Recenze Mercedes-Benz 190 E 2.5-16V
“”

Autor recenze: Radek ,
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:2.5-16v Stav km při koupi:199 000 km Stav km nyní:225 000 km Způsob řazení:manuál Průměrná spotřeba: prům. 9,8/min. 7,5 /max.16 l/100 km Vloženo: 19. 5. 2004

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto mám dva roky, za celou dobu byla porucha jen na alternátoru (výměna 3200,- Kč) a běžný servis (destičky,oleje,filtry,atd. ročně asi 10.000,- Kč).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Klady:

Exkluzivní model E190 2.5-16v se vyráběl pouze v malosériové edici, jeho proporce, provoz a povaha této exkluzivitě odpovídá.

Předimenzovaný čtyřválec 195PS/235Nm je na 1300kg vůz opravdu silný agregát, takže libovolnost předjíždění a jistota mohutného záběru přenášená na zadní nápravu a zakusující se do asfaltu na šestnáctipalcových ráfcích s nízkoprofilovými pneu vás nutí s vozem neustále "dovádět".

Sportovní podvozek (ještě tvrdší než Sportline) je na táhlé kvalitní silnici a zatáčkách opravdovou lahůdkou. Je třeba si stále uvědomovat, že vůz, i když je to sedan, je ryze sportovní záležitostí (od výrobce je originální úprava obsahující snížení, rozšíření, laděné svody, interiér v kůži se čtyřmi anatomy, ve kterých se "nehnete") a proto spíš sedně těm, kdo mají rodinu a kufry, ale chtějí sporťák.

Model 2,5-16
má už sériově tak velkou výbavu, že uspokojí i náročné (vše v el., centrál, kůže, PC,ASD, ABS, servo a dostatečně silné brzdy).

Co napsat víc? Vůz je jako dnešní modely AMG - vysoký výkon, optická úprava, alu.kola - zkrátka pro ty, co chtějí z třídy E190 maximum luxusu a síly.

Zápory:

Na nekvalitní vozovce jsou tuhý sportovní podvozek a šestnáctipalcová kola (225-45 ZR16)spíše nevýhodou a auto poskakuje - bohužel v ČR je taková většina komunikací.

Na delších trasách (cesta na dovolenou) má člověk "vydrncaná záda" - v autě je znát snad i přejetí desetníku :-) Zprvu jsem si na auto musel zvykat a měl jsem z něj strach (vysoký výkon v poměru k "lehoučké" váze).

Tento model není moc vhodný na zimu i při sebelepším obutí, (těžký čumák a lehký hnaný zadek) i s asistenci ASD velmi často smýká - na ledovce ani nemluvím - proto jsem s ním v zimních měsících vůbec nejezdil.

Provozní náklady a údržba jsou vyšší - na druhou stranu je to přeci dravec a za exkluzivitu se platí. Některé díly jsou kvůli limitované sérii výroby velmi těžko sehnatelné, když, tak nesmyslně drahé - ale většina dílů je shodná s klasickou E190.

Vůz je jako ojetina těžko sehnatelný.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz 190

Vložit komentář

2.5 16V

je to super auto proto vlastnim rovnou 2 hyhyh.I po letech se snim da dene jezdit do prace a ani to moc nestoji jen benal a pravidelny servis.proste stary dobry mercedes.

14.07.2011 | 18:19:47 | miras Reagovat

já to auto chci ale jediné které jsem zatim našel tak bylo na německém webu a v přepočtu stálo 1,5 mega za kolik jste ho pořídily vy ? :)

02.06.2011 | 17:51:19 | Petr Reagovat

KRAAASA :-)

22.03.2009 | 13:36:51 | jamieson Reagovat

Přímo se sérií 2,5 16v nemám zatím zkušenost,bohužel,ale řada MB 190 mě už dávno zaujala,potřeboval bych vědět za jakou cenu se dá sehnat typ MB 190 2,5 16V.Jinak zkušeností s poruchami u této řady mám dost, stejně tak i náhradních dílů.Nemám zájem o zprostředkování si vlastního inzerátu, ale o výměnu informací a zkušeností prostřednictvím tohoto servru.Mercedes je velmi kvalitní, spolehlivý a do podrobností řešený vůz bez ohledu na rok výroby-německá preciznost!Ikdyž po zkušenostech sem pár nedostatků našel-pojistky časem oxidují a přestávají vodit, bohužel některé části obvodů jsou spojené a jištěné pouze jednou pojistkou, takže se může stát, že Vám přestane jít část osvětlení vozu a stěrač, zrovna když leje jako z konve.Nejlevnější řešení je výměna pojistek za kvalitnější s poměděnými kontakty, o něco dráž Vás vyjde výměna celé jistící skříně z novějších modelů.Další problém vidim ve zbytečně složitém řešení spínání chladící vrtule, protože přitahovací elektromagnet není časem zrovna dvakrát spolehlivý nejenom sám o sobě, ale také proto že jeho funkčnost zavisí na dalších čidlech.Elktromotorek s jednoduchým termospínačem by byl vhodnější, atd.Každopádně MB držím palce.

09.06.2006 | 02:06:28 |  Reagovat

klasika

měl jsem možnost se v tomto voze svézt s jeho majitelem, a musím potvrdit že tento vůz je opravdu bomba

04.05.2006 | 13:44:36 | tiburon_fx Reagovat

2.5 16 cervena

ahoj tak ted uz taky vlastnim tuhle krasku je to opravdu super atinko ahoj mirek

23.02.2006 | 19:10:21 |  Reagovat