Recenze Škoda Fabia 1.4 63kW
“V danej cene spĺňa všetky moje požiadavky ako jediné na trhu !”

Autor recenze: TTT (24 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1400 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:1 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 6.0 l/100 km Vloženo: 9. 7. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Seat Leon Stylance 1.9 TDI 77kW (2006)

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nie.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nová Fabia vo výbave SPORT , za priplatok má Climatronic, natáčacie hmlovky, odkladacie pakety, 16" hliníkové kolesá, predĺžený servisný interval.
Motor 1.4 je veľmi tichý v nízkych otáčkach, v meste ho takmer nepočuť, a čo ma prekvapuje, postupne ako sa zabieha ustupuje aj jeho dunenie pri vyšších rýchlostiach. Spotreba zatiaľ podľa PP 6.0 l/100km, kombinovaná, jazdené v režime ECO, asi tretina v režime AUTO (zapnutý kompresor klímy). Napriek 63 kiloWattom, nedosahuje ani zďaleka takej dynamiky ako 51 kilowattová 1.4TDI, avšak po zábehu prídu na rad aj vyššie otáčky, a tam sa ten výkon hádam ukáže :-).

Perfektné sú športové sedačky, majú dobré vedenie, a veľmi zhodnotňujú dizajn interiéru vozidla. Riadenie je taktiež vynikajúce, hlavne s koženým športovým trojramenným volantom sa ovláda Fabia skvele. Brzdy sú o poznanie lepšie oproti starej Fabii, avšak je tam cítiť rozdiel oproti autám so všetkými 4 kotúčmi... Projektorové svetlá svietia vynikajúco, vôbec neoslňujú, dialkové svetlá - detto.
Vzadu je opoznanie viacej miesta ako v predošlej generácii, sedadlá su aj vzadu vynikajúco vytvarované. Kufor je na také auto, akým Fabia je, královský, a nieje pravdou, ako píšu mnohé recenzie, že je rovnaký ako mala stará Fabia. Skôr mi pripomína veľkosťou hathbacky nižšej strednej triedy.

Mezdi nedostatky by som zaradil rádio Dance, ktoré slabo zvláda prelaďovanie staníc na silnejšie frekvencie, väčšinou až keď úplne zašumí... Vzhľadom na cenu tohto rádia, riadne faux paux. Autorizovaný servis mi tvrdí, že na tento tip rádia neexistuje žiadny zosilňovač, ani nič podobné..

Niekomu môže vadiť príliš tvrdý podvozok na nízkoprofilových 16" pneumatikách, auto občas podskakuje, avšak vôbec sa nenakláňa.
Prípadné otázky rád zodpoviem v diskusii.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Radkovi

HTP nemá krátké zpřevodování viz.
http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html
Vždyť i ten nejslabší motor HTP 40 kw má na 5. stupeň 3800 otáček, i ta dvojka jede 75 což je
běžná hodnota u jiných aut. Motor je skutečně do 100 km živý takže si lajk může myslet že má krátké zpřevodování.
Motor není určen na vytáčení na 6000 otáček a stačí řadit tak při 3 tisících, z toho vyplývá horší
zrychlení z 0 na 100. Mnohem důležitějším údajem je pružnost motoru a naměřených 12,7 sekund
na 4. stupeň z 80 na 120 km je na daný objem bych řekl velmi dobrá hodnota. Pokud si někdo koupí tento
motor s tím že bude jezdit tak ve dvou lidech max. ještě s dětma a že nebude jezdit po dálnici
tak je v poho. Samozřejmě je Fabia 2 mnohem lépe odhlučněna než Fabia 1, takže pokud bude jezdit do 100
tak motor téměř neusliší a vzhledem k designu Fabie 2 mu ho nikdo střízlivý ani neukradne.

11.04.2009 | 12:30:11 |  Reagovat

to TTT

"V danej cene spĺňa všetky moje požiadavky ako jediné na trhu !" No tak tahle veta svedci vo tom ze o autech vis jedno velky h...o !

11.04.2009 | 10:34:48 | jamieson Reagovat

HTP má kratší převodovku, protože motor nemá výkon, čili musí být v otáčkách, proto se zdá, že jede líp.

20.11.2008 | 14:47:40 | Radek Reagovat

To jsem myslel, že to bude živější, když se to trochu zajede. To je ten motor tedy pěkný lenoch. 1.2 51Kw HTP je do 100 kilometrové rychlosti živější. Jde za plynem o hodně líp.

20.11.2008 | 13:26:06 | KOLDA Reagovat

Zlepší dynamika? No o moc ne, není to diesel, který se rozjíždí 20.000km.

18.11.2008 | 19:10:46 | Radek Reagovat

Dotaz

O kolik se zlepší dynamika tohoto motoru po zajetí? Byl jsem se projet ve fábii s tímto motorem(1.4 63kw) a motor byl hodně tupý. Měl najeto cca 1500km. Jinak přeji hodně šťastných km bez závad a nehody.

18.11.2008 | 19:05:22 | KOLDA Reagovat

Krabice

Takovou krabici bych si nikdy nekoupil...když to auto vidím,tak ta šířka je fakt super..Škodovka umí dělat uzká auta:-)..když si sedne řidič a vedle sebe spolujezdec,tak pomalu se dotýkají nohy o sebe,jak je interiér úzký,ale když je vedle pěkná slečna,tak to nevadí,že?:-)

24.10.2007 | 10:19:38 |  Reagovat

Multipla=prase po nepodařené liposukci

20.08.2007 | 15:08:37 |  Reagovat

mám fiata multiplu a je to pro mě ideální auto v poměru velikost prostoru/délka auta.Ač je o pár cm delší než fabka místa je v ní jako v autobusu.Desing neřeším, alespon nesplývá s terénem

25.07.2007 | 18:48:28 |  Reagovat

spotreba

Cau,
Ja mam Ford fudion 1.4 16v a spotreba je vyssia o 0.3l teda 6.3l pri normalnej jazde.
Na fabii mi vadi maly kufor a maly vnutorny priestor - mal som fabiu 1.4.
Co sa tyka motora je asi zivsy ako na fusione.
Skoda ze skodovka setri na vnutornom pristore uz tolke roky, inac by som urcite zobral fabku - Rommster je prilis drahy
Maki

12.07.2007 | 22:18:00 | Maki Reagovat

to Pavel

V čom je nadštandardná, teda okrem toho, že dobre sedí na kvalitnej ceste? Mimochodom od Swiftu je asi o 20 čísel dlhšia, takže v rovnakej triede nie sú. Karosériu sa síce snažili okopírovať, lebo im asi došli nápady, ale výsledný efekt je hrozný. Keď sa rozhodli pre nárast výšky, tak mali pridať aj na šírke a nie uberať. Fakt nepodarené.

11.07.2007 | 22:32:37 | Petrík Reagovat

Fabia

Chtěl bych jenom napsat, že ve Fabii jsem najel zhruba 300 000km, s motorem 1,4 55kW benzin. Samozřejmě, že netrhá asfalt, ale je to relativně spolehlivé auto, VE SVÉ TŘÍDĚ nadstandard, dobrý podvozek- totožný s Audi A2. Ti kdo ji tady kritizují v ní možná ani nejeli. Navíc nová Fabia má společnou karoserii s novým Suzuki Swift. Srovnávejte tady stejnou třídu a neporovnávejte jí se střední nižší třídou.

11.07.2007 | 22:00:11 | Pavel Reagovat

Petrik

Kedze je to na tomto fore, tak ako to je, nehnevaj sa, ale nebudem konkretny, napisem Ti len, ze vsetky su kupovane uplne nove na Slovensku, a nelutujem kupu ani jedneho. Recenziu som pisal skor ako pomocku pre ludi, ktori nad autom uvazuju, a som ochotny imporadit na tomto fore, nie sa hadat.

11.07.2007 | 18:57:24 | TTT Reagovat

Prečo sklamanie? Ja som rád, že sú aj šikovní ľudia. Len si to stále nedoplnil.

11.07.2007 | 12:06:14 | Petrík Reagovat

Petrik:

Povolanie si netrafil, moji rodicia maju odrobene 40 rokov vo fabrike, na Tvoje sklamanie sa najdu aj taki sikovni ludia, co mozno zacali sami so smiesnymi peniazmi

11.07.2007 | 10:52:04 | TTT Reagovat

Takže povolanie : syn. Pýtal som sa aj od akých áut, tak to doplň.

11.07.2007 | 00:50:57 | Petrík Reagovat

Petrik moj mily

Moje meno figuruje v momentalne v 6 technicakoch, po predaji rocneho leonika, ktoreho som mal medzi prvymi 10 ludmi na Slovensku, ked sa taki ako ty k nemu pretlacali davom na autosalone, ja som sa uz davno v nom vozil !!!
K tomu ceskemu anonymovi: A co tak Tipickej Tsechische Tajtrlík ??

10.07.2007 | 18:42:10 | TTT Reagovat

Ak niekto napíše, že vymenil rok starého Leona TDI za novú Fabiu, lebo zmenil priority, tak to patrí do TOP 10 výrokov na týchto stránkach. Skôr by bolo vhodné, keby tu niekto za svoje predchádzajúce vozidlo uvádzal to, ktoré vlastnil a nie také, ktoré videl ísť okolo. A tvrdiť v 24 rokoch : viem o čom píšem, nie som majiteľom jednej značky auta, je pekné, len by ma zaujímalo, v koľkých techničákoch a od akých áut, je tvoje meno v kolónke majiteľ. Inak, čo sa týka dizajnu, súhlasím s Martinom. To auto vyzerá vďaka pomeru šírka/výška fakt smiešne a svetlošedý interiér si nezaslúži nazvať inak ako hnus. K podvozku : stará Fábia skákala aj na 14 gumách na nerovnostiach jak zdutá koza, takže na 16 palcových kolesách to bude orgazmus. A aké požiadavky na auto si mal, keď toto ako jediné ich splnilo? Mal si radšej pozornejšie študovať cenníky, priestor a výbavu, ak si ovšem v nejakom showroome vôbec bol.

10.07.2007 | 17:23:26 | Petrík Reagovat

Tupej Tatranskej Tajtrlik

Kašpare!

10.07.2007 | 17:06:03 |  Reagovat

Škoda -simply never!

Dizajn je otázka vkusu, ale to ako vyzerá nová Fabia, no hoši to je niečo strašné, tak úzke a vysoké auto tu dlho nebolo. Keď tu ešte pripočítam že technicky je to isté ako predchádzajúca Fabia tak novu nemá význam kupovať.

10.07.2007 | 16:36:35 | Martin Reagovat

To vidíme. Mal si aj Leona. Ale toho si vymenil za chliev. A aké auto ešte vlastníš?

10.07.2007 | 16:15:46 |  Reagovat

michalovi:

Komfort jazdy je myslim o triedu vyssi, niektore konkurencne automobily taky nemaju ani vo vozoch nizsej strednej triedy. Podvozok je ten isty co mala stara, je asi trochu inovovany a upraveny, na starsich Fabiach mam vsetko 14" kolesa, tu su 16", tazko porovnat, na tychto velkych su nizkoprofilove gumy a auto podskakuje, ale zato pevne dzri stopu a vobec sa nenaklana. Poznamka pre rypalkov: Velmi dobre viem o com pisem, niesom majitelom len jednej znacky auta....

10.07.2007 | 16:03:16 | TTT Reagovat

Pánové, no tak

Kdyby jste radši pisateli popřáli mnoho šťastných kilometrů a žádné problémy s autem.
Jste jak malí kluci...."MOJE AUTÍČKO JE LEPŠÍ, NE MOJE, MOJE..."

10.07.2007 | 15:08:24 | Dave Reagovat

Ta nová Fabie vypadá zvenčí fakt komicky a hnusně.

10.07.2007 | 14:09:36 |  Reagovat

Nadpis : V danej cene spĺňa všetky moje požiadavky ako jediné na trhu !, ma naozaj fascinuje. O akom trhu je reč?

10.07.2007 | 13:54:12 | Petrík Reagovat

komfort

Aký je komfort jazdy,ak možeš porovnávať so staršiou fabkou,pruženie,podvozok ?

10.07.2007 | 13:00:35 | michal Reagovat

Jo ten prechod je asi brutalni,ale aspon to neni HTP,nevim ja sem zatim zadne dily nepotreboval a kdyby jo,mam jich plnou garaz z bouracky:))
PS:Ja jen ze srovnavas pidikufr Fobie s normalnim kufrem,jinak nic proti

10.07.2007 | 10:51:29 | ToJa Reagovat

Anonymovi:

Samozrejme ze je to rozdiel, avsak trosku som zmenil priority.. A nieje to take krute, urcite nie.

10.07.2007 | 10:47:14 | TTT Reagovat

Předchozí auto seat leon 1.9 r.v 2006 ?- to musí být opravdu velmi kruté přesednutí z tohoto auta do fabie - ještě s touto motorizací

10.07.2007 | 08:48:00 |  Reagovat

Lagunakovi

Ked budem pisat recenziu o strednej triede tak sa pozriem na kufor laguny ty umelec, a konkretne laguna ho ma nat preco velky, tolko nahradnych dielov, co ten voz spotrebuje, to treba aj niekam nalozit, ze jo...

10.07.2007 | 00:18:15 | TTT Reagovat

Se podivej lagune na kufr a pak neco pis o velkem kufru:)

10.07.2007 | 00:07:20 | ToJa Reagovat