Recenze BMW 530 E39 Touring
“Výborný vůz, ale příště raději off-road.”

Autor recenze: Radek (29 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:diesel Stav km při koupi:160 000 km Stav km nyní:212 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: kolem 8 l/100 km Vloženo: 11. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Marea 2.0 R5 Mitsubishi L200 2.5 TD pajda Š Fabia 1.4 16v,

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Ano, ale byly způsobené běžným opotřebení, resp. stavem našich famózních silnic - obě přední ramena, kosti a ložiska. Celkem tato oprava vyšla na 18.000kč, což ke konstrukci přední nápravy hodností celkem pozitivně.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Při výběru vozidla jsem měl kritéria - rodinný vůz, bezpečnost, naftový motor s více, jak 4 válci, výkon adekvátní hmotnosti vozu, kombi, do 4 let stáří. Vybíral jsem mezi Audi A6 Allroad, BMW 5, Subaru Legacy Outback. Subaru odpadlo z důvodu absence naftového agregátu (zvažoval jsem přestavbu na plyn - neúměrně fin. náročné), Allroad příšerně drahý, navíc s nejistou terénní minulostí. Proto jsem zvolil BMW řady 5. Jistě, najdou se lepší, ale v dané cenové hladině a historii vozu bych asi pátral dlouho. Vozidlo koupeno u autorizovaného dealera, jako protihodnota při koupi nového vozu. Cena 320.000kč byla pro mě velice přijatelná.


Exteriér:

Design vozu je individuální pro každého. Mě se líbí, není až tak extravagantní, jako nejnovější řada E61.


Interiér:

Celkově pitvat obsah výbavy nemá smysl, je to spíše o pohodlí, ergonomii, než přepočtu airbagů a oken či zrcátek v elektrice. Vozidlo jsem nekupoval nové, čili proč to proč né ono, je mimo mísu.

Palubovka s menší úpravou, jako u 15let starých E34, jen více "uhlazená". Vše je přehledné, snad bych vytknul umístění ovládání klimatizace. To je utopené "pod" řadící pákou. Dále absence odkládajích prostor "po ruce". Na bonbony se dá využít popelník, na svačinu už jen sedadlo spolujezdce. Audio hudebně slušné.Vadí mi jen slabší citlivost a neustálé přelaďování v členité krajině (Jeseníky). Sedadla pohodlná, spíše křesla, ani po 600km se necítím, jako paragraf. Vzadu dostatek místa, pohodlné klasicky jen pro 2 osoby.


Motor:

To je kapitola sama pro sebe. Výkon 142kw je zcela dostačující. Pro vysloveně sportovní jízdu je vozidlo příliš těžké, nicméně dynamika je velmi solidní. Sportovní placky , kde se drhne zadkem o asfalt, pochopitelně ujedou, kdy budou chtít, ale na závody toto auto není určeno a ani to nežádám. Na delších tratích, lehké noze, rychlosti do 120km/h a slabém provozu i za 6L, při cihle na plynu jsem se nedostal přes 10.5L. Průměrně jezdím za 7.7L (za cca 50.000km). Servisní interval dodržuji 10.000km, při každé výměně průplach motoru (po aplikaci přípravku na odstranění usazenin). Jinak naftu beru obyčejnou (Tesco, Globus apod.), protože tankovaní "Extra" apod. považuji za vyhozené peníze. Raději si dokoupit aditiva a posloužit si sám. Především oceňuji akceleraci při předjíždění, aniž bych měl nervy, jestli to stihnu, když nevidím kilometr před sebe.

Jízdní vlastnosti velice čitelné, při prudkých manévrech tendence lehce znervóznět - přikládám tuzemským nekvalitním vozovkám, záplaty nejsou to pravé ořechové, ale i obutí (225/55/16). Nicméně celková mohutnost vozu a hmotnost motoru též sehrává svoji roli. Holt na bláznění jsou vozy jiné kategorie. V zimním provozu jsem nijak zvlášť nepocítil náhon na zadní nápravu, ale chce to jet s rozvahou a lehkou nohou.
Vůz mohu doporučit, jako rodinný s možností, sem tam, se nechat unést agilním motorem. Jen na naších cestách trpí podvozek, jehož údržba je relativně fin. náročnější. Proto spíše doporučuji oželet výborné jízdní vlastnosti na "nízkoprofiláčích" a vrazit tam pořádnou gumu. Pneu s profilovým číslem "45", které je možné použít je v našich krajích akorát pro zlost a na úkor komfortu jízdy.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 530

Vložit komentář

A ešte niečo o tom, prečo V-Power Diesel stráca zmysel bez GTL :
http://www.shell.com/home/Framework?siteId=sk&FC2=/sk/html/iwgen/shell_for_motorists/fuels/zzz_lhn.html&FC3=/sk/tailored/shell_for_motorists/fuels/vpower_diesel_pp/vpower_diesel_pp_about_ga_1602.html

21.01.2009 | 16:59:36 | Petrík Reagovat

http://www.shell.com/home/Framework?siteId=sk&FC2=/sk/html/iwgen/shell_for_motorists/fuels/zzz_lhn.html&FC3=/sk/tailored/shell_for_motorists/fuels/vpower_diesel_pp/vpower_diesel_pp_fillingup_ga_1602.html

21.01.2009 | 16:56:26 | Petrík Reagovat

Tak potom je všechno v pořádku, stací se podívat před tankovánim na jejich stránky.

21.01.2009 | 16:55:33 |  Reagovat

to Anonym

Pokiaľ tvrdíš, že Shell klame zákazníka, tak sa mýliš. Nikdy totiž netvrdil, že v ČR sa predáva plnohodnotný V-Power Diesel. Informácia o tom je aj na ich stránkach. Na Shell.sk je aj zoznam krajín, kde sa predáva Diesel V-Power s prísadou GTL (tuším) a ČR tam nebola.

21.01.2009 | 16:52:03 | Petrík Reagovat

Prostě si shell myslí že češi jsou blbí a věří reklamě se šumachrem.

21.01.2009 | 16:32:44 |  Reagovat

xxx.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.asp?c=A080915_145641_automoto_fdv

21.01.2009 | 16:30:10 |  Reagovat

Shell neni kvalitní nafta, jen klamání zákazníka

Prosimvás nechte toho s tim shell v pover disel. Nedávno dělala firma testy kvality nafty. Ta od shellu je uplně stejná jak ta od pap oilu nebo ostatních neznačkovejch benzínek. Shell v power je špičková nafta ale ne tady v čechách, tady se bere z kralup a je uplně stejná jako ta z globusu. Pak OMV nafta byla v testu asi druhá a je fakt kvalitní. No a nejlepší prémiové nafty si vyrábí benzina, ma snad dva typy, jsou v ní aditiva a její kvalita dalece převišuje normy. Takže kdo tady píše, že mu auto po shelce lítá jak zběsilí za půlku je to jen jen pocit z reklamy přenesený do praxe... Zkusim tu recenzi na netu najít a dám ji sem, ať už to všichni pochopí.

21.01.2009 | 16:12:59 |  Reagovat

stav 236.000km a nějaké drobné - smrt spojky (očekávaná ) - cena 11.000kč (Valeo) vč. práce.

01.07.2008 | 17:13:01 | Radek Reagovat

Automat vs. manual

Nikde sem se nedočetl jak je na tom se spolehlivostí automat. Už dlouho vyhlížím 525 nebo 530D a automat bych bral radši ale u staršího auta to buď vyjde nebo ne. Jak je poruchový oproti jiným výrobcům? Nebo mám radši koupit manuála?

17.05.2008 | 11:05:19 |  Reagovat

globus má špičkový PHM,už několik lidí nepřekuckalo Český Budějovice po natankování. Před třemi lety sem ještě dělal v Citroenu v Č.B. a za jeden týden tam přijely tři benzíňáky(pardon na odtahovce) že jim to nejede. Příčina stejná,nekvalitní benzín. Auto s naftovým motorem ani jedno. Ale to spíš tim,že ropák jede s nějakými výjimkami furt ale až se závady projeví,tak náklady budou mnohem vyšší než nalití nového paliva. Proto když už v globusu brát,tak jen párek s rohlikem. Jednoznačně nejlepší je shell. Vo tom ani

14.04.2008 | 21:51:41 | dava Reagovat

Taky nejsem odborník, ale kdyby v tom bylo opravdu něco tak výborného, že by to dělalo takové rozdíly ve spotřebě, tak by jistě jiní dodavatelé, resp. distributoři přispěchali s obdobou. Co se týká V-power N95, tak jsem to zkoušel na 4 plných nádržích po sobě s tím výsledkem, že spotřeba klesla, ano, ale je o 0.3L, pružnost mírně lepší (subjektivně), což bylo dost finančně neefektivní. Spíše je to o tom, kdo kolik najezdí. C - R je náchylný na kvalitu nafty, souhlas, ale stačí právě používat aditiva - cena 50h/L u nafty, a nechat si po cca 40.000km vyčistit nádrž, sací koš + komplet palivovou soustavu - je tam neskutečný humus.

17.02.2008 | 20:40:10 | Radek Reagovat

Zas tak dalece se v tom nevyznám, ale možná že je rozdíl vyzkoušet a používat. Známej taky zaregistroval snížení spotřeby minimálně o litr. Samozřejmě, že je to o noze a o cviku, ale sem tam to stejně pořádně stisknu, aby se to pěkně protočilo, ale nad 8 l spotřeba nejde. Mám 60 l nádrž a běžně najedu 700 km plus mínus a dotankovávám zhruba 53 - 55 l. To dřív vůbec nexistovalo... Mimochodem sem dříve zkoušel jet na spotřebu, takže 100 km jak starej děda, dotankovat do plna a 8,5 l. Že by jen aditiva udělaly tak hodně???

17.02.2008 | 20:18:04 | TIBI Reagovat

počítejme...

Obyč nafta 29,50kč/L. Značková pumpa 30,50kč/L, V-power diesel nějakých 32,50kč (úplně přesně to nevím). Za rok najezdím cca 50.000km, při spotřebě 8L to je 4000L nafty, tj. 4000kč, resp. 12.000kč rozdíl. Flaštička aditiv 125kč / 250L nafty. Čili fin. úspora je 2000kč, resp. 10.000kč. Snížení spotřeby je velice sporné, protože záleží na tíži nohy na plynu, nikoli značce nafty. Pro mě i 2.000kč dost peněz o 10.000kč nemluvě.

17.02.2008 | 19:08:52 | Radek Reagovat

poenta věci

Mám takový pocit, že většina nechápe poentu věci. V-power je o aditivech, nikoli o jiném zpracování v jiné rafinerii. Pokud si koupíš N95 nebo naftu u Globusu, Tesca, Makra atd. (nikoli v JZD) a ty aditiva si koupíš sám a sám si tam je do nádrže doliješ, je výsledek úplně stejný. Aditiva mají funkci v první řadě čistící, ostatní je normální placebo efekt. A upřímně nevěřím, že tankováním V-power snížíš spotřebu u 2.0 benzín o 1 - 1,5L. Byl bych ochoten připustit tak 0,5L (2.0 benzín jsem měl docela dlouho a taky zkoušel V-power).

17.02.2008 | 18:46:11 | Radek Reagovat

Já jezdil zhruba za 9 litrů a ze srandy sem si dal plnou nádrž Shell V-power 95 (plus 2 Kč na litru) a zůstal sem u něj.... Nejenže je motor tišší, klidnější, má lepší starty, ale asi po měsíci se spotřeba ustálila mezi 7,5 - 8,0 litry. Ve finále to vychází levnějc, než tankování u supermarketu, kde se ještě stojí fronta, jako kdyby tam něco bylo grátis. Mám 2.0 benzín.

16.02.2008 | 20:00:37 | TIBI Reagovat

S tou vodou z výfuku to je dobrej joke :-D :-D

16.02.2008 | 19:35:02 | REST Reagovat

V postate je jedno, kto si čo tankuje za svoje peniaze, ale po tom, čo malo pár kolegov problémy s nepravidelnosťou chodu, vynechávaním motora, kolísaním otáčok, problémy s palivovým čerpadlom, vyššou spotrebou a podobné radosti, ktoré však ustali po tom, čo prestali chodiť na "lacné" benzínky, tak ma nikto nepresvedčí, že tie palivá sú všade rovnaké. Je to šetrenie na nesprávnom mieste, ktoré sa v konečnom dôsledku aj tak nakoniec predraží. Nie som tak bohatý, aby som si mohol dovoliť kupovať lacné veci. Myslím, že to platí aj pri benzíne, alebo nafte. Všetky výrobky na svete sú označované triedou kvality a nepochybujem, že v rafinériách by to bolo inak a nie všetko, čo tam vyprodukujú, je prvá trieda. A obávam sa, že práve lacné čerpačky kupujú tú nižšiu triedu.

16.02.2008 | 19:00:34 | Petrík Reagovat

phm

rozdiel je v nadrziach a v majitelovi nie v palive

16.02.2008 | 18:22:26 | nstar Reagovat

Tak nevím.Dlouho jsem jezdil na tzv.No Name benzinky s vidinou levnějšího benzínu.Ale jednou jsem zajel na značkovou a při stejném stylu jízdy spotřeba klesla o cca 0,5l na 100km.A nehledě nato,že mi z výfuku nekapala voda.Takže z vlastní zkušenosti můžu říci rozdíl v kvalitě tam asi bude.

15.02.2008 | 14:07:22 | Pumpy Reagovat

phm

Ad PHM, na Slovensku sú všetky štandardné phm zo Slovnaftu- či Shell, OMV,Slovnaft. Ešte aj tie extra aditivované robí Slovnaft podľa receptúry danej firmy napr. Shell. Takže ak kupujem obyčajný benzín- natural 95 tak vezmem ten najlacnejší- na tom sa predajca najmenej nabalil....

15.02.2008 | 13:50:39 | miki Reagovat

Aha, měl jsem za to, že je to obdoba. Stále se učíme. Každopádně své návyky nezměním.

12.02.2008 | 20:04:15 | Radek Reagovat

Diesel Extra stojí na Shell v BA 40.30 Sk, čo je rovnaká cena, ako na ostatných čerpačkách. Len Shell V-power diesel stojí 42.80 Sk. Ale to je zas porovnateľná cena s vylepšenými dieselmi od OMV, alebo Slovnaftu.

12.02.2008 | 16:38:45 | Petrík Reagovat

Cena

2.50kč na litru je pro mě dost silný argument. Každopádně nikomu nevymlouvám, na co jezdí, ale z mého hlediska jsou to vyhozené peníze.

12.02.2008 | 16:24:35 | Radek Reagovat

Neviem, ako je to s PHM u vás, ale asi to bude podobné. Nemyslím si však, že by tam rozdiel nebol. Pri poslednom prieskume, ktorý sa u nás na čerpačkách robil, boli rozdiely v kvalite PHM dosť značné. A čo sa týka Diesel Extra na Shell, u nás stojí rovnako, ako bežná nafta na iných tzv. značkových čerpačkách. Takže predražená asi nebude.

12.02.2008 | 16:12:14 | Petrík Reagovat

To reihensechszylinder

Samožřejmě je to velmi dobrý vůz. To je jasné. Ale žádné auto není to nej, nej, nej..., vždy je někde něco lepšího nebo vtipněji vyřešeného, praktičtějšího atd.. A to je na autech pěkný. Asi jsem to trošku v recenzi špatně zformuloval.

12.02.2008 | 14:59:24 | Radek Reagovat

To marek

Rameno horní + dolní zn. FEBI cca 5.200kč, tj celkem 10.400kč, kosti zn. FEBI 480kč, tj 960kč, Ložisko 2.550kč, tj. 2550kč (výrobce neznám). Tak celkem to dělá 16.460kč bez práce. Tyto ceny nejsou v žádném případě přemrštěné. O ceně práce - 1.500kč si též nemyslím, že by to bylo kór moc. Jinak ty PHM tečou z jednoho kohoutu. Diesel Extra je obyč nafta s aditivama, akorát horentně předražená. Raději vezmu obyčejnou a ta aditiva sám přidám, protože je to jedinná jistota, že tam opravdu jsou.

12.02.2008 | 14:53:13 | Radek Reagovat

Vyborna recenze. S koly mas naprostou pravdu a tim ostatnim taky. Akorat nesouhlasim s tim: najdou se lepsi. Jestli vis o lepsim rodinnem aute tak sem s nim! Allroad a Legacy maji ohromnou vyhodu v zime. Ale jinak sis koupil nejlepsi auto jakys do rekneme 400 tisic moh sehnat. Benzin je benzin, ale stejne ti drzim palce.

12.02.2008 | 13:52:27 | reihensechszylinder Reagovat

z jakého pak bere on pro Globus, Makro a Tesco

12.02.2008 | 12:12:49 |  Reagovat

No s tou naftou, vzhledem k tomu, že fotr jezdí s cisternou u Plačka přímo do Parama Pardubice, vím, že Shellky berou normální naftu a N95 ze stejného kohoutu

12.02.2008 | 12:00:01 |  Reagovat

mno hele to že považuješ za zbytečný kupovat kvalitní naftu je myslím trochu nerozumný-počkej až přijde výměna vstřiků to se prohneš..., za ten podvozek tě někde pěkně natáhli vyýměna ložisek a 2 ramen vyjde s prací běžně do 11tkč..., pokud ti ujede normální placka tak nemáš péodvozek-nejspíš tlumiče v pořádku e39 musí sedět jak přibitá i když je měkká, soudě podle spotřeby ale to auto stejně nepoužíváš na rychlý ježdění ...s 3,0d se dá za 6 ale já jsem měl kolikrát 14,5....ono stejně s bavorákem trvá dlouho než se naučíš jezdit.když už to pak jde je to nesmyslně rychlý auto i v zatáčkách.přeju štastný kilometry

12.02.2008 | 11:36:24 | Marek Reagovat