Recenze Renault R5 GTE le mans
“Malý ďábel.”

Autor recenze: (21 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:1,7i Stav km při koupi:172 000 km Stav km nyní:174 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 6,9 l/100 km Vloženo: 23. 1. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: R5 GTE

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Předchozí majitel se asi choval k autu dost macešsky. Interiér-roztrhané sedačky, nefunkční zadní stěrač a el. ovládání okna řidiče, chybějící plato kufru, celkově byl interiér dost zaneřáděný (bláto, papírky, prach... pro mě nepochopitelné). Jiné závady-prokluzující spojka, hučící ložiska vpředu, velmi drobná koroze prahů a lemů blatníků. V současné době se pracuje na uvední auta do perfektního a hlavně originálního stavu (žádný tuning ála nálepky od benzínky).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Renault 5 GTE je podle mně legendární vůz, který je velmi zábavný a trvanlivý. Pro mě je to sdrcová záležitost. V minulosti jsem už jednoho měl a vzpomínal jsem na něj s láskou, tak jsem si jednoho krásného listopadového dne řekl, že do něj půjdu znovu. Ke svému druhému vozu Renault Mégane Scénic, jsem si pořídil limitovanou verzi R5 GTE le mans.

Při koupi mělo auto výše popsané závady, bohužel se od stavu auta moc neodvíjela cena (verze le mans je poměrně vzácná). Vím, že po ujetí asi 2000 km je brzy na psaní recenze, mám s tímto vozem ale dost předchozích zkušeností. R5 GTE je auto se kterým se nenudíte. Motor má výkon 69 Kw a s třičtvrtětuny lehkým vozem dokáže pěkně zacvičit. Je výborně zpřevodovaný, není nutno ho příliš vytáčet. Od toho se také odvíjí velmi příznivá spotřeba.

Co se ještě týká motoru. Nejlepší jsou situace, když stojíte na křižovatce, vedle vás nějaký velký, nový vůz, blikne zelená a vidíte jak se povýšený obličej řidiče vedle vás (tedy vlastně už za vámi) postupně mění v udivený a nasraný. Kromě toho bývají motory dost trvanlivé. GTE má velmi tvrdý podvozek, díky kterému vůz dobře sedí při vyšších rychlostech a průjezdech zatáčkami. Brzdy jsou 4 kotoučové, brzdný účinek je postačující a příliš nevadne. Interiér auta je strohý a přehledný, sedačky jsou sportovní, dobře tvarované a mají dobré boční vedení, bohužel se často trhají. Prostor je podle mně řešen geniálně, do tak malého auta se vleze nečekané množství věcí.

Co se týká koroze, není na tom R5 GTE hůř než ostatní, je úměrná věku auta. Auto dopručuji lidem, kteří chtějí mít málo obvyklé auto s velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Při koupi raději dlouho hledat a připlatit si, než později nadávat. Zachovalých, pěkných kousků je velmi málo.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Renault R5

Vložit komentář

R5

Renault Sport R5 Turbo Rallye měl v roce 1985 355koní krouťák 421Nm a hmotnost 905kg jasně že těhle aut tu jezdilo o něco méně nežli škodovek.Měl ho každý desátý či dvacátý řidič.

26.12.2013 | 20:12:19 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

R gte

Je tomu už sice asi 11 let co jsem toto vozítko měl, ale dodnes vzpomínám s naprostým nadšením, jak se se mnou chtěly( nejednou) měřit tehdy nové nebo velmi málo jeté vesměs audiny( všemožných typů). Věděl sem že proti těmto vozům nemám šanci na rovinkách, ale pocházím od UH a poměrně často sem jezdíval na brno. A to byl právě průser většiny těch namachrovaných povýšených pracháčů. Kdo zná buchlovské hory ví o čem mluvím. Těch pár kilo co tohle SUPROVÉ prdítko mělo, tam bylo naprosto zdrcující převahou pro ty machýrky. Když sem podřadil na 4 začali se tito čtyřkruháči vzdalovat se svým nechápavým výrazem ve tváři to byl pocit, a nedej bože když se některý z nich pár metrů" držel" a donutil mě podkvaltovat na 3. To byl tak nádherný pocit podívat se v několika málo vteřinách do zpětného zrcátka( tedy pokud sem vůbec měl čas na to, abych to zrcátko stihl). Ten zvuk laďáku při vytočeném motoru,pro diváka meziplyn, jedna zatáčka a za mnou zhola nic, prostě bez šancí. Ty nechápavé pohledy, kroucení hlavou, údiv, marná snaha a nakonec rezignace na ty nadupané káry s vědomím že dostal na prdel od takového "žebráka"- tomu se nic nevyrovná. Bavilo mě je dráždit, nechat je dojet na svou úroveň a pak peklo. Rád vzpomínám, jó to bylo moje mládí, to už je dávno

25.12.2013 | 17:41:07 | Juraburina  | 109.164.3.* Reagovat

RE: R gte

To všechno může být pravda ale vypozorovat ve zpětném zrcátku při takové zatáčkové palbě takové detaily jako je kroucení hlavou,údiv,nechápavý pohled zdrceného řidiče jaksi nejde.To by šlo možná dost těžko i za účasti spolujezdce otočeného dozadu a navíc na zadním sedadle a ještě s divadelním kukátkem v ruce.

25.12.2013 | 18:31:09 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

V 90. letech tento výkon vůbec nic neznamenal. Existovaly snad všechny značky, které měly výkonné vozy všech kategorii. Opravdu tohle vůbec nemělo šanci někoho ohromit. :D
Ale tak vlastně asi ano, v 80% jezdily na českých silnicích Škody 120,Favority, Fiaty 125, všechno taťkovské a nebo papalášské Mercedesy , ale řidiči, kteří znali a zabývali se rychlejší jízdou věděli a měli toho na výběr opravdu nepřeberné množství a tenhle vůz, se v tom výběru naprosto ztratil. Renault 5? tak ano, ale GT 1.4turbo. Jinak to bylo líné a ano, když jsem v tom jel a řídila to Žena tuhle verzi 1.7, tak ano, rosil se mi pot. To ještě mnoho žen neřídilo vozy, zvláště v období ranných 90.let. :D Ale jinak nic moc...

25.12.2013 | 19:18:57 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Na svojí dobu tenhle hot hatch měl dost nestandartní zrychlení kolem 10 s na 100 v kombinaci se sportovním podvozkem dělalo z tohodle prcka malýho zabijáka.Dneska tohle zryclení neohromí,ale začátkem devadesátých let ho měli jen nejsilnější auta.Řešíte nadsázku a ne auto,který je legendou a nesmazateně zapsaný do historie automobilizmu.

25.12.2013 | 22:45:31 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Hahaha, říkám ještě jednou, tohle s touhle motorizací vůbec nikoho neohromilo a už vůbec ne v přelomu roku 2000. Žádná legenda. Asi jsi nežil v době. 90.lét, ty totiž byly bouřlivé, kdy se každá lepší automobilka honila za výkony a nabízela neuvěřitelné motorizace a na dnešní poměry i nepochopitelné, neboť se neřešila spotřeba ani ekologie. Tohle auto se nedostalo ani mezi TOP 50 lidovými modely s výbornou motorizací. Ale s motorizací 1.4turbo bylo schopno se dostat alespoň do TOP 100.
Přes abecedu od A(alfa Romeo s boxerem) až po Z(spíše Volvo také s Turbem).
Opravdu prakticky v každé značce alespoň jeden malý model představoval úžasnou zábavu a který byl vybaven nestandartně vysokým výkonem. Nepočítám Z jako Zástavu, Polonéz, Oltcit a takové třeba krachující značky nebo východní Ladu a Dacii. Klidně by se tu dalo vyjmenovat minimálně 50vozů, LIDOVÝCH značek, žádný Ferrari, ani Lambo, jezdících na cestách které ho z fleku nekompromisně uzemní. Můžu říct, že takové neuvěřitelné množství modelů na výběr nemá chudák člověk ani dnes, jaké bylo kdysi. Renault 5 se mezi nimi ztratil v zapomění a v téhle motorizaci, pokud nebyl nejvyšší motorový výkon alespoň přes 90kW. :) 10sekund byla na tu dobu slabota, tak možná pro holku na dovádění. Ano s motorem 1.4turbo to už bylo jiný kafe a taky byl vzácný, ale ta o dost slabší motorová verze 1,7i byla na cestách viděna víc, v konkurenci jiných značek vůbec nestrašila. Holt marné co z nás udělali komanči a uzavřené brány, tak tu lidi nemaj ani páru co jezdilo za hranicemi a pak to sem dováželi snad až po 94. roce.
Tadyk tak Škodovky, kdo byl bohátší a snil tak mu stačilo snít dokonce i o slabučkém Fordu Cortina, nebo podobném autě. Bo například nové žraločí BMW stálo co 3 byty v Praze.

26.12.2013 | 08:09:55 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Nikdo s toho nedělá přemotorovanýho dravce a auto nedělá jenom výkon,ale i podvozek a ten měl r5 gte výtečnej.

26.12.2013 | 09:35:29 |   | 82.117.130.* Reagovat

RE: R gte

No tady ten pan úrčitě z toho dělá hogofogo. Jak se může rovnat tahle předokolka s Audi. Psal jakékoliv motorizace, ale co takhle čtyřkolka AUDI. To si jako myslí, že předběhne cokoliv, kdyby chtěl s tímto? Který lítá ze strany na stranu a stačí silnější vítr a už se pracuje s volantem, jako kdyby zatáčel zvláště na nerovnostech. A to nemluvím o ostatních značkách, jelikož jsem si všim, že se naváží do Audin, tak kdybychom začli u modelů, tak všechny quatro 4kolky kupé, to je přes 15 motorizací, pak 80 klasiky 9motorizací, 90, 9 motorizací, takhle bychom mohli pokračovat, a pak ještě vybírat lepší motorizace u větších aut například 3 a více litry a nebo různé rozdíly ročníků. Takže jen AUDI má asi tak 35 a více modelů s danou motorizací mnohem rychlejších, než tohleto tedy 1.7i. No fakt k smíchu...takové řeči. Jo tohle předběhne tak ty nejslabší motorizace jako Audi 1.6 sociál, ale ostatní bohužel. Prostě když je to víc než 50%, které samozřejmě tohle nedá, tak nemůže být řeč o nějakém pojmu VŠEMOŽNÉ TYPY... :D
Rovnat předokolku a ještě Renaulta s Torsenem. Musím se smát...

26.12.2013 | 11:08:54 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Ale v zatackovitych pasazach, ci serpentinach boli, ci su audi bez sance..., tam by r5 natrel aj autam 2 x silnejsim..., ide o hmotnost a zotrvacne sily.

26.12.2013 | 13:42:32 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

Kdybys znal trošku fyziky luboši, tak bys pochopil, že i ta váha má obrovské mínus v tom, že příliž lehké auto má špatnou přilnavost s vozovkou. Chceš mi tím říct, že Renault 5 podvozkem z 80.let překoná AUDI coupé quatro, které válcovalo lecjaké vozidlo v letech 90.? Chceš mi říct, že řidič Subaru WRX-tedy těžké střední auto válcovalo malé auta v rally, protože v něm nebyl obyčejný řidič, ale BŮH! Můžeš mí říct kde ty žvásty pobíráš, zvláště když jsou české cesty plné děr a v zatáčce tě takové lehké auto zradí mnohem víc než kdejaká čtyřkolka střední třídy. :D
A kdybychom řešili těžké auta, pokud myslíš LIMUZÍNY. Pak bychom mohli uvažovat, že tenhle "žebrák" to natře AUDI 100 doutník, nebo kombíku bez elektronické stabilizaci, s motorem 2.0l ale to je věc jiná, v tomhle autě totiž člověk řídí dvěma prsty a volantu se nemusí pomalu ani držet, v jedný mobil a v druhý usrkává colu... :D

26.12.2013 | 14:33:48 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Svlastik, Ty naozaj este nemas vodicak:):)
Az budes mat, potom nieco pis o autach.
Kristepane!!!

26.12.2013 | 15:43:14 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

Přepisujte dějiny, Luboš vymyslel, že rozměry malého vozu jsou lepší než rozměry střední třídy. Ano, Luboš a jeho dokonalé rozumy.
Od teď poslouchejte Luboše, troufám si říct navrhovatele a konstruktéra supersporstů.
Vyzývám ostatní konstruktéry aby jej vyslechli a udělali s tím něco a veškeré supersporty upravili na rozměr tak 3.5metrů, to aby byly menší lehčí a lépe ovladatelnější, protože Luboš to tak prostě řekl. :D
Stejně jsou většina těchto vozů dvoumístné a karosářsky to opravdu vyjde. Luboš a jeho pochod myšlenek, tohle určitě dokáže víc, protože kdo mu oponuje, není schopen udělat ani řidičák. Je to vše mnohem lepší než vyrovnaný rozměr 4.5metrů, navrhuji aby také upravili i vozy Formule 1 na nové pravidla a zmenšily vozidla na daný rozměr tedy 3.5 metrů, tím bychom docílili podle LUBOŠE zrychlení formulí do zatáček. :D

Tak poslouchej ty chytrolíne, podle Tebe by si tenhle auťák podal i Peugeot MI16, T16, a dalších x vozů s Torsenem AUDI hahaha. Ano jasně ty máš určitě řidičák, když tedy já ne. Bože bože...

26.12.2013 | 19:43:02 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Svlastíku nerozčiluj se,malá hmotnost má své mouchy.Moje Octávia 1.9Tdi díky malé hmotnosti a krásnému krouťáku to natře většině moderních supersportů.Lehká kontrukce mého automobilu mi dává nevídané možnosti jak si hrát v zatáčkách,Octávia 1.9Tdi by měla dostat keramické brzdy zasloužila by si je,škoda že jsou tak drahé.Co mi trochu štve že nemám skořepinové sedačky a čtyřbodové pásy originální sedadlo nedrží tělo dostatečně,stačí přetížení 3g které se většinou dostaví kolem 2000ot.

26.12.2013 | 20:05:42 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

RE: R gte

..:)).

26.12.2013 | 22:36:56 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

svlastik, ako vidím, ešte si asi nikdy poriadne nešoféroval:

Takže: chceš porovnať JAZDNE vlastnosti priemerného auta, ako R 5, s priemerným autom ako je Audi? jedno či 80, A4, či A6...., zoberme si taký výkon na kg/kw..., že budú veľmi podobné, takže žiadne A6 10 valec 500 koní s motorom od Lamba.
Ak by si teda niekedy šoferoval..., tak NIKDY, ešte raz: NIKDY ma kraksňa zvaná Audi, alebo hociaké SUV, alebo hocičo iné na serpentínach, či technickej trati NEPREDBEHNE..., vieš prečo?

Lebo: zotrvačnosť. Hmotnosť 1.400-1.900 kg verglu Audi aj ked s 2 x vyšším výkonom NIKDY nemôže poraziť ľahkú R5..., na jej miesto si dosať ľubovoľne INE ľahké auto...:), NIKDY ho tým ťažším nedobehneš.

na ROVINE....to áno, bola by hanba ak nie, ale v zakrutách... si bez šance. Osobne, ked vidím machra, ktorý to NAOZAJ s malým autom vie..., tak sa ho ani nesnažím predbehnúť hore takou Kremnicou, či Šturcom, /horský priechod s najv.počtom zákrut na SVK/, samozrejme, to malé auto nemôže byť nejaká trápna Fabia s 1,2-1,4 motorčekom, či 1,4 P 206, ale už na také Saxo, či P 106 1,6 sa nechytám ani s 100-170 kw motorom.

ale mohol by si svoj nápad poslať do F 1, tam by konečne!!! pochopili, že ak chcú zvýšiť priľnavosť, tak by mali pridať aspoň zo 300-500 kg hmotnosti a nie nejakých trapnych 700, či koľko tie formulky vážia.

svlastík, svlastík...., jazdíš Ty vôbec autom?!

mimochodom, bol raz nejaký test a vodič Porsche nevedel predbehnúť Hondu Acccord, na nejakej tiež technickej trati...,3 x hádaj prečo asi:)

26.12.2013 | 22:31:00 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

Haha, ale tady nemluvíme o době po roce 2000, tady mluvíme o době oplechovaných prázdných a lehkých vozů, žádné těžké, takže to jde tady jen o ten plech.
Šmarja ten doutník vážil nějakých hloupých 1400kg i na tu obrovskou velikost, Audi 200 to samý a co tam bylo nejtěžší, tak ten motor. :D
To si můžeš porovnávat až teď, ale rozdíl tříd byl opravdu jen v té velikosti auta a ten váhový rozdíl byl nepatrný pokud to někdo úmyslně neodlehčoval. Bohužel ta kráva auto kdyby člověk otevřel tu něco přes metr dlouhou kapotu a v tom timtítko 2.2litr obsah, tak se člověk zasmál... :D
Sedačky jen samý molitan, a na polstrování prděli, všude prázdno a holé plechy, prostor pro cestující neuvěřitelný, takže vevnitř jen vzduch. :D

26.12.2013 | 23:21:00 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Kromě toho, když se tu bavíš o Kremnici, tak tam nejsi pomalu schopen předběhnout ani 20km/h jedoucí náklaďák. :D
Já se nebavil o hmotnosti, ale o rozměru.
Ten R5 už jsem tu psal, váží kolem 900kg. s řidičem má třeba i tunu. P405, 1100kg s řidičem 1200kg ale o třetinu větší výkon. AUDI střední třídy to samý, tam je rezerva jak blázen a váha prakticky o 100kg rozdílný, tam jsou nepatré rozdíly pouze v tý motorizaci, protože opravdu těžký motor dokáže změnit váhu auta i o 200kg, ale jinak tam nejsou rozdíly, že 2x větší váha, to je naprostý nesmysl, největší rozdíl býval rozměr auta a ráfky. :D

26.12.2013 | 23:49:17 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

svlastik, ked poznáš horsky priechod Kremnica, tak tade, ked dupem, teda naozaj "dupem", tak až na tie 2-3 prudké zákruty-panvice, idem hore-dole aj vyše 120-130 km/h, samozrejme, nie s každým autom a nie vždy, najlepšie v noci,pričom lietam po ceste ako špinavá handra.

Ked som si raz tade prebehol s Oplom Corsa,/asi 2 roky dozadu/ nový, posledný model, benzín, okolo 100 , alebo víac koní.., neuveriš..., letelo to ešte lepšie, oveľa lepšie držanie stopy, jednoducho parada, len trebalo točiť a hlavne držať nad 5000 otáčok.

rozdiel 1100 kg/opel corsa/ a 1700 kg/607/ je jednoducho neprekonatelný a ísť takto s napr.x5, ktorá váži 2.200 kg..., rovno zabudni. Ešte dobre tadiaľ išla Audi a6 Q, 3.0 TDi, ale tú hmotnosť tiež všade cítiš a nie som si istý, že by bola rýchlejšia ako spomínaný Oplík...:), pričom spotreba už bola oveľa vyššia ako benzínoveho Opla.

rázvor osí kolies je veľmi dôležitý, ale ide najmä o hmotnosť, môžeš mať neviem aké špičkové nápravy, el. podvozky a podobne..., až si ťažký...dostaneš ko od každého.

Samozrejme, bavíme sa o zatačkovitej trati, či inej "technickejšej".

29.12.2013 | 10:23:46 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

Myslet si něco o hmotnosti může jen blb. Ten přenos je nerovnoměrný, jako na ubohých 13 palcových kolech hehe no síla. :D
Typické AUDI s průměrem 1100kg i s 4x4 pohonem.
Ale prosím.... hmotnost. S provozními kapalinami má R5 900kg. Prázdný bez ničeho 850kg a sedne si vedle řidiče někdo a prd to pojede. :D Co s tím jako lze udělat a ještě s ubohým 69kW :D Tak si to spočti na kW a váhu. a přenos výkonu na kola a držení stopy. To si ten borec kvůli tobě vytrhá zadní zedačky plato a sundá veškerý vnitřek aby ušetřil dalších 50kg. :D Ano do R5 Si tam narveš rozšířené podložky a 16 palcové kola a pak Ti to prd pojede, bo přenos, kvůli převodovce haha. No Znám pár borců, kteří si to udělali na GSI Kadettu a pak to nejelo haha ani se 110KW. :D
Projel jsem se v autech kolem 900kg a výkonu kolem 80kW a můžu za sebe říct, že to na závodění fakt není. Je to jen optimálně vyvážený vůz, ale že bych se odvážil s tím natřít nějakému autu, tak to by mě ani nenapadlo, jo leda tak Fačku a Stodvacítce. :)

26.12.2013 | 20:30:18 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Bože bože ani na svátky si nedáš pokoj a zase valíš ty svoje teorie dle grafů tabulek a podobných kravin.

Opět zase mluvíš o něčem s čím nemáš sebemenší zkušenost a v R5 si snad nikdy ani nejel.R5 je sice takové pouťové autíčko které skoro vítr převrátí ale s motorem 66KW je to docela drak a to nějak nepřeháním doma mám auta od 140-200 koní a takovou zábavnou jízdu si ani v jednom neužiji.Sice se to v zatáčkách naklání že když v tom člověk jede poprvé tak má pocit že se každou chvíli převrátí a díky váze je to mrštný a díky velikosti zábavný že se s tím člověk vše možně proplete apod.Motor 1721 66KW dokázal v R19 dosáhnout stovky za 10s koncem 80.let tak natož když byl ten motor v autě o 200-300Kg lehčí.Začni jezdit a pak něco mluv!...

26.12.2013 | 23:02:00 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: R gte

Co tu meleš za kraviny, R19 je těžší jen o 30-50kg podle motoru. :D a prý 10sekund, chacha, pod 10 sekund se dostala jen jedna R19 a to jen 1.8 16V. :D

26.12.2013 | 23:29:55 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Nevím kdo plácá větší kraviny:)
Kolik ta R5 váží 950-980Kg řekl bych že sotva 1 tunu.R19 v sedanu vážila necelých 1200Kg což jsme na zhruba na cifře kterou jsem napsal.Jinak nepsal jsem že ten motor 66KW dal to dal pod 10 vteřin!Máš pravdu pravdu 16V to mělo za 8.5 jednobodovka 54KW kolem 12s 66KW bylo abych to upřesnil tak 11-11.5 něco těch 10 jsem přehnal.

27.12.2013 | 00:22:53 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: R gte

Tak aby bylo jasno, R19 ok, šílená váha v sedanu ok tedy beru na vědomí i když R19 jsem považoval 3dveře, že to lítá.
Teď mám momentálně vůz s váhou 1170kg a výkon 70kW. A tak línou potvoru jsem už fakt dlouho neměl. Ale mě stačí, protože mám ty srandy a užívání za sebou. A můžu říct, že ten udávaný výkon, tedy 66kW na 1100kg je velmi velmi poddimenzovaný. To když si člověk přesedne ze 120, tak jo. Má pocit, ale že by s tím předhonil cokoliv se 4 kruhy i kdyby to mělo o 300kg méně stále se směji...
A v době 90.let co nabízeli, opravdu nenabízí ani dnes. Žádná automobilka. R5 byla legendou koncem 70. a začátkem 80.let, to ano. Pak Renault Clio sport, levný a drak, ale né v motorizaci ubohých 69kW.
Podívej se kolem co jezdilo v přelomu tisíciletí. Audi,Alfa,Fiat,Ford,Citroen,Honda,Lancia,Mazda,Mercedes,Mitsubishi,Nissan,Opel,Peugeot,Pontiac,Proton,Saab,Seat,Subaru,Suzuki,Toyota,VW,Volvo, v těchto značkách si prohledej modely a uvidíš, co nabízeli v těch letech. Hot hatch od 80kW nabídly tyto automobilky. A pokud né malé, tak určitě větší třídy se 150kW.
Ani dnes není tolik divokých motorizací jako kdysi. Jen ta alfa disponovala snad překrásnými 10modely s dělovkovými motory, já sám měl taky, jen v Itálii, jich bylo takové množství v 90.letech, že sis za boha nemohl vybrat...A Fiaty měli tak šílené kvantum rozmanitých motorů, že by ses z toho zbláznil! Na jeden model a to UNO bylo neuvěřitelných 50motorizací na výběr!

27.12.2013 | 10:24:56 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

už neslop, Ty 50 typov motorov fiatu uno...:)

27.12.2013 | 13:08:12 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

No tak za 13 let jich bylo postupně asi 16 (dohromady, ve dvou generacích), z toho ani ne půlka vydrželave vÿrobě víc než 6 let, ale uznáme ti to:-)

27.12.2013 | 17:08:56 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat

RE: R gte

A škoda nabízela dvacet motorizací.105,120 a 18 svlastíků ktomu.Že ti ten tvůj přidřenej vrak nejede,tak ostatní s podobným výkonem taky nejedou.To je logika.

27.12.2013 | 18:54:01 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

A já psal něco o Škodě? umíš číst? Myslíš, že krachující východní Škoda byla konkurenceschopná?

27.12.2013 | 21:15:50 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Psal tu někdo o fiatu???Přečti po sobě příspěvek ve 20:50 si tak hloupej nebo to ze sebe děláš.

27.12.2013 | 22:06:13 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Já ale nepsal o Škodě, stále neumíš číst, nebo sis Škodovku vycucal z prstu...
To jen ty si myslíš, že ten výkon stačí, tak si jezdi ve Felině, která odpovídá stejnému výkonu na kg. Ty přidřenej mozku. :D

28.12.2013 | 06:58:18 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Kámo brzdi.Děláš tu s toho opět bramboračku.Vymejšlíš si nesmysly,máš problém s vyjadřováním a s vnímáním psanýho textu.Navíc větší problém je paměť.Ty jsi nepamatuješ co jsi napsal před deseti minut.Jediná omluva pro to je že by jsi byl imrvére zhulenej.

29.12.2013 | 08:49:23 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Ty máš problém s psaným textem.
Reaguji na tuhle větu... A škoda nabízela dvacet motorizací.105,120 a 18 svlastíků ktomu.
Já nenemám problém s psaným textem. Ty máš problém s textem, kde jsem uváděl, že všechny značky vyjma krachujících značek nabízely ruzné motorizace. A pokud nechápeš, že Škodovka patřila mezi krachující značky tak jsi zhulený Ty...takže nechápu co sem taháš Škodovku.

29.12.2013 | 09:17:02 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Píšu to z mobilu a na mobilu tahle forum nefunguje,ale pro připomenutí tvýho zhulenýho mozečku.Tady tvoje motání škodovky do teď už na vymazání vlákna o r5 gte.

Citace Svlastika týkající se škody:
Ale tak vlastně asi ano, v 80% jezdily na českých silnicích Škody 120,Favority,

adyk tak Škodovky, kdo byl bohátší a snil tak mu stačilo snít dokonce i o slabučkém Fordu Cortina, nebo podobném autě. Bo například nové žraločí BMW stálo co 3 byty v Praze.

Je to jen optimálně vyvážený vůz, ale že bych se odvážil s tím natřít nějakému autu, tak to by mě ani nenapadlo, jo leda tak Fačku a Stodvacítce. :)

Lidové auto je to, na které máš a koupíš ho levněji než Škodovka a údržba to samý a jelikož jsem tehdy porovnával s Fáčkem a 120, tak se mi opravdu tehdy rozšířily obzory, protože Fáčko byl opravdu střep neskutečný kazivý a bezedná studna. :D

Toyota Celica 2.0L 16V kolem 29tisíc, ta byla už kulatá novější než to Fačko, Toyota Supra 3.0l dále mladší E34 540i u dovozce se zárukou, 54 tisíc. :D
A Favorit stál tak od 80tisíc a Škodovka 125L 89r.v. 37-42tisíc musím se furt smát a to byl právě ten rok cca 2000-2. :D

Sežeň mi teď auto, které dá pod 8 sekund a stojí nějakých pár tisíc tedy to samý co třeba Fabia HTP a ještě to je stejně starý případně o nějaké 3,4roky starší. Řek

Kdo se odvážil si pořídit veterána, tak Porsche 928 stál taky stejně co Fáčko. tedy kolem 100tisíc. :D

Ale ohledně spotřeby to Fáčko stejně bralo co ten 3.0litr při lehké noze.

Dále automat, opět neskutečné ceny, pod úrovní škody 120 a přitom 2x mladší. Když takové auto člověk viděl v bazaru a porovnával to vedle sebe, tak mu zůstával rozum stát... :D
Borci s Fačkama drželi ceny v rozmezí od 50tisíc až 100tisíc až přišlo ekovýpalné a pak utřeli. Ale byl to děs, to samý i Felicie, prostě síla. Vždycky když jsem kupoval auto, tak jsem se dostal s pořízením vozu pod tržní cenu Škody Favoritu a později Felicie. Teď už mi to za to nestojí, protože Fabia a Octavia je slušný konkurenceschopný vůz. :D

29.12.2013 | 10:24:45 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Ty jsi ale neuvěřitelný deb.l, kde tam vidíš, že píšu o motorizacích na ŠKODOVCE!


29.12.2013 | 11:50:39 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Fakt to nehul,já tě tady nebudu učit číst a vnímat napsanej text.Pokud nechápeš jako že jseš absolutně mimo,přestaň hulit nebo se vrať do první třídy.

29.12.2013 | 12:09:57 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Můžeš prosím jednotlivě rozepsat ty motorizace pro Fiat Uno,mělo jich být padesát jak jsi uvedl.Psaný text je psaný text.Nic nekomentuj jen uveď jeden motor za druhým.A nepleť tam prosím převodovky,to doufám chápeš.Dá se to seřadit do několika řádků tak to neprotahuj.

29.12.2013 | 10:28:58 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

Na, nechce se mi to upravovat, když neumíš hledat.

30 41 903 4 Benzín 100 GL.000,

33 45 903 4 Benzín 146 A.000,146 A.1000,



34 46 903 4 Benzín 146 A.000,



31 42 999 4 Benzín 156 A2.000,



32 44 999 4 Benzín 156 A2.100,156 A2.048,



33 45 999 4 Benzín 156 A2.246,



34 46 999 4 Benzín 156 A2.246,



35 48 994 4 Benzín 146 A2.166,



37 50 999 4 Benzín ,



40 54 999 4 Benzín ,



41 56 996 4 Benzín ,



36 49 1116 4 Benzín 146 C3.000,



37 50 1108 4 Benzín 156 C.046,



37 50 1116 4 Benzín 146 A4.044,



40 54 1116 4 Benzín 138 B.000,



41 56 1108 4 Benzín 160 A3.000,



42 57 1108 4 Benzín 160 A3.000,



43 58 1108 4 Benzín ,



43 58 1116 4 Benzín 146 A4.048,



44 60 1297 4 Benzín ,



48 65 1302 4 Benzín 149 A7.000,



50 68 1302 4 Benzín 138 B2.000,



52 71 1297 4 Benzín ,



73 99 1301 4 Benzín 146 A2.146,



74 101 1301 4 Benzín 146 A2.246,



77 105 1301 4 Benzín 146 A2.000,



49 67 1372 4 Benzín 160 A1.046,



51 69 1372 4 Benzín 160 A1.046,



51 70 1372 4 Benzín 160 A1.046,



52 71 1372 4 Benzín 160 A1.048,



53 72 1372 4 Benzín 146 C1.000,



57 78 1372 4 Benzín ,



74 101 1372 4 Benzín 146 A8.000,



77 105 1372 4 Benzín 146 A8.000,



82 112 1372 4 Benzín 146 A8.046,



87 118 1372 4 Benzín 146 A8.000,



49 67 1497 4 Benzín ,



53 72 1497 4 Benzín ,



55 75 1499 4 Benzín 149 C1.000,138 C2.048,



56 76 1498 4 Benzín ,



65 88 1581 4 Benzín 159 A3.046,



66 90 1581 4 Benzín ,



33 45 1302 4 Diesel 127 A5.000,146 B1.000,



52 71 1367 4 Diesel 146 B.000,146 B3.000,



42 57 1698 4 Diesel 146 B2.000,



43 58 1697 4 Diesel 146 B2.000,



44 60 1698 4 Diesel 149 B3.000,



44 60 1929 4 Diesel 149 B5.046,



58 79 1929 4 Diesel ,



29.12.2013 | 11:52:48 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Málo řádků, domysli si to! :D

29.12.2013 | 11:54:19 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Děkuji,začínám tě chápat.

29.12.2013 | 12:18:59 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

Hezky jsi sem nakopíroval nicneříkající katalogový čísla z autokelly nebo odkuď a zapoměl jsi na podstatnou věc a to co si sem záměrně nedal vlevo chbějící obsah a tam by bylo vidět,že těch motorů je pár a liší se jenom katalizátorem atd.

29.12.2013 | 12:25:26 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Ty jsi ale vážně slepej? Nevidíš obsah motoru? když to nedokážeš oddělit, tak už se opravdu v autech nevyznáš! Je tam obsah, výkon v KW a v koních To naprosto stačí, že jsou rozdílné a prodávají se různě v nabídce.
Oddělil jsem pouze aktivní odkazy, které by asi mohly nadělat paseku. A Ano je to Autokelly, protože z jiného internetového obchodu to nejde nakopírovat a nechtělo se mi to hledat jinde než v obchodech!
A jak se dalo očekávat, opravdu ničemu nerozumíš!
Pokud automobilka prodává obsah, například motor 1.9Tdi 66kW a také obsah 1.9Tdi 81kW a ještě kdo ví co dál,tak jsou to různé verze v nabídce prodejců. I když je to stejný obsah. A tak stejně je to i u ostatních vozů!
Ale tohle opravdu jak do dubového stolu!

29.12.2013 | 13:02:52 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Jsem se překoukl,ale to že se uno vyrábí do teď někde v brazíli,dělalo se donedávna v iíránu a já nevím kde ještě ve světě a v průběhu let se tam dodávaly motory novějších specifikací,protože nesplňovaly nebo naopak nemusely splňovat emisní normy v různých zemích,tak ti může přijít že tvůj vyhulenej mozek si myslí,že za těch třicet let je motorů strašně hódně,jednže máš tam třeba obsah 1372 10x akorát v jinejch modifikacích i.e. bylo třeba vstřikování atd.atd.Tomu ty evidenteně vůbec nerozumíš a ty jenom vydíš hódně čísliček.
Ještě si tam přičti na flexifuel jezdící bralilce.A furt nevím jakou to má souvislost s r5 gte a s vyhulencema končím.

29.12.2013 | 13:39:32 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

No asik to nemá s Tebou cenu, tady se celou dobu bavím o různých motorizacích a výběrěch. A že 1.7GTe byla taky ze 4 verzí 1,7 například GTX atd. a přitom tahle měla třeba ty kotoučové brzdy vzadu o nějakém rozměru třeba 20cm, což nebylo spojené s motorem vůbec, ale prostě TY to stále nechápeš!!!
Ale nejsilnější byla STEJNĚ 1.4 Turbo GT a pak slabší Turbo GT která se dala sehnat, a to už by člověk mohl říct, že prohnal čtyřkruháče, protože to vskutku jelo i díky nižší váze. A víš jaký cenový rozdíl byl mezi verzí klasickou 1.4 a 1.4Turbo GT? A víš jaký podvozek a co se tam vše odvíjelo? Asi stejný jako teď Renault Clio Sport a klasický Clio, kdyby byl v nabídce s obyč. motorem 1.6 a stejně by to byl stejný obsah, ano skoro 2x větší cena u nového vozu!
A ty si myslíš, pořád, že tam byl vyměněn jen jeden díl a to vstřikování místo karburátoru na jednobod? A co taková elektronika a řídící systém vozu, nebo kat a celé dimenzované díly komplet na daný výkon? A to že to má stejný obsah vůbec nic neznamená! Může to být úplně rozdílné auto, jen Ty si myslíš, že ty auta byly stejné a jen se vyráběly v různých státech! Proč jsem se zmínil o Unu, protože to byl extrém, který existoval a chtěl jsem tímhle modelem dokázat, že to co bylo za nepřeberné množství motorizací kdysi neexistuje ani dnes! A je jedno kde se to vyrábělo.

29.12.2013 | 14:26:13 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Jestli kdekoliv na bloku motoru změnili např.zesílovací žebro tak to pochopitelně bude jiné katalogové číslo ale né jiná motorizace.Podle čísla motoru nové auta nikdo nekupuje,na to jsem se neptal,motorizace je jednoduše laicky pochopitelný výraz,já nepotřebují kupovat konkrétní náhradní díl ale celé auto.To je takový problém to pochopit?Co takhle použít místo klávesníce svůj rozum a zkušenosti.To bychm se nejspíš toho moc nedověděli.

29.12.2013 | 16:26:25 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

Ano jistě zesilovací žebro v období 90.let, kdy se řešila modernizace, elektrika a vstřikování na motoru a přechod na ekologii.
Víš co ty chytráku. První se koukni někde na foru jak se přehazuje motor na ŠKODOVCE z klasické 1.3 40kW na motor MPi 1.3 50kW a co je k tomu třeba. Tys zřejmě nikdy nepřehazoval motor, co to povídám, ty tu píšeš leda tak z toho PC, ale pod kapotou ses koukal tak akurát, když dolíváš vodu do ostřikovače že!
Vypsal jsem Ti tu různý typy a různý výkony třeba i stejného obsahu. Takže řešit nějaký žebra je fakt jako kdybych se bavil s ...!

29.12.2013 | 18:32:12 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Já si nic nemyslím.Já jen vím,že renault 5 gte o kterým je tohle vlákno je rychlý a naklepal to audinám tý doby.Ty to nedokážeš pochopit a plácáš se tu v tom jak ryba na suchu.Dal jsem ti sem dost důkazů.Že existuje r5 gtx a 1,4 turbo a další vím taky a je mi to jedno jak jedou,protože celý se to tu odvíjí od příspěvku kdesi nahoře,že týpek tvrdil jak to těm audi kdysi nandaval.Ty to tu zaplácáváš kravinama co s tímhle vláknem nesouvisej a jak jseš vyhulenej tak už ani nevíš co jsi chtěl říct a fakt se nad sebou zamysli.Jinak to uno cca od r. 1984 používá benzíny FIRE,kterej de facto stejnej motor akorát převrtanej na různý objemy a byl v tý době celkem převratnej a třeba v pandě se používá s menšíma úpravama doteď.Takže těch tvejch 50 motorů je asi jako těch 50 jointů co máš dneska v sobě.Můžeš googlit a zaplácat to tu ještě víc.Že některý hlavně italský a francouzký automobilky rádi dělaj během výroby změny v dílech a pak,když si objednáš třeba polosu a pak zjištíš,že tam nepasuje kvůli tomu,že je na model následujícího roku výroby i když stejný motorizace a takhle tam jsou třeba čtyři různý.Kvůli tomu těch x desítek katalogových čísel je věc další.

29.12.2013 | 17:14:32 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Tak ted jsi mě dostal.
Co to je pojem u motoru FIRE
Musel jsem si to vygooglit
FIRE = Fully Integrated Robotized Engine = motor zcela vyrobený robotem.
Je to sice převrat (v 84), ale je to jen způsob výroby, který teď používají všechny automobilky. To jestli to je nebo není stejný motor je věc opět jiná!
No pěkný pokec... :))

29.12.2013 | 19:39:08 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Blázne tady máš zrychlení 0-100 pro srovnání.Audi 100 2,3 9,8sr5 gte 9,3s,quatro se stejným motorem 10s.Audi 80 s 1,6 14,3s,audi 80 ho porazí jedině s 2,0 16v a to za opravdu propastně rozdílných 8,9s.Většina modelů audi s tý doby má větší nebo srovnatelný zrychlení než r5 gte tak tu nemel zase nesmysly.Z bmw mu to samozžřejmě dá m3,ale většina seriových modelů je horší.Nějak 3,5l se nemůžou s 1,7 renaultu rovnat,ale r5 byla na svojí dobu rychlý auto.

26.12.2013 | 21:10:41 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

Ty seš neuvěřitelný matematický analfabet. Víš co Ti proboha udělá celá 1 sekunda zrychlení na vzdálenosti? Nevíš? Co se tu fakt bavím, člověk co neví motorizace ani modely AUDI natož ostatní značky vybereš jeden motor, a to Ti trvalo celý den, tak ještě pokračuj s dalšími 35 motorizacemi, kecám je jich mnohem víc během této doby a to se nebavím o dalších značkách...
A pokud nevíš na co je 4kolka, tedy o přenosu pohonu za každé situace, tak se už fakt nemáme o čem bavit.
A porovnávat AUDI 100 se skoro podprůměrným motorem jako 2.3. Tys asi neviděl doutníka co. Protože takové auto potřebuje taky slušný motor a né do něj cpát podprůměrný motor hodící se o třídu níž, a né skoro pětimetrovému kolosu. :D Když je tady tenhle R5 předimenzovaný výkonem, tak je nutné jej přiřazovat k vyšší třídě taky s dobře vyváženou motorizací v porovnání.
Audi Coupe 2.2 Quattro, Audi Quattro 2.2,Audi 200quatro 2.2 nebo i turbo2.2,Audi quatro UR,AUDI V8,plus quatro,Audi quatro 2.1T,Audi 100quatro,Audi 2.8quatro,2,3quatro20V,Audi80GT 1,8. A dalších x modelů, které se kombinují vzájemně mezi modely motorizacemi, to jsou vše auta, které spolehlivě podjedou pod 10sekund, bohužel R5 GTE 1.7 v tabulkách pod 10sekund není, je tam pouze R5 Turbo, které to zvládne za 8,1s a to už je střela a pak slabší turbo verze s 88kw za 9.1s. Takže pochybuji taky o tom zrychlení, asi překročil 10s a je to jen nějaká udávaná doba.
Když už si vybíráš modely, tak si vybírej i ročníky jo...

26.12.2013 | 23:10:03 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Bobánku já na rozdíl od tebe nemám google a wikkipedii,ale svoje zdroje a když srovnáš turba a atmosféry je to zhruba stejný.2,3 není poddimenzovanej ty mudrlante 98 kw,186 nm na svojí dobu a na 1290 kg poh. hmotnosti bohatě stačilo.To dneska maj auta nižší střední a končím s tebou.Nerozumíš tomu.

27.12.2013 | 00:17:26 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: R gte

No ale já psal, že se honili za výkonem skoro všechny značky a tohle nic extra nebylo. Pak přišel první zabíják a to eko - katalyzátor. A hned na to druhý zabiják výkonů a to začínající ropná krize.
Jdi a koukni se co nabízel takový Opel, Honda, Mitsubishi za auta, a co nabízí teď, holý prd. Tyto značky jsou úplně extrémní, které zcela vyřadili opravdu rychlé vozidla ostatní je následovaly a ubrali na minimu a zůstal jim max. ale max. jeden model s jednou motorizací. Nebo to šoupli do extra třídy pro vyznavače sportu. Ale kdysi tyto značky nabízeli 3-10modelů v určité motorizaci o naddimenzovaném modelu. Jo to bývávaly časy plné výkonných aut. To jen Ty nevíš.

27.12.2013 | 10:33:01 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Nějak se ti to všechno plete,včetně té ropné krize.

27.12.2013 | 12:35:50 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

Proč myslíš,ony fakt, ty lidové auta, které nabízely kdysi byly prostě rychlejší. Mohl jsem si tehdy pořídit za pár šupů auto co to dalo pod 8sekund a taky jsem to udělal. Kdybys totiž měřil auta z konce 90.let s nízkou váhou, které neměly bohužel žádné bezpečnostní prvky, ani výbavu. Tak dnešní auta, aby se vyrovnala těm z 90.let měly by mít v průměru kolem 150kW.
Takže auta nám přibrala na váze, třeba 2x někdy až 3x, ale výkon se zvedl sotva tak o 30%. Aspoň, že ta spotřeba rapidně spadla. :D

27.12.2013 | 13:00:33 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Prepac, ze Ti skacem do reci, ale KTORE " ludove" auto dalo a da aj dnes 0-100 km/h pod 8 sekund?:):)

Aj dnes je pod 8 sekund super vykon...., cca 150.kw a viac..., a takisto, KTORE auto vazi 2-3 x viac?:)

Svlastik, nechcem Ta vysmievat, vystacis si sam
..., ale ze Ty az tak velmi nejazdis, ani tolko aut si nevyskusal?

27.12.2013 | 19:13:47 | lubos  | 85.237.224.* Reagovat

RE: R gte

Takové, na které jsem měl já socka průměrný čech s podprůměrným platem. :D
Lidové auto je to, na které máš a koupíš ho levněji než Škodovka a údržba to samý a jelikož jsem tehdy porovnával s Fáčkem a 120, tak se mi opravdu tehdy rozšířily obzory, protože Fáčko byl opravdu střep neskutečný kazivý a bezedná studna. :D
Tak jo Alfa Romeo 164 3.0litr to přeci víš ne(divné ale Peugeot 605 stál majlant a přitom je to to samý). Kolem mě se to Alfami jen hemžilo jak 75,33,Giuiletta.
Ukaž mi teď auto, které je mladší 10roků a nestojí ani desetinu ceny nového. V tý době jsem si mohl pořídit ojetiny tedy na výběr kolem mě byl ještě BMW E28 535 verze Alpine za 37tisíc, ten by mě sežral, dále Toyota Celica 2.0L 16V kolem 29tisíc, ta byla už kulatá novější než to Fačko, Toyota Supra 3.0l dále mladší E34 540i u dovozce se zárukou, 54 tisíc. :D
A Favorit stál tak od 80tisíc a Škodovka 125L 89r.v. 37-42tisíc musím se furt smát a to byl právě ten rok cca 2000-2. :D
Dále nabízel se na trhu Kadet GSI, 2,0Gti Colt, P205Gti, Lancia Delta HF Integrale, které byly stabilně v inzerátech do 100tisíc to vše ty auta stály méně než Fáčko Felda, které jsem si mohl pořídit v letech, kdy mě zajímalo jezdit rychle a rok tam byl plus mínus rok až tři tolerance tedy o něco málo starší podle stavu vozu, ale to byly prostě dovozy leštěnky z Itálie, Španělska, Francie, Švýcarska no a později Německa. Ty auta nabízely neskutečnou zábavu. Punto GT, Honda crx, to už jsme u 100tisíc stejně s cenou Favorita, ale ten CRX už byl taky žádaný, Renault 5GT taky se dal sehnat v tom Turbu, ale nezajímal mě a takových aut bylo ještě hodně. Všechny uvedené auta opravdu za lidovou cenu a ty auta Ti daly pod 8 sekund. Sežeň mi teď auto, které dá pod 8 sekund a stojí nějakých pár tisíc tedy to samý co třeba Fabia HTP a ještě to je stejně starý případně o nějaké 3,4roky starší. Řekl jsem si kolem toho roku o E30 M3 a víš co mi říkal výhradní dovozce BMW s vlastním servisem? Pouze 150tisíc a zálohu předem. Teď stojí pořád to samý. Říkám nikdo takový ty auta v tý době nechtěl a lidi jako tady borec si myslí, že když si pořídil R5, tak s tím udělal díru do světa a podal si auta se 4 kruhama. Fakt úlet. Kdo se odvážil si pořídit veterána, tak Porsche 928 stál taky stejně co Fáčko. tedy kolem 100tisíc. :D
Né na to sehnat si auto, co to dá pod 8 sekund mi stačila polovina peněz co pořízení Fáčka stejného ročníku, protože jsem chtěl. Lidi se na tom hodně živili, co auta sem dováželi, já neměl kapitál, ale využíval toho aspoň trošku jako uživatel.

A vyzkoušel jsem si auta do roku 2006 a dost, stačilo. To už jsem psal i v tom R5 jsem se vezl, ale je to prostě malé auto a malé se mi nelíbí, když už tak něco kde je prostor, což ve starém Puntu ještě bylo i v tom Coltu.
Ty víš prd o cenách vozů v letech kolem 2000. :D

27.12.2013 | 20:50:54 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Môj ty bože!!:):-):-):-D:-D:-D:-D:-D:-D:-):-):-):-)

27.12.2013 | 21:14:58 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

Hlavně, že ty děláš blbce a zrovna Ty se ozýváš, sám máš X5 a to je auto 2x těžší než například trojková řada E46. A máš tam stejný motor, co se dává jak do trojky co má 2x menší váhu.
Sis měl vybrat 5litra, na tu tvojí krávu, ten už neuvidíš ani v trojkovém BMW, tak leda v pětkovém a v sedmičkovém modelu. :D

27.12.2013 | 21:42:41 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

A vůbec nejlepší je, že E46 je střední třída, kde předchůdce je E30, který vážil právě nějakých odhadem 1050kg. Tak co tu ted jako meleš za připomínky. Máš tam motor, který se dává do trojky? máš, tak nechápu tvoje připomínky. Bys měl mlčet!

27.12.2013 | 21:48:42 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

crepu x5 som sa zbavil so stratou 7.000 eur za necele 2 roky a uz v zivote nechcem bmw vidiet. dalsie naklady cca 2.000 eur za banality. Max. bmw ktore nebude moje, povozit sa, zaplatit za pozicanie. Nie su to zle auta, v priamke to chodi ako gula, aj v zakrute sedi, ale vaha prazdnej Avie nici zabavu za volantom. to uz radsej Francuza. nezartujem.

P.S. uz som pochopil, preco Nemci MUSELI prehrat 2.sv.vojnu:))

27.12.2013 | 22:21:06 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

Čím delší psaní tím větší slátanina.Všechno chceš vysvětlit a ono né a né se to podařit a navíc to nikdo nebere vážně.

27.12.2013 | 21:58:31 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

Zajímavé ceny..:)jezdila ta auta vůbec?Osobně si pamatuji mnohem vyšší ceny takových 8-10 let starých aut do roku 2000.A všechna auta co jsme měli doma zakoupena od roku 1990-2005 která měla při koupi 8-10 let stála min.100 000Kč.

Navíc bych řekl že právě naopak dnes lze sehnat auto s vysokým obsahem nebo výkonem mnohem laciněji než tomu bylo před 15 lety.Už jen kvůli cenám pojistek a hlavně paliva.

28.12.2013 | 02:21:09 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: R gte

svlastik to myslel v markach, zapadnych, samozrejme:), tie ceny su čistý blud, Celica pred 10 rokmi stála aj 500.000 czk-skk, o bmw "so zarukou":), ani nehovoriac.
svlastik je vašnivý internetovy odbornik na autá z autovrakoviska.

Už iba ta hlúposť, že ľudove auto je to,na ktore dosiahne svojim biednym platom. takže nielen rozum ma biedny,,,:(, ech škoda slov.

28.12.2013 | 06:45:19 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: R gte

Né ty ceny jsou pravdivé, když jsem si sháněl právě to svoje "dělo". Pak už jsem se nezajímal o rychlá auta, ale o "velká" hlavně kombíky atd.
Neexistovaly díly druhovýroby alá internetové obchody. Benzín zdražil z 24 na 32 kč. Rozdíl za jeden rok 4 kč PHM nic mimořádného.
Povinné ručení?
Seš blázen : neexistovaly bonusy a nad 2.5litr tehdy stálo ročně bez ničeho 12tisíc. Ty auta o obsahu nad 2litr byly úplně za HUBIČKU.
Teď naopak, velký obsah nezabolí, povinné s bonusy nebo ve flotile seženeš za PAKATEL, benzín nepatrný rozdíl a teď jsou mnohem větší výplaty než v roce 2000.
Říkám pravdu, tyhle auta jsem měl v merku a nakonec si vybral.
Ale ohledně spotřeby to Fáčko stejně bralo co ten 3.0litr při lehké noze. Pořád lepší s vědomím, že tomu něco je, třeba prasklá pružina, bouchající silentbloky, které jsem si spravil, než koupit ojetinu v AAA za 200tisíc a tam zrezlá podlaha až díra, zatýkání do auta běžná záležitost voda v kufru, a další skryté vady, které nevadily provozu a proto se nedaly vyreklamovat. :D
Musel ses vyhýbat opěvovaným značkám, např. AUDI,Peugeot, krom toho malého, ten byl levný, Mercedes, Honda. BMW byl jako ojetina taky levný bo rezl jak liška, ale stačilo ho vyvařit.
Renaulta ten byl taky brutál levný, ale nezajímal mě, a proto netuším ceny. Jen Laguna se dala pořídit za opravdu směšné peníze to jsem věděl.

28.12.2013 | 07:12:32 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Takové ceny si osobně nepamatuji:) a když jsem vyhrabal starý časopis Svět Motorů 2000-2002 tak jsem na cenách ojetých aut které znám.

V čísle z roku 2002 stojí Opel Kadet 1991 65 tisíc Nissan Sunny 1991 89 tisíc a Renault 19 1991 75 tisíc.

A že by byl Renault nějak laciný???Pokud pořád mluvíš o roce 2000 tak nevím kde bereš že Laguna se dala pořídit za pár šupů.V tý době jsem toužil právě po Laguně a 406.
A běžně v roce 2000 stála Laguna od 200 tisíc a to tak pět let stará navíc jsme měli doma Renaulta 1991 a ten stál v soc.verzi v roce 1999 přes 120 tisíc.Ty máš vždy všechno speciální a úplně jiný než všichni ostatní...:)jak to děláš?

28.12.2013 | 14:15:30 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: R gte

Jednoduše- vymýšlí si.

28.12.2013 | 15:44:00 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

Tak to je jediná možnost..:)

29.12.2013 | 02:45:09 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: R gte

Vlastíku kolik stála ta dle tebe strašně laciná Laguna??:)Protože když vyšel v roce 1998 omlazený model Laguny tak nový stál zhruba od 600 tisíc korun!celkově se Laguna vyráběla do roku 2000 pouhých 6 let.Takže mě chceš říct že Laguna která měla maximálně 6 a její pořizovací cena byla od půl milionu výše za takzvaně lidovou cenu?jaká ta cena byla?Když ještě v tom roce 2000 stálo Clio a devatenáctka do 10 let od 80 tisíc výše!

29.12.2013 | 18:22:49 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: R gte

Divné, žes nevěděl co je levné. Já se zabýval BMW, takže Rencek se objevil ale jen jeden. 27tisíc r.v.1996, v roce 2002 asik, bouračka přes střechu, ale nepoznals. Já to poznám většinou na tom laku až pak prohlížím detaily.
Do roku 2002 jsi mohl sehnat úplně všechno za hubičku. Stačilo český papíry se štítkama a dovézt si celé auto, já o tom věděl a kupoval od nich a oni pak jezdili zas zpátky. Do roku 2002 to bylo oficiální, pak už byl problém a nemusel projít evidenčkou, hlavně francouzi byli problematičtí, měli přesnou databázi, ale němec a ital pokud ten člověk na STK neznal přesné detaily, tak to prošlo jako nic třeba i 5let novější nebo starší ročník, ale krásný stav většinou vykuchaný od výbavy. :D Jenže mezi těmito roky, nikdo nevěděl co je pravé. Žádná záruční databáze o pravosti, pokud jsi neměl vyloženě oficiálního distributora, všichni vydělávali, a vydělali i když ta cena výkupu byla třetinová, protože dovezené auto, pokud člověku nezáleželo co to je, stálo tolik co hliníkové kola. a skončilo to ve velkých autobazarech, které měly kapitál a vykupovaly a následně prodávali za tržní ceny...
Pak přišly nový podmínky, bylo to tvrdší ale v zahraničí ty auta stále za pakatel, tak se řešily čistopisy a STK načerno, nebo za distributorem od patnáct stovek max. deset papírů průměrně jsi měl podklady a prošels i oficiálně. Pak přišlo ekovýpalné i k nám plus na STK kamery a smůla, i když kdo ví, já už v tom nejedu a nejsem v týto oblasti, už nějaký pátek. Kdybych byl, tak stále mlčím a nezasírám to tu, to už je všechno jen historie a bezcenná, ale pravdivá. :D
2 auta jsem koupil z pojišťovacího podvodu, teď už to asi taky zamezí. Takže to už taky můžu říct nahlas...

29.12.2013 | 18:50:24 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Tak v tom byl asi ten problém že stála 27 tisíc....:)a byla jen jedna.
Protože mám vedle sebe člověka co si v roce 2003 koupil Lagunu 1.6 16V 1999 za 365 000 tisíc.Tak před 7-8 lety jsem narazil na Lagunu ročníku od 1994-1998 a ta díky špatným ventilům stála 65 tisíc.Našel jsem si i různé testy a tam stála Laguna z roku 1996 s 200 tisíc na tachometru v roce 2008 65 tisíc.No jo no tak já ale mluvím o běžných cenách v bazarech pro běžně kupující zákazníky:)a ne o nějakých šméčkách na tom se dá vydělat i dnes.

29.12.2013 | 18:59:56 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: R gte

No bohužel už nedá, autobazary taky krachují, všechny, které jsem znal a dělaly to, už nejsou, krom ofiko distributorů, ale Ti to taky nemají růžové, teď vydělávají pneuservisy a STK a chystají se změny jako asistenční služby. Nemysli si, že to mám z kamarádství, já je jenom znal a věděl kam jezdit, víc nic, byly to autobazary, ale protože tehdy nebyl žádný cars.cz, tipcars.cz takže jsi leda tak mohl jezdit po svým kraji a pravidelně čas od měsíce je navštívit a poptat se, pokecat, a těch BMW bazarů tu bylo extrémně hodně...:D

29.12.2013 | 19:13:38 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Jo a kdyby Tě zajímala cena nepojízdného vraku Alfy, tak od 6-14tisíc, záleželo, jestli to bylo na plechových kolech, nebo na hliníkách, celé auto nebourané bez papírů, s Motorem, převodovkou, ale vybraný jeden až tři důležité komponenty.
Vůbec nejlevnější a best auto byl Citroen BX, později XM a ještě další auta se vzduchovým nebo hydroodpružením, třeba NIVO v BMW atd.
Ten kdo to uměl levně spravit, nějakou manžetkou výměny těsnění tak to byl KING. Ty auta se pohybovaly s touto vadou v rozmezí maximálně, ale maximálně 5-25tisíc a byly pojízdné jen seděly skoro na zemi, bez vady byly dražší, ale pořád hodně pod cenou ostatních aut. A to neměly ani 10roků, tak v rozmezí 5-8let. Dále automat, opět neskutečné ceny, pod úrovní škody 120 a přitom 2x mladší. Když takové auto člověk viděl v bazaru a porovnával to vedle sebe, tak mu zůstával rozum stát... :D
Borci s Fačkama drželi ceny v rozmezí od 50tisíc až 100tisíc až přišlo ekovýpalné a pak utřeli. Ale byl to děs, to samý i Felicie, prostě síla. Vždycky když jsem kupoval auto, tak jsem se dostal s pořízením vozu pod tržní cenu Škody Favoritu a později Felicie. Teď už mi to za to nestojí, protože Fabia a Octavia je slušný konkurenceschopný vůz. :D

28.12.2013 | 07:57:10 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: R gte

Takže ať je jasno. Vyhrabal jsem katalog aut Autofokus z roku 2000, kde na posledních pár stránkách píšou o cenách ojetin v té době. Jsou tu běžné modely aut a ceny ojetin ročníku 1989-1999. Takže v roce 2000 stála favorit z roki 1990 zhruba 50.000 Kč. Toyota Celica (bohužel je tu jen do roku 1994) a stála kolem 220.000. Porsche 944 z roku 1990 stálo kolem 300.000. Desetiletý Renault R5 vyšel na 57.000. BMW 520 E34 z roku 90 stálo 125.000. To jen tak k cenám v roce 2000 podle tehdejšího katalogu. Už nevím, o jakýh autech svlastik psal, tyhle jsem si pamatoval...

28.12.2013 | 09:14:16 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat

RE: R gte

A zase dlouhý nic neříkající komentář.

28.12.2013 | 10:59:23 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: R gte

no, či to nebolo náhodou tým, že sa Ti radšej dobrovolne vzdali a usúdili, že lepšie nebude Ta predbiehať, lebo podľa reakcií..., kedy BRANIŠ predbehnutiu silnejšiemu..., Ta jednoducho nechceli ohroziť:)
a 99% ľudí vôbec netúži sa "pretekať" s dalším.
Súhlasím s reakciou, absolútne netuším, ako si si dokázal všimnúť gestá a údiv predbiehaných, či za Tebou idúceho vodiča..:)

25.12.2013 | 20:05:52 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Strlajny jsem radši nezkoušel, poslední snadno a cenově dostupnou značkou jsou FAG tak je někdo zkuzte a napište jak dlouho vám vydrželi.
Hodně zábavy a mnoho ujetých km přeje Kašpik!

28.05.2009 | 14:13:06 | Kašpi Reagovat

R5 GTE

Ja som šťastným majiteľom GTE-čka. Doteraz som mal samé Fiaty a stačla mi jedna jazda a bolo rozodnuté. Mam aj Tipo 1.6 66kW ale na R5 GTE sa to ani z daleka nechyta. S autičkom je prijemna športová jazda. Musim veľmi pochváliť akceleráciu. Vozidlo sa v zátačkách ani nepohne. Riadenie je veľmi pevné. Akurat čo by som vytkol na to, že má voz 4x kotúčovú brzdu by mohol byť brzdný účínok aj vyžší.

11.06.2007 | 16:51:19 | David999 Reagovat

R5

No jo, R5 to je milacek

26.03.2007 | 21:33:31 |  Reagovat