Recenze Toyota Yaris 1,0 VVTi
“Malé auto s veľkorysým vnútorným priestorom, výbornou spotrebou plaiva a kvalitou.”

Autor recenze: hamburg (27 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:998 cm3 Stav km při koupi:64 000 km Stav km nyní:94 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,2l l/100 km Vloženo: 11. 10. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën Berlingo 1,4 Škoda Fabia 1,4 mpi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Keď som Yarisa kupoval, mal najazdených 64000km. Pribiližne pri 70000km začala klepať spojka po tom, ako sa auto zohreje a klepe dodnes. Inak žiadna závada.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po skúsenostiach s Citroenom Berlingo 1,4i (r.v.1998), ktoré sa takmer rozpadlo po najazdení 30000km, odišiel výfuk, poloosi, čapy a centrál (keď som ho predával, tak malo najazdených 110000km) a Škode Fábií 1,4mpi (r.v.2002), na ktorej odišla elektronika, tyčky riadenia, čapy, servo, zámok zadných (kufrových) dverí a ja neviem čo ešte (asi najhoršie auto, ktoré som kedy mal a to som ho kupoval nové a predával po troch rokoch po najazdení 76000km !!!) som sa rozhodol kúpiť auto, o ktorom som sa všade dočítal, ako o jednom z najspoľahlivejších áut, t.j. Toyotu Yaris 1,0VVTi, r.v.2002. Auto stále jazdí, do servisu chodím len na kontrolu a výmenu oleja. Keď som toto auto kupoval, malo najzdené 64000km a dnes po roku má 94000km.

Okrem klepania spojky som zatiaľ nezaznamenal žiadne závady. Auto vyzerá zvonku malinké, ale vo vnúti je priestor veľkorysý. Mám 3 - dverovú verziu a viac-menej chodievam so sklopenou zadnou lavicou. Väčšinou vozievam 2 hliníkové schody a plný kufor materiálu. Pohľady ľudí sú zaujímavé, keď začnem vyťahovať veci z auta. Každý sa pýta, kde sa to tam všetko zmestí. A to chodievame vpredu vždy dvaja. Som s týmto autom zatiaľ veľmi spokojný. Takéto som ešte nemal. Jedinú výhradu som mal voči predpísaným pneumatikám 155/80 R13, ktoré absolútne nedržali v zákrutách a auto sa zaujímavo nakláňalo.

Preto som sa rozhodol pre kúpu pneumatík s rozmerom 195/50 R15 na hliníkových diskoch s rožírovacími podložkami (ktoré som mimochodom musel dať zapísať do TP). A odvtedy je po probléme. Auto drží v zákrutách, ako prikované, nenakláňa sa. Spotreba sa zvýšila o 0,5 litra, čo je kvôli záchrane života zanedbateľný parameter. Väčšinou chodievam po diaľniciach, čo sa prejavuje na spotrebe, pri priemernej rýchlosti 130km/hod. auto spotrebuje 6,8 l/100km. Oproti Berlingu, ktoré pri tejto rýchlosti spotrebovalo okolo 12l je to takmer o polovicu menšia spotreba a vozieval som v ňom to isté. Mimo mesta a mimo diaľnice dokáže ísť na 5,5l, čiže super.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Yaris

Vložit komentář

Nevím, je to divné, na fotkách je píst zakarbonovaný více, než je zdrávo. Tam byl nějaký problém delší dobu. S tím selháním je to také těžké. Dali nadstandardní záruku a k závadě došlo až potom. Nevím, který dovozce by hradil opravu, obávám se, že žádný. Tady šlo jen o to, že Toyota je prý vyhlášená svou kvalitou (i přes široce rozmáznuté problémy vesměs v Americe) a tenhle motor je stále hlásaný jako nejlepší, a teď takový průšvih. Ta nabídka opravy za třetinu ceny odpovídá třeba chování servisů Škoda. Ovšem ani taková havárie motoru by neměla být na kompletní výměnu motoru, opravit se to dá a mělo by to stát podstatně méně, než motor. Majitel si to nakonec zařídil také rozumně, ale mám za to, že by to šlo za podobnou (i nižší) cenu v případě uhrazení třetiny opravy. Jenže servis zkrátka na takové opravy není zvyklý, asi ani vybavený a proškolený. Za to zákazník nemůže, to je vina dovozce a servisu.

01.11.2010 | 15:18:21 | Itall Reagovat

No vieš,aj ja to beriem ako totálne zlyhanie toyoty - ako motora,tak aj servisu a centrály na to následne...
Je to hanba na sto mrakov-avšak je pravdou,že tato porucha nie je a ani nebude nikdy vyjasnená,ako sa toto mohlo stať pri tolkých kilometroch zostane navždy záhadou...Zlatá škoda 120...

01.11.2010 | 14:59:49 | muco Reagovat

Mám za to, že v době informačních technologií a internetu se takový přístup dovozci nemůže vyplatit. A naopak by se mu vyplatilo, kdyby ten motor vyměnil na vlastní náklady. Vždyť takovouto havárii motoru nepamatuji na žádné škodovce ani za dob hlubokého sociálismu. Není mi jasné, jak se může zadřít píst při startování, to by se snad mělo nějak objasnit, ne?

29.10.2010 | 20:14:42 | Itall Reagovat

Yaris 2007

Ja len pevne verím a dúfam,že sa toto nikoho nebude týkať...No,aj ja mám zatial dobré skusenosti s týmto autom (2007),no sú aj velmi sklamaní niektorí -veď si kludne prečítajte skusenosti kolegu na toyota fore:


http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=16062&postdays=0&postorder=asc&start=0

29.10.2010 | 19:41:18 | muco Reagovat

Anonym

Blb jsi Ty - a to ve verzi mega... NN psal 5D, tj. 5 dveří... a Ty si strč své Uno i s manželkou do kloaky...

22.04.2010 | 08:00:06 |  Reagovat

,aš toyotu yaris 2, 5D?

2,5D? :D:D:D a ja mam fiat uno 3,0 V6twinturbo a druhy má manželkla v HDIíčku:DP:SD Blbeee

22.04.2010 | 01:48:05 |  Reagovat

urobil si dobre

mam Toyotu Yaris 2002 5D 1.0L, 142000km, okrem vrzgajucej spojky a vymeny jednej ziarovky zatial len pozitiva, predtym som mal Fiat Tipo (opravovany takmer denne)

22.04.2010 | 00:45:33 | NN Reagovat

Super

Taktiež pokukavam po toyote, ale bojim sa nahradnych dielov - tzn. ich dostupnosti ceny a vymeny v neoriginalnom servise kedze ten autorizovany je 120 km od nas. Prajem vela stastnych kilometrov.

20.10.2008 | 21:01:59 |  Reagovat