Recenze Škoda Fabia 1.2HTP
“Vzhledem k finanční dostupnosti je to dobré auto.”

Autor recenze: Jindra (25 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.2 HTP 47 kw Stav km při koupi:1 km Stav km nyní:8 549 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 12. 5. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Vypadávala plastová krytka od kličky vnitřního otevírání dveří u spolujezdce.

Jinak jsem po 8000 km zatím jinou závadu neobjevil.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to moje první nové auto ( dosud jsem mě jen ojetá ), takže nemohu srovnávat s jinými novými vozy. Ale jsem se svojí novovou Fábií 1.2 HTP 47 kw velmi spokojený. Musím říct, že jsem se obával, že budu muset častěji podřazovat a hodně ho točit, ale k mému překvapení to nebylo až tak špatné s tou leností motoru. Mile mě to překvapilo, protože mi připadá, že se s tímto motorem moc příjemně jezdí - 2000 až 4000 ot. mě osobně se zdají pohodové.

Ale chtěl bych někoho zároveň požádat o radu, protože při volnoběžných otáčkách slyším mírný klapavý zvuk - dá se velice dobře připodobnit, jako když vám odchází spojkové ložisko. Myslím se, že to není, protože jsem spojkový pedál sešlápl a ten zvuk je slyšet pořád. Možné ale je, že tento zvuk tříválce při volnoběžných otáčkách vydávají, ale nemohu to posoudit, protože se nemám koho zeptat.

Také by mě zajímalo, jestli se ještě vyplatí nebo zda se vůbec dělá ochrana dutin před korozí ( vystříkávání dutin ), když je auto pozinkované. Budu rád, když mi někdo poradí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Jeden válec

No skutočne len anonym môže napísať tak posmešnú a nekonštruktívnu kritiku, že klepanie motora spôsobuje fakt, že jednoducho chýba jeden válec. Mám trojválcovú 1,2 HTP so 40 kw výkonom, klepanie vadí aj mne, ale keď si spomeniem na škodovku 120 tku tak je to zanetbateľný detail. Auto jazdí dobre a aj napriek najslabšiemu výkonu som s ním veľmi spokojný. Nie je podľa mňa frajerina jazdiť na silných kubatúrach. Trojválcová Fabia je jednoducho dobré auto. Zdravím všetkých.

01.07.2008 | 09:07:09 | Martin Reagovat

preco klapavy zvuk

no tieto motory maju jeden problemik a to je ze im skoro odchadzaju rozvodove retaze a ten klapavy zvuk moze byt to ze retaz je uz vytahana a odiera sa o vodiacu listu pri novsich motoroch 1,2 htp vraj bola tato vodiaca lista zvysena ale ak preskoci retaz moze vazne poskodit motor mne odporucali vymenit podla stylu jazdy asi pri 30 000 až 60 000 km no mam akurat 18000 na rocnom aute a vyzera to ze by to mohlo do tych 40 000-50 000 vydrzat.a este ze tam odchadzaju snimace volnobeznych otacok co moze sposobovat nerovny chod motora a moznost ze sa nebude dat nastartovat.

23.01.2008 | 14:50:51 | galvis Reagovat

klepání převodovky

Ahoj, zaujal mě postřeh ohledně klepání v oblasti volnoběžných otáček. Mám Fabii-Combi 1.2/47kW, koupil jsem jí cca.1,5 roku starou ze ŠKODY a poklepávání mi vadilo od začátku provozu. Upozornil jsem na to už při převzetí - ale při opětovné kontrole bylo auto bez závady (měl jsem podezření na vůle v uložení motoru). Závěr mého pátrání je takový: ke klepání dochází v převodovce vlivem vibrací motoru, které se objevují pouze ve volnoběžných otáčkách - nemá to vliv na životnost agregátu, pouze ruší při stání na křižovatkách (čím je skříň více prohřátá, tím je klepání zřetelnější - např. při delší jízdě v létě, kdy klesá viskozita oleje ve skříni).
Tento jev lze ale odstranit mírným zvýšením volnoběžných otáček, resp. chiptunningem (viz web: http://www.cimbu.cz/index_cz.php?page=3&chip=10) cituji přesně: "Na základě zkušeností z provozu s těmito motory jsme dále upravili velikost volnoběžných otáček, jež lze potom nastavovat od 800 do 960 ot.min-1, oproti sériovým cca 740 ot.min-1. Výhodou je snadnější rozjezd bez zhasnutí motoru a dále se odstraní klepání převodovky..." Klepání je běžné u dieselových motorů,kde jsou vibrace při volnoběhu podstatné větší, ale je zpravidla přehlušeno poklepáváním motoru ( 1.2HTP je pochopitelně mnohem tišší ;) ). To je tak zhruba všechno, co mě k tomuto napadá. Zdravím, Martin, 40let.

15.06.2007 | 18:55:54 | Martin Reagovat

Ahoj Štěpáne, moc děkuju za tvoji radu, která je zajímavá, ohledně nástřiku dutin a koroze nýtovaných částí!! Jinak jsem s fábii spokojen, nepřipadá mi zas tak líná, jak se tady někde píše. Pravda není to zrovna dvoulitr, který trhá asfalt, ale na ten obsah motoru a počet válců to jezdí pěkně.
Taky ti přeju hodně šťastných kilometrů a bez koroze :-))

24.05.2007 | 12:12:10 | Jindra Reagovat

Ahoj Jindro,

jsem na tom skoro jako ty, je mi 26 let a také mám fabii 1,2 47 kw necelý rok. Je svižnější než 40 kw.

Tříválcový motor není o moc hlučnější než více válcový, jen zvuk motoru je posazen trochu výše, víceválcovlý motor vydává více hlubších tónů.

Nástřik dutin rozhodně doporučuji. Když si necháš udělat nástřik dutin do jednoto roku od koupi auta, tak většina servisů za práci účtuje polovinu ceny.

Při dnešní moderní technologii výroby karosérií rez moc nehrozí, navíc je kastle pozinkovaná, fosfátovaná a navíc nakovaná metalickým lakem. Některé části karoserie jsou nýtované a v místech nýtů může dojít k poškození pozinkové vrstvy a ke vzniku koroze. Proto doporučuji nástřik dutin.

Říká se, že již 24 hodin po výrobě auta se na karoserii nacházejí stopy koroze.

Fabia je dobré auto, přeji ti hodně šťastných kilometrů.

PS: Nedoporučuji ale s tímto motorem se snažit rychle předjet najednou dva kamiony ve strmém kopci, když za nima auto jede tak dvacítkou a pro předjetí je potřeba najednou jet tak osmdesátkou.

Štěpán

24.05.2007 | 10:08:40 | Štěpán Reagovat

Ahoj Milane, děkuji za radu,máš pravdu, že na ten tříválec si budu muset zvyknout
Dutiny budou - jak píšeš - určitě v pohodě, při dnešní technologii. To už teda nechám na servisu. Já tobě taky přeju hodně šťastných kilometrů !
Jindra

17.05.2007 | 14:17:51 | Jindra Reagovat

klapavý zvuk

Víš proč ti to tak klape? Protože ti chybí 1 válec :-D

16.05.2007 | 02:06:29 |  Reagovat

Klapavý zvuk je dost široký pojem, ale 1.2 tříválce jsou se svou zvukovou kulisou docela zajímavý. Je to něco jako "sekačka na trávu". Jesli jsi měl zatím jen čtyři a více válců tak je to pro tebe určitě něco novýho. Myslím si, že můžeš bejt v klidu.
Na dutiny zapomeň. Máš funglofku a pokud nebude nějak bořená tak to nech bejt. Ať ti dělaj jen prohlídky karoserie s pravidelným servisem. Nech si to potvrdit do servisky. Ale nevím jak to přesně Škoda má (kvůli záruce).
Ale třeba má někdo jiný názor:-)
Hodně šťastnejch kilometrů

15.05.2007 | 20:00:29 | milan Reagovat