Osobní
Terénní
X
Mazda
323
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Mazda 323 - historie značky auta

Mazda 323 nebo též Mazda Familia je rodinné auto nebo také kompaktní vůz vyráběný japonskou automobilkou Mazda od roku 1964 do roku 2003. Mazda 323 byla vyráběna v Hirošimě v Japonsku, v Taiwanu, Malaysii, v Jižní Africe, Kolumbii a na Novém Zélandě.
Mazda 323 byla prodávaná také pod jmény Mazda 1000, 1200, 1300, 800, 808, a 818. V Severní Americe se auto prodávala také jako Mazda GLC, 323 a Protegé.
V Jižní Africe pak pod jménem Étude, osmá generace auta se v Kolumbii nazývala Allegro.
Mazda 323 byla prodávána také Fordem jako Ford Laser a Meteor v Asii a některých státech Latinské Ameriky, a od roku 1991 jako Ford Escort a Mercury Tracer v Severní Americe.
V roce 2004 byla Mazda 323 nahrazena modelem Mazda Axela.
První generace se objevila v říjnu roku 1963. Design auta je dílem tehdy mladého Giorgetta Giugiara, který pracoval pro Carrozzeria Bertone,
V souladu s politikou Mazdy byla první Mazda 323 zpočátku k dispozici pouze jako dvou-dveřový vůz kombi nazvaný Familia Van. V říjnu 1964 byl do výroby zaveden 4-dveřový sedan a v listopadu také dvou-dveřový sedan. Design verzí sedanu byl údajně inspirován modelem Chevrolet Corvair.
Od listopadu roku 1964 byla dostupná také verze pick-up.
Mazda Familia první generace byla prodávána na jiných trzích také jako Mazda 800.
Mazda 323 - historie značky auta (dokončení článku)  »