Recenze Chrysler Grand Voyager 3.8 LE AWD
“Prostorné a komfortní vozidlo nevhodné do městského provozu.”

Autor recenze: msedlin (33 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:3.8 Benzín Stav km při koupi:58 000 km Stav km nyní:59 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 11,5 l/100 km Vloženo: 26. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Toyota Camry 2.2

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ihned po koupi bylo třeba doplnit klimatizaci (celá 1325 g) což přišlo na cca 1200,- Kč. Také bylo nutné zafixovat výfuk k podvozku, protože ležel na zadní nápravě (zteřelé a rozpadlé tři gumové bloky á 300,- Kč). Oprava klimatizace (cívka a kompresor 12000,-). Byla také nutné ošetřit a přestříkat rezavou rezervu (je umístěna na spodní straně vozu za zadní nápravou). V budoucnu ještě spíše estetická oprava solí poškozeného nástřiku litých kol.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem pořizoval zejména z důvodu potřeby rodinného vozu s nadstandartní velikostí interiéru což Grand Voyager beze zbytku splňuje. Po posunu druhé řady dvojice sedadel až do nejzadnější polohy a demontáži třetí řady stále zbývá prostor cca 1,5x1,5m. Výhodou je také plochá podlaha interiéru po celé délce vozu bez prostředního tunelu (verze s automatem), což umožňuje převážet i předměty (lišty, latě, koberce apod.) o délce více než 3m a to i bez demontáže sedadel.

Jízdní vlastnosti vozu odpovídají jeho velikosti a chová se spíše než jako osobní automobil jako dodávka. Primárně byl automobil konstruován pro USA a jeho dlouhé dálnice, takže na hrbolatých okreskách se spoustou prudkých zatáček si komfortní jízdu příliš neužijete. To má na svědomí hlavně zadní odpružení listovými pery, které je sice nenáročné na údržbu a vydrží téměř vše, za to ale ucítíte každý výtluk či hrbol.
Spotřeba vozu s šestiválcovým motorem 3.8l, čtyřstupňovou automatickou převodovkou s overdrivem, pohonem na všechna čtyři kola (AWD) a zimními pneumatikami se vyšplhá ve městě až k 16 litrům na 100km (ověřené údaje počítače). Běžná spotřeba (klidná jízda, lehká noha na plynu) mimo město se pohybuje kolem 11-12l/100km při delších jízdách (více jak 100km) i pod 10,5l/100km.

Parkování s vozidlem 5x3m je kapitola sama o sobě. Běžné (úzké - ne to pro vozíčkáře) parkovací místo u supermarketů zaplníte beze zbytku celé, takže skrze přední dveře již nevystoupíte (pokud parkujete mezi auty). Zbývají zadní posuvné dveře a nebo volná místa někde na okraji parkoviště. Nakládání věcí a materiálu je velice komfortní díky téměř rovnému přechodu mezi zadním nárazníkem a "kufrem". V dešti pak oceníte nakládání v suchu pod "střechou" pátých dveří a to ve stoje a bez skrčení (ne jako u vozidel combi).

Závěrem: na vozidle si cením zejména jeho vnitřního prostoru, a to jak pro cestující, tak zavazadla, komfortního interiéru, pohodlí a rozhledu z vozu. Na delších cestách potom pohodlné jízdy díky kombinaci automatické převodovky se silným motorem a tempomatem. V horších klimatických podmínkách jsem již několikrát ocenil pohon všech čtyř kol. Ceny náhradních dílů u neznačkových prodejců jsou velice rozumné. Podle mne není toto vozidlo vhodné do městského provozu, ale spíše na delší trasy ve větším počtu lidí nebo s větším nákladem. Celkově jsem s vozidlem spokojen a více než splnilo má očekávání.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Chrysler Grand Voyager

Vložit komentář

nechápu

Nemohu pochopit člověka ,který si voyagera koupí s tím že je 3.8litr,sedmimístný a určitě za hubičku.Pak čeká rychlí sporťák,s nízkou spotřebou,zhruba okolo čtyř litříků a možností se vejít na parkovišti do metru.Já si ho koupil právě proto,že je veliký silný,spolehlivý a že chlastá?Až na to nebudu mít budu se na něj chodit dívat a vzpomínat jaké to bylo za levna.Pokud ovšem človíčkovi stál tento model nekřesťanské peníze,tak mohu jen dodat,že je osel že si to koupil ,i když tam jsou jen tyto drobnosti.Měl si za ty peníze poohlídnout po novém voze,určitě by nemusel ze začátku investovat.No a pro fandy? nenechte se zviklat ,pokud se Vám vůz zamlouvá,proč ho nevzít,opravit se dá vše ,stačí si jen spočítat,zda se to bude rentovat či nikoliv. Prohlídnu,projedu,zadumám,juknu i na jiné nabídky a se uvidí no ne?Já za sebe mohu říct,že jsem spokojen.

05.05.2011 | 18:50:00 | stef.an Reagovat

?

to ja nechápem prečo by recenziu po 1000km napísať nemohol. myslíš že koľko najazdia s danými vozmi pisatelia profirecenzií s ktorými sa stretáš v časopisoch?ja som si to so záujmom prečítal,napísané to je na 1. ukáž mi tvoju recenziu nech porovnám

02.12.2010 | 16:36:28 | joseph Reagovat

?????

Nechápu, jak můžete napsat recenzi po 1 tisíci najetých kilometrů?! Váš článek by se měl jmenovat První dojmy. Ale jinak nic proti.

08.06.2009 | 22:52:18 | David Reagovat