Recenze Škoda Fabia 1.2 12V HTP
“Za dané peníze odpovídající protihodnota.”

Autor recenze: Peet (23 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.2 Stav km při koupi:6 km Stav km nyní:22 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5.5 l/100 km Vloženo: 18. 8. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Tempra 1.6

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím se žádná porucha neobjevila, ale začínají se ozývat "kosti" stabilizátoru a v interieru občas něco zavrže.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto bylo koupeno jako nové.
Předchozí auto se sypalo pod rukama a mě už nebavilo se každý den strachovat jestli třeba nenastartuji.
Volba tedy padla na Fabii a to hlavně proto, že jsem měl opravdu zajímavou možnost jejího financování.

Výbava je základní Classic, ale je docela slušně dovybavena prvky jako ABS, 2x airbag, klima, el. okna, al. kola, mlhovky, dálkový centrál, metalíza......
Trochu jsem měl obavu z motoru, ale hned po první jízdě jsem byl docela mile překvapen jeho vitalitou a posléze i spotřebou.

Motor je příjemně živý a na běžné ježdění v pohodě stačí.
Nemá rád sice plné zatížení auta, ale protože jezdím převážně sám, tak dostačuje. Neztratí se ani na dálnici a do 140km/h ochotně zrychluje.
Spotřeba se dlouhodobě pohybuje kolem 5.5l/100km.
Na dálnici je samozřejmě vyšší, ale stále to jde. ( 7l )
Musím podotknout, že s tímto motorem se musí člověk "naučit jezdit", jinak bude trpět motor i majitel......

Ještě musím dodat, že dynamika tohoto motoru se vyrovná i motoru 1.6 57kW, co jsem měl ve Fiatu.

U auta musím ještě pochválit jízdní vlastnosti, komfort jízdy, vynikající světlomety, přesné řízení i řazení, klimatizaci a docela slušné brzdy.
Z negativ bych napsal občasné povrzávání palubovky, hlučnější motor v tahu a tvrdší sedadla.

Zklamala mě již zmiňovaná (ne)životnost komponentů na nápravě.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Klima

Moje auto má 50 kW a taky vůbec necítím úbytek výkonu, když běží klima. Ale není to Fabia.

10.04.2009 | 19:13:55 |  Reagovat

K tomu jenom tolik, ze klima je fakt dobra vec(v lete).Ubytek vykonu nijak moc nepocituji (me auto ma 110kW), takze jsem spokojeny.

10.04.2009 | 19:12:23 | jamieson Reagovat

To stanley

Dodatečně jde dodělat mě jí např dodělávali do fabky protože jí zapomeli objednat jen cena je trochu vyšší 54tisíc pokud bys chtěl kontakt mám.

01.10.2007 | 13:46:57 | sparrow1 Reagovat

Jasně že jo!

Kurňa, co tady řešíte klima? Jasně že klima ANO! O tom jak často ji užijete, diskutuje jen ten kdo jí nemá. Klima ANO!
Já vím o čem mluvim. Já ji nemám a teď se kpu do zadku a dal bych nevím co, abych ji měl. Ale dodatečně to nejde. Pozdě bycha honiti.

01.10.2007 | 13:25:00 | Stanley Reagovat

No v dešti je to neocenitelný pomocník to okno se mlží neskutečně to jsem nikdy u jiného auta nezažil zřejmě konstrukční vada Fabky.Včera jsem to zkoušel při zapnutí klimi do minuty zamlžení pryč.A při zaplém topeni ventilátor na plný výkon deset minut.Dost nebezpečný rozdíl pro dobrý výhled.

21.08.2007 | 15:16:25 | sparrow1 Reagovat

Pre Petrika

Suhlasim, vcera v hustom dazdi som vyrazil z jednoho konca BA na druhy a spat. Jedine kombinacia klima + zapnute kurenie pomohla (velmi rychlo) odhmlit okna.
Inac, ked uz pisem o klime. Pokial mate manualnu, je dobre pri jej pozivani mierne prikurit. Inac ladovy vzduch robi neplechu, mne konkretne s prieduskami a trocha citim aj klby (tie mam nacate z niekolkorocneho jazdenia na motorkach v davno minulych casoch poznamenanych mladickou nerozvaznostou )

21.08.2007 | 14:36:05 | Vlado Reagovat

Omluva za preklep. Samozrejme tam malo byť auto s klímou a nie len auto.

21.08.2007 | 14:29:58 | Petrík Reagovat

3 mesiace ?

Z komentárov ma najviac zaujalo tvrdenie, že či sa oplatí kupovať auto kvôli trom mesiacom v roku. Autor tohoto tvrdenia asi nepozná všetky výhody klimatizácie. Čo tak jazda v daždivom počasí, kedy sa čelné sklo Fabie rosí jak prasa v saune? Naposledy som si to užíval včera večer, keď bol ventilátor na maxime a cez sklo aj tak vidieť nebolo. Klíma tento problém rieši bez problémov. Taktiež v zime, pri snežení je to to isté. Klíma odstraňuje z interiéru vlhkosť, takže má svoje opodstatnenie častejšie a v rôznych ročných obdobiach, ako len počas troch mesiacov. A pokles výkonu tam bude, ale pokiaľ človek jazdí slušne a nepotrebuje sa naháňať, nie je výsledný dopad až tak tragický.

21.08.2007 | 14:21:52 | Petrík Reagovat

Alternativa

Pred necelym pol rokom som riesil podobnu otazku, teda ake auto kupit v cene do 34O tisic Sk (to je cca 280 tis. Kc). Povodne som chcel Fabiu kombi, nakoniec som zvolil Thaliu (metaliza, hmlovky, el. okna, posilnovac riadenia, ABS, 2x airbag, klima, autoradio, 55kW motor 16V 1150 ccm) to vsetko za 316 tisic. Zatial som maximalne spokojny. Nepisem to preto, aby som na tomto mieste brojil proti Fabiam, iba ako alternativu, o ktorej som ani ja povodne neuvazoval. Podrobnejsie vid recenzie Renault Thalia. Zelam vsetkym citatelom (bez ohladu na to, ake auto vlastnia) vela kilometrov bez nehod a poruch .

21.08.2007 | 12:59:12 | Vlado Reagovat

Já jezdím převážně na kratší vzdálenosti a v tomto období klimu celkem často využívám. Cca před rokem jsem ještě vlastnil auto bez klimy a už bych ten krok zpět nedělal. Co se týče dotazu na klimu v 1.2 47kw, vlastnil jsem nedávno Fabii Combi 47kw. Úbytek výkonu tam je, ale není to nijak tragické, za to tragická je pak spotřeba :-) Proto už je HTP pryč..

21.08.2007 | 09:15:30 | Thomas Reagovat

Na dálnici v kopci jí potřeba vypínat není spíš jde o zrychlení při předjíždění.A co se týká nastydnutí ledvin tak dávat jí třeba na 18 je kravina já jezdím jako servisák po Praze taky pořád vystupuju ale nastydlý jsem jěště nikdy nebyl a zapínám jí okamžitě i na krátké cesty chladný vzduch je hned a vpředu to stačí nemusím přece chladit celé auto.když je venku 30 já dám 24 a problémy ani já ani parták nemáme.

21.08.2007 | 00:22:45 | sparrow1 Reagovat

To je právě ono, před prudkým kopcem na dálnici vypíbat klimu, to je nic moc.
Otázka je, pokud je venku 35°C a při 120 km/h se s otevřenými okny jet nedá, kolik stupňů je v interiéru, když funguje jen větrák.
Já jsem nikdy moc fabii nepreferoval, ale za 248 000 (tj. vč. 6000 za construct) už to celkem jde.

20.08.2007 | 23:33:29 |  Reagovat

osobně jsem auto s klimou nikdy neměl,ale pár aut s klimou jsem chvíli využíval.vždy jsem si navolil o 10st. méně nž bylo venku a večer jsem umíral na nastydnutí ledvin.

ale myslím,že za 248 000kč nebo 283 000kč,které dáte za tuto fábku se dá koupit i jiný vůz,nadruhou stranu někdo preferuje domácí značku a origo servis najde v každém městě

20.08.2007 | 23:18:22 | Loser Reagovat

Najezdím se soukromým cca 10 000 ročně,služební tak 30 000.Soukromé cesty jsou z 90 procent do 15 km,to auto sotva vychladíš,fakt to nemělo smysl.Ve služebním zapínám při delších cestách.Povaha mé práce je taková,že asi tak každých deset minut z auta vystupuji a provádím měření v terénu.To mám klimu vyplou,protože to je o zdraví.Chci jen říci ,že každý může zhodnotit,zda vynaložené peníze,v tomto případě nemalé,využije.Navíc,1,2 htp skutečně nemá nazbyt výkon,při velkém ročním nájezdu to není ideální volba

20.08.2007 | 23:17:01 | plzenak Reagovat

Cena klimy

Ještě jedna věc mě zaujala - pokud si člověk navolí teplotu místo 18°C, třeba 24°C, je možné, že výkon motoru nebude tak utlumen, jak při chlazení na 18°C?

20.08.2007 | 23:16:39 |  Reagovat

Cena klimy

Cena klimy je na sedany tour je cca 17500. Na nákupy je jasné, že klimu nepotřebuju, ale jet 1000 km přes den ve vedru, nevím nevím.
Jediné, co bych z klimy stále používal, je palubní počítač, ke kterému se jinak u sedanu tour člověk nedostane.

20.08.2007 | 23:13:28 |  Reagovat

jj

To plzenak: To jsi napsal hezky. Je znát, že jsi celkem skromný člověk... Pokud najedeš ve služebáku 99% všech svých cest, pak je to pochopitelné! Pokud někdo che auto využívat pro rodinu na více než (řekněme) 30% cest, pak je klima k nezaplacení(

20.08.2007 | 23:00:22 | Jirka Reagovat

No nevím, jak ostatní, ale myslím, že klima do auta s motorem 1.2 je opravdu silná káva, ale každého věc. Spíš bych se zamyslel nad tím, jestli má smysl doplácet k 248.000kč dalších 35.000kč za klimu (cena je dle ceníku Škoda, v nějaké akce možná nižší). Spíš bych se zaměřil na funkčnost interiéru, jako je např. el. okna (daleko bezpečnější, než "švihadla"), pořádné rádio ( dodávají z výroby i normální - Panasonic, ty jejich zrůdy jsou otřesný)...atd. Za 35.000kč toho bude opravdu hodně. Klimu sám v autě mám, ale používám minimálně. Nehledě k tomu, že v Belgii zase takový tropy nejsou.

20.08.2007 | 22:45:45 | Radek Reagovat

Klima rozhodně

Klimu určitě vyplatí se i na měsíc v roce.Ale ubytek výkonu je znát dost mám služebku 1,4 59kw a při zapnutí auto škubne a jede o dost húř vetšinou se tvrdi 10%výkonu dolu u mé předchozí 1,6 84kw to bylo znát taky ale méně.Ale stejně bych auto bez klimi nechtěl.A co se týká spotřeby tak max. o půl litru navíc.No a při předjíždění ji holt vždycky vypnu.Ale u náftáku bych řekl že tam to tak znát není jezdím občas ségřinou Octavkou 2,0Tdi a tam to vůbec nepoznám.

20.08.2007 | 22:43:04 | sparrow1 Reagovat

Vždyt to přeci píšu - záleží na užití auta.Ve služebním klimu mám,v soukromé fabce nikoliv a to schválně.Slouží totiž jako přibližovadlo s dětmi k doktoru,na nákupy,sem tam na výlet.jako aktivní sportovec mohu za sebe říci ,že klima na fyzičce nepřidá,lepší je se potrápit a aklimatizovat se na vysoké teploty.Při dlouhých trasách a riziku ůnavy samozřejmě převažuje bezpečnost a komfort řízení,ten klima zvyšuje,toť bez debat.Je to prostě vymoženost moderní doby,dokud to neznám,nechybí

20.08.2007 | 22:41:01 | plzenak Reagovat

Klimu jednou pro vždy

to plzenak: Nevím, v zda-li jezdíte i v něčem jiném než v autě s klimou... Tipuji, že ne! 3 měsíce jsou dobrým důvodem pro pořízení klimy. Dokonce i týden při teplotách kolem 30°C by mě o klimě přesvědčil. Vím o čem mluvím - bratranec má auto bez klimy a cesta s ním (z Krakowa do Kielc) byla v předcházejících parných dnech UTRPENÍM!
Já bych prostě už auto bez klimy nechtěl!!!

20.08.2007 | 22:32:56 | Jirka Reagovat

Vlastním hatapku v kombi a můžu zodpovědně říci,že klima ano,ale jen pokud to využijete,to znamená jezdit delší trasy.Na krátké se to nechá vydržet,a výkonu skutečně nazbyt není.Při naložení je znát menší výkon,to je málo platný.A taky nejsme v tropech,klima je užitečné tak 3 měsíce v roce.Na druhou stranu,předpovídá se,že auto bez klima bude relativně hůře prodejné jako ojetina,i když v případě fabky nevím,ta se prodá v jakémkoliv stavu téměř hned.

20.08.2007 | 22:23:33 | plzenak Reagovat

Nad klimou bych neváhal

Nemyslím, že zloději zrovna prahnou po sedanu (osobně proti němu nic nemám, ale většině lidí se ten od fábie nelíbí). Kdyby to bylo RS v plný polní, tak by to byla asi jiná... Ale v tomto případě bych se klimatizace (jakožto lákadla pro zloděje) nebál!

20.08.2007 | 21:59:38 | Jirka Reagovat

Cenově Fabie sedan právě nyní vychází celkem slušně za 248 000 je ve výbavě 47 kW, metalíza, ABS, 2x airbag, el. okna, boční lišty, construct, přední mlhovky.
Teď akorát přemýšlím o té klimě, ale vzhledem k tomu, že si auto budu pořizovat na leasing, tak zvažuji další fakt, že ukradení auta při leasingu je dost blbý a auto bez klima zloděje možná odradí.

20.08.2007 | 19:11:31 |  Reagovat

pro anonyma

skodu fabii sedan 1.2 mame roky...

je to vysoko otackovy motor, rad se necha vytocit pres 6000ot/min. a 47kw?? zni to strasidelne......ale budete mile prekvapen, jen se musi vice radit......klimatizace: ubytek vykonu tam bude, ale nijak velky.....ano poznat to bude, auto bude o poznani linejsi, ale taky to neni 2.0, a taky nevazi 900kg. bez klimatizace se da obejit

nase fabie je v provozu uz temer 5let ,5dni v tydnu ,a denne najezdi pres 150km.......a auto si nemuzeme vynachvalit....

i ta 1.2 je dobra......nemluve o nizke spotrebe { s lehkou nohou pod 5l }, a nizkeho povineho ruceni

ICQ 194978721

20.08.2007 | 19:05:15 | tuko Reagovat

Pokles výkonu?? Jak kde!!!

No, ono hodně záleží na autu. Když zapnu klimu v Renaultu Megane, tak úbytek výkonu nijak nepociťuji! Když ji ale zapnu ve Fordu Galaxy, tak to s autem dokonce jakoby škubne (možná je to tím, že je to auto velký a tudíž i nárok na větrání je větší...). Každopádně je ten Ford se zaplou klimou celkově línější!!!

20.08.2007 | 18:33:48 | Jirka Reagovat

Pri rozjazde to citit rozhodne bude, ale na dialnici uz podstatne menej...

20.08.2007 | 18:07:29 | olso Reagovat

S tím rozjezdem je to zajímavé, poněvadž HTP se musí více točit při rozjezdu, taže jak se musí točit při rozjezdu se zaplou klimou?
I když ono jet 1000 km po dálnici ve 30°C vedrech, nevím, jak to jde bez klimatizace, když se otevře okno, tak je to docela hluk při rychlosti 120 km/h.

20.08.2007 | 17:43:19 |  Reagovat

Já myslím že určitě. Mám auto o výkonu 104kw a když zapnu klimu, je patrný úbytek výkonu. Nejvíc je to znát při rozjezdu. Je třeba přidat více plynu. Při zrychlování a potřeby plného výkonu ji občas na několik sekund vypínám. Takže u motoru s 47kw to bude sakra znát.

20.08.2007 | 17:20:30 | jandaxx Reagovat

Ovlivní klima výkon motoru?

Zdravím, ovlivní nějak tak klima výkon 47 kW motoru např. v kopci apod.?
Uvažuji o koupi sedana s 47kW a stále nevím, jestli zvolit klimatizaci nebo ne, defacto to auto budu mít jen na nákupy a párkrát ročně do Belgie na dovolenou - vždy pojedu sám.

20.08.2007 | 16:35:13 |  Reagovat