Recenze Suzuki Splash 1,0 GAAC
“pokud bude spolehlivý, jak čekám, pak nebudu litovat jeho pořízení”

Autor recenze: Itall (44 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2013 Typ motoru:1,0 Stav km při koupi:24 km Stav km nyní:10 024 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 4,95 l/100 km Vloženo: 1. 9. 2013

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

spotřeba
provedení centrální zamykání

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

žádné


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po najetí 10000 km na novém autě bych si dovolil pár vět k Suzuki Splash. V textu někdy budu srovnávat s malými auty, které jsem měl možnost poznat v dlouhodobém provozu, byť se bude jednat o trochu jinou kategorii auta. Splash je tzv. mini MPV, t TP má uvedenu karoserii kombi. Mnoho takových malých aut není na trhu.
Nejprve k tomu nájezdu a s tím související přesnosti odometru a spotřebě paliva. Chybu odometru Suzuki jsem odvodil pouze od odometru Peugeotu 107, u kterého jsem si už dříve ověřoval, že je poměrně přesný. Zato ODO Suzuki lže dost, asi 4% na letních gumách a ještě o něco více na zimních (mají menší průměr). To jsem zjistil hned, neboť často jezdím trasu známé délky. Takže při výpočtu spotřeby paliva koriguji ona 4%, jinak by spotřeba vycházela o něco nižší. Takto je zatím 4,95 L/100 km. Takřka nejezdím po městě a nejezdím po dálnici, většinou sám nebo ve dvou.
Pro takové účely lze motor 1,0 označit za celkem dostatečný, dá se jet i svižně. Ve srovnání s Peugeotem 107, s podobným motorem, nelze očekávat u Suzuki takovou agilitu, roli hraje zajisté 170 kg navíc, nižší pružnost motoru (i papírově) a takové to známé - že Suzuki dělá motory spíš do motorek (hehe). Přestože zpřevodování Splashe je výrazně kratší.
Naopak je možno vyzdvihnout, v tomto srovnání, o dost lepší odhlučnění Suzuki a mnohem lepší komfort pružení. A když už jsem v tom srovnávání, tak Splash má o dost horší jízdní vlastnosti. Také pocit rychlosti je v něm znatelně větší. Na druhé straně -"sporťáku" P 107 s jeho zrychlením ve špičce a motokárovými jízdními vlastnostmi, může konkurovat málokteré malé auto. Určitě ne Splash, se svými 1590 mm výšky. A ještě něco - P 107 má poměrně značnou nevýhodu ve značně "položeném" čelním skle, které pak v létě způsobuje značné přehřívání málo objemného interiéru. Tímhle Splash tolik netrpí, sklo (obdobné plochy) nemá takový sklon, nezasahuje horní hranou tak daleko nad interiér a vnitřní prostor v autě je větší, což je snad jediná výhoda místa nad hlavou, tzv. "na klobouk".
V nějaké recenzi tu bylo kritizováno řazení Splashe. Četl jsem i novinářské recenze, že je řazení opravdu špatné a u nové verze (kterou mám) se podstatně zlepšilo. Asi se zlepšilo. Já k tomu mám ten poznatek, že jednotlivé polohy šaltpáky mají přesné vymezení jakýmsi "zacvaknutím", tedy alespoň ve směru předozadním. To možná působí poněkud nemotorně, ale vždy jsem zatím zařadil to, co jsem chtěl (narozdíl od P107). Takže řazení je bez připomínek, stejně jako poloha šaltpáky blízko volantu na vyvýšené
kapličce. Dobré. Co se mi nelíbí, je drnčení šaltpáky na 3. kvalt. Možná nějaké reziduum po místě výroby na maďarsko - slovenském pomezí (bez urážky).
V autě se sedí výše, radši bych seděl níže a měl za to lepší jízdní vlastnosti. Ale senioři si budou libovat. Prostornost vnitřku - hodně místa nad hlavou, dobré tak proti tomu přehřívání. Radši bych měl méně místa nad hlavou a za to lepší jízdní vlastnosti... Auto je dlouhé skoro jako Škoda Favorit, ale místa vzadu je o něco méně. Kufr Splashe je také menší, takže tady k pokroku nedošlo...(kromě lepšího tvaru kufru bez vystupujících podběhů). Ve srovnání s Favoritem, když už jsem u toho, samozřejmě došlo k pokroku v mnoha věcech, také ve spotřebě při srovnatelné dynamice jízdy (necelých 5 L proti 7 L). K tomu mě napadá, že na netu jsem četl spotřebu na dálnici při 130 km/h u Splashe 1,0 někde na 8,9 L. To by zas tedy Favorit asi také dal...
Ve výbavě je centrál, elektrická okna vpředu a klima, která moc nezatěžuje motor, což je dobré. Centrál je dost vymakaný, už jsem o tom zde psal v diskusi u jiného Splashe. To je opravdu OK.
Víc se nebudu rozepisovat, očekávám hlavně spolehlivost (japonská značka), stejně jako tomu je u P107 (japonské geny). Také ekonomický provoz, čemuž přizvukuje nízká papírová spotřeba. V provozu jsem zatím kousek nad ní, neboť jsem byl zvyklý na "štiku" P 107 a pokud chci od Splashe totéž (což ale nejde, samozřejmě) je nutno poněkud více vytáčet motor.










Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Splash

Vložit komentář

Olej

Zakoupil jsem v Auto Kelly olej Dynamic a jsem překvapen kultivovaností chodu motoru i jeho výkonem. Ono se to obvykle neslučuje, pokud se dá vyšší viskozita do malého tříválce, kultivovanost se zlepší, ale pružnost zhorší a naopak. U oleje Dynamic se zlepšila kultivovanost i pružnost.Tleskám. Byl dokonce ve slevě, takže za ty prachy😎.

05.05.2022 | 20:40:23 | Ital  | 46.135.85.* Reagovat

RE: Olej

Doplňuji 5w-40.

06.05.2022 | 14:25:46 | Ital  | 46.135.30.* Reagovat

Nabíjení baterie, nabíječky, akumulátory

Chtěl bych otevřít toto téma, zda tomu někdo rozumíte a měřili jste napětí či proud při nabíjení nabíječkou nebo jen v autě motorem a co jste vyvodili. Co se týká baterií, stačí mi buď olověné obyč. nebo kalciové (+legované), maximálně EFB, se zátkami, bez zátek. Díky

05.03.2022 | 15:04:48 | Ital  | 46.135.69.* Reagovat

150000 km

Vím, že Evropa teď žije válkou, ale malý Splash má právě malé jubileum stopadesátitisícového nájezdu a 9 let, tak bych si dovolil poděkovat, zhodnotit, a tak. Všechny případné potíže s autem jsem zde již zmínil, jedná se o prkotiny, ale jinak by z hlediska závad nebylo o čem psát. Děkuji tedy firmě Suzuki a jejímu závodu v Ostřihomi za dodání vozidla velmi dobré kvality. Zatím jsem kvalitnější auto neměl. Je to sice, jak by někdo řekl, auto pro důchodce, ale i nebohatý důchodce ho může v pohodě provozovat. Určitě mu neudělá díru do rozpočtu. V servisu na záručních prohlídkách bylo jen dvakrát a to také bylo to nejdražší, co si vyžádalo ani ne auto jako záruka (chtěl jsem ji mít plnou po 3 roky). I tak 1. servis stál hluboko pod 2500,- Kč, a to byl použit ne zrovna levný nízkoviskozitní olej 5W-30. Druhá prohlídka stála hluboko pod 3000,- Kč a byla i s výměnou brzdové kapaliny, olej 10W-40. Je to už dost let, ale co byste chtěli víc, že jo. Pak jsem už servisoval doma a daleko nejdražší položkou v náhradních dílech byly brzdové destičky za 966,- Kč z Kelly. Vypadá to, že vydrží totéž co originál, takže budiž. Druhou nejdražší položkou byly 3 svíčky Denso á 230,- Kč. Jsou iridiové s intervalem výměny 105000 km. Jinak jsem potřeboval jen 2 gumy na pedály á 129,- Kč a 6 bezpatkových žároviček, 2x stírátka. Pneu asi nemusím rozebírat, sjíždějí se rovnoměrně, seřízení geometrie nikdy nebylo potřeba. Ale to je jasné, páč bych to sem napsal. No, a jak tedy najelo těch 150000 km prakticky bez závad? Jak někdo píše, důležité je, jak se k autu chováte. Takže palivo, nejčastější položka - benzin N95 jsem kupoval vždy ten nejlevnější, tj. v ONO Tank. Tankování u jiných pump by se dalo spočítat na prstech, čili trvalý provoz na benzin od ONO. Bez problémů, zaregistroval jsem u předchozích aut, že Benzina nebo blahé paměti Aral má benzin asi lepší. Naopak žádný osoh jsem nezaznamenal u Shellu. U Splashe jsem si nějak nevšiml znatelných reakcí na různé benziny. Motorové oleje a filtry - filtry Clean a Valeo za 125,- Kč. Používal jsem oleje moderních specifikací a v podstatě co nejlevnější. Se specifikací je to jednoduché, nemusíte sledovat, zda olej má normu např. VWnevimkolik (zdravím do Boleslavi), ale vystačíte s běžnou a mezinárodně uznávanou normou API. Dokonce stačí SG, to už byste asi nedávali, takže kterýkoliv moderní olej bude splňovat požadavky. Auto již spadá do ekodoby, kdy doporučovaný olej je 0W-20, to už jsme s normami jinde. Ptal jsem se v servisu, která viskozita byla jako prvonáplň. Prý 5W-40. Ona ale zrovna tato viskozita nepatří mezi vyjmenované povolené dle příručky (což je celkem paradox). Olej 0W-20 jsem nepoužíval nikdy. Ani servis ho nepoužíval, poprvé mi dal 5W-30 se sníženou HTHS viskozitou, což je viskozita hned nad dvacítkou. Motor oživl a měl nižší spotřebu paliva (bylo to měřitelné), ale zvýraznila se jeho tříválcová třesavka a to jsem fakt nechtěl. Prvonáplň tedy byla vyšší viskozita, možná 5W-30 normál HTHS viskozita. Příště jsem tedy chtěl vyšší viskozitu, jenže 5W-40 dle návodu nešla, 5W-30 měli pořád stejný, tak dali 10W-40. To je na zimu nesmysl, již jsem ho pak nikdy nedal. Sám jsem tedy dával 5W-30 HTHS normální a po vyšším nájezdu již 5W-40, neboť s 5W-30 je skoro dvojnásobná spotřeba oleje. Ne že by se musel dolévat v rámci intervalu 15000 km, ale pokud se jezdí i v létě po dálnici, je prostě komfortní dát 5W-40 a motor bere jen minimum oleje (cca 0,3 L/15000 km). Takže to ani nemusíte kontrolovat jako každej :O) Při jízdě po dálnici, na tachometrových 140-150 (skutečnost asi o 10 méně), musíte motor trochu zakleknout, ale 3 malá pivka uvnitř nekecají a spolehlivě pracují. Ani u toho nemusíte použít olej pro Formuli 1, aby se vám nepřepaloval (zdravím do Boleslavi). Mé oleje stály od 49,- Kč/l - výprodej EMKA syntetic 5W-40 na ONO, po 145,- Kč/l - 5W-40 olej ONO. A mezi tím - Carlson 5W-40 za 80-100 Kč/l, Kaufland 5W-30 za 140,- Kč/l. Jiný nebyl (kromě těch v servisu, to byl přeznačkovaný Castrol). Všechno tedy moderní, ale levné oleje. Motor rozhodně nevypadá na to, že by se chtěl rozpadnout. Rozvody jsou hnány bezhlučným řetězem, který je po 150000 km stále bezhlučný (pro malé motory Škoda se jedná o sci-fi, u motoru Suzuki normálka). Samozřejmě byl měněn vzduchový filtr po 45000 km a zatím jednou kabinový. Nejdražší byl za 300,- Kč, jinak do 200,- Kč. Jednou olej v převodovce. Tak to by asi bylo to podstatné. Dlouhodobý test může pokračovat.

25.02.2022 | 23:47:38 | Ital  | 46.135.4.* Reagovat

RE: 150000 km

K výměnám kapalin ještě doplním chladivo, prý Suzuki LLC standard, barvy zelené, výměna 45000 km, já jsem si k tomu doplnil nebo 3 roky a měním co 3 roky. Stačí. Měnil jsem tedy zatím 2x a budu zas nyní. Podle vzhledu tam kapalina Suzuki nebyla, znám ji z motorky a je světle zelená. Byla tam běžná tmavozelená kapalina, kterou dávám i já (G48/G11) . Nejprve Sheron, páč uspěl v testu kapalin. Koncentrát 3L za 299,- Kč + kvalitní kohoutková voda. Nebuďme úzkoprsí, že áno. Po vypuštění už nebyl zelený, ale světle žlutohnědý. To se mi moc nezdálo, tak podruhé jsem vzal ve výprodeji koncentrát za 59,- Kč/L. Testy netesty. Až vypustím, uvidím. No a brzdovka DOT4 by se měla vyměnit co 2 roky, ale zas tolik nejezdim, že jo :0) Takže byla měněna zatím 2x (čili v průměru za 3 roky) a teď zas přijde na řadu. Naposled stála 79,- Kč/0,5L. Prostě údržba pro důchodce, no.

26.02.2022 | 08:16:22 | Ital  | 46.135.10.* Reagovat

RE: 150000 km

Ještě spotřeba oleje 5W-40 při poslední výměně ve 150000 km: je to 0,5L/15000 km, čili 0,033L/1000 km. S olejem 5w-30 jsem se již dříve dostal někam na 0,7L/15000 km, tedy je to spíše jedenapůlnásobek. Měl jsem možnost sledovat i jeden motor Škoda HTP 51 kw, ty neslynuly zrovna dobrou pověstí - i když tyhle novější již byly zbaveny nejhorších průšvihů - a ten měl spotřebu oleje 5W-40 také 0,5L/15000 km. Možná ke konci sledování, kdy měl přes 180000 km, to bylo trochu víc, ale olej se nikdy nemusel dolévat.

27.02.2022 | 18:15:11 | Ital  | 46.135.30.* Reagovat

RE: 150000 km

Chladicí kapalina Clean fox si i po 3 letech služby podržela jakousi víceméně zelenou barvu,což vypadá slušně.

01.03.2022 | 22:24:08 | Ital  | 46.135.95.* Reagovat

Ještě k celoročním gumám. Matador na sněhu bez problémů, na náledí slabé. Vzorek mají vhodný, směs ne. Bohužel, náledí je nejošemetnější zimní povrch a je žádoucí, aby zde gumy
trochu fungovaly. Některé zimáky to dovedou, spíše asi nové. Mě se to letos jednou v ledovém kopci vymstilo, ale je fakt, že jsem nemusel jet zrovna tudy. Dole bylo sucho, kus výše už led. Zato bylo vidět, že někdo i s předokolkou vyjel (teda viděl jsem jen jednu Fabii), někdo ne. Někdo i sjel dolů. Bohužel, nemohl jsem si prohlédnout jejich pneu. Čtyřkolka nahoru vyjela dobře, ale i tam byla vidět snaha neztratit rychlost a upalovat, což je dost klíčové a se čtyřkolkou to i v serpentinách nějak jde. Naopak dolů s předním náhonem to vypadalo na kvalt jedničku a zvolna bez přibržďování. Já bych řekl, že na předku se to takto neudrží, ale bylo vidět, pokud se stále plynule jede, že ano.

22.01.2022 | 23:40:35 | Itall  | 37.188.163.* Reagovat

Přibyla výměna parkovací bezpatkové žárovičky, celkem 6. kus za skoro 9 let. Jiné žárovky nebyly potřeba. Dlouho jsem je nekupoval, dnes už stály skoro 10 Kč/kus. Před asi 10-ti lety jsem je kupoval á 4 Kč. Holt inflace... Asi 10% ročně... Naštěstí jen na těch žárovičkách.

22.01.2022 | 23:00:52 | Itall  | 37.188.163.* Reagovat

Vyskytla se jedna drobná takyzávada, když praskla pružná podložka v uchycení držáku zámku bezpečnostního pásu k sedadlu. Což by byla sranda, kdyby se tato drobnost dala normálně koupit nová. Nedá se. Vrakoviště v zimě moc nefungují, ale i tam se mnohde drobnostmi nezabývají, i když jich asi mají haldy a možná to vyhazují. Takže není divu, když si tam potom někdo dá něco, co plní daný účel. Udělal jsem to zrovna tak. Třeba podložku příležitostně z nějakého vraku seženu. Jiné závady nemáme, jezdíme.

20.01.2022 | 12:31:49 | Itall  | 37.188.163.* Reagovat

145000 km - pořád dobrý

Také jsem zkontroloval stav mot. oleje, což dělám co 5000 km a úbytek 5w-40 je za 10000 km snad 2 mm na měrce. To by mohlo být odhadem tak 2 dcl. K tomu mě napadá údaj o normální spotřebě oleje u některých značek, kde třeba koncern VW udával až 1L/1000 km. To je spotřeba oleje u dvoutaktu, které byly zrušeny pro neekologičnost... Takové auto během normálního výměnného intervalu sežere až 15L oleje. S tím ale normální člověk jezdit nebude a reklamovat se to nedá, páč dle výrobce v normě, tak to dá do bazaru. Tam to koupí další zoufalec, zjistí, že to bere olej, dá to do bazaru. Koupí další zoufalec, zjistí že... dá do bazaru... A bazar pokaždé vydělá. Bazaristé takový sráč musí milovat...

18.12.2021 | 16:36:57 | Itall  | 37.188.167.* Reagovat

140000 km

Objevilo se mírné vrzání pedálu spojky. K uložení je velmi špatný přístup. Prostříknuto WD40, na pružinu trochu vazelíny a je to lepší. Slyšitelné jen v tichu a při pomalém pouštění. Za jízdy neslyšné. Když to nikdo skoro 9 let nenamaže, asi není div,takže tuším, že to nebude neobvyklá věc. Ale asi blbě řešitelná. Jinak stále dobrý.

15.10.2021 | 23:01:59 | Itall  | 78.80.16.* Reagovat

Apropos:

Píši nespotřební náhradní díly. A které jsou ty spotřební? Někdy se setkávám s pojmem spotřebák nebo měnil se jen spotřebák. A koukám jako blázen, co všechno může být spotřebák. U Splashe je spotřebák olej s filtrem jednou ročně. Pak méně často stírátka a asi necelých 40000 km sada pneu. Airfiltr 45000 km. Kabinový filtr a 2x brzdovka a chladivo (ze slušnosti). Jinak ve 137000 km neznám žádný jiný spotřebák. I ty destičky tam byly 90000 km. A ty jsou typický spotřebák, ba? Svíčky ještě déle. Z toho soudím, že u kvalitně navrženého a vyrobeného auta mnohokrát zmiňovaný spotřebák prakticky není.

17.08.2021 | 23:06:55 | Itall  | 37.48.59.* Reagovat

RE: Apropos:

Velmi prosté - ty, jež se provozem opotřebovávají, či je výrobce předepisuje měnit po určitém stáří nebo nájezdu, typicky tedy pneu,provozní kpaliny,rozvody,kotouče,desky i ty svíčky, žárovky....nespotřební díl je třeba volant Einsteine.

18.08.2021 | 07:11:59 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Václave, Václave.
1.Každý průměrný bazarista ví, že na některých autech je potřeba vyměnit především volant. Typický spotřebák :0)
2. Někdo třeba vlastní, jak sám říká, zcela spolehlivé auto, třeba postarší Fábii, najeto cca 135000 km a mění se jen ten spotřebák. Na drzou otázku co je ten spotřebák se dozvíme např.: rozvody (i řetězové), spojka, brzdy, kosti stabilizátoru, táhla řízení, silentbloky ramen, čelní sklo (samozřejmě od kamínku). Možno si vybrat nebo doplnit dle zkušeností. Nerozebírám výměny nespotřebáku (těsnění pod hlavou atd.) nebo dokonce fatální závady. Na tento rozdíl mezi kvalitním autem a zcela spolehlivým autem se pokouším upozornit. Spíš ze sportu, neboť kdo to ví, nepotřebuje to hlásit a ostatním asi vyhovuje to, co je. Fábii jsem vybral jako u nás rozšířené auto, se kterým nějakou zkušenost mám. Určitě se daly vybrat i jiné zcela spolehlivé vozy. Není jich málo.

18.08.2021 | 23:25:54 | Itall  | 37.48.59.* Reagovat

RE: Apropos:

To není třeba....s tématem to nemá nic společného. kolik volantů jsi u svých vozů měnil?
Rozvody se mění dle předepsání výrobce - tedy je to spotřebák, obdobně další opotřebující se díly...(pneu typicky) a mění se u všech vozů celkem predikovatelně, nespotřebák je to, co co neplánuje majitel vyměnit dle servisních doporučení a s čím nelze předem dle manuálu k údržbě vozu počítat - kapišto? Typicky ten volant.

19.08.2021 | 14:57:08 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Proč bych já měnil volant? No nic, pojďme zpět k těm rozvodům, je to dobrý příklad za všechny. Výměnný interval, pokud vím, je jen u řemenových rozvodů a dnes někdy už ani u těch ne. Pouze kontrola a výměna dle potřeby. Stejně jako u řetězových, kde ta kontrola probíhá spíš po sluchu. Zajímavější je to u řetězových rozvodů, kde ta potřeba výměny se projevila někdy už po pár desítkách tisíc km a to i opakovaně, kdežto některé řetězové rozvody přežijí auto. Tedy rozdíly zde jsou velmi podstatné. Např. koncern VW opustil řetězové rozvody, protože jsou nespolehlivé. Jenže jaksi zapomněli dodat, že ty JEJICH jsou nespolehlivé. To ONI nedokázali navrhnout a sériově vyrábět spolehlivé řetězové rozvody. Jiní to ale dokázali a dokazují stále. Takže někde jsou řetězové rozvody na statisíce km nebo celou životnost motoru a jinde už nejsou, protože prý nespolehlivé. Ale to ONI z nich udělali nespolehlivé. Naštěstí pro tyhle borce dnes speciální řemeny již mohou vydržet i to, co kvalitní řetězové rozvody. Pokud se to ovšem zase nespatlá, na což máme jiné příklady (PSA).

19.08.2021 | 23:19:18 | Itall  | 78.80.120.* Reagovat

RE: Apropos:

Pokud vlastníš nějaký vůz - doporučuji nahlédnout do servisní knihy a tam se dočteš při jakém nájezdu se rozvody mění....třeba můj Max to měl po 160tkm a přesně v ten okamžik jsem je měnil, je to spotřební díl a já už když jsem auto kupoval, věděl jsem, kdy je budu měnit. O výměně volantu,dveří nebo převodovky se tam nic nedočteš...

20.08.2021 | 15:38:30 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Zřejmě máš rozvodový řemen. Obvyklá výměna i s vodní pumpou. Pak ti doporučím nahlédnout do příručky (nebo servisní knihy nebo jak kde) vozu s řetězovými rozvody. Takovou asi neznáš. Tam se o rozvodech nepíše vůbec nic. A u kvalitních značek ani není potřeba. Já jsem příručky k motorům s řemenem nečtl, páč jsem takový motor nikdy nechtěl a neměl. Dnes už bych se mu nevyhýbal vzhledem k dlouhým nebo žádným intervalům výměny. Máš asi 160000 km nebo 8 let. To není špatné, ale když uvážím, že už bych to také dával dělat (mám jedno z aut 8,5 roku), jsem stále rád, že nemusím.

21.08.2021 | 00:54:30 | Itall  | 37.48.17.* Reagovat

RE: Apropos:

Ano - Max měl řemen - ale to není podstatné ! Podstatné je to, že už ve chvíli koupě bylo jasné, že se ten díl bude měnit a kdy - a přesně tak to bylo, pokud by se musel měnit dříve, nešlo by o spotřební materiál se kterým můžeš dopředu kalkulovat, ale o poruchu, to se však nestalo, konkrétně na tom Maxu se neměnilo nic mimo servisní plán ( a ten byl pečlivě dodržen), vyjma posilovače řízení po 1000 km, ale to bylo v záruce a byl zjevně špatný z výroby.
Jinak byly náklady predikovatelné do pětníku. Samozřejmě s tím, že bylo možno použít různě drahé díly, ale dával jsem vždy originály a třeba pneu ty nejlepší z testů - i proto Maxík po 250tkm stále jezdí a nikdy jsem si s ním nerozbil hubu nebo mne někde nenechal - šetřit se dá jinde.

23.08.2021 | 09:24:06 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Co se týká gum, sám nekupuji vítěze testů, nicméně alespoň značku těch nej pneumatik jsem už třikrát vyzkoušel. Totiž často to bývají Continentaly a tyto zas často jsou jako prvoobutí na novém autě. Pravda, jsou to ty Eco, takže asi nic top. Poprvé málo vydržely a stály dost za hovno, kromě mokra. Tam OK. Podruhé málo vydržely a byly o něco lepší a potřetí životnost opět nic moc a vlastnosti snad slušné. Ovšem Barum Brillantis jsou proti tomu zlatíčka. To asi v žádném testu nebylo, že jo.

27.08.2021 | 17:35:40 | Itall  | 37.48.0.* Reagovat

RE: Apropos:

To se samozřejmě liší podle rozměru....já měl třeba teď na nové Kuze univerzály z prvovýroby - a to bys blil, v létě špatné v zimně nebezpečné (jednu zimu jsem to chtěl vyzkoušet a risknul to - o Vánocích jsem uvažoval, že je zahodím, nakonec jsem tu zimu s hrůzou a opatrností dojezdil, ale letos už ne).
Většinou obouvám Micheliny, ale stejně jako u jiných značek je to o konkrétním typu a skutečně nefunguje to tak, že je ta guma nejlepší při všech velikostech (nejsou to velké rozdíly z pravidla, ale je to tak), neřeším cenu,životnost ani hlučnost(natož kreténský štítek), ale primárně bezpečnost, tedy směrové vedení a brzdné dráhy na různých površích , protože tam je ten rozdíl, který mi může zachránit (_!_).
Jezdím celkem dost, takže to mám i vyzkoušeno - a rozdíly v přilnavosti jsou opravdu často kosmické, samozřejmě jsem kdysi měl i Barumky,Debicy (mimochodem ty v zimně nebyly vůbec marné) a kde, co -ale teď už mnoho let jezdím Michelin a i podle těch testů jsou nahoře někdy nejlepš někdy druhé, ale tam se hodnotí, kde co - pro mne je důležité jen něco a podle toho vybírám,viz výše,

28.08.2021 | 07:40:08 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Ano, dle rozměru se vlastnosti liší, asi i dle auta, je to překvapivé. Na druhou stranu, že by ze špatné gumy změnou rozměru byla dobrá guma, tu zkušenost nemám. Ony se liší i ty gumy, vyrábějí se v různých tramtáriích. Celoroční gumy nezatracuji a jezdit na nich budu. Zatím jsem vyzkoušel levné Matador MP62 a jsou na Matador vcelku povedené. Vybíral jsem spíš na zimu a zde na Barum Polaris 3(5) v pohodě mají. No, zimní barumky nejsou zrovna slavné. Na letní Brillantis jistě nemají, ale tam jsou zas barumky velmi dobré. Takže tyto celoročky mi vadí v horkém létě. V zimě ne. Čtrnáctky byly vyrobeny v ČR a patnáctky ve Francii (slovenské gumy). Příště zkusím jiné. Michelin jsem na autě neměl (drahý). Pouze na terénních motorkách jako prvoobutí (nijak výjimečné) a na silniční motorce. Na tu jsem je pořizoval sám, neboť zde cenově nevyčnívají a zkušenost - tady jsou opravdu nejlepší vlastnostmi i životností z toho, co jsem ojel (měl jsem ještě Dunlop a Bridgestone). Takže na silniční motorku určitě jo, na terénní nevidím důvod a na auto nevim :0)

28.08.2021 | 22:39:13 | Itall  | 37.48.0.* Reagovat

RE: Apropos:

Celoroky se vyplatí důchodcům s malým nájezdem,do města (ušetří na přezutí a discích), řekl bych i na menší auta- pro mne fakt nebezpečný...jezdím hodně a všude (i hory).

29.08.2021 | 10:55:47 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

K celoročkám to možná spěje obecně. Jinak by je nezačali dělat. Pro výrobce to výhodné není. Možná se to tlačí přes ekologii, aby se nevyhazovaly zimní gumy se 4 mm vzorku. Já jsem je tedy nevyhodil nikdy a dojel je. Celoročky jsou pro tohle lepší řešení (jak které). Stačí mi 6 stejných disků a kola měním po párech. Na zimu mám vždy 4 ks s potřebnou hloubkou vzorku. Funguje to bez problémů a pravděpodobně je to nejlevnější a vlastně i nejjednodušší řešení. Chce to jen trochu promyslet. Ale chápu, že většina to tak dělat nebude.

29.08.2021 | 20:11:49 | Itall  | 37.48.43.* Reagovat

RE: Apropos:

Pro ty co jezdí málo a v zimě skoro vůbec a di města dobrý,ale kdo jezdí víc bude mít stále dvě sady.

29.08.2021 | 21:45:44 |   | 37.188.150.* Reagovat

RE: Apropos:

Najedu ročně přes 15000 km, v zimě možná třetinu, ve městě málo a dvě sady gum nemám a neměl jsem nikdy, kromě prvoobutí na nových autech, kde byly letní. K těm jsem měl ještě zimní. Nikdy jsem si nestěžoval na špatné gumy a to vybírám vždy mezi levnými, kromě čínských. Jestli jsem mezi levnými narazil na opravdu dobrou gumu? Podle mě jednou - Barum Brillantis. Škoda, že letní nepotřebuji :0) No, a jestli jsem měl někdy nehodu? Autem jezdím 34 let a nehodu jsem měl jednou ve svých 19 letech se Škodou 110 na souvislém náledí. Tehdy se letní zimní moc neřešily, tak pneu asi Barum OR 6. A taky se jezdilo. Přesto za nehodu mohl řidič, ne gumy nebo přetáčivé auto. Měl jsem být šikovnější nebo opatrnější. To platí i dnes, kdy jsou lepší auta i gumy. Po vytažení z příkopy jsem do cíle s notným zpožděním dojel. Škoda byla z dnešního hlediska směšná a vlastně skoro vše jsme opravili s tátou doma. Je to vůbec možný? :0)

29.08.2021 | 22:58:50 | Itall  | 37.48.43.* Reagovat

RE: Apropos:

Problém mezi tím co (oba) pamatujeme a dneškem je v rychlostech a hustotě provozu - upřímně říkám, že maximální limity nedodržuju, protože to prostě nejde. Mám firmu a vlastně pořád někam spěchám, a nebudu sám. Pak je ten rozdíl v gumách dost znát. Jezdí se na limitu, občas vyběhne zajíc nebo srnka (nebo divoch), zkrátka jsou momenty, kdy rozdíl mezi tím, jestli to utočím nebo budu ve škarpě právě ta guma.
Pamatuji na jednu situaci ještě s Maxem, kdy v zimě vytékala z lesa na silnici voda a zmrzla, bylo to za zatáčkou - jinak mrzlo, ale bylo čisto. Na tom ledě (ačkoliv jsem nejel rychle , tak 55km) jsem dostal šmejra jako prase, to bu pořád ještě šlo ukočírovat, ale jako na potvoru za tou zatáčkou vyjela Liazka - ten šofér měl oči až na předním skle - nemohl nic, já měl fakt mokrou prdel a už jsem se viděl v něm, součtová rychlost ta 90, to by nebylo moc hezké. Na poslední chvíli jsem to auto srovnal tak, že jsem jej minul rovně a pak se zase roztančilo, ale už se to dalo zvládnout - obuty jsem měl nové kvalitní zimní gumy a jsem si jist, že nebýt toho, dnes si tady nepíšeme...

30.08.2021 | 08:04:28 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Limity také nedodržuji, neboť tak zbytečně vznikají nebezpečné situace. Člověk se stane brzdou provozu a skoro všichni ho musí předjet :0) Ale vážně: v obci víceméně dodržuji a na dálnici mi limit většinou stačí. Mimo obce by u nás už konečně mohli uzákonit ti stovku. V tom si příklad ze západních dousedů nebereme k vlastní škodě. Náledí za zatáčkou je věru ožehavá věc. Znám, zvládl jsem bez protijedoucího vozidla i většího opocení a od té doby s tím tak trochu počítám.

30.08.2021 | 08:45:29 | Itall  | 89.24.39.* Reagovat

RE: Apropos:

U nás teď vymysleli takovou 3,14ovinu - po městě a okolí jsou pevné krabice na radary, celkem asi 8 a do nich mají dva skutečné měřiče, které ovšem rotují, nikdy nevíš kde je a kde ne.
Když vynechám fakt, že jsou ty radary na naprosto nevhodných místech a leckdy zastíněné kandelábrem nebo parkující dodávkou, tak výsledek je jen ten, že místní , jsa nasráni u toho krámu zpomalí a pak to napálí klidně 90 i víc, přestože dříve tam jezdili třeba 60, teď u krabice 45-50 a pak palba - opravdu efektivní řešení. Větší spotřeba,rychlost i nasranost řidičů...

30.08.2021 | 14:47:21 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Njn, bylo to místo která znám, jezdím tam často - ale lesáci tam těžili, něco rozjezdili,něco nahrnuli a voda si našla cestu jinudy, k mé smůle přes silnici. To se pak jen modlíš a točíš volantem....:-(, jak šílenec, na brzdy sahat neradno.

30.08.2021 | 14:51:26 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Nejlevnější určitě, nejbezpečnější rozhodně ne, moje čerstvá zkušenost je fakt tragická....ale jak říkám, na malé auto a menší nájezd mimo extrémy - dejme tomu, pro mne sebevražda.

30.08.2021 | 07:55:28 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Co to bylo za gumy, že bych je hned vynechal?

30.08.2021 | 11:36:02 | Itall  | 89.24.39.* Reagovat

RE: Apropos:

Paradoxně zase Michelin, v testech na kompaktní SUV byly nejlepší, pak jsem ale někde našel jejich srovnání s letními v létě a zimními v zimně a bylo mi jasné, proč stojí podle mne za prd.... prostě univerzály fungují tak na půl jako vše, co je v systému 2v1. V létě jsou horší než letní v zimně (o parník) horší než zimní.
Ford je dával z prvovýroby - asi aby 1.majitel měl pocit, že šetří, ale je to tragédie - nikdy víc.

30.08.2021 | 14:41:42 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Tak asi M CrossClimate. Ty jsou v testech hodnoceny dobře. Není nad vlastní zkušenost. Pro mě jsou drahé a očividně jsou spíše letní. Nemají jemné lamely. Já vybírám spíše zimní celoročky, které mají lamely na vnitřku dezénu. To neznamená, že to jinak nejde. Pamatuji si protektor dezénu XV2, se kterým jsem jel bez problémů po zasněžené sjezdovce nahoru (nebyla prudká, ale i tak překvapivé). A zimní guma to nebyla, taková univerzální. Na protektorech už teda nejezdím, to je tak pro traktoristy, ale vyzkoušel jsem. Co jsem nezkoušel, jsou čínské gumy. Hodnocení mívají mizerné, takže tady vlastní zkušenost oželím. Ale že bych se řídil testy gum, to ne. Mám je jako pomocné kritérium.

30.08.2021 | 22:30:16 | Itall  | 89.24.39.* Reagovat

RE: Apropos:

Tak jasně, že to není slovo Boží, ale zpravidla to funguje, a k těm gumám, ona zimní guma v naší kotlině není ani tak o jízdě a záběru na sněhu (kolik dní v zimně ji potřebuješ, nejsme v Norsku), ale spíše o břečce a tuhnutí směsi při nižších teplotách...prostě je v gumě víc siliky a má pak lepší přilnavost na studeném asfaltu, drážkování zase řeší odvod vody a břečky - takže oklikou jsem zase u těch dvou parametrů - brzdná dráha,směrovost, nic jiného mne prakticky nezajímá,

01.09.2021 | 09:51:39 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Já bydlím v Krušných horách a v zimě je to tady právě záběru a brzdění na sněhu, o vyjetí zasněžených kopců, o vedení stopy v zatáčkách... ale proč se mezi vás pletu: Po cca 30 letých zkušenostech s různými zimáky (do roku 1990 jsem je nepoužíval vůbec, stačily OR 36, nebo OR 6) mám kupodivu tu zkušenost, že nejlepší výsledky mají levnější gumy - Nokiany a Savy. Kupuju je poslední roky na všechna naše auta, vždycky podle toho, která je právě v akci a je levnější. Dobré jsou oboje. Dokonce se na nich dá jezdit i na suchu, aniž by výrazně hučely a žvýkaly se v zatáčkách. Po sněhu to jede jako tank. Mají i kilometrovou výdrž, často spíš umřou stářím než že by se sjely.

02.09.2021 | 16:21:10 |   | 89.102.148.* Reagovat

RE: Apropos:

No nevím - hlavně my jsme tedy řešily univerzály, co se zimních týče, samo záleží jaký typ povrchu převažuje, podle toho třeba vybírat..., každopádně já bydlet na horách kupuju 4x4...
Mimochodem do r.90 je asi nepoužíval nikdo :-), zaprvé ty dostupné byly šílené a za 2. šáde s motorem vzadu vyjela všechno i na galuskách -ale ty časy jsou jaksi pryč...
Dal jsem s ní kdysi uprostřed zimy Pomezní boudy, vyjeté koleje,sníh,zmrazky - se mnou tam vyjela už jen silničářská Liazka...:-), okolo po příkopech byly warťasy,žiguly atd.

02.09.2021 | 17:01:24 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Teď uvažuji o celoročkách Debica nebo Sava (stejné), podobné Goodyearkám. Ty jsou levné. Že by byly levné Nokiany jsem si nevšiml.

02.09.2021 | 22:07:09 | Itall  | 37.48.24.* Reagovat

RE: Apropos:

Tak celoroky na hory jsou podle mého hovězina -ale každý svého štěstí strůjce, chápu, že to může být o financích, ale jsou věci na kterých jsem nešetřil, ani když bylo hlouběji do kapsy a těmi jsou třeba ty gumy...na autě může být rozbité nebo laciné, kde co, ale řízení,brzdy a pneu musí podle mého být v top stavu.

03.09.2021 | 08:00:39 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Pravda, všiml jsem si včera, že šly cenově o cca 500 nahoru. Ale to bude asi napříč značkami všude stejně. Ještě předloni a loni se daly koupit okolo 1000 Kč, savy okolo 850. Teď už je to zase jinak, ale třeba před zimou budou akce :-)

03.09.2021 | 12:16:49 |   | 89.102.148.* Reagovat

RE: Apropos:

No to nevím, já kupuji zimní v létě a naopak - právě proto, že jsou mimo sezónu levnější.

03.09.2021 | 12:56:31 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

RE: Apropos:

Tak mi tedy poraď nějaké dobré gumy na náledí.

27.02.2022 | 10:21:51 | Ital  | 46.135.30.* Reagovat

RE: Apropos:

Vašku Forďáku, taky jsem si sedl v showroomu do Focuse, jako že bych zkusil nějaké větší auto. A zjistil jsem, že za volant se neposadím. Šlo to jen ve vyšší výbavě, kde byl volant nastavitelný i podélně. Velké zklamání. Když vezmu, že Splash je skoro miniauto, nemá vůbec nastavitelný volant a usadím se tam bez problémů...

29.08.2021 | 00:00:52 | Itall  | 37.48.0.* Reagovat

RE: Apropos:

Tak každý má jiné priority, proto je tolik značek - se Splashem nemám žádnou zkušenost (vlastně ani s jiným Suzuki - kdysi jsem uvažoval o Vitaře...., ale malý).
Já nakonec skončil u Fordů, protož jezdím hodně, jezdím rád (i když...už to není co to bývalo) a prost musím dobrej podvozek, což Ford leta umí.
Měl jsem Sierru kombi - boží auto, kdyby to vyráběli, koupím ji i dnes, Escort a první Focus byli v rodině nenajel jsem s nimi tolik, pak byl C Max - jezdí doposud, na MPV neskutečný , no a teď rok SUV Kuga (2.generace po FL). Nemůžu si stěžovat, jen těch elektronickejch píčovin pořád přibejvá a většinou nejsou k ničemu, ale tomu se prostě nejde vyhnout - naposledy byla ve výběru ještě Mazda CX-5, ale řekl jsem si, že za auto nedám víc než 500tis bez DPH a tam jsme se nedohodli...:-) Jinak to taky nebude špatná volba v téhle kategorii (kompaktní SUV)

29.08.2021 | 10:53:51 | Vašek  | 109.81.214.* Reagovat

135000 km

Poslední servis před najetím referenčních 150000 km. Motorový olej 5w-40 (spotřeba oleje 5w-30 od minula 0,5 L/15000 km), oilfilter, airfilter a výměna prošlapaných gum na pedálech. Tím se podstatně zvedly náklady na nespotřební náhradní díly ze 40 Kč na necelých 300 Kč za 8,5 roku. To se furt dá vydržet, že jo. Jezdíme dál.

22.06.2021 | 12:06:10 | Itall  | 37.48.27.* Reagovat

130000 km

Seznam náhradních dílů se rozrostl o další bezpatkovou žárovičku. Už je jich 5, takže v dnešních cenách za 8 let 40 Kč. 5 Kč za rok, to se dá vydržet. Po létech byla opískována zadní část prahů, místy až na plech. Nevím přesně proč, s autem se sice nezachází v rukavičkách, zjm. v zimě, ale u jiného auta se to nestalo. Opraveno, laky na oděrky už jsem měl oddřív, ale tady by se nějaká kačka asi započítat měla :0) Ve značkovém servisu, v rámci trvání záruky na kastli 10 let, by to nejspíš stálo ranec. Také jsem někde četl, že litříky Suzuki (Swift) se dožívají tak 150000 km. Sice se jednalo o starší typy, ale po najetí 150000 km, což by nemuselo trvat moc dlouho, bych si dovolil vyhodnotit stav motoru a doplnit na jaký benzin, oleje a s jakou údržbou to najel.

01.04.2021 | 21:34:06 | Itall  | 37.188.166.* Reagovat

Intermezzo

Vyměněny svíčky a olej v převodovce. Denso Iridium byly levnější než iridiové Brisk, takže jsem spokojeně použil tyto (stejné jako původní). Na původních nebylo vidět opotřebení, trochu napálená vnější elektroda. Zdaleka ne všichni výrobci motorů a svíček si troufnou na tak dlouhý výměnný interval. Tady to funguje skvěle. Ještě pamatuji motory Škoda, které tolik nenajely ani do GO a tady jsem teprve vyměnil původní svíce. Fakt pokrok a hlavně kvalita ne zcela obvyklá. Vypuštěný převodový olej jsem čekal horší, málo viditelných kovových částeček, tmavý už byl, výměna asi neškodila. Použit dostupný Total Transmission Gear 8 předepsané viskozity W75-80. Po výměně je řazení dopředných rychlostí malinko jemnější a naopak párkrát šla hůře řadit zpátečka, což jsem si před výměnou oleje nikdy nevšiml. Spraví to opětné vyšlápnutí spojky a znám to z jiných aut. Tady ale ne. Tak už taky jo. Jinak stále dobré.

26.12.2020 | 23:35:18 | Itall  | 37.188.155.* Reagovat

120000 km

Vše OK, spotřeba oleje 5w-30 byla nyní 0,6-0.7L/15000 km při častějším dálničním provozu, kdy se malému motůrku dost šlape na krk. Spotřeba je to normální, ale pro mě už celkem dost, takže od příští výměny oleje se vracím zpět k viskozitě 5w-40.

24.08.2020 | 23:35:00 | Itall  | 46.135.79.* Reagovat

110000 km

Zatím bez závad. Otvírání dveří kufru bylo také bez závady, ale pružina nepřemohla odpor kliky - madla, jejíž čep je už hůře pohyblivý - stříká tam bordel. Takže namazáno, prochozeno a funguje. Celkem zábavné - vnitřní tapicírunk dolů, vyndat zámek (zbytečně - byl OK), ještě to chtělo sundat vnější plast z dveří pro lepší přístup k čepu kliky, ale to už jsem nedělal. Kromě šroubů jsou tam i plastové úchytky a trhat jsem to nechtěl. Podobné jsou i na tapicírunku a při teplotě okolí 12°C vydržely bez poškození.

17.02.2020 | 16:56:20 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

Po 100000 km

Najeto 104000 km dle tacho, takže konečně reálných 100000 km. Bez nějakých závad (nevrací se madlo otvírání pátých dveří a je nutno ho do původní polohy vrátit ručně) a náklady na náhradní díly, které se nemusí běžně měnit, jsou cca 20,- Kč (3 bezpatkové žárovičky). To se mi stalo poprvé v životě, ačkoliv všechna auta doma byla vždy koupena nová. Nikdy ale nebyla japonské značky. To je zároveň (malý) příspěvek do diskuse, zda japonská auta jsou kvalitnější než... Asi budou.

11.10.2019 | 15:02:41 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

100000 km

Přes 100000 km na tacho. Skutečných asi 96000. Zatím dobrý, náhradní díly 3 bezpatkové žárovičky asi do 18 Kč celkem, jinak nic, kromě běžného spotřebního materiálu, který je opravdu spotřebním materiálem (pouze destičky, stěrače).

29.06.2019 | 11:55:45 | Itall  | 37.188.250.* Reagovat

atd

Nové destičky po 93000 km (reálných 89000 km). Měly ještě 2 mm nebo více. Kotouče minimálně na polovině ojetosti, spíš více a ne oba úplně stejně. Brzdy TRW, žádný zázrak, ale dost dobré a lepší jsem zatím nikde neměl.

31.03.2019 | 09:47:44 | Itall  | 37.188.146.* Reagovat

90000 km

Najeto skoro 90000 km, zatím dobrý. Kromě pneu, kapalin a filtrů jsem měnil jen 2 žárovky osvětlení RZ a lišty stěračů. Dokonce ani destičky ještě nejsou kaput a nové dosud čekají v šuplíku. Šaltpáka na trojku občas stále trochu drnčí podle chvění motoru - nyní po výměně oleje 5W-30 za předchozí 5W-40 nedrnčí. Začne asi až později - nový olej 5W-30 má zřejmě vyšší viskozitu než ten ojetý 5W-40, což je znát i na reakcích motoru. Ještě jsem ho ale důkladně neprohřál. Drobné zvuky od pátých dveří podle počasí jsou nebo nejsou. Zvuky od přední nápravy při propružení jsou za mrazu. Jinak ne. Asi stabilizátor, není závada, i když trochu otravné. Každopádně je to zatím nejspolehlivější auto, které jsem měl možnost podrobně sledovat. Možná jsem měl se škodovkami jen smůlu (není možné, neboť to bylo stále podobné), ale Škoda se s kvalitou na tohohle japonského Maďara vůbec nechytá. Naprosto. A to škodovky jezdily mnohem déle do značkového servisu na roční prohlídky (a bohužel i na další opravy). Splash byl ve značkovém servisu na roční prohlídce jen 2x po dobu záruky. Pak už nikdy nebyl v žádném servisu.
Poslední zážitek s jiným autem z nejmenovaného značkového servisu nejmenované japonské značky (nikoliv Suzuki) mám tento: Po roční kontrole bylo auto hlučnější. Byl jsem už asi 10 km od servisu na cestě domů, ještě jsem tam zavolal, nevyzvali mě k návratu, že je vše OK. Dojel jsem domů, ale nelíbilo se mi to. Na motoru jsem zběžně nic neviděl, druhý den stále totéž a dokonce auto jednou nebo dvakrát cuklo. To už nebylo normální, takže jsem probral úkony, o kterých jsme mluvili s přejímacím technikem, že se dělaly. Výměna oleje a filtru, olej tentýž co minule. Zde by příčina být neměla. Pak mi sdělil, že se dívali na vzduchový filtr a byl OK. To jsem celkem ocenil, neboť značkový servis spíše airfilter vymění radši dříve a má na něm dobrou vatu, jako ostatně na všem. Tak se dívám na budník filtru, zavřený shora dobře, nic špatného není vidět. Zde však už by podle příznaků problém být mohl. Přístup je tam jak k penězům, ale s obtížemi jsem sáhl na dolní stranu budníku a ejhle - dole byl asi centimetrový otvor a nahmátl jsem filtr. Nejsem v tom školený, ale zase s obtížemi jsem po odjištění celý element vyndal, filtr byl skutečně OK, pořádně nasadil, vše sesadil dohromady, uzavřel a zkontroloval. Závada byla samozřejmě odstraněna. Byl jsem dost naštvaný, neboť jsem takto ujel přes 100 km se zánovním autem. Naštěstí v žádném prašném prostředí. Rezultát: značkový servis si vzal svých pár tisíc za výměnu oleje a kontrolu vzduchového filtru (+ možná pár pohledových kontrol a dělají prý diagnostiku motoru) a mechanik neumí zavřít budník sání. Kdybych tak jezdil, mohl jsem zničit motor nebo ho přinejmenším poškodit. A neprokázal bych nic - servis by řekl, že kdoví kdy a jak se to stalo. Tento značkový servis vám tedy třeba zničí motor. No problem. Takže já na značkové servisy nevěřím. Jsou to někdy jen předražení amatéři. Ještě možná domácí Škoda je na tom lépe, domácí fabrika, má tu školicí střediska a věřím, že i vybavení pro servisy je dostupnější. I když i tam se lze setkat s lecčím. U zahraniční značky jsem se nikdy nemohl přihlížet servisním úkonům. Prý je to riziko pro zákazníka. Jo, protože by ho mohlo něco trefit, třeba šlak. U škodovky to jde. Dokonce na dílně, pokud jsem stál tam, kde mi vykázali místo. Nebyl problém mi ukázat inkriminované, pokud třeba něco doporučili na výměnu. Tak by to mělo vypadat, jestliže zákazník má zájem. Do onoho značkového servisu japonské značky už bych tedy nejel, no, ani jsem se tam nechystal, bude konec záruky. A ten olej a filtry si vyměním sám. A - bohužel - lépe. Servis už jsem neinformoval, jednak by mi nemuseli věřit a nic bych tím nevyřešil. Možná info pro mechoše, pro příště.

28.01.2019 | 18:24:47 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

Zatím dobtý

Najeto 83000 km, což je reálných 80000. Zatím dobrý, měnil jsem jen žárovky osvětlení RZ a stírátka. Motor šepot květin, spotřeba oleje 5w-40 je neměřitelná. Asi ještě přejdu na 5w-30. Korigovaná spotřeba benzinu při častějších jízdách na dálničním limitu je 5,4 L.

28.08.2018 | 22:23:41 | Itall  | 37.188.135.* Reagovat

Najeto 75000 km, zatím celkem OK. Zlobí mě jen klepání v zadní části auta, zatím jsem ho nevyřešil. Když se páté dveře nechají nedoklaplé, tak zvuk zmizí, jestli dobře poslouchám. Takže to snad dělají ty dveře, asi zámek. Ovšem nějakým cloumáním rukou zvenku ten zvuk nevyloudím. Ozývá se jen za jízdy, i pomalé, třeba při couvání na nerovném povrchu, také při zatáčení, zřetelněji při zatočení vpravo. Nechci se domýšlet nějaké hlouposti, ale připadá mi, že uchycení pantů pracuje a zámek pak klepe, ale jsou na to potřeba síly za jízdy, jen rukou to nejde. Možná je to nesmysl, nevím. Každopádně panty dveří jsou uchyceny jen na poměrně tenkém plechu a při otvírání a zavírání stačí jen odpor plynových vzpěr, aby bylo možno pouhým okem zaznamenat, že celý plech i s panty se pohybuje. Možná tahle fórovost je příčinou zmíněného zvuku, gumové těsnění se omačkalo a teď zámek klepe. To asi nevyřeším.

26.10.2017 | 13:37:18 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Moje Aygo 240 000 a ..... bez závad. Nic neklepe, nevrže, ba dokonce nic nerosí. Spotřeba do přezutí na zimní kola ještě klesla na 4,4 při jízdách město 60%, mimo město 20% a dálnice D8 20%. Kolegyně s C1 se blíží ke 130 000 a zatím také nic. Diví se, co prý pořád mám a proč se ptám? Už si také zvykla, že s kolínětem se jenom jezdí a jezdí a nic se neřeší. Olej já 5W-40, ona 10W-40. Její spotřeba 4,9 - 5,2 prý podle toho, jak má zrovna těžkou nohu. Jezdí ale většinou jen po městě.

26.10.2017 | 16:08:56 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Chtěl bych ho už prodat, a koupit jiné s malým nájezdem. Nemám potřebu najet půl milionu na jednom autě. Ale nechci ty nové ročníky, od 2009 výše se začaly montovat kurvítka, prodlužovat ještě převody, egr ventily, atd. Líbilo by se mi do roku 2008 s malým nájezdem. Snad na nějaké natrefím.

26.10.2017 | 16:12:13 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Tož to je NĚJAKÁ kvalita. Já tak dobrou zkušenost s P107 nemám, i když nemám ani nějak moc špatnou. Určitě to mohlo být lepší, takže jsem ho prodal a zpětně jsem rád. Ale já všechno zničím, jak známo :o) V tomhlr srovnání se Splash zdá kvalitnější, ještě uvidíme. Kolíňata jsou asi kus od kusu, takže by spadala do kategorie jak se natrefí. To je stále lepčí, než kategorie pravděpodobně průser. Ovšem ani v kategoriijak se natrefí jsem být nechtěl, takže hledám dál.

26.10.2017 | 22:07:54 | Itall  | 37.188.172.* Reagovat

Spotřeba 5,35 L/100 km. Při občasném dálničním provozu jde takto nahoru. Pro radost majitelů kolíňat mohu uvést, že u těchto tintítek je spotřeba i na dálnici velmi pěkná a nijak podstatně nenavýší celkový průměr. Má zkušenost byla 4,7 L, kdy dálnice činila skoro 50% celkově najetých km.

22.06.2017 | 13:52:45 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Dálničním provozem míním rychlost kolem 130 km/h.

22.06.2017 | 16:25:26 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

Najeto 70000 km. Bez závad.

11.06.2017 | 15:30:15 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Nikdo vám tady neodepisuje, tak je mi z toho nějak smutno. Moje Aygo - 230 000 km bez závad. Už bych ho asi měl vyměnit za novější, ale když ono pořád jezdí za 4,5 a nemá žádné závady...

11.06.2017 | 22:41:47 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Jen vesele :o) Pokud Aygo najelo 230000 km bez závad (teď ještě - co to je bez závad - že by ani vodní pumpa?), pak se opravdu povedlo. Čímž jsme zas u toho - z hlediska spolehlivosti a životnosti - že automobilka, která vyrábí běžně auta rozdílné jakosti a kvality (jak se to povede), není dost dobrá.

21.06.2017 | 10:33:04 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

U ayga žádná vodní pumpa. Kolegyně má C1 (najeto 120 000) taky nic. Nerozumím té části jak se co povede - to jako fabia?

21.06.2017 | 15:24:01 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Ano, nerozumět česky :o) Pokud někomu vodní pumpa vydrží a někomu ne (je to k dohledání na netu a sám mám podobnou zkušenost s pumpou, i když ne po extrémně malém nájezdu), pak jsme stále u toho, že jakost je nevyrovnaná a někdo má holt smůlu a někdo ne (jako např. někdy u škodovek). Nebo něco bylo špatně navrženo a vylepšeno až na základě mnohých problémů uživatelů (jako např. nejednou u škodovek). Zrovna vodní pumpa se těžko dá svalit na způsob užívání a uživatele.

22.06.2017 | 11:21:29 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Nevím o nikom s P 107, komu nevydržela vodní pumpa. Ani nevím o nikom se 107, komu by nevydrželo cokoliv jiného. Hnidopich, který si pumpu vymění preventivně místo rozvodů, nebo další prd, kterej ji mění, protože trochu rosí, není argument o nekvalitě. Až se pumpa byť jedinkrát někomu rozsype, nebo alespoň vyteče chladící směs, osobně to rád nazvu nekvalitou. Nevím proč se chytáte takových hloupostí. Váš swift má údajně spoustu drobných nepříjemností (závad?) což by mě vadilo víc, než nějaká fáma o poruchách vodních pump kolíňat. Kdoví, kdo ji vlastně pustil do světa - třeba konkurence, která si myslí, že vyrábí to nejlepší mini na světě. Teda myslela, protože už ho vyrábět nebude - nikdo to nekupuje v takovém množství, aby se to vůbec vyplatilo vyrábět.

23.06.2017 | 22:45:07 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Tož, pumpa se nemění preventivně místo rozvodů. Možná bylo míněno s rozvody, což se dělá u některých motorů, ale ne u kolíněte 1,0. Zde pumpa a rozvody nijak nesouvisejí. Když pumpa trochu rosí, tak bude trochu načaté ložisko, což se projevuje také trochu zvýšeným hlukem a když se to trochu zanedbá, tak po nějakém čase trochu vyteče voda, což je trochu nepříjemné, páč jste trochu nepojízdný. Takže trochu rosící a trochu hlučící pumpa je trochu na výměnu, páč neradno zkoušet, zda ještě najede trochu kilometrů nebo snad trochu více. Mě pumpa vydržela 90000 km, což je málo, ale ne zas úplný průšvih. Proto jsem to sem napsal, přestože nejsem konkurence.

29.06.2017 | 17:38:37 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Tak to je tak trochu velká spekulace. Kdyby, tak by... opakuji: Ukažte mi případ, kdy někomu na kolíněti, nebo Yarisu vytekla chladící směs, nebo se poroučela pumpa. Téměř každý motor rosí olej ve své spodní části, a taky to neznamená, že mu olej vyteče a vůz bude nepojízdný. Vám ta pumpa nějak leží v hlavě :-) Ale budiž, hlavně že máte se splašem méně závad, než jste měl s kolínětem. Nebo vlastně ne? Několik malých závad (zatím) teda taky není zrovna potvrzením kvality.

29.06.2017 | 18:06:44 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Hlučné ložisko je indikace k výměně. Nikdo trochu znalý nebude zkoušet, kolik ještě vydrží. V případě ložisek kol to bývá ještě dost dlouho, jak někdy vídáme v okolí, někdy i u jiných ložisek. Ale asi je lepší, pokud člověk není hluchý, slepý nebo případně ignorant (záměrně nepíši blbý), ložisko v dohledné době vyměnit. Rosící pumpy se kdysi řešily u škodovek stodvacítek. To bude ten vývoj ve spirále, jak učili komunisté... :o)

15.08.2017 | 13:40:57 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Téměř každý motor nerosí olej, to byla pravda kdysi. Dnes jsou technologie lepší a kvalitní motor se nemastí. Sice by k únikům oleje dnes přispívaly nízkoviskozitní (extrémně nízkoviskozitní) motorové oleje, ale není nutné (dokonce ani moc dobré) je používat. Já je nepoužívám a motory zespoda mastné nemám.

15.08.2017 | 13:49:06 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Měl bych jeden (další) drobný problém na Splashi - klepání ze zadní části auta. Zvuk jsem snad identifikoval jako plastový kryt tlumiče pérování, který klepe o tlumič. Zkusil bych vyřešit, když už to nevyřešil výrobce tlumičů. Teda na některé pazvuky je Splash slabší. Ale to jsou drobnosti...

21.06.2017 | 10:43:45 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Tak tlumič to asi nebude, spíš klasika - páté dveře v zámku - když se nechají nedoklapnuté, klapání zmizí. Trochu to opravím, nevím jak :o)

15.08.2017 | 13:33:54 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

65000 km. Gumy na pedálech jsou dost fórové, na spojce už je prošlapaná. Taktéž originální pryžový koberec u řidiče. Pryže nic moc, mohli by zlepšit. Druhá žárovka na RZ vyměněna. Destičky půjdou tak za 10000 km. Celkově je to zatím dobré. Ťuky ťuk.

04.04.2017 | 14:15:56 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

Najeto 60000 km, bez závad, pouze výměna oleje a oilfiltru. V servisu naposledy při 30000 km na roční prohlídce, pak už vše doma v garáži. Ve 45000 km také výměna airfiltru a chladiva. Nějaké ty pneu, a ta jedna žárovka na RZ, jinak nic. Výhledově se poohlédnu po nových stírátkách. Zatím jsem přišel na to, že vpředu je každé jiné, nikoliv jen délkou, ale také od jiného výrobce a každé má i jiný úchyt. Tož jsem na to hleděl, než jsem je vůbec vyndal, ten druhý úchyt jsem doposud neměl a neznal. Naštěstí máme henten internet :o)

14.11.2016 | 13:15:28 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

Někdy kolem 55000 km jsme doma seřídili ruční brzdu, která byla už u nového auta hodně volná. Kolem 57000 km jsem měnil 1. žárovku, osvětlení RZ.

11.10.2016 | 13:08:25 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

po 50000 km

Najeto 50000 km, bez závad, ani žárovka.

08.04.2016 | 14:31:08 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE: po 50000 km

Nojo, ale ten design :-) brrr

08.04.2016 | 16:03:34 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: po 50000 km

Vrchol krásy to není, ale já potřebuji auto, aby fungovalo. Takže vzhled do parametrů vůbec nezahrnuji. Chápu, že někdo chce mít auto, aby si připadal dobře v něm i vedle něj, jak bylo někde řečeno. Mě stačí ta funkčnost. I to je problém, kde pak zůstal design, když těžko vyřešit praktické věci. Pro mě auto není módní doplněk ani prostředek k reprezentaci.

08.04.2016 | 16:47:59 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE: po 50000 km

Cus Italle,mas stesti.Mam nove aygo a uz v 10000km jsem reklamoval lozisko.Ted mam najeto 49000km za rok a pul.Jeste jsem si musel odojit egr ventil,auto lehce pocukavalo a v servise nic nenasli tak jsem ho elektricky odojil a je pokoj,akorad se mi objevuje hlaska P0403 tak ji po meste nechavam protoze auto spadne do nouzoveho rezimu a maximalka je 50kmh coz se hodi.Jinak dolsi problem byl nedavno.Piskalo spojkove lozisko,zavadu jsem vyresil odpojenim pruziny na spojkovem pedalu.Paradoxne pruzina stlacovala pedal dolu,problem zmizel.

09.04.2016 | 07:20:09 | Anonym II  | 62.141.8.* Reagovat

RE: po 50000 km

Italle,chtel jsem poprosit jestli se muzes kouknout na 107 jestli ma taky pruzinu na spojkovem pedalu ale myslim ze ne.U starsiho modelu to bylo na prevodovce a presne na opak,pruzina tlacila proti seslapnuti pedalu spojky

09.04.2016 | 07:23:46 | Anonym II  | 62.141.8.* Reagovat

RE: po 50000 km

Už ne, prodáno.

10.04.2016 | 22:44:41 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE: po 50000 km

Ale jo, taky kupuju auto podle potřeb a parametrů, tohle mi ale přijde super hnus - sorry. Kvalitní design by měl jít ruku v ruce s funkčností, to platí u architektury,dekorací jako u aut no, tak se nečerti, já jen , že bych si připadal jak v piksle od esso párků :-)

09.04.2016 | 12:26:43 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: po 50000 km

Každému co jeho jest, já oceňuji praktičnost a spolehlivost, někdo zas nedopustí na vzhled. To je OK. Esso párky neznám - párky, klobásy a salámy nejím, i když, přiznám se, někdy vypadají dobře :o)

10.04.2016 | 22:50:31 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

Najeto 40000 km, bez závad, zatím ani žárovka, řadička na trojku stále někdy zadrnčí, zatím jsem se v tom nehrabal.

02.10.2015 | 11:55:32 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE:

Možná uložení převodovky :)

02.10.2015 | 13:12:07 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

Najeto 30000 km. Bez závad.

08.02.2015 | 16:53:12 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

He, kde jsou ty časy, když jsem měl na autě 30 000 km :-) Co bych za ně dneska dal. Mám přes 130 000 a tiše ti závidím tu novotu...

08.02.2015 | 17:54:48 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Tož, můj P107 má taky už 89000 km. Zrovna se chystám na takovou větší údržbu.

09.02.2015 | 14:59:59 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Ten tvůj splash je taky litrový tříválec? Je rozdíl mezi P 107 a splashem třeba ve spotřebě, jízdních vlastnostech, apod? Prostorově bude asi proti pežotu větší, určitě i komfortnější?

09.02.2015 | 15:31:25 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Srovnání P107 a Splashe je v recenzi.

10.02.2015 | 15:02:32 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

O.K., omlouvám se, reagoval jsem jen na příspěvek, bez předchozího čtení recenze. Už jsem to napravil :-)

10.02.2015 | 19:22:54 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Jo, tak tys nečetl MOJI recenzi?! Jsem dotčen :o)
Ale vážně: myslím, že tam právě je hodně z toho, na co jsi se ptal.

11.02.2015 | 13:35:58 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Najeto 20000 km. Zatím dobrý, až na to drnčení šaltpáky při trojce.

01.07.2014 | 11:46:17 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

co zkusit někde na kanále promáznout průchodky, kterejma procházejí táhla řazení? někdy to pomáhá.

01.07.2014 | 19:23:31 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:

Nevím, nikdy jsem nedělal. Šaltpáka drnčí, páč se dostane do polohy, ve které drnčí. Řekl bych, že problém je níž (chvění celého agregátu) a také výš (poloha vlastní šaltpáky), než někde uprostřed. Také se mi zdá, že drnčení se zvýraznilo po tom, co servis dal do motoru olej 5W-30, ještě asi se sníženou viskozitou. Chvění motoru se zvýraznilo. Budu požadovat olej s vyšší viskozitou - buď 5W-40, ale ten zas není dle příručky povolen - nebo 10W-40, ten povolen je. Motor se zklidní a uvidím, co drnčení. Do hnoje s tříválci, hehe.

02.07.2014 | 11:30:52 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Neřeš počet válců, mě drnčela šaltpáka taky, kdysi, u sudéhoválce :-)a bylo to proto, že v průchodech drhla. Po prostříknutí silikonem drnčení přestalo. Přestaly se na ní přenášet vibrace z hnacího agregátu. P.S.: Díky Bohu za tříválce hehe

02.07.2014 | 20:42:01 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:

Drnčela jen v určité poloze?

03.07.2014 | 11:06:11 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Jo, myslím že jo. Určitě nedrnčela pořád, jen v jednom, max. ve dvou kvaltech. Netvrdím, že to ve tvém případě pomůže, ale zkusil bych to. Všechny klouby a průchodky, kterýma to prochází, bych prostříkl silikonem. Nic se tím nezkazí. Když to nepomůže, je problém jinde. Některá táhla řazení taky jdou seřizovat.

03.07.2014 | 14:59:36 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:

To mi připadá jako dost odborná práce, je to utěsněno, v záruce bych se v tom asi nehrabal. Nevím jak, nechce se mi.

08.04.2015 | 13:20:54 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

Ahoj Italle, co žes šel do splashe? Jaký máš vlastně teď vozový park? P 107, Splash, fabia junior? Jinak recenze dobrá, ničím nevybočuje, nikoho neurazí. Diplomatická, jako Tvoje příspěvky :-)Ta spotřeba na dálnici mě dost zarazila, i když na druhou stranu - vyšší stavba karoserie, slabší motor a krátké zpřevodování udělá své.

01.09.2013 | 21:20:54 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Upřesňuji, že jako slabou stránku Splashe jsem uvedl jízdní vlastnosti, ale dole pod recenzí se to nezobrazilo.
Ahoj Stando, Splashe jsem koupil, neboť doma chceme 2 auta a Fabia je prodaná. Na výběr moc nebylo, pokud jsem chtěl japonskou značku, benzinový motor bez turba a přímého vstřiku (toto vše jsou požadavky, vycházející z toho, že chci bezproblémové auto), malou spotřebu (papírově pod 5 L) a cenu pokud možno do 200000,- Kč. Pak je velmi jednoduchý výběr. Spotřebu Splashe na dálnici jsem jen četl na netu, psalo se, že při skutečných 130 km/h, tedy asi 140 km/h dle tacho. Možná to tak je, neověřoval jsem ani přibližně. Ale převody jsou kratší (možná tak 170 km/h na pětku při ot. max. výkonu). P107, při převodu asi přes 200 km/h při max. výkonu, může být mnohem úspornější. Tam je průměrná spotřeba 4,65 L a při částečně dálničním provozu, kde se těch 130 km/h často jede, spotřeba na nádrž vyšla 4,7 L. Takže dálnici P107 zvládne určitě pod 6 L, možná hluboko pod 6 L. Za to by se nestyděl ani moderní nafťák.

02.09.2013 | 17:51:32 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Zajímavý postřeh

Na TopGearu hodili C1 na válce a rozjeli ji, a hrozně se divili, že mají už na tachometru 190... :-) a pak toho nechali, škoda že nešli dál. Neměřili maximálku, ale šlo jim o výkon při určitých otáčkách. Takže při dálničních 150ti se motor pohybuje na kroutícím momentu a spokojeně si vrčí.

08.04.2015 | 20:25:29 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Zajímavý postřeh

Jooo tak tomu bych věřil, že Ty zkušební válce dokázaly rozjet C1 na 190km/h. Zkušební válce jsou všeho schopné.
Ovšem co dokáže C1 to už je věc jinám natož v reálu.

09.04.2015 | 06:52:26 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Zajímavý postřeh

Válce nerozjíždějí auto, nýbrž auto rozjíždí válce. Ale to nic, jen tak na okraj.

23.06.2015 | 21:50:30 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Zajímavý postřeh

Válce asi byly přemotorované...:-)

08.04.2016 | 16:05:37 | vašek  | 194.228.20.* Reagovat