Autorecenze Seat Ibiza BNV - Spolehlivé, hezké malé auto s nízkou spotřebou. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Seat Ibiza
 
 

Recenze Seat Ibiza 6L
“Spolehlivé, hezké malé auto s nízkou spotřebou. ”

Autor recenze: macik (18 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:BNV Stav km při koupi:183 000 km Stav km nyní:190 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 4.8 l/100 km Vloženo: 12. 12. 2018

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Nízká spotřeba
Pořád vypadá celkem dobře
Rychle se ohřeje
Nemá dvouhmotu a DPF
Sedí dobře

Slabé stránky

Až moc tvrdý podvozek
Hluk a vibrace naftového tříválce
Cvakající servo klimy (trpí tím většina koncernů)
Čidlo ve dveřích (opět klasická závada)

Závady a opravy na autě

Po koupi:
Rozvody vč. vodní pumpy
Olej + všechny filtry
Silentbloky ramen
Čepy řízení
volnoběžka alternátoru
Zadní (bubnové) brzdy
Cena toho všeho s prací asi 16 tis.

Po nějaké době ježdění se mi zdálo, že kopou brzdy, takže výměna kotoučů a destiček vepředu (cca 1500)
Při rozjezdech a podřazování hučela spojka - opotřebované tlumící pružiny na lamele.
Oprava:
Vyměněna celá spojková sada a převodový olej (zmizely veškeré vibrace do pedálů a řazení je takové plynulejší) (Sada + práce cca 5500)
Od zakoupení cvaká jakési servo klimy, vždy pár vteřin po otočení klíčkem - neřešil jsem, klima klimuje.
Od zakoupení nefunguje čidlo ve dveřích řidiče - nerozsvěcí se mi světýlko když otevřu a nenadává mi to, když nechám svítit. Neřešil jsem, naučil jsem se zhasínat. Oprava vyjde řádově na desetikoruny, ale je to hrozné práce.
Když hodně mrzne, na nerovnostech vrže - Podle mechanika gumové pouzdra uložení tyček stabilizátorů, opět řádově desetikoruny, při nějakém příštím úkonu nechám vyměnit.
Na diagnostice se mi občas objevilo čidlo polohy vačky (hodně občas, po smazání třeba dva měsíce nic), mám objednané nové. Možná je to příčina trošku delších studených startů (teplé jsou okamžitě na drc) a nebo je to pomalu točící startér, to se bude řešit, každopádně pořád to startuje daleko lépe než hromada aut okolo mě, jen jsem puntičkář.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vybral jsem si ji jako své první auto. Když jsme se na ni s kamarádem jeli poprvé kouknout, ještě mi ani nebylo 18. Týden jsem o tom přemýšlel a pátral po internetu co mě čeká, mezitím jsem oslavil 18tiny a udělal závěrečky v autoškole a po nich jsem se rozhodl že ji beru. Je to pocit, co už ve mě zůstane na zbytek života, když jsem tam v ní seděl s klíčema a smlouvou... S mým prvním autem, za mé vydělané peníze. To přeju zažít všem :).

A teď k autu, Ibizka byla tedy dovezená z Itálie, koroze po 12 letech vůbec žádná, samozřejmě italové se s tím moc ne*erou, takže škrábance se najdou (hlavně zadní nárazník).
Nájezd 183 tisíc kilometrů si myslím, že by vzhledem ke stáří a povaze toho auta mohl odpovídat. Původní majitelku se mi povedlo zkontaktovat jednou, ale odepsala pouze, že to bylo její dcery a že se o to dobře starala, kilometry mi nepotvrdila a už se neozvala.

Začněme odspodu. Málo které auto je tak tvrdé jako Ibiza, každý hrbol vám dá sežrat a občas máte pocit, že jste na té díře museli nechat aspoň jedno kolo. Na druhou stranu to pěkně sedí a jakmile sednu do nějakého jiného staršího auta - golf, oktávka apod. mám pocit, že hrozně plavou. Trošku se to zlepšilo s novými zimačkami, ty staré co byly k autu na origo seat 16 byly asi opravu hodně staré a ztvrdlé. Na léto budu mít nové 15 tak uvidím, jestli se to trošku zlepší.

Motor:
Hodně lidí mě od 1.4 TDI odrazovali. Ale v zásadě to není tak špatná volba, bereme-li verzi (jako mám já) bez DPF. 59 kw není žádná raketa, ale jako první auto pro mě myslím akorát. Při chladném ránu, když usednete do vašeho miláčka vás čeká zvuk, jako když hodíte železný kýbl ze schodů. Opravdu obzvlášť u promrzlého motoru je to slušný rachot. Ale dá se na to zvyknout, stačí pustit rádio dostatečně nahlas. Než se motor ohřeje tak vůbec topení nepouštím a vystačím si s vyhřívaným potahem - voda je na provozní teplotě tak po 5 km, když to necháte pár minutek bublat na volnoběh tak i celkem o dost dříve - tolik k tomu, že se TDI na volnoběh neohřeje, možná ne na provozní teplotu ale trochu rozhodně ano a vůbec to netrvá dlouho, tak akorát na oškrabání.
Využitelné otáčky jsou tak někde mezi 1900 - 3500. Podtáčet to na méně než těch 1800-1900 je podle mě trápení toho motoru... Ne prostě s tím 50 na 4ku nejezděte. Když se to turbo u těch 2 tisíc chytne, dostavuje se kopanec a zrychlení, které ale zase velmi rychle ustává, člověk se s tím musí trošku naučit.
Při 130 to točí 3 tisíce a už je to poměrně dost hlasité, na dálnice tedy nic moc.
Spotřebu mám dlouhodobou 4.8L, jezdím jak město, tak dálnice tak i okresky. V klidu 90-100 na dálnici jsem se byl schopen dostat i na 3.5L/100km. Olej to prakticky nebere, když nejezdíte jak prase. Když jsem jel nějakou delší trasu a dával jsem tomu trošku na dálnici (150+), tak jsem pak třeba deci až dvě dolil, za těch 7 tisíc co s tím mám od výměny jsem dolil tak cca 300ml a to jen proto, že se mi nelíbilo být těsně nad MIN na rysce.
Pomineme-li tedy akustický projev a vibrace, je to slušný a úsporný motor. Při výměně spojky jsem obzvláště ocenil, že nemá dvouhmotný setrvačník.

Exteriér: Po koupi měla hodně zašedlá zadní světla, asi od sluníčka z Itálie, rozleštit to nešlo, všechny jsem dohromady sehnal za něco málo přes tisícovku, tak jsem je prostě vyměnil. Mám 3. dveř variantu a dveře jsou tedy celkem neprakticky velké, také příliš nedrží otevřené v těch polohách. A kkdyž zavřete dveře se staženým okýnkem, zvenku to hodně připomíná zvuk zavírající se plechové popelnice, ale to jen tak na okraj :).

Interiér:
Tvrdé plasty všude, mě to nevadí, někomu možná jo. Sedačky jsou celkem pohodlné, nevím co víc k tomu dodat, žádný luxus to není, ale jediné co mi vyloženě chybí je loketní opěrka, kterou si asi dodělám.

Když pominu nějaké ty drobnosti a opravy. Je to dobré auto, co mě levně doveze kam potřebuji, vše důležité jsem po koupi dal do kupy a doufám, že nás čeká ještě hodně kilometrů

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza
  • Seat Ibiza