Recenze Wartburg 353 limousine
“Škoda, že už se nevyrábí.”


Rok výroby:1979 Typ motoru:998, benzín Stav km při koupi:60 000 km Stav km nyní:90 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8-10 l/100 km Vloženo: 26. 2. 2005

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Wartburg 353

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vzhledem ke stáří vozu se objevují poruchy, způsobené opotřebením a únavou materiálu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivý, prostorný a přitom konstrukčně jednoduchý vůz, s pohonem předních kol, vybaven volnoběžkou a výkonným, přitom jednooduchým a spolehlivým dvoudobým motorem. Pro tento vůz není problém nastartovat při +40 ANI -25°C, žádné zahřívání, žádné cupování benzínu, prostě stačí otočit klíčkem a jet.

Vůz byl ve své době vybaven hřebenovým řízením, které je i dnes po 25ti letech stále velmi přesné a VELMI LEHKÉ (stačí nalít olej do převodovky řízení a auto opravdu nepotřebuje posilovač). Objemem zavazadlového prostoru a prostoru pro cestující ješět dnes předčí mnoho moderních automobilů. V neposlední řadě tento vůz i velmi dobře vypadá.

Opravdu jedinou nevýhodou, bylo to, že byl dodáván pouze se čtyřstupňovou převodovkou.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353

Vložit komentář

Wartburg

Jediné štěstí,že to už odchází/nebo většinou odešlo/do ekologické likvidace,jet za těmito vozy bylo utrpení pro všechny !Honekrovo pomsta .

28.12.2008 | 15:21:13 | toník Reagovat

Dnes jsou k dostání do benzinu kvalitní oleje, které při mísícím poměru 1:50 nesmrdí. Samozřejmě, že M2T při poměru 1:40 smrdí. To je problém oleje, ne auta. Zakázat by se měly ne Wartburgy, ale výroba oleje M2T, to už je opravdu ostuda. Divím se, že EU, která se jinak montuje do všeho, tuhle rozumnou věc už dávno neudělala. Na trhu je spousta olejů se specifikací alespoň API TC, některé nejsou ani drahé, tak na co smrdět s M2T?

24.11.2008 | 16:18:34 | Itall Reagovat

pro Anonyma

Člověk, který se neumí podepsat, byť jen přezdívkou, nemůže být schopen pochopit takové množství technických argumentů...

26.07.2008 | 21:04:32 | Big Fox Reagovat

Kubiku.
Nic si z toho nedělej. Je potřeba se smířit s tím, že kdo neměl Wartburga a neřídil ho, tak na něk bude kydat špínu. A já se tomu ani nedivím. Taky se mi nelíbí za dvoutaktem jet. Smrdí. A tito lidi nikdy nepochopí co to je nenáročná údržba a co to znamená motor, " co všechno vydrží". Je to prostě tak, že my, co jsme ho měli, nebo máme, na něj nedáme dopustit. a ti co ho neměli a ani neřídili, na něj taky "nedají dopustit". A myslím, že to tak je v pořádku. Každej jsme jinej.

22.05.2008 | 19:11:05 | Pelikán Reagovat

10. července 2007 | 19:34 | Kubik přehod si spodni ret přes hlavu a polkni

19.01.2008 | 14:55:24 |  Reagovat

Pro tupého smajla

Ano...jste to Vy !! Další ovce která jde s davem který říká...cokoliv je starší 10 let je hnus a když je to ze socialistické země tím větší.Trocha počtení o "ekologické zátěži" 2T motorů


Pro "nevědomé žvástaly" I s automobilismem spojené snahy o čistotu ovzduší a snižování exhalací škodlivin mají svou historii - historii kvalifikovaných přístupů, - i snah využít ekologickou motivací lidí pro jiné účely. Jako škodlivina byl nejdříve "objeven" tetraetyl olova, přísada pro zvýšení oktanového čísla. Dnes už je minulostí. Další na řadě byl oxid uhelnatý (CO), jedovatý produkt nedokonalého spalování. Dvoutakty produkují méně CO, než motory čtyřtaktní bez katalyzátoru (Ten je účinný také jen do určité meze). Pak začlo tažení proti nespáleným uhlovodíkům (HC) z oleje a - hlavně z benzinu, a těch produkovaly dvoutakty podstatně víc, než čtyřdobé motory, a těžko se zvládaly. Jedovatost HC je cca desetkrát nižší, než u CO. Svým zápachem však dodávají protidvoutaktové argumenty. Poslední přišlo na řadu to nejjedovatější: oxidy dusíku (NOx). Čtyřdobé motory bez katalyzátoru jich produkují až asi desetkrát více, než motory dvoudobé. Počáteční "evropská" opatření proti CO a HC: Těsnění ventilových vodítek, odvětrávání karterů do sání, chudá směs, a zpětné nasávání spalin. U dvoutaktů snižování poměru olej-benzin a zdokonalování rozvodu. V USA vsadili na katalyzátory. Výsledky opatření brzo nestačily, neuspokojovaly u dvoutaktů. Začal odklon od dvoutaktních motorů a také trend směrem ke vstřikování paliva přímo do válců. To ovšem bylo schopné řešit exhalace i u dvoudobých motorů, dokázala to i praxe. Plnění přestalo být spojené s přefukem z klikové skříně, kterým vždy unikala část palivové směsi do současně otevřeného výfukového kanálu (hlavní to příčina emisí uhlovodíků). Bylo tedy opět možno využít výhod moderních dvoudobých motorů. V USA byl vývoj nových motorů zaměřen na vývoj dvoutaktů po roce 1980 s výbornými výsledky (např Chrysler Neon 1992). Je znám australský motor Orbital Engines (Sarich), i řada japonských lodních dvoutaktů. Všechny mají katalyzátory bez lambda-sondy. (nepotřebují ji.) V NDR byla vyvinuta ekologická verze vstřikového dvoutaktu už pro Wartburg 311 (!), později i W 353. "Strana a vláda"však i zde opět rozhodly, že "to není třeba"a pokračování projektu zakázaly. Světové automobilky nakonec své "dvoutaktové" záměry neuskutečnily, jistě i s ohledem na přetrvávající, dříve záměrně vyvolávaný odpor proti dvoutaktům ve veřejnosti. Katalyzátor, okysličující ve výfuku CO a uhlovodíky HC na CO2 +vodu, se nakonec prosadil. S oxidy dusíku, NOX, si neporadil. Proto byly vyvinuty řízené katalyzátory s lambda sondou. Nesnášejí "chudou" směs, směs optimalizuje lambda sonda přes vstřikování. Dvoutaktům z důvodů vrozené nepatrné produkce oxidů dusíku stačí podstatně levnější neřízený katalyzátor. Zůstalo jedno "ale": Výsledky všech snah, Pouze vodní pára a "neškodný" oxid uhličitý CO2. CO2 způsobuje svou koncentrací v atmosféře klimatické změny. Nelze ho eliminovat katalyzátory, pouze likvidací spalování uhlíkatých paliv jako takových. Jako palivo zbývá skutečně jen vodík. A snad trochu překvapivě: Protože emise CO2 závisí výhradně na spotřebě paliva, jsou dnes ekologicky nejškodlivějšími automobily velké, supermoderní "offroady" a velkoobsahové moderní automobily, byť sebelíp vybavené katalyzátory. To z titulu jejich vyšší spotřeby a tím vyšších emisí CO2. S tím nelze dělat nic, leda je zakázat. Pokud jde specielně o dvoutaktní automobily: Tvrdí se, že stále přísnější emisní předpisy EU znemožní další provoz dvoutaktů. Ano, předpisy se zpřísňují, ale pro nové typy. - Je to směrnice EU číslo 70/220/EWG, a neplatí pro již provozovaná vozidla. Pro ty platí 96/96/EG. U emisí omezuje pouze CO, a sice pro vozy do r.v. 1986 na mez = 4,5%, pro mladší na mez = 3,5%. Tuto hodnotu dvoutakty splňují, na rozdíl od něktrých starších čtyřtaktů, s rezervou. Tvrdilo se, že EU požaduje zákaz provozu automobilů starších dvaceti let. I to byla účelová fáma. Směrnice EU 200/53/EG, týkající se likvidace starých automobilů, stanovuje, m.j., že u automobilů do r.v.1980 musí být 70% dílů recyklovatelných (u novějších vyšší %), nebo znovu použitelných. Počítá se tedy s provozem I starých aut, pokud bude jejich technický stav dobrý. Toto potvrdil opakovaně i činitel Evropského parlamentu pan Elmar Brok, s nímž je AICE již mnoho let v oficiálním styku. Šíření fám označil pan Brok za pokusy "euroskeptiků", lidem EU znechutit. Zákaz starších aut nad 20 let by podle něj odporoval i zásadám EU o lidských právech. A tak začíná ještě někde přežívající volání po zákazu dvoutaktů znít dětinsky. V provozu jich dnes nepotkáme ani procento. Jak naivní je představa, že by zákaz zlepšil kvalitu ovzduší, lze ověřit na monitorování ovzduší ve městech. V centru dopravně přetížené Plzně dosahují typické koncentrace CO asi pětiny nejnižšího limitu. Typicky dvoutaktové uhlovodíky se neměří vůbec (!). Nejvyšší koncentrace vykazují oxidy dusíku NOX, obvykle 40 až 60% nejnižšího limitu. Na produkci NOx se dvoutakty prakticky nepodílejí. O kolik by se tedy zlepšila kvalita ovzduší, kdyby najednou zmizely ze silnic? Mimoto tradiční dvoutakty, ty, které máme zde na mysli, ubývají přirozenou cestou, jejich podíl v provozu je mizivý už dnes. J.Kopeček, ZS AICE ČR

10.07.2007 | 19:34:01 | Kubik Reagovat

Nepsal jsem že je malá ale srovnatelná s Favoritem. ...pán bude asi technik, když má takové "znalosti"...

09.03.2007 | 23:40:28 | Big Fox Reagovat

:-)

jo jo, toxicita výfukových plynů u Wartburgu je malá, žigul jezdí za 3 litry na 100 kilometrů, škoda 120 v zimě topí během půl minuty a naše Punto má v tom případě 7 rychlostí a je dlouhý 7 metrů

03.02.2007 | 17:46:52 | MVF Reagovat

Mě to voní

29.08.2006 | 09:13:20 |  Reagovat

:)

:)

18.06.2006 | 16:53:57 | :) Reagovat

Zakázat dvoutakty může chtít akorát omezenec, který kritizuje něco o čem nic neví.
Vzhledem k počtu dvoutaktů už dnes prostě škodit ani nemůžou. Navíc kdybyste se tomuto tématu trochu věnovali (když tady chcete psát své zcestné názory), tak byste věděli, že Wartburg sice smrdí trochu víc než 120-ka (nebo jiný starý 4takt), ale toxicita výfukových plynů je podstatně menší!!! Prakticky se dá říct že je srovnatelná s Favoritem...

02.06.2006 | 11:12:00 | Big Fox Reagovat

Můj Blue Waran

Mám modrého Wartburga, r.v. 1979, 65000 km. Naprosto vynikající. Nepotřebuje žádnou údržbu, naprosto spolehlivý. pořízený za 7000 kč, před 3-mi lety (roku 2003). Jen mě poněkud šokovalo zapojení brzd, nějak moc hadiček. jinak brzdí dobře, ale trochu mě děsí omezovač brzdového tlaku u zadní nápravy. Občas se mi stává po několikadenní odstávce, že při mírném zabrzdění se úplně zablokují zadní kola. Po důrazném sešlápnutí brzdového pedálu to zmizí. Není to nebezpečné?

09.01.2006 | 22:54:19 | Kocuro Pablo Reagovat

JÁ BYCH JE ZAKÁZAL!!!!

22.12.2005 | 11:12:31 |  Reagovat

wartburg mam na dvore, rozobraty - len motor, podvozok a sedacky. Jazdim s tym po lese a je pravda, ze je udrzbovo akonstrukcne najjednoduchsie auto ake poznam. Zerie sice aj travu okolo cesty, ale vykon a spolahlivost su fantasticke!

11.05.2005 | 21:15:47 | meky Reagovat

Ať už je Váš názor na tento vůz jakýkoli, ukažte mi auto v této
současné cenové kategorii (velmi pěkné se dá sestavit za 20 000), které
se neztratí mezi starými škodovkami ani jinými vozidly a má
obrovský zavazadlový prostor (+ pohodlí cestujících), slušný odpich
apod...

19.04.2005 | 15:13:13 | spider Reagovat

Samozřejmě že zejména z hlediska bezpečnosti nelze srovnávat dnešní auta s auty vyrobenými před 10ti, 20ti....atd. lety. Taky souhlasím, že vzhled auta je věc názoru, já např. preferuju chrom před plastem. A k tomu šrotu. Šrot někdo dokáže udělat z auta i po měsíci provozu, ale pokud je auto i po 25ti letech schopno denně spolehlivě absolvovat 80km a přitom nepatřit mezi ty nejpomalejší, pak to zcela jistě něco vypovídá o jeho kvalitách.

02.03.2005 | 08:03:18 | Big Fox Reagovat

Člověče, vždyť už je to obyčejnej šrot... Hezky vypadá? Věc názoru...

26.02.2005 | 13:27:40 | Jára Reagovat