Osobní
Terénní
X
Audi
A2
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Audi A2 - historie značky auta

Audi A2 (interně označeno jako Typ 8Z) je kompaktní MPV supermini a pětidveřový hatchback se čtyřmi nebo pěti sedadly, vyráběné německou automobilkou Audi AG od listopadu 1999 do roku 2005. Montáž auta probíhala v německém městě Neckarsulm. Designérem modelu A2 byl Luc Donckerwolke.
Auto bylo poprvé představeno na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1997. A2 je pozoruhodné tím, že je vyrobeno z hliníku, což z něj v kombinaci s výkonným motorem dělá velmi úsporné auto. Příčný motor byl uložený vpředu, vůz má pohon předních kol.
Dostupné motorizace:

  • 1.4 L I4,
  • 1.6 L I4 FSI,
  • 1,2 L I3 TDI,
  • 1,4 L TDI I3
  • převodovka: 5-stupňová manuální Getrag, 5-stupňová Direct Shift automatizovaná manuální převodovka

Do historie značky audi se model A2 zapsal jako první pětidveřové Audi prodávané v Evropě s průměrnou spotřebou paliva méně než 3 litry na 100 km, i když tato čísla se týkají pouze speciální "3L" verze s dieselovým motorem, automatickou převodovkou, stop-start systémem a užšími pneumatikami. Vzhledem ke své konstrukci auto Audi A2 průměrně váží méně než 1000 kg. Poslední vozy opustily továrnu v srpnu 2005.
Rozměry Audi A2 jsou:

  • rozvor: 2405 mm
  • délka: 3826 mm
  • šířka: 1673 mm
  • výška: 1553 mm
  • pohotovostní hmotnost: 895 kg - 1030 kg


Audi A2 je postavené ze značného množství hliníku a hliníkových slitin, takže váží podstatně méně, než jiné vozy podobné velikosti. Snížená hmotnost auta mu dovoluje používat mnohem méně paliva než u vozidel s klasickou ocelovou konstrukcí. Za určitých okolností může spotřeba 1,2 TDI modelu být jen něco málo přes 2 litry na 100 kilometrů.
Tato verze auta Audi A2 vyhrála závod spotřeby paliva "Nordic Eco Run" v roce 2003, se spotřebou 2,62l/100 km. Dokonce i normální verze tohoto auta se zážehovým motorem je schopna provozu s průměrnou spotřebou 5l/100 km. A2 má koeficient odporu vzduchu v rozmezí 0,25 - 0,29, v závislosti na konkrétním provedení.
Audi A2 stále používá moderní unibody konstrukci s výraznými prvky prostorového rámu. Vnější panely těla mají malou nebo žádnou strukturální funkci - podobně jako u původního Renault Espace. Rám tvoří odlitky a lišty, které jsou svařeny laserem dohromady. Zlepšení ve stabilitě karoserie, odolnost a tuhost, nižší hmotnost a více vnitřního prostoru jsou výsledky stavby tohoto auta.

Audi A2 - historie značky auta (dokončení článku)  »