválí proto,že už to auto mají a nic jiného jim nezbývá.Na druhou stranu,když to píše člověk,co jezdí služebním,tak to nikdo nechválí a všichni se shodnou na jedné důležité věci a to je neskutsečně velká spotřeba htp motoru,který žere i trávu kolem cesty.

14.04.2009 | 17:55:34 | Ladik Reagovat

Vidim, ze anonym se snazi ze mne udelat za kazdou cenu blbce, i za cenu te skutecnosti, ze vetsina jeho poznamek je vytrzena z kontextu a ve vetsine pripadu je NEOBJEKTIVNI !

14.04.2009 | 08:01:01 | jamieson Reagovat

Anonyme, je to o tom, že rychleji zareaguješ, protože se ve vysoké rychlosti na jízdu logicky více soustředíš. ALE v té rychlosti za reakční dobu ujedeš větší vzdálenost, než při 50km/h a pomalejší reakci. Nevím, co na tom nechápeš.

13.04.2009 | 19:05:53 | Radek Reagovat

Jamieson

No to byl zase blábol ! Ve 200 vidíš dřív překážku a rychleji zareaguješ ! Ty vole, já padám.

13.04.2009 | 18:56:41 |  Reagovat

to autor

No ono kdyz se vdas na treba 500 km cestu autem, tak tech 15 min ti moc nepomuze.Ovsem beru, ze zalezi od delky trasy.Ale ono na delsi trase, kdyz jedes po kvalitnem useku cesty a zejmena kdyz neni husta premavka, tak to neni pro zkusenejsi ridice zas az tak nebezpecny.Vysoka rychlost ma na kvalitne silnici i sve devizy jako treba ta ze v rychlosti 200 kmh urcite davas vetsi pozor, jako kdyz jedes treba 100 kmh, tim padem uvidis driv prekazku a muzes driv zareagovat.Ale kdyz nedavas pozor a nekde se vytrepes ve stovce, tak to muze mit za jistych okolnosti tragicky nasledky.Ale zas kdyz si to nejaky typek huli 200 po okresce a predjizdi na neprehlednych mistech atd. tak tu uz kritizovani vysoke rychlosti chapu.Nejlepsi je dle meho nazoru spojit rychlost a ostrazitost dohromady a bude URCITE mensi pocet nehod.O to se ale musime snazit predevsim my, ridici.

13.04.2009 | 18:24:16 | jamieson Reagovat

Zaleží na podmínkách

10 litrů mi to bere když po dálnici držím pořád 160km/hod vícsi to nevzalo.a byl to 50km dlouhy usek a pořád na podlaze. Mám najeto okolo 12 000 Km a někdo mi říkal že do 15 000 si to bere mín, a po první servisní prohlídce když tam odblokují nějaký ten zajížděcí režim tak to pak začne brát víc.Tak uvidíme.Jo s tím režimem to mám od prodejce tak mě prosím neukamenujte kdyby to neboly uplně přesné.A myslím že u takhle slabého motoru hodně rozhoduje jestli jedete sami nebo plné auto.Většinou jezdím sám nebo ve dvou tak to je docela vpohodě,ale nedávno jsme jeli ve čtyřech a nějaký ty bágli a to jsem byl docela smutnej.

14.03.2009 | 12:22:31 | kouba Reagovat

Nevěřím

To je nesmysl,HTP nemohlo jet 140.

08.03.2009 | 22:43:10 | anonym Reagovat

spotřeba

Tak to jsou, opravdu, ale opravdu škaredá slovíčka. Milenci HTP si za okamžik na tobě smlsnou, protože u nich jezdí max. za 5L/100km. Ale klaním se odvaze.... .

08.03.2009 | 22:12:24 | Radek Reagovat

Jo ta spotřeba

Loni jsme jeli na hory. Jelo HTPčko a já se svou starou (kvůli zaujatosti nepíši s čím) 2.3L automat 1.6 tuny vážící vůz. Jeli jsme defakto předpisově 130-140 já jel za 8,9 L a ta to HTP za 10,2 L..odměřeno přesně u benzínky........

08.03.2009 | 22:04:42 | Pavel Reagovat

:)

Tak koukám, že tady je každý závodník. Možna by jste měli chodit na recenze jiných aut a nezahazovat se se šrotem jako FII.Já sám s ní jedu po dálnici za 10l ale to si každej musí uvědomit na co to auto s tímhle motorem chce.A ten kdo jezdí věčinou po dálnici a koupí si HTP a lítá s ním 150Km/hod(což je téměř maximum) a diví se že si veme12l tak je pako a měl volit silnější motor.Tak než sem něco napíšete tak si to přeberte.Někomu to prostě stačí,dojede si na nákup a je rád že se dopravím kam potřebuje.

08.02.2009 | 01:41:01 | kouba Reagovat

Ale toto všetko nič nemení na tom, že ostatní výrobcovia dostanú z objemu 1.2 väčší výkon, takže vychvaľovanie 51 kW pri takomto objeme je tak trochu smiešne.

07.02.2009 | 18:49:17 | Petrík Reagovat

Jerry

Teď je přesně vidět, jak motorům rozumíš. VVti tam není na to, aby vytáhli o 2 kW víc. Je to pro zploštění grafu kroutícího momentu a výkonu. A když o tom nic nevíš, tak se tady nepředváděj a neber si to do úst.

07.02.2009 | 18:47:38 | Standa Reagovat

Jedna 1.2 tříválec už existuje. A víme, co je to za chudáka. Naštěstí u Toyoty mají nad 1.0 motory 4 a více válců. Motor 1.3 16v, který je v Corolle už před 15lety je výkonnější a má vyšší životnost než ty koncernový sračky. A co se týká turba. Ano, je to cesta, ale riziková. Je jen otázkou času, kdy se na něm něco vysere. U benzínu není nutné turbo, stačí objem. U dieselu to, v současné době, bez turba velice těžko.

07.02.2009 | 18:46:57 | Radek Reagovat

To jsem drahý Radečku netvrdil. Ale když vidím "pokusy" typu z litru skoro sto koní, tak je to blbost. Možná tomu Yarískovi pomůže "dabl" VVTi, aby z litru dostli další 2Kw navíc. Ale ono stačí zvednout objem z 1,0 na 1,2 a máte to jisté taky i bez vylepšovátek. Jediné podstatné vylepšovátko by bylo turbo.

07.02.2009 | 18:40:17 | Jerry Reagovat

To Kouba

Krouťák jako těch brutálních 100 N.m. . Ty při pohodové jízdě v kopci jistě pomohou. :-))

07.02.2009 | 18:37:51 | Radek Reagovat

Kouba

Myslíš popojíždět? Od semaforu k semaforu? To ano. Ale už tě vidím na okresce v kopci jak jedeš do 2500 otáček s HTP. Tady budeš právě ty MUSET jet na plno, aby jsi se nestal tahounem kolony aut, která budeš brzdit.

07.02.2009 | 18:20:36 |  Reagovat

Yaris,Suzuki atd. jo maj o pár Kw navíc.Ale k čemu vám jsou někde u 6000 ot/ min.Myslím že pro normální jízdu je potřeba mít točivý moment a výkon o něco níž.A ně to tahat pořád do omezovače.S HTP se dá krásně jezdit do 2500ot/min. To by těm vysokootáčkovým motorům moc nevonělo.

07.02.2009 | 18:16:35 | Kouba Reagovat

Ano Jerry, čísla prodávají - HTP 44kw (51)kw. Obstarožní technika Koncernu "válcuje", dle tebe, všechny automobilky světa, protože máš sám Škodárnu. Kdybys měl Renaulta, tak budeš vykládat to samé o něm. Co třeba si přiznat, že Koncern jsou předražená, technicky podprůměrná, vozidla? Ale to nejde, když ho tak miluješ....

06.02.2009 | 05:47:56 | Radek Reagovat

To je dosť všeobecne napísané. Pochybujem, že na brzde mal niekto všetky Yarisi s motorom 1.0.

06.02.2009 | 00:38:28 | Petrík Reagovat

Až na to , že Yarísek má tuto hodnotu vyloženě papírovou. Když ho dáte na brzdu, tak u dobře zajetého kousku se výkon dostane na 44Kw. Ale čísla prodávají, že....

06.02.2009 | 00:23:46 | Jerry Reagovat

Anonym

Nie je. Najmä ak Yaris má 51 kW z ani nie litra. Suzuki má pri objeme 1.2 výkon 63 kW, alebo Micra 59 kW. Takže koncern dokázal, že z tohto motora nedokáže dostať nič. A hlavne to neporovnávaj s 20 rokov starým motorom. Aspoň trochu objektivity by ti neuškodilo, skôr ako sa začneš strápňovať. Alebo žeby známy Ing.? Potom je to diagnóza, to je v poriadku.

05.02.2009 | 22:51:30 | Petrík Reagovat

Chlapi, není úžasné, že z tříválcového motoru o objemu 1,2 dokáže koncern dostat velmi solidních 51 kW?? Mimochodem vím o známém který má renaulta, a má 54 kw.To by nebylo nic divného, ale jde o čtyřválec! a obsah 1,8 litru!!! škoda-simply clever

05.02.2009 | 22:38:59 |  Reagovat

omluva

Omlouvám se za grafiku předchozího příspěvku, ale takto zhuštěně si to "zařídil" server sám :)

05.02.2009 | 22:30:38 | Honza Reagovat

to...

to Aleš:
souhlasím, spotřeba je v porovnání hmotnost/výkon na dálnici fakt příšerná. Jezdím Mazdou 6 v benzinovým 2,0 a na stejné trase mám běžně 7-8 l/100 km.

to Dušan Mihálik:
podle mého je hodně důležitý pocit z vnitřního prostoru vozu, jelikož v něm trávíš celou jízdu autem. Na mě prostě použité plasty v Cee´du nepůsobí subjektivně dobře. Ale jinak znovu opakuji, že Cee´d je po dalších stránkách hodně povedený auto s ohledem na poměr cena/výkon.

to anonym:
máš pravdu, že Clion Grandtour bych za ty peníze měl plus mínus taky a s mnohem lepším motorem, ale zase tu hraje pro mě (nemusí to tak být pro všechny!) roli menší kufr a osobní antipatie k tomuto vozu :( Co se jízdních vlastností týká, tak si myslím, že je na tom Fabie lépe (v Cliu Grandtour jsem jel, takže to není jen plané plácání do větru). Nicméně na každého mohou dané vozy působit různě, proto se taky asi vyrábí různá auta ve stejných třídách :)

05.02.2009 | 22:29:32 | Honza Reagovat

až tak?

"když jsem zkoušel jet mezi Prahou a Brnem cca kolem 150-160 km/h, tak už spotřeba atakovala 12 l/100 km" fíhááá to snad ne!! Při této konstantní rychlosti mě bere cca 8-9 l/100km...Motor 3,0 24V /152kW v daleko těžším autě(P406 sedan)

01.02.2009 | 22:59:56 | Aleš Reagovat

Honzovi - plasty

Nie celkom chápem to hodnotenie plastov. Mám Ceeda a či je plast taký, alebo onaký - je mi to jedno - lebo tak či onak s ním prakticky neprichádza do kontaktu (teda s väčšinou plochy).Keď som si vyberal auto - tak ma takéto veci vôbec nezaujímali. Zauímal ma priestor, motor, výbava atď. Určite sú lepšie plasty pozitývom, ale určite nie takým aby som pre ne zavrhol to či ono auto. Maximálne ak by niečo drnčalo - ale na to človek i tak príde až po čase. A ešte si neodpustím poznámku, že zhruba takú istú spotrebu má i môj Ceed a to jazdím hlavne diaľnicu a mesto - a vôbec to nešetrím. Pri ekonomickej jazde to dotiahne manželka (nie ja) spotrebu na okreskách na 5,7 litrov, pri 130 km to je cca 7,4 a pri tých 150 - 160 km je je to cca 8 litrov - to isté je i v meste.A pritom Ceed je ťažšie auto a motor 1,6 CVVT má viac ako dvojnásobný výkon. Preto mne osobne trochu uniká zmysel motoru 1,2 HTP. Nejdo o výkon, ale o spotrebu k pomere k výkonu. V malom aute s tak slabým motorom by som čakal aspoň o liter nižšiu spotrebu v meste i na okreskách. Na vyššie rýchlosti na diaľnici to samozrejme nie je vhodný motor ani teoreticky.

01.02.2009 | 22:54:10 | Dušan Mihálik Reagovat

To: Honza

Třeba Clio Grandtour. Ve všech ohledech lepší, za lepší cenu a hlavně z MOTOREM. Za těch 310 tis bys ho měl z 1,2 TCE 100 koní.

01.02.2009 | 21:29:42 |  Reagovat

Honzovi

Hezky napsáno, ale nechápu, proč se vždy musí objevit věta "nenašel jsem lepší vůz v dané ceně, který by"... Nabíháš si na to, že tě tady sjedou znalci. Vždycky totiž najdeš lepší vůz. Hlavně v dané ceně. Protože pod pojmem lepší si může každý představovat ledasco. Ale určitě bys sehnal v dané ceně nejen lepší, ale i hezčí.

01.02.2009 | 21:07:15 |  Reagovat

Fabia II combi 1,2 HTP Sport

Trochu osobních zkušeností. Koupil jsem manželce Fabii II. v karosářské variantě kombi a ve výbavové verzi Sport. Už si tady umím představit všechny "zasvěcené" komentáře o tom, že verze Sport s tímto motorem je hloupost. Berte to však jen jako pouhý marketingový název výbavy a nikoliv ambice tohoto auta, a nedej bože motoru, na jakékoliv sportovní svezení. Co si budeme nalhávat na řádění či závodění to auto opravdu není stavěno, ale verze Sport má docela rozumnou výbavu a hlavně velmi dobře tvarovaná sedadla (na danou třídu a cenovou kategorii).

Vybírali jsme auto, které je za rozumné peníze (btw naše auto stálo přesně 306.000,-- s další příplatkovou výbavou jako je např. loketní opěrka mezi předními sedadly, hagusy, metalíza, prodloužená záruka na 4 roky, zámek řazení atd.) nabídne relativně velký kufr (aby se tam vešel pes a nebo časem dětský kočárek) a splní očekávání co se týká přepravy po městě a v jeho nejbližším okolí. Na tyto účely je auto přímo perfektní a nenašel jsem žádný jiný vůz v dané ceně, který by splnil tato očekávání. Jako bonus beru i tu skutečnost, že jsme natrefili na speciální leasingovou akci, takže na autě za 5 let přeplatíme pouhých 6 tis. Kč (+ pojistky) - jen tak pro zajímavost je to od GE Money Auto leasingu.

Auto jsme koupili v říjnu 2008, v současnosti má najeto cca 10 tis. km a průměrná dlouhodobá spotřeba je 7,1 l. Jezdíme s tím většinou podle předpisů s podílem města cca 75 %. Pokud auto vytáhnete na okresku a jedete opět podle předpisů respektive max. do 100 km/h, dosáhnete v pohodě spotřeby kolem 6 litrů. Pokud však jedete na dálnici stabilní rychlostí 130 km/h, tak už máte spotřebu kolem 9 l/100 km a když jsem zkoušel jet mezi Prahou a Brnem cca kolem 150-160 km/h, tak už spotřeba atakovala 12 l/100 km, což je docela hrůza. Všechno jeté na 16 palcových zimních pneumatikách Sava.

Můj závěr tedy je, že když se auto pohybuje víceméně v městském a příměstském provozu, tak se s ním dá bez problémů jezdit kolem 7 l a to snad ještě trošku klesne při použití letních pneumatik.

Co se výbavy týká, tak nám v autě nechybí snad nic podstatného pro pohodové užívání vozu a designově to sice není žádný extra krasavec, ale je to otázka zvyku. Nicméně dílenské zpracování interiéru jsem v této třídě asi neviděl lepší. Např. Kia Cee´d, která je sice o třídu výše má zpracování interiéru a hlavně použité plasty na nesporně nižší úrovni (a to musím říct i přesto, že jinak je to podle mého docela povedené auto).

01.02.2009 | 20:50:39 | Honza Reagovat

Spíše bych chtěl vidět, který auto není levnější, než Fobie, při stejné sociální výbavě.

25.01.2009 | 20:01:13 | Radek Reagovat

re: Koubakovi

Tak nemusí to být zrovna nafta, na kterou ja nedam dopustit! Ale třeba takovej Ford Fusion 1.4 s 80k, 58kw za 315tis je rozhodně lepší, už jen podvozkem!!! Švara tu utrapenou 1,2HTP 47kw měl a aby tam alespoň něco měl, tak ho vyšla na 360tis. no a nakonec z toho byl tak nadšenej, zě ani nedoplatil leasing a auto dal po 3.letech za 150tis. pryč, takžě s navýšenim 220tis.za tři roky vháji Já osobně jsem loni opět dal přednost 3,5. roku staršímu Mondeu TDCi 96kw 131k v plné výbavě za 250tis ktere je jak nové a svezení je uplně někde jinde!

25.01.2009 | 19:55:59 | POZEM Reagovat

Pozemkovi

Tak mi ukaž na nové auto s 2,0 TDI, HDI.DTCI do 300 000 kč.A předjíždím tam kde si jsem jistý a když je to za potřebí. Nemusím předjed auto co jede 110km/hod.pojede v klidu za nima nebo si jede svých 90.A Avii si myslím že předjedu hravě takže tohle neřeším.Ale rozumím tomu kdo chce předjíždět za každou cenu že pod kapotou musí něco mít.To jsou potom ti Passati a spol. jenže ty maj cenovku trochu jinde.

25.01.2009 | 13:52:23 | kouba Reagovat

Spotřeba SM 04/2009

Podle Světa motorů 4/2009 čl str. 6 až 10. jsou spotřeby následující.
Město (prům. rychlost 19 km/h) 1.4 16V - 9.9l, 1.2 12V HTP - 8.9l.
Dálnice (prům. rychlost 116 km/h) 1.4 16V - 8.5l, 1.2 12V HTP - 9.4l.
Silnice . tř. (prům. rychlost 62 km/h) 1.4 16V - 6.1l, 1.2 12V HTP - 5.5l.
Citace článku ze spotřeby ve městě: "Z ekonomického hlediska jasně triumfovalo HTP s průměrem 8.9,
1.4 16V si nárokovala 9.9, tedy o celý litr víc.Citace článku ze spotřeby silnice 1. třídy:V testu spotřeby opět zvítězil kombík 1.2 HTP,
1.4 16V spálila 6.1. Na dálnici byla spotřeba u HTP vyšší o litr.
Jako vlastník krátké HTP musím říci, že tento motor mimo dálnici plně vyhovuje a spotřebu
mám v létě cca 5.2 a zimě 5.5. Motor HTP je velmi živý a temperamentní do 90 km i s malou spotřebou , takže budí dojem
že má krátké převody, ale v 90 na 5 točí 2700 viz např: http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html.
Jelikož má kroutící moment položen nízko , je možno s klidem řadit mezi 2 a 3tis. otáček. Ve městě se nechá jet na 4. stupeň 50 km/h s otáčkami 1900.

24.01.2009 | 17:12:04 |  Reagovat

Spotřeba

Už zas ta spotřeba u socialních vozu značky Škoda! Ted je supr clánek ve SVĚTĚ MOTORŮ č. 4/09 tam je jasnej tes spotřeby 1.2HTP a 1.4 16V tam je průměr město a dálnice 9,9l/100km Ty keci o 4,4l je samozřejmně hovadina! Joo takhle okamžitá z kopce na pětku a jen tak lehce noha na plynu! Taky do dnes nechápu naco si lidi kupujou utrápenou 1.2, když jediny plus je o pár korun menší pojistka a když potřebuje předjet, tak na to nemá a přitom spotřeba např. oproti takovemu 2,0TDCi , TDi , HDi kde je spotřeba kolem 5.5 - 6,5l je u 1,2 vyšší!!!

24.01.2009 | 15:05:29 | Pozem Reagovat

Taktak, je vždy lepší, když je strojní část auta ojetá a auto stále vypadá slušně, než když je strojní část v dobrém stavu a kastle je hniloba.

23.01.2009 | 12:00:05 | Itall Reagovat

Karlovi

To je pravda že Logan je větší,ale koukal jsem na ten jejich konfigurátor a vyšel by mě o asi 20 tis levněji ale zdaleka bych tam neměl takovou výbavu jako mám v F2.A k tomu pozinku,ty favoriti a oply.Taky se podívejte jak vypadaj když ten pozink nemaj a když už jste viděl nějaky pěkný kousek tak se o to majitel před zimou a po zimě musí starat a raději v zimě ani nejezdí.A když už jsem ty penize za to dal tak nestojím o to pořád vyplachovat podběhy a běhat okolo auto s nějakýma přípravkama aby to nerezlo.

23.01.2009 | 11:15:22 | kouba Reagovat

Jak vidět někomu kastle bez pořádné antikorozní úpravy nevadí. Přesto si myslím, kdyby Logan pozink měl (nebo i Picanto a Chevrolety), prodalo by se jich znatelně více. Já např. tyhle auta rovnou neberu při koupi v úvahu jenom z tohohle důvodu. A je nás víc . Z vlastní zkušenosti vím, že koroze je většinou nepříjemný problém u nepozinku už po 5-6 letech celoročního provozu. Tam to začíná a pak se to stupňuje.

21.01.2009 | 13:41:00 | Itall Reagovat

POZINK

A proč? Měly pozinkovanou karoserii Favority, Felicie, Fiaty a Oply? Taky ne. Pokud nechceš mít jedno auto 15 let, je to fuk. Co jezdí Wartburgů a jinejch starejch pekáčů (Š 120) bez pozinku... Za ty peníze nemůžeš chtít nezničitelný auto. Ale službu určitě udělá.

20.01.2009 | 22:42:06 | Karel Reagovat

A už má ten Logan konečně pozinkovanou karoserii?

20.01.2009 | 22:34:01 | Jerry Reagovat

Než HTP

Tak když kombi, tak raději Logan MCV. Za ty peníze je rozhodně větší.

20.01.2009 | 19:58:27 | Karel Reagovat

kamilovi

koupil Jsem sí jí třeba proto že sjem chtěl kombíka a jak koukam na stranky prodejce tak ten tvůj Acent je sedan a doto bych těžko narovnal dvě kola bagli atd. A když jí hodně ženu tak si veme 8l ale to mi zas tolik nevadí pač nejezdím jako hovado pokaždé když do toho sednu.A před fábkou jsem měl auto se kterým sem jezdil běžně za 9,5 takže když teď jedu za 5,5l tak jsem spokojený.

20.01.2009 | 19:09:27 | kouba Reagovat

Acent 1,5 Crdi vs, Fabia 1,2 Htp

K tej spotrebe,

Okresky s lahkou nohou cca 4,5 - 4,7l
Dialnica zhruba 160km/h to berie nieco okolo 6l

Mylsim ze tvoja fabia pri jazdeni takym tempo , bude zrat aj travu okolo dialnice, o pruznosti a zrýchleni, res. výkone sa ani neda bavit.

Neviem ci je to prasprostou neznalostou, alebo tuzbou po opiceni sa po kazdom curakovi co si kupi fabku?

18.01.2009 | 17:15:47 | Kamil Reagovat

HYUNDAI ACCENT 1,5 CRDi

Myslim si ze za tie peniaze co si investoval do fabie s tak slabuckym motorom, mohol by si mat v nafte hyundai accent 1,5 CRDi 81kw s krutakom 235Nm,
Skus len tak zo zvedavosti sa objednat na skusobnu jazdu a zober zo sebou este aspon 3 kamosov, ktorí sa s tebou prevezu.Pri tej jazde vela veci pochopis, ale aj dost neskoro...
Prajem vela km bez nehody, ....

18.01.2009 | 17:08:34 | Kamil Reagovat

Petru K

Ohledně té vysoké spotřeby u Roomstra.Kolega v práci ho měl s HTP a byl doslova nešťasný.Nejelo to a žralo tak jak udáváte.Ale to bude tím že to jsou dvě odlišná auta,Roomster je o dost těší to je jedna věc a proto má i kratší převody.Prý se sním dá běžně rozíždět na dvojku,coš se FII moc nechce.Tak proto tam je tak velký rozdíl ve spotřebě.

16.01.2009 | 09:29:06 | kouba Reagovat

a na druhém místě sekačka HTP

15.01.2009 | 18:43:59 |  Reagovat

Renault--- celkově jedno z nejporuchovějšich aut evropy..

14.01.2009 | 20:19:59 | Dejvidos Reagovat

Tak to fakt ne,takove trapeni co jsem zažil s Renaultama,bych vam ani nepřal.Renault je sračka..

14.01.2009 | 20:18:20 |  Reagovat

Raději jednoho renaulta než dvě fábie. Třeba twingo - GO !

14.01.2009 | 20:14:49 |  Reagovat

pro venca

To by mě fakt zajimalo,s čim jezdiš ty,tady je to samy zakomplexovany magor,a k ty Fabii,jsou fakt drahy a HTP je děs,ale znamy ji maji,jeden ma 1,4 16V a jeden TDi 1,9 a mužu řict,že super.Souhlas s anonymem,lepši než sračky Renault..

14.01.2009 | 19:43:22 | david Reagovat

Pro Vencu

Jsi zakomplexovany ubožaček,je mi tě fakt lito,chudačku,udělalo se ti alespon dobře,když jsi takovy sračky vypustil z huby?? Tebe nanapadlo,že se někomu to auto libi,pořad je to hodně prodavany auto a myslim si že vždycky bude,a pro tvuj klid,taky bych si asi nikdy fabii nekoupil,ale nic proti ni nemam,pořad lepši než Renault..

14.01.2009 | 19:37:40 |  Reagovat

Venca

Chlape souhlasím, nic škaredšího jak fábie2 neexistuje!! Zlatá jednička!! Ta je pěkná. Proč si lidé kupují tu hnusotu? Rád ti odpovím - jsou to lidé, kteří nic jinýho nechtějí, poněvadž jim sto dváca vydržela 15- 20 let, (pak přišla filda celkem držák, ale rezivěl jak sviňa! Ale to je odpuštěno, bo zvyk ze sto dvacítek je zvyk. A jim to nepřijde divné, že musí každý rok stříkat podlahu a dutiny.) a je to domácí výrobek, který na každým rohu spraví. Nikdo jim nevymluví, že konkurenčí vůz jiné značky má levnější servis a díly! Prostě jsou to zabedněnci, ale naštěstí jich už není tolik. Pravdou je, že mají klid od dutin a každoročního nástřiku spodku vy- váženou drahým nákupem vozu a smotorem - alá sekačka! Dále pak argumentují, že při prodeji má škodověnka větší bazarovou cenu, ano maj pravdu, dražší krám dráž se prodá, ale pokud si koupím konkureční levnější vůz tak je samozřejmé, že jako ovetinu ho prodám levněji, ale rozdílově jsme na tom stejně. To už moc lidí nepochopí a já přeji škodovce za ty její předražený sračky bankrot!!

14.01.2009 | 19:15:11 |  Reagovat

Spotřeba

Já jenom trochu žasnu nad zde udávanou spotřebou když čtu rekord 5,1l/100km, dokonce 4,4l/100km . To mě skutečně nedalo abych nereagoval. Já měl před rokem své auto v servisu a půjčili mě Roomster s tímto motorem 1.2HTP. Měl jsem jej 10dnů, jezdil jsem s ním pouze na delší trasy (dojížděl jsem v té době do zaměstnání 140km) a mě naopak ta spotřeba dosti zklamala. Neměřil jsem to přesně, pouze vím že jsem byl zvyklý na svou Felicii 1.9D s průměrnou spotřebou 6,4l/100km a když jsem měl půjčeného toho Roomstera tak jsem byl překvapen že k té pumpě jezdím mnohem častěji než jsem zvyklý. Odhaduji to velmi zhruba na spotřebu mezi 7 a 8l. Roomster byl nový, měl najeto přes 2tisíce km. S tou spotřebou kterou udáváte mám pocit že to snad ani nemůže být jízda.
Nejde mě o to se s někým honit, překračovat povolené rychlostní limity a podobně. Jenom jsem s tím jezdil tak jak jsem zvyklý, prostě možná trochu svižněji. Chtěl jsem zkrátka i do kopce jet alespoň těch povolených 90km/h , na dálnici když jsem chtěl jet do kopce 130km/h tak to už byl docela problém a musel jsem tomu opravdu šlapat na krk a stejně to ztrácelo dech. Samozřejmě že se s tím dá dojet kamkoliv, z mého pohledu je ale tento motor méně bezpečný nikoliv proto že bych se chtěl s někým honit a jezdit jako blázen ale proto že jsem se s tím bál v kopci předjet například kamion protože zkrátka a dobře tu sílu na bezpečné/rychlé předjetí v jisté rychlosti to už nemá. To jsem ale vlastně ani nechtěl psát, jenom ta spotřeba kterou zde píšete mě prostě vzala dech a moc tomu nevěřím.

14.01.2009 | 01:38:38 | PetrK Reagovat

No, dost lidí říká, že se jim líbí více Fabia I, určitě je nadčasovější. Fabia II je podle mě také jaksi háklivější na výběr barvy. Např. stříbrná metalíza, na Fabii I velmi elegantní a také žádaná, na Fabii II vůbec nevyniká - možná je to trochu jiná barva, ale je to jak myš. Také modrá dynamic je děsná. Chce to asi jasné světlé barvy. Např. žlutá sprint je dobrá. No, tak takhle.

13.01.2009 | 21:50:57 | Itall Reagovat

Do města je ten motor tak akorát, když jsem v tom jel, tak jsem žasnul nad šíleně krátkýma převodama, kdy při stovce motor točí už přes 3tis.otáček. Ale upřímně řečeno -a je to můj názor a nikomu ho nevnucuju- Fabia II je nejošklivější auto ve třídě a nechápu, co lidi vede k tomu jít a tu hrůzu si koupit. Jsem zvědav, kdy si ty moulové v Ml.Boleslavi uvědomí, že prodává design víc, než cokoli jinýho.

13.01.2009 | 21:05:47 | venca Reagovat

Dobře zajeté HTP 47Kw běžně na brzdě dosahovalo i hodnoty 55kw...zakarbonovaný a zlenošilý kousek se zanedbanou udržbou naopak o dost méně. Tak páni - aspoň zase 200 komentářů ať je tu co číst !!!!

13.01.2009 | 20:44:44 | Jerry Reagovat

13.01.2009 | 17:11:10 | Itall Reagovat

To Honza

On má ve skutečnosti 72 kW, ale prej je to tajný...

13.01.2009 | 17:06:46 |  Reagovat

To alien5

A nemá spíš 61 kW, jestli ve Škodovce neudělali překlep, co myslíš?

13.01.2009 | 16:16:56 | Honza Reagovat

fabia combi

My mame kratkou fabii jako rodien auto pujcuji si ji od rodicu a take pokud to clovek nehoni tak to jede do 6 litru, rekord mam 4.4 :) pri prumerne rychlosti 64km.Az na ten zvuk je to slusny motor ve skutecnosti ma okolo 60 KW !!!! takze aby nejel :) cusik

13.01.2009 | 15:15:03 | alien5 Reagovat