Osobní
Terénní
X
Audi
100
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.
Reklama

Audi 100 - historie značky auta

Audi 100 je středně velké luxusní výkonné auto založené na platformě Volkswagen Group C, k němuž se váže dlouhá historie. Bylo vyráběné v letech 1968-1994 společností Audi, divizí koncernu Volkswagen, a po ukončení výroby jej nahradil vůz Audi A6. Jméno auta původně označovalo jeho výkon 100 PS (74 kW, 99 koní) a bylo vyráběné v několika variantách - jako dvou a čtyřdveřový sedan či dvoudveřové coupé.
První generace auta označovaná jako C1 byla navržena Ludwigem Krausem a vyráběna byla na několika místech v Německu. K dispozici byly motory 1,8L I4 a 1,9L I4, převodovka 4-stupňová manuální synchronizovaná anebo automatická jako volba. Rozměry auta byly následující: rozvor 2675 mm, délka 4399 mm, šířka 1727 mm, výška 1417 mm a pohotovostní hmotnost 1089 kg. Audi 100 se dostalo na takovou úroveň úspěchu, kterou společnost neměla v plánu, a tak dodávka značně zaostávala za poptávkou. V březnu 1971 bylo vyrobeno 500000 aut Audi 100, a to se tak stalo komerčně nejúspěšnějším modelem v historii firmy.
V září 1973 auto prošlo menším faceliftem, kdy byla poněkud zmenšena mřížka a změněny vzory zadních světel. Zadní torzní tyč byla nahrazena vinutými pružinami. Pro modelový rok 1975 Audi získala 1,6 litrový čtyřválcový motor vycházející z Audi 80. Ve Spojených státech se auto (pouze ve verzi sedan) objevilo v roce 1970 s 115 hp (86 kW) SAE 1,8L motorem a buď dvěma nebo čtyřmi dveřmi. Pro rok 1972 byl motor zvětšen na 1,9L, v roce 1974 přidány bezpečnostní prvky (větší nárazníky). O rok později se rozšířila standardní výbava auta, bohužel však při současném navýšení ceny vozu.
Od roku 1976 pokračovala výroba auta v druhé generaci (C2), a kromě Německa se výroba rozšířila i do Jižní Afriky a Nigérie. Ke karoserii typu sedan byl přidán 4 a 5-dveřový hatchback s pohonem předních kol, naopak výroba coupé byla ukončena. Převodovka 3-stupňová automatická či 5-stupňová manuální, pohotovostní hmotnost auta 1148 kg, rozvor 2677 mm, délka 4680 mm, šířka 1768 mm a výška 1393 mm. Auto bylo vybaveno motory 1,6L a 2,0L I4, 1,9L a 2,1L I5 (non-turbo a turbo) či 2,0L I5 diesel a turbodiesel. Na konci září 1977 se Audi 100 stalo prvním modelem výrobce, který dosáhl úrovně produkce 1 milion jednotek. Na britském trhu byla k dispozici i vyšší verze auta s mnoha volitelnými doplňky jako standard. Ve snaze přilákat britské kupující Audi nabídla otevírací světla, elektrické ovládání zrcátek, sluneční střechu, tempomat a vyhřívání sedadel.
Třetí generace auta (C3) byla vyráběna od roku 1982, a to i v Čině a Japonsku. Do karoserie bylo přidáno 5-dveřové kombi, a vůz měl pohon na přední kola anebo quattro stálý pohon všech čtyř kol. Postupně byl dispozici široký rozsah motorů počínaje 1,8L I4 až po 2,5L TDI. Převodovka 4 nebo 5-ti stupňová manuální či 3 a 4-stupňová automatická. Rozvor auta činil 2682, 2690 nebo 2687 mm (v závislosti na typu karoserie), délka 4793 či 4895 mm, šířka 1814 mm a výška 1420 nebo 1415 mm.
Audi 100 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama