Recenze Chrysler Grand Voyager SE
“Dobře vymyšlený automobil.”

Autor recenze: policeman (30 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1994 Typ motoru:3301 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:3 500 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 10 let Průměrná spotřeba: 15 l/100 km Vloženo: 20. 5. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 309 GTI 16

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po dvou letech začaly rezivět zadní dveře. Mysleli jsme, že budou vyměněny v rámci záruky, ale kvůli chybějícím razítkům v servisní knížce se tak nestalo.

Další závažná závada se vyskytla při delší jízdě stoosmdesátikilometrovou rychlostí po španělské dálnici našim známým, kteří si auto zapůjčili. Jeli celou dobu na 3. rychlostní stupeň a ne na D (overdrive), tím pádem se přehřál olej v převodovce a cestu zpět byli taženi na laně.

Spotřeba při takovém stylu jízdy jim prý vyšla na hrozivých 20l/100km. Od té doby byla několikrát opravována automatická převodovka. Neustále z ní unikal olej. Po čase byla celá vyměněna za repasovanou a od té doby byl klid. V roce 1998 jsme nechali do auta namontovat LPG, avšak nikoliv vstřikování, ale normální směšovač. Auto sice jezdilo o 40% levněji, jenže se vyskytly další problémy a ubylo dost zavazadlového prostoru, protože tam byly 2 plynové nádrže o objemu asi 110 litrů (Spotřeba se pohybovala mezi 14-18litry/100km).

Další závada se objevila na uchycení motoru - je trochu poddimenzované. Jeden silentblok se prostě utrhl od auta, takže motor v motorovém prostoru prostě plaval. Silentblok se nakonec nějakým způsobem podařilo přilepit zpět.

Také se vyskytlo několik poruch v elektroinstalaci. Několikrát se nám auto vůbec nedařilo nastartovat, byla to vada speciálního imobilizéru. Auto mělo totïž mimo jiné dálkové startování, což byla vychytávka. V zimě jsem auto z okna nastartoval a po několika minutách jsem do práce vyjížděl již vytopeným vozem s nezamrzlým čelním sklem.

Jinak snad už jen, co se poruch týče, unavil se napínák řemene, takže bratr cestující kdesi po Slovensku musel řemen jednou za hodinu nasazovat. Nový stál asi 2.000,-Kč.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Já sám jsem od táty auto levně odkoupil v roce 2001 a jezdil jsem s ním opatrně, pravidelně měnil olej a vše kontroloval. Nechal jsem vzadu zatmavit skla a instaloval do vozu nové rádio se zesilovačem a subwooferem, takže jízda s ním byla opravdu zábavná. Zájimavé je, že za dobu, co jsem ho vlastnil se už žádné závady neobjevovaly.

Občas se mi akorát roztrhl vzduchový filtr z důvodu zpětného zášlehu LPG. To jsem ho vždy musel sestavit jako puzzle a pokračovat v jízdě.

Auto bylo neuvěřitelně pohodlné. Sedadla, ač těžká jako blázen, měla mikroplyšový potah a opěrky pro lokty. Sedadla v jiných MPV taková nejsou. Například Sintra od GM (nebo chcete-li Venture, Transsport, Siloulete...) neposkytuje v žádném případě tolik pohodlí. Měl jsem to auto fakt rád. Myslím, že se chová k uživateli tak, jako on k němu. Je to už 3 roky, co jsem ho prodal dobrému kámošovi a často na něj při delších cestách autem vzpomínám.

Motor byl vcelku výkonný (110KW), při 160Km/h točil legráčních 3000ot./min. a hlavně tichý! Vím o testech NCAP a počtu hvězdiček, kolik Voyagery dostávaly, ale já jsem v jiných vozech necítil tolik bezpečí a mysím, že při střetu s jakýmkoliv obyčejným sedanem bych díky pohotovostní hmotnosti 2050kg utrpěl méně vážná zranění než řidič sedanu...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Chrysler Grand Voyager

Vložit komentář

Automat by se tahat neměl

To je pravda, jenže oni to buďto nevěděli, nebo se jim nechtělo dávat desetitisíce za odtahovku...30km/h určitě nejeli.

30.05.2008 | 12:25:57 | policeman Reagovat

Jedna vec je prehriatie a druhá, že automat by sa ťahať ani nemal a keď už naozaj treba tak max. rýchlosťou do 30km/h a len na krátku vzdialenosť.

30.05.2008 | 12:07:27 | Svoro Reagovat

Hukot to asi byl

Jel totiž ještě s dalším známým, který měl Omegu V6 a asi se bál, že mu ujede. V červeným poli otáčkoměru asi nebyl, myslím že začínalo na 6.000ot/min. a Voyager točil na 3 při 100km/h 3.000ot/min., takže při 180km/h (v techničáku měl maximální provozní rychlost 174km/h) musel točit 5.400ot/min., což některá auta mají na 5. Motoru to asi nějak ani nevadilo, ale ta převodovka to nevydržela.

22.05.2008 | 15:23:43 | policeman Reagovat

180km/h na 3, stupni

To ten typek ktoremu ste to pozicali boli mechom udereny ? Vsak to tam musel mat na otacky v cervenom pasme pri tej jeho jazde na 3.stupni a hukot jak hovado...Inak ostatne zavady viac menej ako americke auto...

22.05.2008 | 15:06:20 | misso Reagovat