Recenze Opel Astra Classic
“Opel classic - neurazí, nenadchne, rozhodně nezklame.”

Autor recenze: M (31 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,6 twinport Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:113 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 26. 8. 2013

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

spotřeba

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

V rámci záruky řešena oprava posilovače řízení. cena cca 40.000,-
Po 70.000 km odešlo teplotní čidlo, motor se dlouho zahříval. cena cca 6.000,-
Po 80.000 km porucha lambda sondy, svítila kontrolka emisí.
Po 105.000 km upadl jeden držák výfuku.
Jinak běžný servis a údržba dle doporučení výrobce.


Hodnocení a zkušenosti s autem

V autě je dostatek prostoru vpředu/i vzadu pro osoby 180 cm vysoké. Když jsem zkoušel OktávkuI tak Astra byla kvůli místu vzdadu jasnou volbou. Výhled z vozu vlevo dopředu je omezován A sloupkem a už se mi párkrát stalo, že se za něj schová přijíždějící automobil. Na to je třeba dát si pozor. V létě na okreskách a s malým podílem města mám spotřebu pod 6 litrů/100 km. Můj rekord je 5,4 litru/100 km, měřeno dotankováním na benzínce. V zimě je průměr kolem 6,5 litru/100 km. Maximum je asi někde u 8 litrů/100 km, ale to musí člověk jet opravdu jako pr_se. Motor 1,6 twinport se 74 kw je pro toto auto dostačující a nad 3.500 tisíci otáčkami poskytuje celkem rozumnou dynamiku pro předjíždění. I ze 130 km/hod celkem slušně zrychluje až ke 170 km/hod. U auta mě překvapila poměrně velká nedotáčivost v zatáčkách, někdy i na suchém asfaltu je cítit jak se auto sune ze zatáčky ven. Na mokrém kruhovém objezdu je také někdy problém. Řešení je samozřejmě s tímto počítat a upravit rychlost. Nicméně u podvozku údajně laděného Lotusem bych čekal o něco víc. Při jízdě do 100 km/hod a se zavřenými okny je v autě poměrně ticho, ale třeba na dálnici (tankodromu) kolem Vyškova v tachometrových 140 km/hodinu je v autě velký hluk. Asi jsem na hluk příliš citlivý, za stejných podmínek pro mě není žádnou výhrou ani starý Superb. Palubní deska je z měkkých plastů, středová konzole také, což mi vyhovuje, protože se o ni pravým kolenem opírám. Volant je dostatečné tlustý, takže dobře padne do ruky.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra

Vložit komentář

Dobré...

S podobnou astrou stejného ročníku mám najeto asi devadesát tisíc a musím říci že jsem ani jednou nezalitoval, že jsem si nepořídil třeba octávku. Kromě jedné tyčky stabilizátoru za cirka pětistovku (na doporučení servisu) a potkávacích žárovek se zatím neměnilo nic. Co se týče jízdních vlastností, je pravda že auto pěkně kopíruje terén a člověk si na horších cestách kolikrát připadá jako by sledoval video z rallye, kdy jezdci mají vzadu kameru a hlavy se jim pohybují zleva doprava, ale žádnou atypickou nedotáčivost jsem nezaznamenal. V zimě je to už horší, kombinace poměrně nízké hmotnosti a širokých kol na náledí asi fakt není to pravé... Značkový servis musím jen pochválit, u starších aut mají slevový program na komponenty, takže člověk nemusí shánět různé filtry po internetu a bastlit doma v garáži - i s výměnou oleje to bylo zatím každý rok kolem tří tisíc, a zas se rok jezdí... No nic, češi milují dacie, japonce, fordy a koncernová auta a opel tu má špatnou pověst. Přispět k tomu může nakonec i tato recenze - nevím za co dal autor 6000,- u předchozího staršího oplíka se výměna termostatu když se motor dlouho prohříval vešla do tisícovky - a to byla ještě větší část za práci, protože termostat byl pod rozvodovým řemenem, který se musel demontovat...

28.08.2013 | 20:35:38 | fabian  | 194.228.16.* Reagovat

RE: Dobré...

6000,- stála součástka, která se pokazila. Už si bohužel nepomatuji co to přesně bylo. Možná nějaké teplotní čidlo, ale opravdu už nevím. Kupoval jsem originální díl. Za práci jsem neplatil nic.

Z mé zkušenosti mohu také potvrdit, že jsou většinou lidé k Oplu trochu přezíraví. Nicméně tuto Astru bych všem, kdo potřebuje spolehlivé a finančně nenáročné auto vřele doporučil.

01.09.2013 | 14:03:51 | M  | 188.95.60.* Reagovat

RE: Dobré...

Oplu fandím ale vyplájznout 6000 kč a nepamatovat si za co.Bohu dík za takové zakazníky.Nic ve zlém Astru jsem měl a v podstatě nevědět za co utratit pro někoho těžce vydělané peníze.. no dobře.Opel stojí i za ty peníze.Servisy takové zakázníky vítají.


01.09.2013 | 21:03:03 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Dobré...

Nejsem automechanik, takže stejně nedokážu relevantně posoudit jakým způsobem je nejlepší opravu provést. Někdo jezdí ke "známému, který je fakt expert", auto pořád dokola opravuje/ladí, ale závada se vyskytuje stále znova. Někdo zaplatí novou součástku a má klid. Auto nechávám opravovat pouze na jednom místě, ve které mám plnou důvěru. Naštěstí mimořádný výdaj 6000,- 1x v roce nezničil náš rodinný ropočet, takže bližší technické informace jsem opravdu pustil z hlavy.

19.09.2013 | 21:37:18 | M  | 76.73.44.* Reagovat

RE: Dobré...

Pokud to byl nový dík tak se ceně nelze divit. Osobně kupuji díky na vrakovišti a nemám si nač stěžovat. Většinou stačí když navštívím jedno dvě vrakoviště případně zavolám na www.ekoautovrakoviste.cz/nabizime/opel/ a tam mi seženou všechno co potřebuji. Osobně bych za Oktávii ve stejné cenové hladině neměnil.

06.02.2014 | 13:05:35 | Víta  | 91.187.58.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Opel Astra