Recenze Peugeot 405 combi GRDT
“Velmi slušné.”

Autor recenze: Jerry ,
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1,9 TD Stav km při koupi:120 000 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Průměrná spotřeba: 5,7 - 6,5 l/100 km Vloženo: 24. 10. 2004

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Lada 2101

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ložiska všech kol ve 130tkm.

Svisláky před kol.

S ložisky je to u Francouzů dost tipické, je v nich málo tuku už z výroby, takže při výměně se vyplatí nová ložiska opatrně otevřít a třošku kvalitního tuku přidat. Nedávno upadla hadice od chladiče a s autem bylo následně ujeto asi 10km úplně bez vody. Mimochodem hadice vycházející z pravé spodní části chladiče, tak si ji utáhněte :).

Kupodivu po doplnění vody všechno funguje na 100%. Trochu vrže zadní náprava - to odcházejí jehlová ložiska torzního pérování. Dá se to řešit výměnou celé nápravy na počkání asi za 6500Kč.

Trošku zlobí centrální zamykání a když jsem to koupil šlo dost ztuha řazení. V značk.servisu prohlásili, že je to normál a že se s tím nedá nic dělat. Tak jsem to rozebral, vyčistil namazal, přidal plastové prachovky, které tam podle mého názoru docela chyběly, a od té doby (asi 30tkm) řadím lehce a v pohodě.

Jinak je auto celkem bez závad, jen běžné provozní záležitosti.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Elegantní, dostatečně prostorný interier(měřím 190cm), vynikající jízdní vlastnosti(a to mluvím o verzi combi), zinkovaná karoserie-takže bez koroze, vyjma několika flíčků v motorovém prostoru. Pro hodnocení pežoťáckého motoru 1,9TD nenacházím dostatečně květnatých slov. Je prostě VYNIKAJÍCÍ.

Spotřeba nafty nejde přes 6,5l ve městě, na dálnici(SRN)při průměru kolem 140km/h, max asi 175km/h, zůstala na 5,9l/100km.

V nízkých otáčkách tiché koťátko, ve vyšších silný lev.

Spotřeba oleje asi 0,2l na 10000 km. Navíc neobsahuje žádnou zbytečnou elektroniku, takže ho klidně roztáhnete, když vám klekne baterka.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 405

Vložit komentář

Milý kolego 405 jsem měl taky a musím bohužel souhlasit že byla skvělá.
Nyní mám 307 SW a ještě Fabii a obě auta jsou zlobivé.
Nostalgicky vzpomínám na 405 bylo to mé druhé auto po Škodě 120LS a nikdy na něho nezapomenu.
Měj se a užíj si to se 405 co to půjde.

29.11.2007 | 20:41:39 | Otulík Reagovat

poradte mi

Ahojt lidičky mám taky pažouta405 a je to supr kára nikdy a nikde mě ještě nenechala ale mám problém a nevím co sním v zadním kufru kdyš prší se mi objevuje voda ateče aš do vozu pod zadní sedačky a nepřišel jsem nato kudy nevíte jestli někde neni nějaká vychytávka?díky moc a pažoutum zdar

12.11.2007 | 20:00:47 | Dawww Reagovat

marekmusalek@seznam.cz

je totalni hotentot nebo madar nebo tatar ci jine pazvire. Co tak chvili zabrousit misto valcu do ucebnice ceskeho jazyka?! Eine grosse Katastrophe!!!!

06.11.2007 | 22:50:31 | dr. damdidam Reagovat

Roztahování

Protože tento motor není vybaven rozvodovým řetězem, ale řemenem se zuby, důrazně nedoporučuju auto roztahovat! U motorů s řemeny je to výslovně zakázáno. Může to skončit rozhozením rozvodu vůči poloze pístů, pokud řemen prudkým škubnutím přeskočí a následně se velmi těžce poškodí motor...

06.11.2007 | 03:10:02 | Honza Reagovat

405 combi 1,8TD

letos najaře jsem konečně doskládal motor mojeho tmavomodrého pešroťáka, koupil jsem ho nejspíš z lítosti ...zadřený motor, otřískaný ze všech stran, podřený od kolemdoucích nudících se lidí, řekl jsem že to auto zachráním, a taky že jo! koupil jsem ho za 5000,- a dalších minimálně 26tis. jsem investoval čistě do motoru,okamžitě po koupi jsem se do toho pustil,očesal jsem motor totálně na čistý blok,nechal převrtat válce a nalisovat nové vložky, a udělat výbrusy podle starých pístů(až na ten zadřený),mezitím se vedle na dílně brousila klikovka,rovnala a opravovala hlava(závit na žhavičku,a jeden závit na trysku), nebudu to popisovat podrobněji, taky na to asi není nikdo zvědavý ,jednoduše jsem vymněnil a opravil všecko co šlo!! ... motor jsem skládal asi 4 mesíce..šlo to pomalu pač nebyl vůbec čas,ale pak přišel den kdy byl motor kompletně složen už jen rozvody,pár krytů, splácnout s převodovkou(spojka,nová!!)...a hodit do káry...když motor vysel v autě, mněl jsem to nutkání už konečně vyjed na cestu, tak jsem se na to vrhl a během jednoho dne jsem to doskládal do jediného detailu,nalil olej 5w40 a konečně zkusil startovat ...muselo se to roztáhnout ...až v této chvíli kdy motor klikal jsem poznal že to mnělo cenu!! prostě luxusn zvuk turbodieselu, zajížděl jsem to tak 5 000km opravdu poctivě a pak jsem tomu začal pomalu dávat kouř(spíše saze) ...ted mám najeto 10 000 km a nebojim se tomu dát omezovač...jediné co jsem musel vymněnit bylo turbo, přes to staré to žralo olej...je to suprové auto,na jednu stranu je to starý vrak do kterého mi není líto naložit jakýkoliv náklad( vozím motory ,převodovky...) a na druhou stranu ideální autíčko pro dovolenou kdy se pozná co tam všecko vejde!, a co jízdní vlastnosti? 66kw octívie-zkuste mi ujed ...nemáte šanci, někdy když stoupám do většího kopce říkám si že to nemůže být je n1,8TD ,má to perfektní tah od níských otáček, škoda jen že v těch vysokých to slábne ... mám to auto rád..jezdí se mi v něm suprově, a už se těším na nápravy z MI16..která mi konečně leží v garáži a na větší inter(mezichladič)...to je tak vše co bych napsal...všechny 405 jsou suprové...hlavně v zatáčkách

19.07.2007 | 21:48:57 | lesscott Reagovat

29.04.2006 | 20:26:56 |  Reagovat

Nevím jak si přišel na to, že francouzi davají málo tuku do ložisek kol?!? U Peugeotu se používají ložiska SKF, která použivají téměř všichni výrobci aut. Peugeot ložiska nevyrábí. Vím to, pracuji 8let ve značkovém servisu Peugeot, jako mechanik. Přeji Ti příjemný den. Tom.

26.01.2006 | 20:14:09 | Tom Reagovat