Recenze Wartburg 353 Deluxe
“Dobrý sluha do nepohody za dobré peníze.”

Autor recenze: schwayk (21 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1978 Typ motoru:998 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 18. 8. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Jelikož auto bylou koupeno od staršího majitele kde pořád stálo poruchy se objevili, ale i tak to je vyborné auto. Podotýkám že je to dvoutak a nemělo by tedy stát déle jak týden, jinak hrozí koroze motoru (stačí to na chvilku nahodit a je to OK).


Poruchy:

- zadřenej motor (věděl sem dele že třetí válec jde do haje, ale odcházel asi tak 2 roky. Takže hrdina). Teď je po repase a jak novej.

- steřelé hadice chladíciho okruhu (vytekla mi voda, ale i tak sem dojel! Najde se takové auto?)

- brzdy (nevrací se mi pedál, je zapotřebí je vyměnit. Do toho se mi už nechce:) )


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jen dobré, i když někdy zlobil je to dobrý sluha. Skoro otrok, nechá si toho hodně líbit, škoda jen té spotřeby.

Vyborné v zimě (startování a nezamrzá otevíráni dveří, jako u jiných).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353

Vložit komentář

Krakatit je ovce

Ehm,podle Tebe by asi cokoliv co se vyrábělo před rokem 1989 bylo neekologický.
Je pro Tebe VW Golf II dobrý auto?? Hm? Crashtest horší než Trabant...zbortí se A sloupek a pedály zůstanou v ůrovni holení...ve stavu nového auta..a dnes?? s korozí nosných částí?? Vražda.Wartburg nemá samonosnou karoserii..sedí na rámu..mohu doložit několok fotografií Wartburga po nárazu do stromu apod.v nemalých rychlostech (převyšujících 70km/h - pro Tvoji informaci Euro NCAP testuje v rych.zhruba 64km/h) ze kterých řidič vyvázl nezraněn.
Už také víš,proč se záchranáři děsí,když ve vysílačce slyší,nehoda Favorit/Felicia?? a teď trochu ekologie..budu pouze citovat: Pro "nevědomé žvástaly" I s automobilismem spojené snahy o čistotu ovzduší a snižování exhalací škodlivin mají svou historii - historii kvalifikovaných přístupů, - i snah využít ekologickou motivací lidí pro jiné účely. Jako škodlivina byl nejdříve "objeven" tetraetyl olova, přísada pro zvýšení oktanového čísla. Dnes už je minulostí. Další na řadě byl oxid uhelnatý (CO), jedovatý produkt nedokonalého spalování. Dvoutakty produkují méně CO, než motory čtyřtaktní bez katalyzátoru (Ten je účinný také jen do určité meze). Pak začlo tažení proti nespáleným uhlovodíkům (HC) z oleje a - hlavně z benzinu, a těch produkovaly dvoutakty podstatně víc, než čtyřdobé motory, a těžko se zvládaly. Jedovatost HC je cca desetkrát nižší, než u CO. Svým zápachem však dodávají protidvoutaktové argumenty. Poslední přišlo na řadu to nejjedovatější: oxidy dusíku (NOx). Čtyřdobé motory bez katalyzátoru jich produkují až asi desetkrát více, než motory dvoudobé. Počáteční "evropská" opatření proti CO a HC: Těsnění ventilových vodítek, odvětrávání karterů do sání, chudá směs, a zpětné nasávání spalin. U dvoutaktů snižování poměru olej-benzin a zdokonalování rozvodu. V USA vsadili na katalyzátory. Výsledky opatření brzo nestačily, neuspokojovaly u dvoutaktů. Začal odklon od dvoutaktních motorů a také trend směrem ke vstřikování paliva přímo do válců. To ovšem bylo schopné řešit exhalace i u dvoudobých motorů, dokázala to i praxe. Plnění přestalo být spojené s přefukem z klikové skříně, kterým vždy unikala část palivové směsi do současně otevřeného výfukového kanálu (hlavní to příčina emisí uhlovodíků). Bylo tedy opět možno využít výhod moderních dvoudobých motorů. V USA byl vývoj nových motorů zaměřen na vývoj dvoutaktů po roce 1980 s výbornými výsledky (např Chrysler Neon 1992). Je znám australský motor Orbital Engines (Sarich), i řada japonských lodních dvoutaktů. Všechny mají katalyzátory bez lambda-sondy. (nepotřebují ji.) V NDR byla vyvinuta ekologická verze vstřikového dvoutaktu už pro Wartburg 311 (!), později i W 353. "Strana a vláda"však i zde opět rozhodly, že "to není třeba"a pokračování projektu zakázaly. Světové automobilky nakonec své "dvoutaktové" záměry neuskutečnily, jistě i s ohledem na přetrvávající, dříve záměrně vyvolávaný odpor proti dvoutaktům ve veřejnosti. Katalyzátor, okysličující ve výfuku CO a uhlovodíky HC na CO2 +vodu, se nakonec prosadil. S oxidy dusíku, NOX, si neporadil. Proto byly vyvinuty řízené katalyzátory s lambda sondou. Nesnášejí "chudou" směs, směs optimalizuje lambda sonda přes vstřikování. Dvoutaktům z důvodů vrozené nepatrné produkce oxidů dusíku stačí podstatně levnější neřízený katalyzátor. Zůstalo jedno "ale": Výsledky všech snah, Pouze vodní pára a "neškodný" oxid uhličitý CO2. CO2 způsobuje svou koncentrací v atmosféře klimatické změny. Nelze ho eliminovat katalyzátory, pouze likvidací spalování uhlíkatých paliv jako takových. Jako palivo zbývá skutečně jen vodík. A snad trochu překvapivě: Protože emise CO2 závisí výhradně na spotřebě paliva, jsou dnes ekologicky nejškodlivějšími automobily velké, supermoderní "offroady" a velkoobsahové moderní automobily, byť sebelíp vybavené katalyzátory. To z titulu jejich vyšší spotřeby a tím vyšších emisí CO2. S tím nelze dělat nic, leda je zakázat. Pokud jde specielně o dvoutaktní automobily: Tvrdí se, že stále přísnější emisní předpisy EU znemožní další provoz dvoutaktů. Ano, předpisy se zpřísňují, ale pro nové typy. - Je to směrnice EU číslo 70/220/EWG, a neplatí pro již provozovaná vozidla. Pro ty platí 96/96/EG. U emisí omezuje pouze CO, a sice pro vozy do r.v. 1986 na mez = 4,5%, pro mladší na mez = 3,5%. Tuto hodnotu dvoutakty splňují, na rozdíl od něktrých starších čtyřtaktů, s rezervou. Tvrdilo se, že EU požaduje zákaz provozu automobilů starších dvaceti let. I to byla účelová fáma. Směrnice EU 200/53/EG, týkající se likvidace starých automobilů, stanovuje, m.j., že u automobilů do r.v.1980 musí být 70% dílů recyklovatelných (u novějších vyšší %), nebo znovu použitelných. Počítá se tedy s provozem I starých aut, pokud bude jejich technický stav dobrý. Toto potvrdil opakovaně i činitel Evropského parlamentu pan Elmar Brok, s nímž je AICE již mnoho let v oficiálním styku. Šíření fám označil pan Brok za pokusy "euroskeptiků", lidem EU znechutit. Zákaz starších aut nad 20 let by podle něj odporoval i zásadám EU o lidských právech. A tak začíná ještě někde přežívající volání po zákazu dvoutaktů znít dětinsky. V provozu jich dnes nepotkáme ani procento. Jak naivní je představa, že by zákaz zlepšil kvalitu ovzduší, lze ověřit na monitorování ovzduší ve městech. V centru dopravně přetížené Plzně dosahují typické koncentrace CO asi pětiny nejnižšího limitu. Typicky dvoutaktové uhlovodíky se neměří vůbec (!). Nejvyšší koncentrace vykazují oxidy dusíku NOX, obvykle 40 až 60% nejnižšího limitu. Na produkci NOx se dvoutakty prakticky nepodílejí. O kolik by se tedy zlepšila kvalita ovzduší, kdyby najednou zmizely ze silnic? Mimoto tradiční dvoutakty, ty, které máme zde na mysli, ubývají přirozenou cestou, jejich podíl v provozu je mizivý už dnes. J.Kopeček, ZS AICE ČR

10.07.2007 | 19:40:14 | Kubik Reagovat

RE: Krakatit je ovce

Pane Kopečku, děkuji za opravdu dobrý příspěvek. Zajímalo by mne, jaký je (byl) osud toho slibného Sarichova motoru. Je ta myšlenka už opravdu mrrtvá? Děkuji.

13.07.2012 | 10:27:55 | M.Kudera  | 83.240.16.* Reagovat

Pedál brzdy

Zdravim,
co se týká pedálu brzdy, myslim, že za
pokus rozhodně stojí vzít maznici a zkusit tam natlačit
trochu vazelíny = přes mazničku (nebo jak se tomu
řiká - když tam neni, tak se tam dá určitě našroubovat) která je na čepu pedálů na rámu ze strany
levýho předního kola. Pomohlo to i u auta, který stálo
roky a s pedálama nešlo skoro hnout...
Možná taky zkouknout tu pružinu, co ho má vracet.
Honza.

21.10.2006 | 22:55:47 | Hans Reagovat

Wartburgy su fantasticke a absolutne nizkorozpoctovo udrzbove stroje! Jeden som mal a opravil som na nom cokolvek - aj ked nie som mechanik.. A hlavne vzdy ma doviezol do ciela!

18.08.2006 | 13:37:37 |  Reagovat