Autorecenze Suzuki Splash 1,0 - pokud bude spolehlivý, jak čekám, pak nebudu litovat jeho pořízení - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Suzuki Splash
 
 

Recenze Suzuki Splash 1,0 GAAC
“pokud bude spolehlivý, jak čekám, pak nebudu litovat jeho pořízení”

Autor recenze: Itall (44 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2013 Typ motoru:1,0 Stav km při koupi:24 km Stav km nyní:10 024 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 4,95 l/100 km Vloženo: 1. 9. 2013

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

spotřeba
provedení centrální zamykání

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

žádné


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po najetí 10000 km na novém autě bych si dovolil pár vět k Suzuki Splash. V textu někdy budu srovnávat s malými auty, které jsem měl možnost poznat v dlouhodobém provozu, byť se bude jednat o trochu jinou kategorii auta. Splash je tzv. mini MPV, t TP má uvedenu karoserii kombi. Mnoho takových malých aut není na trhu.
Nejprve k tomu nájezdu a s tím související přesnosti odometru a spotřebě paliva. Chybu odometru Suzuki jsem odvodil pouze od odometru Peugeotu 107, u kterého jsem si už dříve ověřoval, že je poměrně přesný. Zato ODO Suzuki lže dost, asi 4% na letních gumách a ještě o něco více na zimních (mají menší průměr). To jsem zjistil hned, neboť často jezdím trasu známé délky. Takže při výpočtu spotřeby paliva koriguji ona 4%, jinak by spotřeba vycházela o něco nižší. Takto je zatím 4,95 L/100 km. Takřka nejezdím po městě a nejezdím po dálnici, většinou sám nebo ve dvou.
Pro takové účely lze motor 1,0 označit za celkem dostatečný, dá se jet i svižně. Ve srovnání s Peugeotem 107, s podobným motorem, nelze očekávat u Suzuki takovou agilitu, roli hraje zajisté 170 kg navíc, nižší pružnost motoru (i papírově) a takové to známé - že Suzuki dělá motory spíš do motorek (hehe). Přestože zpřevodování Splashe je výrazně kratší.
Naopak je možno vyzdvihnout, v tomto srovnání, o dost lepší odhlučnění Suzuki a mnohem lepší komfort pružení. A když už jsem v tom srovnávání, tak Splash má o dost horší jízdní vlastnosti. Také pocit rychlosti je v něm znatelně větší. Na druhé straně -"sporťáku" P 107 s jeho zrychlením ve špičce a motokárovými jízdními vlastnostmi, může konkurovat málokteré malé auto. Určitě ne Splash, se svými 1590 mm výšky. A ještě něco - P 107 má poměrně značnou nevýhodu ve značně "položeném" čelním skle, které pak v létě způsobuje značné přehřívání málo objemného interiéru. Tímhle Splash tolik netrpí, sklo (obdobné plochy) nemá takový sklon, nezasahuje horní hranou tak daleko nad interiér a vnitřní prostor v autě je větší, což je snad jediná výhoda místa nad hlavou, tzv. "na klobouk".
V nějaké recenzi tu bylo kritizováno řazení Splashe. Četl jsem i novinářské recenze, že je řazení opravdu špatné a u nové verze (kterou mám) se podstatně zlepšilo. Asi se zlepšilo. Já k tomu mám ten poznatek, že jednotlivé polohy šaltpáky mají přesné vymezení jakýmsi "zacvaknutím", tedy alespoň ve směru předozadním. To možná působí poněkud nemotorně, ale vždy jsem zatím zařadil to, co jsem chtěl (narozdíl od P107). Takže řazení je bez připomínek, stejně jako poloha šaltpáky blízko volantu na vyvýšené
kapličce. Dobré. Co se mi nelíbí, je drnčení šaltpáky na 3. kvalt. Možná nějaké reziduum po místě výroby na maďarsko - slovenském pomezí (bez urážky).
V autě se sedí výše, radši bych seděl níže a měl za to lepší jízdní vlastnosti. Ale senioři si budou libovat. Prostornost vnitřku - hodně místa nad hlavou, dobré tak proti tomu přehřívání. Radši bych měl méně místa nad hlavou a za to lepší jízdní vlastnosti... Auto je dlouhé skoro jako Škoda Favorit, ale místa vzadu je o něco méně. Kufr Splashe je také menší, takže tady k pokroku nedošlo...(kromě lepšího tvaru kufru bez vystupujících podběhů). Ve srovnání s Favoritem, když už jsem u toho, samozřejmě došlo k pokroku v mnoha věcech, také ve spotřebě při srovnatelné dynamice jízdy (necelých 5 L proti 7 L). K tomu mě napadá, že na netu jsem četl spotřebu na dálnici při 130 km/h u Splashe 1,0 někde na 8,9 L. To by zas tedy Favorit asi také dal...
Ve výbavě je centrál, elektrická okna vpředu a klima, která moc nezatěžuje motor, což je dobré. Centrál je dost vymakaný, už jsem o tom zde psal v diskusi u jiného Splashe. To je opravdu OK.
Víc se nebudu rozepisovat, očekávám hlavně spolehlivost (japonská značka), stejně jako tomu je u P107 (japonské geny). Také ekonomický provoz, čemuž přizvukuje nízká papírová spotřeba. V provozu jsem zatím kousek nad ní, neboť jsem byl zvyklý na "štiku" P 107 a pokud chci od Splashe totéž (což ale nejde, samozřejmě) je nutno poněkud více vytáčet motor.










Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Splash

Vložit komentář

100000 km

Přes 100000 km na tacho. Skutečných asi 96000. Zatím dobrý, náhradní díly 3 bezpatkové žárovičky asi do 18 Kč celkem, jinak nic, kromě běžného spotřebního materiálu, který je opravdu spotřebním materiálem (pouze destičky, stěrače).

29.06.2019 | 11:55:45 | Itall  | 37.188.250.* Reagovat

atd

Nové destičky po 93000 km (reálných 89000 km). Měly ještě 2 mm nebo více. Kotouče minimálně na polovině ojetosti, spíš více a ne oba úplně stejně. Brzdy TRW, žádný zázrak, ale dost dobré a lepší jsem zatím nikde neměl.

31.03.2019 | 09:47:44 | Itall  | 37.188.146.* Reagovat

90000 km

Najeto skoro 90000 km, zatím dobrý. Kromě pneu, kapalin a filtrů jsem měnil jen 2 žárovky osvětlení RZ a lišty stěračů. Dokonce ani destičky ještě nejsou kaput a nové dosud čekají v šuplíku. Šaltpáka na trojku občas stále trochu drnčí podle chvění motoru - nyní po výměně oleje 5W-30 za předchozí 5W-40 nedrnčí. Začne asi až později - nový olej 5W-30 má zřejmě vyšší viskozitu než ten ojetý 5W-40, což je znát i na reakcích motoru. Ještě jsem ho ale důkladně neprohřál. Drobné zvuky od pátých dveří podle počasí jsou nebo nejsou. Zvuky od přední nápravy při propružení jsou za mrazu. Jinak ne. Asi stabilizátor, není závada, i když trochu otravné. Každopádně je to zatím nejspolehlivější auto, které jsem měl možnost podrobně sledovat. Možná jsem měl se škodovkami jen smůlu (není možné, neboť to bylo stále podobné), ale Škoda se s kvalitou na tohohle japonského Maďara vůbec nechytá. Naprosto. A to škodovky jezdily mnohem déle do značkového servisu na roční prohlídky (a bohužel i na další opravy). Splash byl ve značkovém servisu na roční prohlídce jen 2x po dobu záruky. Pak už nikdy nebyl v žádném servisu.
Poslední zážitek s jiným autem z nejmenovaného značkového servisu nejmenované japonské značky (nikoliv Suzuki) mám tento: Po roční kontrole bylo auto hlučnější. Byl jsem už asi 10 km od servisu na cestě domů, ještě jsem tam zavolal, nevyzvali mě k návratu, že je vše OK. Dojel jsem domů, ale nelíbilo se mi to. Na motoru jsem zběžně nic neviděl, druhý den stále totéž a dokonce auto jednou nebo dvakrát cuklo. To už nebylo normální, takže jsem probral úkony, o kterých jsme mluvili s přejímacím technikem, že se dělaly. Výměna oleje a filtru, olej tentýž co minule. Zde by příčina být neměla. Pak mi sdělil, že se dívali na vzduchový filtr a byl OK. To jsem celkem ocenil, neboť značkový servis spíše airfilter vymění radši dříve a má na něm dobrou vatu, jako ostatně na všem. Tak se dívám na budník filtru, zavřený shora dobře, nic špatného není vidět. Zde však už by podle příznaků problém být mohl. Přístup je tam jak k penězům, ale s obtížemi jsem sáhl na dolní stranu budníku a ejhle - dole byl asi centimetrový otvor a nahmátl jsem filtr. Nejsem v tom školený, ale zase s obtížemi jsem po odjištění celý element vyndal, filtr byl skutečně OK, pořádně nasadil, vše sesadil dohromady, uzavřel a zkontroloval. Závada byla samozřejmě odstraněna. Byl jsem dost naštvaný, neboť jsem takto ujel přes 100 km se zánovním autem. Naštěstí v žádném prašném prostředí. Rezultát: značkový servis si vzal svých pár tisíc za výměnu oleje a kontrolu vzduchového filtru (+ možná pár pohledových kontrol a dělají prý diagnostiku motoru) a mechanik neumí zavřít budník sání. Kdybych tak jezdil, mohl jsem zničit motor nebo ho přinejmenším poškodit. A neprokázal bych nic - servis by řekl, že kdoví kdy a jak se to stalo. Tento značkový servis vám tedy třeba zničí motor. No problem. Takže já na značkové servisy nevěřím. Jsou to někdy jen předražení amatéři. Ještě možná domácí Škoda je na tom lépe, domácí fabrika, má tu školicí střediska a věřím, že i vybavení pro servisy je dostupnější. I když i tam se lze setkat s lecčím. U zahraniční značky jsem se nikdy nemohl přihlížet servisním úkonům. Prý je to riziko pro zákazníka. Jo, protože by ho mohlo něco trefit, třeba šlak. U škodovky to jde. Dokonce na dílně, pokud jsem stál tam, kde mi vykázali místo. Nebyl problém mi ukázat inkriminované, pokud třeba něco doporučili na výměnu. Tak by to mělo vypadat, jestliže zákazník má zájem. Do onoho značkového servisu japonské značky už bych tedy nejel, no, ani jsem se tam nechystal, bude konec záruky. A ten olej a filtry si vyměním sám. A - bohužel - lépe. Servis už jsem neinformoval, jednak by mi nemuseli věřit a nic bych tím nevyřešil. Možná info pro mechoše, pro příště.

28.01.2019 | 18:24:47 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

Zatím dobtý

Najeto 83000 km, což je reálných 80000. Zatím dobrý, měnil jsem jen žárovky osvětlení RZ a stírátka. Motor šepot květin, spotřeba oleje 5w-40 je neměřitelná. Asi ještě přejdu na 5w-30. Korigovaná spotřeba benzinu při častějších jízdách na dálničním limitu je 5,4 L.

28.08.2018 | 22:23:41 | Itall  | 37.188.135.* Reagovat

Najeto 75000 km, zatím celkem OK. Zlobí mě jen klepání v zadní části auta, zatím jsem ho nevyřešil. Když se páté dveře nechají nedoklaplé, tak zvuk zmizí, jestli dobře poslouchám. Takže to snad dělají ty dveře, asi zámek. Ovšem nějakým cloumáním rukou zvenku ten zvuk nevyloudím. Ozývá se jen za jízdy, i pomalé, třeba při couvání na nerovném povrchu, také při zatáčení, zřetelněji při zatočení vpravo. Nechci se domýšlet nějaké hlouposti, ale připadá mi, že uchycení pantů pracuje a zámek pak klepe, ale jsou na to potřeba síly za jízdy, jen rukou to nejde. Možná je to nesmysl, nevím. Každopádně panty dveří jsou uchyceny jen na poměrně tenkém plechu a při otvírání a zavírání stačí jen odpor plynových vzpěr, aby bylo možno pouhým okem zaznamenat, že celý plech i s panty se pohybuje. Možná tahle fórovost je příčinou zmíněného zvuku, gumové těsnění se omačkalo a teď zámek klepe. To asi nevyřeším.

26.10.2017 | 13:37:18 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Moje Aygo 240 000 a ..... bez závad. Nic neklepe, nevrže, ba dokonce nic nerosí. Spotřeba do přezutí na zimní kola ještě klesla na 4,4 při jízdách město 60%, mimo město 20% a dálnice D8 20%. Kolegyně s C1 se blíží ke 130 000 a zatím také nic. Diví se, co prý pořád mám a proč se ptám? Už si také zvykla, že s kolínětem se jenom jezdí a jezdí a nic se neřeší. Olej já 5W-40, ona 10W-40. Její spotřeba 4,9 - 5,2 prý podle toho, jak má zrovna těžkou nohu. Jezdí ale většinou jen po městě.

26.10.2017 | 16:08:56 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Chtěl bych ho už prodat, a koupit jiné s malým nájezdem. Nemám potřebu najet půl milionu na jednom autě. Ale nechci ty nové ročníky, od 2009 výše se začaly montovat kurvítka, prodlužovat ještě převody, egr ventily, atd. Líbilo by se mi do roku 2008 s malým nájezdem. Snad na nějaké natrefím.

26.10.2017 | 16:12:13 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Tož to je NĚJAKÁ kvalita. Já tak dobrou zkušenost s P107 nemám, i když nemám ani nějak moc špatnou. Určitě to mohlo být lepší, takže jsem ho prodal a zpětně jsem rád. Ale já všechno zničím, jak známo :o) V tomhlr srovnání se Splash zdá kvalitnější, ještě uvidíme. Kolíňata jsou asi kus od kusu, takže by spadala do kategorie jak se natrefí. To je stále lepčí, než kategorie pravděpodobně průser. Ovšem ani v kategoriijak se natrefí jsem být nechtěl, takže hledám dál.

26.10.2017 | 22:07:54 | Itall  | 37.188.172.* Reagovat

Spotřeba 5,35 L/100 km. Při občasném dálničním provozu jde takto nahoru. Pro radost majitelů kolíňat mohu uvést, že u těchto tintítek je spotřeba i na dálnici velmi pěkná a nijak podstatně nenavýší celkový průměr. Má zkušenost byla 4,7 L, kdy dálnice činila skoro 50% celkově najetých km.

22.06.2017 | 13:52:45 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Dálničním provozem míním rychlost kolem 130 km/h.

22.06.2017 | 16:25:26 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

Najeto 70000 km. Bez závad.

11.06.2017 | 15:30:15 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Nikdo vám tady neodepisuje, tak je mi z toho nějak smutno. Moje Aygo - 230 000 km bez závad. Už bych ho asi měl vyměnit za novější, ale když ono pořád jezdí za 4,5 a nemá žádné závady...

11.06.2017 | 22:41:47 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Jen vesele :o) Pokud Aygo najelo 230000 km bez závad (teď ještě - co to je bez závad - že by ani vodní pumpa?), pak se opravdu povedlo. Čímž jsme zas u toho - z hlediska spolehlivosti a životnosti - že automobilka, která vyrábí běžně auta rozdílné jakosti a kvality (jak se to povede), není dost dobrá.

21.06.2017 | 10:33:04 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

U ayga žádná vodní pumpa. Kolegyně má C1 (najeto 120 000) taky nic. Nerozumím té části jak se co povede - to jako fabia?

21.06.2017 | 15:24:01 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Ano, nerozumět česky :o) Pokud někomu vodní pumpa vydrží a někomu ne (je to k dohledání na netu a sám mám podobnou zkušenost s pumpou, i když ne po extrémně malém nájezdu), pak jsme stále u toho, že jakost je nevyrovnaná a někdo má holt smůlu a někdo ne (jako např. někdy u škodovek). Nebo něco bylo špatně navrženo a vylepšeno až na základě mnohých problémů uživatelů (jako např. nejednou u škodovek). Zrovna vodní pumpa se těžko dá svalit na způsob užívání a uživatele.

22.06.2017 | 11:21:29 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Nevím o nikom s P 107, komu nevydržela vodní pumpa. Ani nevím o nikom se 107, komu by nevydrželo cokoliv jiného. Hnidopich, který si pumpu vymění preventivně místo rozvodů, nebo další prd, kterej ji mění, protože trochu rosí, není argument o nekvalitě. Až se pumpa byť jedinkrát někomu rozsype, nebo alespoň vyteče chladící směs, osobně to rád nazvu nekvalitou. Nevím proč se chytáte takových hloupostí. Váš swift má údajně spoustu drobných nepříjemností (závad?) což by mě vadilo víc, než nějaká fáma o poruchách vodních pump kolíňat. Kdoví, kdo ji vlastně pustil do světa - třeba konkurence, která si myslí, že vyrábí to nejlepší mini na světě. Teda myslela, protože už ho vyrábět nebude - nikdo to nekupuje v takovém množství, aby se to vůbec vyplatilo vyrábět.

23.06.2017 | 22:45:07 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Tož, pumpa se nemění preventivně místo rozvodů. Možná bylo míněno s rozvody, což se dělá u některých motorů, ale ne u kolíněte 1,0. Zde pumpa a rozvody nijak nesouvisejí. Když pumpa trochu rosí, tak bude trochu načaté ložisko, což se projevuje také trochu zvýšeným hlukem a když se to trochu zanedbá, tak po nějakém čase trochu vyteče voda, což je trochu nepříjemné, páč jste trochu nepojízdný. Takže trochu rosící a trochu hlučící pumpa je trochu na výměnu, páč neradno zkoušet, zda ještě najede trochu kilometrů nebo snad trochu více. Mě pumpa vydržela 90000 km, což je málo, ale ne zas úplný průšvih. Proto jsem to sem napsal, přestože nejsem konkurence.

29.06.2017 | 17:38:37 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Tak to je tak trochu velká spekulace. Kdyby, tak by... opakuji: Ukažte mi případ, kdy někomu na kolíněti, nebo Yarisu vytekla chladící směs, nebo se poroučela pumpa. Téměř každý motor rosí olej ve své spodní části, a taky to neznamená, že mu olej vyteče a vůz bude nepojízdný. Vám ta pumpa nějak leží v hlavě :-) Ale budiž, hlavně že máte se splašem méně závad, než jste měl s kolínětem. Nebo vlastně ne? Několik malých závad (zatím) teda taky není zrovna potvrzením kvality.

29.06.2017 | 18:06:44 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Hlučné ložisko je indikace k výměně. Nikdo trochu znalý nebude zkoušet, kolik ještě vydrží. V případě ložisek kol to bývá ještě dost dlouho, jak někdy vídáme v okolí, někdy i u jiných ložisek. Ale asi je lepší, pokud člověk není hluchý, slepý nebo případně ignorant (záměrně nepíši blbý), ložisko v dohledné době vyměnit. Rosící pumpy se kdysi řešily u škodovek stodvacítek. To bude ten vývoj ve spirále, jak učili komunisté... :o)

15.08.2017 | 13:40:57 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Téměř každý motor nerosí olej, to byla pravda kdysi. Dnes jsou technologie lepší a kvalitní motor se nemastí. Sice by k únikům oleje dnes přispívaly nízkoviskozitní (extrémně nízkoviskozitní) motorové oleje, ale není nutné (dokonce ani moc dobré) je používat. Já je nepoužívám a motory zespoda mastné nemám.

15.08.2017 | 13:49:06 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Měl bych jeden (další) drobný problém na Splashi - klepání ze zadní části auta. Zvuk jsem snad identifikoval jako plastový kryt tlumiče pérování, který klepe o tlumič. Zkusil bych vyřešit, když už to nevyřešil výrobce tlumičů. Teda na některé pazvuky je Splash slabší. Ale to jsou drobnosti...

21.06.2017 | 10:43:45 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE:

Tak tlumič to asi nebude, spíš klasika - páté dveře v zámku - když se nechají nedoklapnuté, klapání zmizí. Trochu to opravím, nevím jak :o)

15.08.2017 | 13:33:54 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

65000 km. Gumy na pedálech jsou dost fórové, na spojce už je prošlapaná. Taktéž originální pryžový koberec u řidiče. Pryže nic moc, mohli by zlepšit. Druhá žárovka na RZ vyměněna. Destičky půjdou tak za 10000 km. Celkově je to zatím dobré. Ťuky ťuk.

04.04.2017 | 14:15:56 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

Najeto 60000 km, bez závad, pouze výměna oleje a oilfiltru. V servisu naposledy při 30000 km na roční prohlídce, pak už vše doma v garáži. Ve 45000 km také výměna airfiltru a chladiva. Nějaké ty pneu, a ta jedna žárovka na RZ, jinak nic. Výhledově se poohlédnu po nových stírátkách. Zatím jsem přišel na to, že vpředu je každé jiné, nikoliv jen délkou, ale také od jiného výrobce a každé má i jiný úchyt. Tož jsem na to hleděl, než jsem je vůbec vyndal, ten druhý úchyt jsem doposud neměl a neznal. Naštěstí máme henten internet :o)

14.11.2016 | 13:15:28 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

Někdy kolem 55000 km jsme doma seřídili ruční brzdu, která byla už u nového auta hodně volná. Kolem 57000 km jsem měnil 1. žárovku, osvětlení RZ.

11.10.2016 | 13:08:25 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

po 50000 km

Najeto 50000 km, bez závad, ani žárovka.

08.04.2016 | 14:31:08 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE: po 50000 km

Nojo, ale ten design :-) brrr

08.04.2016 | 16:03:34 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: po 50000 km

Vrchol krásy to není, ale já potřebuji auto, aby fungovalo. Takže vzhled do parametrů vůbec nezahrnuji. Chápu, že někdo chce mít auto, aby si připadal dobře v něm i vedle něj, jak bylo někde řečeno. Mě stačí ta funkčnost. I to je problém, kde pak zůstal design, když těžko vyřešit praktické věci. Pro mě auto není módní doplněk ani prostředek k reprezentaci.

08.04.2016 | 16:47:59 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE: po 50000 km

Cus Italle,mas stesti.Mam nove aygo a uz v 10000km jsem reklamoval lozisko.Ted mam najeto 49000km za rok a pul.Jeste jsem si musel odojit egr ventil,auto lehce pocukavalo a v servise nic nenasli tak jsem ho elektricky odojil a je pokoj,akorad se mi objevuje hlaska P0403 tak ji po meste nechavam protoze auto spadne do nouzoveho rezimu a maximalka je 50kmh coz se hodi.Jinak dolsi problem byl nedavno.Piskalo spojkove lozisko,zavadu jsem vyresil odpojenim pruziny na spojkovem pedalu.Paradoxne pruzina stlacovala pedal dolu,problem zmizel.

09.04.2016 | 07:20:09 | Anonym II  | 62.141.8.* Reagovat

RE: po 50000 km

Italle,chtel jsem poprosit jestli se muzes kouknout na 107 jestli ma taky pruzinu na spojkovem pedalu ale myslim ze ne.U starsiho modelu to bylo na prevodovce a presne na opak,pruzina tlacila proti seslapnuti pedalu spojky

09.04.2016 | 07:23:46 | Anonym II  | 62.141.8.* Reagovat

RE: po 50000 km

Už ne, prodáno.

10.04.2016 | 22:44:41 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE: po 50000 km

Ale jo, taky kupuju auto podle potřeb a parametrů, tohle mi ale přijde super hnus - sorry. Kvalitní design by měl jít ruku v ruce s funkčností, to platí u architektury,dekorací jako u aut no, tak se nečerti, já jen , že bych si připadal jak v piksle od esso párků :-)

09.04.2016 | 12:26:43 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: po 50000 km

Každému co jeho jest, já oceňuji praktičnost a spolehlivost, někdo zas nedopustí na vzhled. To je OK. Esso párky neznám - párky, klobásy a salámy nejím, i když, přiznám se, někdy vypadají dobře :o)

10.04.2016 | 22:50:31 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

Najeto 40000 km, bez závad, zatím ani žárovka, řadička na trojku stále někdy zadrnčí, zatím jsem se v tom nehrabal.

02.10.2015 | 11:55:32 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

RE:

Možná uložení převodovky :)

02.10.2015 | 13:12:07 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

Najeto 30000 km. Bez závad.

08.02.2015 | 16:53:12 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

He, kde jsou ty časy, když jsem měl na autě 30 000 km :-) Co bych za ně dneska dal. Mám přes 130 000 a tiše ti závidím tu novotu...

08.02.2015 | 17:54:48 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Tož, můj P107 má taky už 89000 km. Zrovna se chystám na takovou větší údržbu.

09.02.2015 | 14:59:59 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Ten tvůj splash je taky litrový tříválec? Je rozdíl mezi P 107 a splashem třeba ve spotřebě, jízdních vlastnostech, apod? Prostorově bude asi proti pežotu větší, určitě i komfortnější?

09.02.2015 | 15:31:25 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Srovnání P107 a Splashe je v recenzi.

10.02.2015 | 15:02:32 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

O.K., omlouvám se, reagoval jsem jen na příspěvek, bez předchozího čtení recenze. Už jsem to napravil :-)

10.02.2015 | 19:22:54 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Jo, tak tys nečetl MOJI recenzi?! Jsem dotčen :o)
Ale vážně: myslím, že tam právě je hodně z toho, na co jsi se ptal.

11.02.2015 | 13:35:58 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Najeto 20000 km. Zatím dobrý, až na to drnčení šaltpáky při trojce.

01.07.2014 | 11:46:17 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

co zkusit někde na kanále promáznout průchodky, kterejma procházejí táhla řazení? někdy to pomáhá.

01.07.2014 | 19:23:31 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:

Nevím, nikdy jsem nedělal. Šaltpáka drnčí, páč se dostane do polohy, ve které drnčí. Řekl bych, že problém je níž (chvění celého agregátu) a také výš (poloha vlastní šaltpáky), než někde uprostřed. Také se mi zdá, že drnčení se zvýraznilo po tom, co servis dal do motoru olej 5W-30, ještě asi se sníženou viskozitou. Chvění motoru se zvýraznilo. Budu požadovat olej s vyšší viskozitou - buď 5W-40, ale ten zas není dle příručky povolen - nebo 10W-40, ten povolen je. Motor se zklidní a uvidím, co drnčení. Do hnoje s tříválci, hehe.

02.07.2014 | 11:30:52 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Neřeš počet válců, mě drnčela šaltpáka taky, kdysi, u sudéhoválce :-)a bylo to proto, že v průchodech drhla. Po prostříknutí silikonem drnčení přestalo. Přestaly se na ní přenášet vibrace z hnacího agregátu. P.S.: Díky Bohu za tříválce hehe

02.07.2014 | 20:42:01 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:

Drnčela jen v určité poloze?

03.07.2014 | 11:06:11 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Jo, myslím že jo. Určitě nedrnčela pořád, jen v jednom, max. ve dvou kvaltech. Netvrdím, že to ve tvém případě pomůže, ale zkusil bych to. Všechny klouby a průchodky, kterýma to prochází, bych prostříkl silikonem. Nic se tím nezkazí. Když to nepomůže, je problém jinde. Některá táhla řazení taky jdou seřizovat.

03.07.2014 | 14:59:36 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:

To mi připadá jako dost odborná práce, je to utěsněno, v záruce bych se v tom asi nehrabal. Nevím jak, nechce se mi.

08.04.2015 | 13:20:54 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

Ahoj Italle, co žes šel do splashe? Jaký máš vlastně teď vozový park? P 107, Splash, fabia junior? Jinak recenze dobrá, ničím nevybočuje, nikoho neurazí. Diplomatická, jako Tvoje příspěvky :-)Ta spotřeba na dálnici mě dost zarazila, i když na druhou stranu - vyšší stavba karoserie, slabší motor a krátké zpřevodování udělá své.

01.09.2013 | 21:20:54 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Upřesňuji, že jako slabou stránku Splashe jsem uvedl jízdní vlastnosti, ale dole pod recenzí se to nezobrazilo.
Ahoj Stando, Splashe jsem koupil, neboť doma chceme 2 auta a Fabia je prodaná. Na výběr moc nebylo, pokud jsem chtěl japonskou značku, benzinový motor bez turba a přímého vstřiku (toto vše jsou požadavky, vycházející z toho, že chci bezproblémové auto), malou spotřebu (papírově pod 5 L) a cenu pokud možno do 200000,- Kč. Pak je velmi jednoduchý výběr. Spotřebu Splashe na dálnici jsem jen četl na netu, psalo se, že při skutečných 130 km/h, tedy asi 140 km/h dle tacho. Možná to tak je, neověřoval jsem ani přibližně. Ale převody jsou kratší (možná tak 170 km/h na pětku při ot. max. výkonu). P107, při převodu asi přes 200 km/h při max. výkonu, může být mnohem úspornější. Tam je průměrná spotřeba 4,65 L a při částečně dálničním provozu, kde se těch 130 km/h často jede, spotřeba na nádrž vyšla 4,7 L. Takže dálnici P107 zvládne určitě pod 6 L, možná hluboko pod 6 L. Za to by se nestyděl ani moderní nafťák.

02.09.2013 | 17:51:32 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Zajímavý postřeh

Na TopGearu hodili C1 na válce a rozjeli ji, a hrozně se divili, že mají už na tachometru 190... :-) a pak toho nechali, škoda že nešli dál. Neměřili maximálku, ale šlo jim o výkon při určitých otáčkách. Takže při dálničních 150ti se motor pohybuje na kroutícím momentu a spokojeně si vrčí.

08.04.2015 | 20:25:29 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Zajímavý postřeh

Jooo tak tomu bych věřil, že Ty zkušební válce dokázaly rozjet C1 na 190km/h. Zkušební válce jsou všeho schopné.
Ovšem co dokáže C1 to už je věc jinám natož v reálu.

09.04.2015 | 06:52:26 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Zajímavý postřeh

Válce nerozjíždějí auto, nýbrž auto rozjíždí válce. Ale to nic, jen tak na okraj.

23.06.2015 | 21:50:30 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Zajímavý postřeh

Válce asi byly přemotorované...:-)

08.04.2016 | 16:05:37 | vašek  | 194.228.20.* Reagovat