Recenze Lada 2103 1500
“Dobrý veterán.”

Autor recenze: Jan Urbanik (26 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1978 Typ motoru:1500 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 3. 7. 2006

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit Škoda 1000 mb

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Auto lada 2103-1500 sa vyznačuje bezchybnosťou v bežnej prevádzke, pokiaľ sa dodržujú pokiny v uživatelskej príručke ktorá bola v každom avtomobile pri jehho kúpe.

Udržba je pomerne jednoduchá, zvládne ju človek s priemernými automobilovými skúsenosťami. Počas mojho dvojročného užívania som vymieňal akurát spojkový válček.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto má dostatocný výkon aj na dnešné cesty. Dá sa s ním jazdit velmi pružne a športovo. Nesmierne dôležité je vymeniť 4stupnovú prevodovku za 5stupnnovú dalej karburátor a rozdelovač z tipu 2105.Spotreba s týmito úpravami je v meste 8,5 litra a mimo mesta 6 litrov a menej ,velmi záleží od schopností vodiča (2103 má analogové zapalovanie!).

Stabilita na ceste je pomerne dobrá ale pri vyšších ýchlostiach (nad 80 km) a pri prudkých prejazdoch zákrutami sa prejavuje zlé spracovanie zadnej nápravy a mekké pérovanie. Na mojej lade som dosiahol rýchlosť 160 km za hodinu. V dnešnej dobe sa dá tažko hovoriť o bežnej prevádzke vozidla lada 2103-1500 lebo sa stáva plnohodnotným veteránom.

Treba len dbať na pôvodné zachovanie karosérie, interieru a chromových doplnkov.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Lada 2103

Vložit komentář

2103

Měli jsme doma v rodině 2 ks. Jednu r.v. 1973 koupenou z 2. roku po bouráku a druhou r.v. 1974 novou.Každá jezdila neúnavně do cca 120.000 km pak šly do světa. Každá přitom /přestože měly identické motory, větrák na řemen atd.../ jezdila diametrálně jinak. 1973 = dobrá akcelerace, motor jak z prku, spotřeba /tehdejšího BA 96 Super/ průměrně 8,2 lt/100 km. Ročník 1974 línější (obě licenční karbec Weber -tuším že typ 40 DCOE), ale neúnavný tahoun, spotřeba BA 96 Super cca 8,5 - 8,7 lt/na 100 km. Obě mazány tehdejším Super Mogul. Potíže byly s nesehnatelnými svíčkami. Jen 1x jsme osadili novými z NDR Isolator a skutečně izolovaly, auta nejela a žrala. Jinak na svoji dobu pohodlné, velký kufr atd. Hnily podlahy a prahy a dokud nám známý neudělal zadní hrnec výfuku z nerezu, tak jsme se trápili i s ním. Na rozdíl od předchozích vozů velký kvalitativní posun, nežraly olej ani nikde nekapala chladící kapalina. Hlučný diferenciál při jízdě bez plynu z kopce byl pravidlem. Následně koupená 2107 byla proti 2103 katastrofa. nepřesné plechy, šílená sedadla, "ukrajinský" vzor na polštáři volantu /houkačce/ dvojí kontrolka zatažení r. brzdy, ale hlevně šílený karburátor OZON. Jela hůř než 2103 a nedostali jsme se s ní na BA 95 Natural po 9 lt/100 km. Zlobil spínač brzdových světel. prostě již grobačovská éra Lady, kdy SSSR nefungovalo a nové poměry také ne....Byla to poslední Lada v rodině, jinak na ně nenechám dopustit!

20.06.2012 | 15:46:35 | viktor  | 193.84.96.* Reagovat

ta lada je fakt super

07.01.2007 | 18:15:07 |  Reagovat

Tá to recenzia je vtip?

03.07.2006 | 22:38:26 |  Reagovat

RE:

Muj strejc měl kdysi dávno LADU 1600 a žrala jak mlejn. Ve městě žrala 10-12litrů, pod 10 nikdy. Na dálku vzala asi 8-8.5 a kombinovaně 9-9.5litru, ostatní lady vzaly taky tak možná 1200 trochu min jak 1500,1600. Nákejm 6litrum mimo město nebo na dálku nevěřim.

Jířa

12.10.2011 | 22:48:15 | Jirka  | 94.112.220.* Reagovat

RE:

Můžu potvrdit.
Při přestupu ze 4.stupňové na 5.stúpňovou bylo třeba shánět převodovku z Fiatu Miafiori plus zkrátit a vykalibrovat kardan. Já to řešil dohromady s výměnou spojky a jaksi jsem originál auto v hezkým stavu zprasil, ale mládí a spořivost. :) Dále vyměnit karbec na škodovácký asi 105, nebo 120 já osobně to neřešil. Spotřeba po výměně převodovky se snížila mezi 7-9litry a výměnou karburátoru měla být tak o půl litru níž při normální noze. Přestavba plyn na dálku 8-10l, ale tak kdysi ty litříky pak člověk nemusel tolik řešit a žigul byl ideál, ta bytelnost nezničitelnost a snadná oprava, paráda. Jako kdybych měl kombíka, ten byl tehdy nesehnatelný, tak ho mám nejméně na 5 let. Benzín 22-24kč, plyn 12-14kč. V polsku benzín na naše 17-20 a plyn 8-10.
1600 byla jiná liga ta si vzala kolem 10-12l s lehkou nohou v zimě. a byla optimálně řešena, tam žádný úpravy nebyly třeba, protože by snížily podstatně výkon. Zbytek VAZ byl předimenzován asi kvůli ruským podmínkám.
Obsahy Lady 1200 uměly s touto úpravou s lehkou nohou mezi 5-7l.
Obsah 1500 mezi 6,5-8,5l a samosebou přilívání oleje na které jsem doplatil, protože jsem s žigulem jezdil taky dálky, ale výměna motoru? celé auto za 2 tisíce a patnáctset zpátky za šrot, to ještě nebyly ekopřepisy. :D
Od tý doby poslední auto, kterému jsem dolíval protože to bylo udáváné výrobcem nikoliv závadou.

13.10.2011 | 07:36:57 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Lada 2103