Autorecenze Škoda Octavia 2.0fsi - Dobrá koupě, nelituju - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Octavia
 
 

Recenze Škoda Octavia Octavia II, 2.0FSI
“Dobrá koupě, nelituju”

Autor recenze: Petr (42 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:2.0fsi Stav km při koupi:50 000 km Stav km nyní:110 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8,2 l/100 km Vloženo: 19. 2. 2009

Hodnocení inzerátu: 123 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: BMW 528

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Zatím jednu o které stojí za to psát i když to nebylo nic vážnějšího, jinak mi auto slouží bez problémů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dobrý den všem,
i když mám už nějaký motoristický věk, tak se dávám do psaní mého prvního autonázoru.
Moji Octavii jsem pořídil za velmi dobrou cenu, jako část odchodného od mého zaměstnavatele před dvěma lety. Tehdy jsem si mohl vybrat mezi stejně 2 roky starými octaviemi 1.9tdi a 2.0fsi 4x4, obě byly v provedení kombi. Byla pro mě obrovská výhoda, že jsem znal obě auta a hlavně i oba řidiče kteří s nimi jezdili. Čili jasný původ, jasný stav a jasný servis. V tomto jsem měl obrovskou výhodu nejen v ceně, proto jsem se rozhodl koupit.
Vím, že je spousta výpočtů jak velkém ročním náběhu se vyplatí nafta nebo benzin. Já jsem takový mix. Pokud jsem neměl k dispozici firemní vůz, vždycky jsem vlastnil benzín a firemní zase byly bez vyjímky v naftě.
Jsou zastánci nafty stejně tak jako zastánci benzínu, já patřím k těm druhým.
Ještě než začnu psát o mých zkušenostech s benzínovou oktávkou musím napsat o rozdílnosti spotřeb obou motorů (myslím tím 1.9tdi a 2.0fsi). Je výhoda, že jsem stejnou trasu např Praha - Český Krumlov mohl jet v krátkém časovém odstupu s oběma. Ten rozdíl zase není tak tragický. U mě to dělalo tak litr a půl. Možná se budou ozývat zastánci tdi s tím, že jezdí za pět, ale já porovnávám jeden styl jízdy. S naftou jsem jel jednou do Brna za něco málo přes čtyři litry, bylo to sice utrpení, ale chtěl jsem si zkusit, za kolik nejmíň se dá jet.Taky jsem stejnou cestu absolvoval za deset a něco. Prostě každé auto žere podle toho jak má kdo těžkou nohu, jestli u toho přemýšlí a samozřejmě co převažuje, město, dálnice nebo okresky. Čili já říkám, na můj svižnější styl jízdy dělá rozdíl v uvedených motorizacích cca litr a půl.
K mému autu. Nebudu zdlouhavě popisovat oktavii, každý ji zná a každý si na ni vytvořil nějaký názor. Mně se líbí jak exteriér, tak interiér. Já jej beru jako zdařilého pracanta, kde je vše co normální řidič potřebuje. Nemám v tomto směru žádné výtky.
Výbava:
Mám ji v eleganci, jediné co je tam navíc je kontrola tlaku v pneumatikách. Jediné co bych si tam přál je střešní okno. V předchozích autech jsem ho měl a zvyknul jsem si na něj. I když raconální úvaha říká, že ve městě je smrádek, na dálnici to nejde a ostatních cest moc neužiju. Jezdívám i dlouhé trasy přes tisíc kilometrů, ale nejsem z toho auta nějak rozlámaný.
Motor a jízdní vlastnosti:
Jsem s ním jednoznačně sokojený. Je to přesně jako v oficiálních testech, kde píší řadit lze kdykoliv. Kdo se s touto motorizací svezl, potvrdí.
Nejvyšší výkon motoru je 110kW, ale důležitější údaj je, že od 1700 ot/min neklesá momentová křivka pod 180Nm. Po nastartování na volnoběh má motor takový hrubý projev. Poprvé když jsem stál u tohoto nastartovaného auta, tak jsem si říkal, jestli je všechno v pořádku. Jakmile se ale auto rozjede, je klid. Motor je velmi dobře utlumen a na dálnicích je tiché a příjemné svezení.
Jenom je malá daň za čtyřkolku, že jsou lehčí převody, takže na dálniční 130 točím o nějakých 300 otáček víc jako klasická verze. Šestku bych si přál víc do rychla, motor je na to dost silný. Škoda. Udává se, že čtyřkolka má o necelý litr větší spotřebu oproti klasice, ale druhá pravda je, že díky nové generaci Haldex spojky kdy při běžné jízdě se 98% kroutícího momentu jde na předek a zbytek na zadek je to na jízdě při ostřejším průjezdu zatáček nejen za mokra znát. Auto jako by najednou ztvrdne a zpevní. O výhodách v zimě se není třeba rozepisovat.
Ještě k motoru, je zajímavé, že škodovka pouze v motorizaci 110 kW pro verz 4x4 je nastavena na tzv vrstvený provoz fsi. Jinak škodovácké motory jsou nastaveny na režim spalování homogenní směsi. Tím se aspoň trochu smazává vyšší spotřeba čtyřkolky.
Já mám průměrnou spotřebu něco málo přes osm litrů. Je pravda, že po městě moc nejezdím. Např. loňské Chorvatsko jsem jel za 8,2. Jeli jsme tři s plným kufrem.
Auta mě zajímají, ale nejsem žádný znalec. Prostě tento motor víc jako kterýkoliv jiný ocení plynulou, byť rychlou jízdu. To je můj dojem.
S autem jsem měl jediný problém, kdy se mi najednou přepnul motor do nouzového režimu a auto jelo dál padesátkou. Stačilo zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat a auto jelo dál jako by se nechumelilo. Bohužel tak po 100 kilometrech se to opakovalo. V servisu mi to během dvou hodin opravili. Jinak musím zaklepat, že jsem měl při koupi šťastnou ruku, dokonce i žárovky na této tolik nehoří jako na předchozí.
Aby to nevypadalo jako nekritická chvála na škodovku, v zadu sedícím to auto připadá příliš tvrdé a nepohodlné. Zkusil jsem a musím jim dát za pravdu každá nerovnost je v zadu daleko víc cítit a D1 raději na zadním sedadle nechci zkusit.
Taky mi vadí jak je během chvilky ušpiněný motor. Předtím jsem vlastlil pětkového bavoráka a tam jsem jej měl po dvouletém provozu jako tady za pár měsíců.
Závěrem chci říct, že nelituji koupi tohoto auta a jsem spokojený i s jeho motorem. Vím, že s naftou bych jezdil za míň, ale neměnil bych. Vím že bych koupil líp vybaveného japonce ale mě se oktávka prostě líbí.
Vám kteří jste si to přečetli přeji jízdu bez nehod.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 123


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Benzín

benzín se povedl, jsem majitelem o2 4x4 2,0fsi a naprostá spokojenost už 3 roky.

Spotřeba je sice maličko vyšší, hlavně na dálnici, to je FSI pořádný žrout, ale dá se jezdit v pohodě okolo 7-8l/100km.. zdědkovatělý třeba i za mín :D

21.12.2016 | 00:02:39 | Zdislaff  | 31.30.90.* Reagovat

2.0 FSI 110 KW

Taky mám a možem len doporučit ! motor je skvelý a spolahlivý ,a nebojte sa spotreby ,ja mám 7,2 priemer. Dá sa jazdit aj za 6,6 i za 9 ale to už musíš na to šlapat :-) Auto 2.0 FSI mám 3 roky .R.V 2006 a spokojnost .

08.01.2016 | 08:48:38 | Kiko  | 77.48.86.* Reagovat

RE: 2.0 FSI 110 KW

A město klidně 10-11 litrů :) ale u 2.0 se není čemu moc divit.

08.01.2016 | 12:01:55 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE: 2.0 FSI 110 KW

Za 10-11 se dá jet i s mou 1,4 fabií :D sice menší motor, ale víc se nadře.. ve finále stejně asi líp vyjde ten dvoulitr byť s vyšší spotřebou, ale požitek z jízdy je asi někde jinde :)

24.04.2016 | 13:05:30 | Jindra  | 85.70.24.* Reagovat

potvrzeni

Jelikoz vlastnim uplne stejnou OII FSI akorat bez pohonu 4x4 a ve variante liftback, tak bych vam chtel podekovat za sice kratkou, ale za to vkusne napsanou recenzi. Auto vlastnim rok a jsem s nim tez nad miru spokojeny, jedine co mi obecne na OII vadi je kratky sedak na prednich sedadlech.

12.10.2011 | 18:49:53 | frolic  | 194.149.117.* Reagovat

anonym 13:02

Tato paliva nedoporučuje vlastně žádný výrobce. V každém manuálu k novému autu je věta, že "výrobce zakazuje přidávat do paliva a oleje jakékoliv přísady..." což platí i o sračkách, které se pančují do benzínu na povel tohoto debilního státu. Letadla vesele zajebávají ovzduší, tovární komíny po celém světě taky, ale nám se bude pančovat benzín a ještě si za něj připlatíme! Ale za chvíli už nebudeme muset řešit nic, protože nebudeme mít peníze na nic, ani na naftu, ani na benzín. Všechno nám sebere Nečas a jeho kamarádi, abychom snad ježíšmarjá nedopadli jako v Řecku!

30.05.2010 | 17:44:33 |  Reagovat

Benzín - kvalita

Bral jsem do svojí Octavie víc jak dva roky Shell V-power, ale poslední nádrž mě teda zvedla ze židle. Zvláštní vůně benzínu, motor ztratil tah a vzrostla spotřeba. Čili na V-power kašlu z vysoka a zajel jsem k Benzině pro klasiku Natural 95. Litr za 31,90Kč a pohodička.

30.05.2010 | 17:31:59 |  Reagovat

For Anonym 13:08

Na krátke vzdialenosti lepšie benzín. Najlepšie aspoň 2.0 16 V FSI 110 kw nech to aj ide :-P.

30.05.2010 | 14:55:19 | Matúš Reagovat

30. května 2010 | 13:02 | Anonym

Na krátký vzdálenosti ti stačí babeta se spotřebou 1,7 litrů na 100 kylásků

30.05.2010 | 14:08:29 |  Reagovat

benzín,nafta?

Chci koupit jetou Octávi 4x4 a šetřílek v mé osobě našeptává- NAFTA!Jezdím převážně krátké vzdálenosti a motor kolikrát ani řádně neohřeju,přikláním se po přečtení tohoto článku spíše k BENZíNU! Dnes kdy se politicky rozhodlo míchat naftu a benzín s kdejakým svinstvem toto palivo snese rozhodně lépe motor zážehový,zejména při teplotách pod nulou.Co se týká ceny benzínu-dá se nahradit levnějším LPG.Jen tak mimochodem-máme na podniku nákl.vozidla Tatra kde výrobce nedoporučuje tato biopaliva .

30.05.2010 | 13:02:40 |  Reagovat

Octavia 2.0 FSI

S tímto vozidlem mám zatím dobré zkušenosti, jen občas vrzání loketní opěrky mi vadí. Dlouhodobou spotřebou jsem na 7,9 litrů. Z větší části jezdím kratší trasy, ale i ve městě se pohybuji při krátkodobé průměrné spotřebě kolem 7 litrů. Vyšší průměrky dosáhnu na dálnicích, kdy se člověk většinou nechtíc dostane krásně přes 130 km/h a to spotřeba rapidně stoupá. Tankuji převážně u čerpací stanice Benzina. Jejich pohonné hmoty jak nafta tak naturál mi přijdou na našem trhu nej = menší hlučnost motoru, lepší akcelerace, menší spotřeba. Motor u této Octavie není vůbec slyšet a komfortní tichá jízda vám nijak nenaznačí, že jedete kolem 150 až 160. Při jízdě slyšíte jen hučení pneumatik, záleží na povrchu silnice. Tento zvuk je ale většinou převýšen hovorem ve vozidle nebo puštěným rádiem.

18.07.2009 | 18:21:19 |  Reagovat

Ja osobně mam TDi,už kvuli spotřebě a kroutaku,ale jezdil jsem i v TSi 4X4 a super.Musiš vědět ty ,čemu lahodiš,jestli jezdiš dalky,zdroj nafty atd...Každopadně to co tady pišou někteří odbornici,jako hrozna kultivovanost a hlučnost u nafty,tak nic s toho neni tak horky,(asi jste nikdy neslyšely třeba fordi TDCi za studena)zkus někde v salonu a uvidiš...

23.02.2009 | 17:10:39 |  Reagovat

Oct. 4x4 v benzínu

Tak mi poraďte, chci jít do oktávky a 4kolka mě moc láká akorát všichni si lebedí v naftě. Neměl jsem možnost jet v benzínu, opravdu je to takový rozdíl v kultivovanosti motoru a tichu? Jaký je vlastně reálný rozdíl ve spotřebě mezi benzín - nafta?

23.02.2009 | 16:19:15 | drkol Reagovat

Benzín-dobrá volba

Měl jsem O2 1,6l,sice nic nevrzalo,ale středový panel mě děsně omezoval,tvrdé a nepohodlné sedáky,hlučný motor,zadní 5. dveře moc vysoko při otevření a byla nutná velká síla je zavřít pomocí "vařečky",slabé brzdy,problém najít kvalitní servis a vysoká cena za příplatky.Jinak celkem příjemný interiér,celkem dobrý světlomety,česká "image",přehlený PP a výkonná klima.Spotřeba 7,2-8,5/100,což je dobrý (podle PP).Ať Vám slouží ke spokojenosti.A benzín je dobrá volba.

21.02.2009 | 22:00:14 | Kobyla Reagovat

Benzín

Udělal jste dobře že jste si vzal benzínovou Octávku, kultivovaný chod bez vibrací, tichá jízda atd. Rozdíl ve spotřebě bych vůbec neřešil.

21.02.2009 | 18:09:43 | Pavel Reagovat