Rok výroby:1986Typ motoru:1.8 TurbodieselStav km při koupi:174 000 kmStav km nyní:200 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:6. 10. 2007
Krátce po koupi vypadla jedna brzdová destička. Váleček který ji posouvá tím pádem prorazil kotouč a kouslo se LP kolo. Naštěstí jen při parkování. Myslím ale, že závada byla zaviněna nedostatečným zajištěním nových destiček při montáži - někdy u pův.majitele.
Při 185000km porucha převodovky - po rozebrání zjištěno vysypané ložisko uvnitř. Výměna celé skříně + výměna ložiska v původní převodovce (tím pádem byla jako náhradní). Celkem 3000,-
Po pár týdnech opět nešlo řadit, zjištěny rozlámané pružiny na spojkové lamele. Nová lamela (1500,-)
Po několika dnech porucha převodovky - vytekl za jízdy olej. Dodnes nevím kudy. Namontována pův. přev. s novým ložiskem. To vydrželo asi 100km a zase v háji.
Koupena nová skříň - originální, odzkoušená. (2000,-) Zatím jezdí takže začarovaný kruh s převodovkama je doufám u konce.
Až na tyto trable (převodovku a spojku dokážu vyndat snad i naslepo:-)) je auto bez poruchy. Toto přisuzuji náhodě, nikdo s tímto modelem Galanta neměl takový problém.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto vás rozmazlí svým pohodlím, člověk se doslova zavrtá do měkké, výškově stavitelné sedačky. O posezení vzadu ani nemluvě, více místa a komfortu bych těžko hledal.
Galantu je nejlépe na dálnici, zkrátka cestovní expres za slušný peníz s relativně nízkou spotřebou nafty a na svou dobu poměrně pružným agregátem. Papírových 60kW kupodivu stačí tento koráb docela svižně rozhýbat. Od 2000ot/min je znatelný zátah turba, který polevuje až někde za hranicí 4000ot. Tak vysoko ale nemá cenu motor vytáčet, jednak kvůli spořebě a hlavně ohleduplnost k tomuto letitému agregátu je na místě. Osvědčí se dlouhou životností a spolehlivostí.
Přítomnost tempomatu zpříjemňuje dlouhé cesty. Nechybí příjemné detaily jako loketní opěrka - otvíratelná jako přihrádka, osvětlená schránka před spolujezdcem, osvětlení kufru, kontrolka vody v ostřikovačích, otvíratelný průchod v zadních sedadlech např. na lyže, otvírání kufru a nádrže z místa řidiče, atd. Velikost místa pro zavazadla je oproti konkurenci obrovská.
Osobně s tímto autem jezdím do 140km/h, kdy motor točí cca 3200ot. Nad tuto hranici lineárně roste spotřeba, pod ní si naopak řekne průměrně o 6l/100km.
Kdybych měl řešit stejné problémy s převodovkou u jiného auta této cenové hladiny, už by bylo dávno prodáno na díly. Vyjímečnost tohoto Japonce mě nutila nevzdat ten boj. Nyní jsem rád, že jsem nepodlehl a nekoupil něco jiného:-)
myši v buši jsou super.měli jsme chvíli benzínovýho,motorna to,že to byla 1,5 velmi slušně lítal a s tím pohodlým souhlasím a vydrží i náraz čelní když ale není shnilá kastle
Komentáře uživatelů k recenzi Mitsubishi Galant
Galant 86
souhlasim ...pohodlné auto, stavím mého Galíka...
01.09.2008 | 22:41:28 | zkumavka Reagovat
myši v buši jsou super.měli jsme chvíli benzínovýho,motorna to,že to byla 1,5 velmi slušně lítal a s tím pohodlým souhlasím a vydrží i náraz čelní když ale není shnilá kastle
07.10.2007 | 15:57:38 | Loser Reagovat