Recenze Wartburg 353 sedan
“Super auto.”

Autor recenze: zpatečka (34 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1981 Typ motoru:992 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 28. 2. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Muj wartburg slouží již 26 let bez važných poruh mimo prohnilého levého zadního ramene v místě tlumiče jinak žádná vážná závada.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tento muj warburg si koupil již muj táta a vzhledem že jsme početná rodina dva plus 4 děti tak toto auto pronás bylo vítečné a pohodlné po letech jsem tohoto wartburga dostal od táty a nemohu siho vinachválit diky dobře zajetému motoru jezdí velice svižně po rovince na půl plinu 90 se spotřebou kolem 7 litrů horší jeto pouze se 3-4 lidmi v autě což je kolem 9-10 litrů po celých 26 letech je stále v dobrém stavu a nepotřebuje žadnou větší opravu fon farburg dobry to farburg.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353

Vložit komentář

ak by si naliali hrdi majitelia wartburgov, trabantov, oltcitov, tavrii, skodoviek a spol. cisteho

vina..., tak by museli zistit, ze niekde bol pes zakopany, ked prakticky vsetky skrachovali, resp.boli zachranene pred krachom.

W je ok.., ale uz iba do zahrady, ci na pole, na dialnicu, do hustej premavky...,za zleho pocasia..., masochizmus.

Je to uz veteran a tak sa treba k nemu aj spravat.

10.01.2013 | 14:12:33 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

Měli jsme warťase a já jezdil i traboše

Wartburg nám jezdil za 9 - 10 l. Dálky plně naložený na 14 denní dovolenou jsme jeli tak za 7,5 - 7,8 litrů na stovku. S Trabošem jsem jezdíval v létě běžně za 7 - 8 a v zimě 9 - 10 litrů. Dálkově (počital jsem cesty nad 100 km) mi ale žrál kolem 5 litrů na stovku. Jako živnostník jsem s ním najezdil za rok tak 45 - 50.OOO km, čtyři roky po sobě.

08.01.2013 | 21:53:01 | Lemčo  | 78.157.164.* Reagovat

Mám kombíka. Když ho rodiče před 23mi lety kupovali, zděsil jsem se a skoro odmítal v něm jezdit. Všichni ve škole měli Škodovky, high society žigulíky. Připadal jsem si jak exot. A připadám si tak dodnes, akorát dnes je to už moje volba. Mohl bych si koupit něco nového, klidně i něco hodně drahého, mám na to, ale proč? Na silnicích provoz nebrzdím a to na to nešlapu, nemusím se bát jezdit dálkové trasy, vždy jsem dojel a ani se nebojim, že se mi to rozletí, když na to šlápnu. Je schopnej jet stále 130 na čtyřku, nikde se nic nechvěje a neklepe, sedí přitom dobře /žádné kroucení volantem sem a tam/ akorát ten aerodynamický hluk -motor neslyším.Do zatáček se nesmí člověk bát, protože se hodně naklání, ale stopu drží, zvláště pod plynem. Spotřeba 8 litrů Naturalu i s olejem. A to pohodlí uvnitř - žádnej tunel omezující nohy, místo sedaček křesla, úplně rovná 2 metry dlouhá ložná plocha na které se dá pohodlně ve dvou přespat. Obrovské dveře zavazadelníku s nízkou nakládací hranou. Z auta výborný výhled do krajiny člověk ocení, když jede výletně, výborná manévrovatelnost při parkování - velký rejd a vidíte každý roh auta. V jakémkoli mrazu startuje ihned a ihned lze i vyjet bez zahřívání, řazení bez spojky díky volnoběžce.Nejlépe vybavené vozidlo socialistické provenience - v sérii střešní okno jak z mercedesu, rádio s repro, mlhovky, fanfáry, vyhřívané zadní okno se stěračem a další.Vzhledem k věku odcházejí hlavně gumové věci jako manžety a hadice apod. a různá lanka, takže je to nutné občas vizuálně zkontrolovat, ale to není problém, na všechno je vidět, víte kde co je a co to je, je to prostě prima jednoduché, taky je nutné hlídat rez, aby něco nepřekvapilo i u tak bytelného vozu. Odměnou mi je, že mám auto, jako již málokdo, zábavné jsou hlavně ty udivené ksichty, které mě v silných vozech předjíždějí ve 140 nebo i 150 km rychlosti /totiž moc by mě zajímalo, kolik jim ukazují ty jejich lži tachometry, řekl bych tak 160-170/. Až miláčka vyřadím z běžného ježdění/jediný důvod bude bezpečnost/, do šrotu určitě nepůjde, není proč. Ukázka jak soudruzi mysleli na všechno: Výfuk u W je vyveden do strany. Proč, to mě došlo, když jsem jel s Peugeotem 306 s otevřenými pátými dveřmi kvůli nákladu. Smrad z výfuku se nasával do auta.To jsem u W nezažil a to dokáže páchnout. Prostě zplodiny jsou u W strhávány kolem auta proudícím vzduchem. Jak banální a účelné, takto je koncipované celé auto.



06.08.2008 | 22:57:46 |  Reagovat

RE:

Supr, no a ta bezpečnoost.......

10.01.2013 | 07:27:10 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Tak to s tím výfukem byla možná chyba jinde:)
S otevřenými pátými dveřmi jsem jel už asi s pěti auty kde nebyl výfuk do strany,a nikdy jsem zplodiny necítil a když si vzpomenu na nevím co to bylo za typ Wartase, co měl kdysi u pradědy soused tak to bylo jako dělostřelectvo.A v tom případě se vsadím že otevřít páté dveře a trochu pošlapat plyn tak by to šlo určitě cítit více jako u čehokoliv jiného.Ovšem na druhou stranu s těch socialistických časů je mě sympatičtější i vzhledem jako škodovka.

10.01.2013 | 16:01:44 |   | 78.102.114.* Reagovat

RE:

Já jel s otevřenými pátými dveřmi jen s jedním autem (peugeot) a zplodiny byly cítit - byly nasávány podtlakem za vozem. Ale myslím si, že ten výfuk do strany byl proto, že soudruzi v eisenachu pochopili že to opravdu hodně smrdí, tak asi aby to nasměrovali co nejvíc od chodníku aby to nešlo na chodce když parkuješ u chodníku (většinou vpravo).

10.01.2013 | 18:42:30 |   | 89.102.162.* Reagovat

30 let...

no v tyhle jedny veci mas mozna pravdu.Po triceti letech muzes vzit smetacek a jit felicii zamest na hromadku.osobne ji mam celkem v solidnim stavu ale ta koroze mne nemine......to je vec ktera mne u toho aut sere...

26.07.2008 | 07:30:55 | jindra Reagovat

No neviem. Nikdy som nemal Warťasa, ale niektoré príspevky ho tu priam mystifikujú. Osobne moc neverím tomu úžasnému zrýchleniu, "pretekom" s Mondeom a podobne. Ja mám 1.4 benzín, slabší motor ako Mondeo, Wartburgov na ceste už moc nestretám, ale žiaden problém. Možno som za tie roky nenatrafil na pretekára a to som denne na cestách.

Veľa šťastných kilometrov a zostaňte nohami na zemi!!!

26.07.2008 | 02:45:05 | Robko1 Reagovat

Warbáč

Wart and Burg for ever!! Měl jsem jednoho, mám druhého, oba ročníky 78. Motor fantazie! Jen krátce o té Felině. Je možné že má krouťák o 37n.m. větší, výkon o 25 koní vyšší a o 600ccm pod kapotou více. Ale...ale:-) Na to, že jde o tak markantní rozdíl, Warbáč nemá problém do rychlosti cca 100km/h držet s tímto a podobným autem krok. A proč? Je to dvoutakt! Papír je jedna věc a silnice druhá. Vlastní zkušenosti. A postavit vedle Warťasa Felinu 1,3 to raději nedělejte. Nechcete přece ztrapnit před světem tuzemský vůz značky Škoda. Stačí, že jejím předchůdcům upadávají kola a nestartují. PS: Samozřejmě takovýto Warťas, který tak jede, musí být dobře zajetý, nejlépe Jonnym;-) Těžko by jste stíhali "jednašestce" s Warťasem, s kterým jezdil 70ti letý důchodce jen do obchodu pro rohlíky a nikdy s ním více než 80km/h nejel. Opět vlastní zkušenost. Dvoutakt je sice jednoduchý, ale dá se nečekaně skvěle zajet. Co,že hrabe na dvojku? Já s ním hrabal na trojku(!) na mokré vozovce, ve dvou lidech, asi cca 13m. v 50km/h! Zívačka...a na dvoječku to gumuje furt, i když nechcu. 5cm plynu a jde to samo. Na podlahu raději ne, gumy jsou drahý:-) Na 2 válce jsem frčel s Warbáčem 140km/h! Na tuto rychlost potřebuje "Šáde" 4 válce. Na 3 válce 150km/h(radarově)! Jaký jednolitr vyrobený do r.2000 takto jede? Odpovím si sám:-) K tomu podvozek, který přejede všechno a skvěle tlumí nerovnosti, pohodlné sedačky, velký zavazadelník, jednoduchou údržbu a máme všestranné auto. Soudruzi v NDR mysleli na všechno! V zimě startuje a topí lepé než Favorit. Akorát ten olej a náklon v zatáčkách...Ale to jde vyšperkovat! Olej 1:60, výstuhy do pružin, širší pneu a nižší profil. Jak snadné. Čágos! / Na to, že má 30 let, dobrý ne? Chtěl bych vidět Felicii po 30ti letech :-)

26.07.2008 | 00:21:50 | Jonny306 Reagovat

hahaha

to snad nemyslis vazne porovnavat takovej starej kram s felicii.Ty ses teda peknej magor hod to radsi zeskali nebo s tim jezdi do lesa na drivi.......

07.06.2008 | 09:49:13 | jindra Reagovat

ND na W353

Zkus www.trabime.cz Tyto stránky doporučuju všem. Jsou tam některy opravdu pěkny kousky. Radost pohledět.

06.06.2008 | 20:16:13 | Pelikan Reagovat

Wartburg

Vůz wartburg 353 patří historicky k nejlepším autům na světě. Má svůj ksicht a jezdit s ním je nezaměnitelné. Má krásný zvuk motoru-nádhernej tříválec,pouze pro fajnšmekry, a nádherně voňavé výfukové plyny. Jezdil jsem postupně se čtyřma,a nedám ne ně nikdy dopustit. Jednoho jsem si nechal jako veterána. Je pohodlný pro řidiče i ostatní pasažéry, je to zkrátka komfortní automobil.

06.06.2008 | 20:00:50 | Milovník dvoutaktu Reagovat

špica stroj

Hele když je tady nějakej machr tak at jde do háje jelikož takovej odpich a hrabačka za dvě má malo který auto felicie vždycky čuchalu muj smrad nehledě na to že jsem si dával s mondeem 2.0 závod tak do 100km jsem mu ujel pak mě dohnal ale na rozjezd bez šance málo který auto hrabe za dva .Warburg je skvělej mám aji xsaru 2td ale warburg je brutalně pohodlnej jako jet po polnačce 70 to je co říct to málo jako auto dá a je to pohodlně do terenu super.Ale nemohu sehnat náhradní díly nevíte kde se dají sehnat
?

22.05.2008 | 21:07:38 | kalois Reagovat

Ještě nějaký podnětný názor Zběrná surovino? Nevšiml jsem si, že bych Wartburga srovnával s Pontiacem a podobně :-)

24.04.2008 | 20:18:41 | Pelikán Reagovat

warburg?

no ty si kookot!!!!

22.04.2008 | 13:45:57 | zberne suroviny Reagovat

Ale tak snad nebudeme srovnávat opravdovy auta s Wartburgem. To nejde. Ve snu by mě nenapadlo ho dat vedle Jaguáru nebo jakékoli ameriky. To je fakt utopie.

02.04.2008 | 19:24:50 | Pelikán Reagovat

neviem neviem

cito je taka slava... pozri 30 rocne klasiky ako jaguar, alebo americke kupecka, s tymi sa mozes blaznit ako s modernym autom, warburgu kebyze nalozis otacky tak asi vybuchne, nehovoriac o vzhlade to je bez debaty, plus komfort - pozri priemerny stary pontiac co ma tridsat rokov - http://www.ivouscars.cz/uscars.html - napriklad ... a warbac pri tom vyzera ako muciarensky nastroj

14.03.2008 | 22:47:11 |  Reagovat

Chápu. Wartburg smrdí a je hranatej. Takže stojí za prd. Viděl jsem rezavy páty dveře na garážované málo jeté feldě. Všem kolegům na Fábkách odchází po 50 000 kilometrech ložiska v nábojích kol. Konstrukční vada. Nová fábka je má udělany stejně. Stačilo by tam dat jenom gufero ať tam nelítá bordel. Toto Wartburg prosím pěkně nikdy neřešil. A konečně si laskavě uvědomte, že je to pořád německy auto. A podle toho vypadá. A tím myslím nejenom poměrně neestetickej vzhled, ale i technické zpracování. Můj má třicet let. Měnil jsem teď s tatou kuláky. Ne proto, že by bylo po nich. Bylo po jejich manžetách. Kuláky jsou v pořádku. O tomto si dnes nechte jenom zdát. Nemáte nárok. Leda v Mercedesu. Ale ten za 5000 nekoupíte.

14.03.2008 | 20:48:28 | Pelikán Reagovat

no proste toto je moc

K tým čo sa tu vyjadrújú zle o Wartburgu možem povedať len jedno: je jasné,že o tom viete prd... no tak za prvé mám odjazdené na socialistických autách veľa(a to niesom s velmi s tej socialistej generácie) a Wartburg 353 bol jasne o krok vpred od ostatných i motoricky i výbavou a spolahlivosťou a tie jeho zimné štarty mňamky :D:D až na kúrenie mu nemôžem nič vytkúť aj keď je pravda vtedy to bol v skoro každom aute problém. Raz sa mi stala jedna väšia porucha a to som opravil za jedno doobedie diely som zohnal okamžite a za hrozne lacno no v tomto bol jedine lepší trabant ten tam som motor rozobral a opravil poruchu len za dve hodiny a to bez nejakého špeciálneho náradia rovnako ako u warťasa. no a idem k tomu čo sa tu diskutovalo...No tak po prvé Wartburg nesmrdí pokial dobre riediš benzín s dobrým olejom. A k tomu že warťas nemá šancu na feldu tak vidím že ty žiješ s tabuliek lebo tie ti nevysvetlia rozdiel medzi dvojtaktom a štvortaktom. feldu som dal hocikedy na mojom warťasi 1,3ke som dokázal dať maximum 140km/h ale pravdupovediac bolo vidieť že to auto neni na takú rýchlosť stavané ale nesmrdel vo vnútri. A spotrebu som dokázal spraviť aj pod 8l ale aj 11 som na ňom neraz urobil:D:D:D. Proste Warťas bolo predbehol svoju dobu.

16.02.2008 | 19:56:36 | miso Reagovat

fazol a felda dobry shit

19.01.2008 | 14:53:04 |  Reagovat

Myslím že Wartburg bylo moc dobrý auto a je mi líto že o něm někteří mluví zrovna takhle. Oproti slavnejm Škodovkám měl a vždycky bude mít alespoň pro mě navchr. Pod Škodovkama jsem ležel pomalu každý týden aby měli chuť jet dál (a to nebyly žádný vraky) kdežto s Wartburgem nebyly pomalu žádný problémy. Kdybyste viděli co všechno jsem s nima projel a co s nima odtahal, nevěřili byste! Ohledně smradu: jde o to čím mažete a jak. Mám sice ještě mimo Wartburga soudobý auto s 200 koňma ale to neznamená že bych se Wartburga zbavoval. Zimní starty, pohodlí, spolehlivost, prostě užitná hodnota je podstatně lepší než u Felicie nebo podobných vozidel. Spotřeba okolo 7 až 8 litrů se mi taky nezdá zase tak zlá.

23.03.2007 | 22:55:29 | Anonym Reagovat

tady asi nekdo nepochopil rozdily dvoutaktniho a ctyrtaktniho motoru. Zkus si jen rozdil mezi Favoritem se strikackou a s karburatorem... Ty zijez jen z tabulek!

05.03.2007 | 08:42:00 |  Reagovat

Jak muže v roce 2007 někdo psát takhle o Wartburgovi a ještě ho opěvovat!!?Ptám se vás lidi,kdy už se konečně zbavíte té šedé totalitní minulosti???

05.03.2007 | 07:00:00 |  Reagovat

Co to tam píšete za kravinu? Točivý moment warťase je 98 Nm, ale jen kolem těch 3000 ot. a Felicie 1,6 má 135 Nm a má plochou křivku průběhu. Obě auta mají podobnou hmotnost, jen Felicie má mnohem lepší aerodynamiku. O rozdílu výkonu ani nemluvě (37 vs. 55 kW). Nevím, jak by jí tedy dal na prdel. Ostatně stačí si přečíst nějaký starý test Světa motorů, kde byly u warťasu naměřený akcelerace v nižších rychlostech srovnatelné se Škodou 120. Takže neplácejte hovadiny.

04.03.2007 | 22:22:02 |  Reagovat

RE:

Většině komentářů se tady musím smát - lidi kteří vůůůůbec neví jak wartas jezdil - ale tady už musím reagovat. Srovnávat zrychlení šádovky a wartasa??? Tyvole, probuď se! Tři válce ve dvoutaktu - ten motor ze šádovky se vůbec nechytá, ale vůbec! Ani náhodou! U wartasu po rozjetí z místa a přeřazení na dvojku, na suchým asfaltu ještě hrabe 5 metrů! Vystřelíš jak z praku a škodovka tě vidí jenom zezadu. Škodovky jsem si dával s wartasem k svačině! Vykašlete se na ty papírový hodnoty (u škodovek už tradičně nadnesené a optimistické). A taky přijměte fakt, že tříválec je ve zhruba stejném obsahu vždy pružnější než čtyřválec. A ve dvoutaktu tuplem! To je známá věc, a platí to nejen u wartasu, ale i u současných aut.

09.01.2013 | 19:45:53 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Ha,ha tak to je potom amputát HTP opravdová raketa podle tvojí teorie :-), jinak na sněhu se mi budeš při rozjezdu se škodovkou zas dívat na výfuk ty a to hodně z dálky :-)

10.01.2013 | 07:30:49 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Podle teorií škodovkářů to vypadá, že žijeme v zemi trvalého sněhu. Kolik měsíců z celého roku se tady brodíme ve sněhu? Jděte už do háje! Člověk si nekupuje auto proto, aby vyjel na sněhu do kopce (na to stačil trabant). jediná vlastnost kterou můžete u škodovky vydávat za přednost vznikla jen proto, že ti idioti neuměli vyrobit homokinetické klouby a tudíž zkonstruovat přední pohon. Navíc řada 105-120 (a to asi nevíte) byl vedlejší produkt (potrat) při konstruování favoriti. Toho ti chudáci vymýšleli snad 15 let a aby tu nejezdily pořád jen š100, tak vyblili ten hybrid s chladičem vepředu a motorem vzadu, a nulovou bezpečností. A až to budeš chtít srovnávat s wartasem, tak si uvědom, což určitě nevíš, že TEN vznikl v té podobě jak jsme ho znali, už v roce 1963. Co tady v té době jezdilo za poklady? Tudory, stejšny, pobědy, warszavy, o stodváce se nikomu ani nezdálo. A ani za těch 20 let po té mu nesahala po paty. Předběhl dobu o 20 let. Ale to bys musel něco o tom vědět. A ještě něco: Možná bych ti na sněho do kopce koukal na výfuk (párkrát za rok), ale na mokru a kluzku (o sněhu nemluvě) z kopce zase ty budeš brzdit očima, modlit se abys zastavil, nebo alespoň aby ti ta šáde zahnula tam, kam chceš. Jenže pojedeš se zatočenými koly rovně, ve vyjetých kolejích...

10.01.2013 | 11:57:56 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Ale bobečku, že to pos*ané RVHP nedovolilo vyrábět výborné prototypy, které by smetly žigula levou zadní není problém Mladé Boleslavi. Že stejně jako warťas je stará nebo starší š1000MB, ze které de facto vycházela 100,105,120 asi taky netušíš, nechápu kde jsi vzal tu šílenou teorii o porodním zbytku od fáčka, to by se muselo vyvíjet v 60.letech inženýre. A podle "škodováků" (jímž já rozhodně nejsem) se u nás jezdí i v zimě a na horách je sníh celou zimu, jinde podle toho jaký je rok, ale sníh tu prostě je, takže jsem ti napsal, co je neoodiskutovatelný fakt, že na tom kluzkém povrchu je warťas v (_!_), pokud tě to tak irituje, tak ti klidně přiznám, že na suchu má lepší akceleraci - ať klidně usneš. O bezpečnosti se s tebou tady bavit nebudu, protože to by jsi evidentně nepobral, jen ti řeknu, že jsem viděl čelní náraz warťase do pevné překážky ve 30 km a výsledek byl 1 mrtvý a tři velmi těžce zranění, motor jim ve předu amputoval nohy. No na závěr tu o těch zasněžených kopcích, vyjel jsem v zimě na Pomezní boudy (Krkonoše), všude sněhu, místy hluboké vyjeté koleje, nahoru jsem se dstal jen já a Karosa (s nenáviděným morotem vzadu), všechny warťasy,tráboše a žiguli , stály v různých částech stoupání po příkopech a u krajnic........

10.01.2013 | 13:09:55 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

O HTP nevíš taky nic. Samozřejmě že je při stejném obsahu pružnější než čtyřválcová 1,2. To že ten motor celkově pos.ra.li je o něčem jiném a nepatří to sem.

10.01.2013 | 12:03:34 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Cituji: "A taky přijměte fakt, že tříválec je ve zhruba stejném obsahu vždy pružnější než čtyřválec."
Takže tedy kam se hrabou třeba fiaťácké 1,2 4 válce na haťapku že? Meleš z hladu.

10.01.2013 | 13:12:19 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

To máš pravdu, kam se hrabou. Problém HTP není výkonový, ale spotřeba a chyby v konstrukci. Ale já nemluvím o HTP, ale o tříválcích "bobečku" Ty ale neznáš nic jiného než škodofky. A k těm prototypům - mezi námi, když pominu šílenosti stylu GT, nebo ferat, tak to byly tak ubohé a hnusné stvůry, že je to spíš k smíchu. A pořád tam byl jen motor vzadu, nebo vpředu a pohon zadních kol. To skutečně nebyl problém žádných "soudruhů", ale neumětelství. Koketovalo se s licencemi wartburg (haha), nebo citroen, protože prostě ty poloosy neuměl tady nikdo vyrobit. Tak se neudav tvými "vědomostmi". Ke tvým katastrofickým vizím amputovaných nohou u vozu s celorámem a lehkým motorem PŘED přední nápravou se vyjadřovat nebudu. (mezi kabinou a motorem je tolik prostoru - a navíc ještě chladič), že by ten náraz musel být ve 130 a ne ve třiceti. Plácáš totální pitomosti. Co taky od tebe čekat.

10.01.2013 | 13:32:01 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Můžeš DONEKONEČNA psát, že to není pravda - já to viěl na vlastní oči celý děj včetně nárazu a té mrtvoly, takže si pindej co chceš.
Škodovka má tříválec HTP jeho výkon a vlastnosti jsou tragické (ale problémy byly s mazáním a poruchovostí, připalováním ventilů), oproti čtyřválcům stejného objemu jsou výkonové parametry tohoto motoru tragické - že "tříválec je ve zhruba stejném obsahu VŽDY pružnější než čtyřválec" jsi napsal TY.
Mno, stvůry od italských designérů.............., hodně odvážné tvrzení.
Pravda je, že ty klouby u nás nikdo nevyráběl a soudruzi to z venku dovážet nedovolili, souč. základna musela být výhradně RVHP, proto se také chvíli uvažovalo o tom warťasu, jenže ty by prostě nešly do škodovek instalovat, celá konstrukce warťase už byla tehdy 100 let za opicemi (pevný rám a na něm navěšené komponenty), škodovka měla dávno samonosnou moderní konstrukci.

10.01.2013 | 14:37:04 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Vašku, promiň, ale ty jsi vůl.

10.01.2013 | 18:39:00 |   | 89.102.162.* Reagovat

neco jsem s nim taky najel... pro posadku uvnitr to neni zas tak spatny... meky perovani je pro posadku prijemny , jako meke sedacky. Horsi je to pak s naklonem v zatackach a s ridici za Vami. Ale motor byl dobrej. Rekl bych, ze tak do rychlosti 100km/h by dal na prd** Felicii 1,6 MPi... ted se asi budu moct tesit na utok skodovkaru, ale verte mi, ze jsem mel obe auta. Nad 100km/h uz maly dvoutakt nemuze a rychlost se vysplha tak na 135km/h a to uz pak zacina pekne smrdet i do prostoru uvnitr vozu. Za 8let se musel menit motor. Roztrhnul se pist. Novy motor 1500,- a prace na 4hodinky, bez nejakeho specialniho naradi. Takze na udrzbu dobry a dily velmi levny...

04.03.2007 | 20:52:02 | KoVaR Reagovat

Také jsem měl Warťasa

Měl jsem nějakou dobu W 353 Tourist. Jediné, co bylo super, bylo místo, obrovský kufr. Jinak žral jak kyselina, později jsem měl také Volhu Gaz 24 a spotřeba plus minus s Warťasem stejná.
Ujet ? A komu? :-) Nejvyšší krouťák to má jen v oblasti 3000 ot, to jakž takž táhne, jinak to jde prudce dolů.

04.03.2007 | 20:09:55 | Luky Reagovat

měl sem tohle auto pár let a nebylo to špatný-jen se s ním muselo jezdit rychle ,holt dvoutakt.na dálnici v kopcích nechal za sebou i mnohem silnější auta co se zapoměli rozjet.jen hnusně smrdí-jezdit za ním je utrpení.takže já to dělal tak,že sem buď pustil,nebo těm nafoukancům ujel-de to,věřte mi.

02.03.2007 | 20:29:16 |  Reagovat

Pán se asi ráno udeřil hlavou o topení...

02.03.2007 | 11:59:32 |  Reagovat

Koupili byste si další auto tohoto výrobce ? "Ano".Tak hodně štěstí.........

02.03.2007 | 10:01:38 |  Reagovat

To je zase blábol...

01.03.2007 | 12:24:00 |  Reagovat

yeah

" wartburga si nemohu vynachavlit".... predchozi auto: "zadny" ...to mi staci

01.03.2007 | 11:07:34 | diego Reagovat