Rok výroby:1997Typ motoru:1,6 55kWStav km při koupi:180 000 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:Palivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:19. 7. 2015
Jednoduchost Dostupnost n. dílů Dobrá znalost většiny poruch
Slabé stránky
Jízdní vlastnosti na silnici Časté opravy Neřešitelné chronické poruchy
Závady a opravy na autě
Postupně vyměněna většina běžných dílů kvůli opotřebení, podrobný popis by byl nošením dříví do lesa. Auto bylo bourané a to hned na několika místech, což je na karoserii dobře vidět. Koroze je přesto překvapivě malá, což je u Felicie dosti nezvyklé.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám tu holku tuším pět let, aktuálné uvažuji o jejím prodeji za symbolickou cenu nějakému nadšenci do Škodovek. Motor 1,6 je podle mého soudu pro tento automobil nejvhodnější. Má dost síly a hmotnost v zimním provozu tak akorát vyváženou, aby se dalo jet i do hor. Motor 1,3 je příliš lehký, byť má jiné přednosti. Řídil jsem i diesel, ale ten považuji za nejméně zdařilý, pro Felicii zcela nevhodný.
Jízdní vlastnosti Felicie nedosahují kvality VW Golf II, auta staršího o několik desetiletí (moje předchozí). Jet dvacet a víc kilometrů už začíná být nepohodlné, dálková trasa hodně unavuje. Řezat zatáčky nebo se pustit z prudka dolů kopcem je hazard a to i po výměně tlumičů a s novými brzdami. Vůz je reálně zkonstruován do 80km/h. Překračovat tento limit nedoporučuji už jenom proto, že prudce vzroste spotřeba a začnou rychle odcházet podvozkové díly.
S jednašestkou jezdím za sedm až deset litrů benzínu na sto kilometrů. Rozdíl je vesměs dán počasím, pneumatikami, kvalitou paliva, vozíkem a členitostí terénu. Určitě se najdou borci, kteří jezdí za méně, k těm však nepatřím. U Felicie především platí, že je třeba míti lehkou nožku na plynu, akcelerovat zvolna a správně volit převodové stupně. U tohoto auta je spotřeba daná řidičovými zkušenostmi více, než je tomu u modernějších strojů.
Tento automobil opřádá jakási růžová mlhovina legend o tzv. "levném provozu" a "lidovém vozítku". Není to pravda. Snad pouze v případě, že jste automechanik s dostatečně vybavenou dílnou a vrakovištěm za humny. Ono se sice na autě dá lescos ukuchtit doma ve stodole, jenomže i tak se brzy závady opakují a hromadí. Cena náhradních dílů nevypadá vysoká, avšak to, co vyměníte na Toyotě Corolle jednou, otočíte na Škodovce pětkrát. Sám jsem už dávno utratil za opravy víc peněz, než byla pořizovací cena auta. A to jsem zatím nemusel řešit korozi, kterou mívají Felicie jako základní výbavu od výroby.
Škoda Felicia nenaplnila svoje genetické možnosti. Pokud by automobilka vsadila na užitkovou verzi pickup a van s možností tuhé nápravy vzadu pro těžší náklady, mohla se tato vozidla s úspěchem vyrábět dodnes. Bohužel koncern VW vidí budoucnost Škodovky jinak a proto si další vůz z Boleslavi už nekoupím.
U felicie veľmi záleží na pneumatikách. Mám 1,6-tku a keď mám na nej staršie gumy ako 4 roky už to poriadne cítiť. Mám ale možnosť pravidelne presadať do octavie 1 s tým istým motorom a tá pláva oveľa viac. Na felde mám ale vpredu plynové tlmiče a vzadu sú z combi verzie. Problém je tak vyriešení. A s tými poruchami je to o tom, že ak ju predtým niekto postupne celú prestavil pomocou čínskych náhradných dielov nie je sa čomu čudovať.
26.03.2016 | 11:32:45 | Jozef
| 91.127.4.*Reagovat
1.6
Feldu 1.6 jsem leta jezdil jako služební a nemůžu proti ní říct nic špatného. Jízdní vlastnosti byly na svou dobu ok, lítal jsem s ní docela rychle. Nejhorší na ní byla samozřejmě koroze a potom snad spotřeba - pod 10 litrů LPG to nešlo. Najela cca 260 tisíc a dodnes slouží na pojížděni okolo komína v rodině kolegyně z práce.
Čuus Možná je chování tvého vozu způsobeno jaksi psal,že ji někdo zbořil a slátal...Máme na firmě 6 feld z toho 5x 1.6ku a 1x 1.3ku v PickUpu. Jak si psal,1.6ka je žrout a to jak oleje,tak benzínu.Na silnici jsou si jistý,držijou,neplavou a ani nic podobnýho.Té rychlostí do 80km/h jsem se musel smát :-D...Mám forda fiestu z 89 roku a felda je oproti ní limuzína...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
pláva na ceste
U felicie veľmi záleží na pneumatikách. Mám 1,6-tku a keď mám na nej staršie gumy ako 4 roky už to poriadne cítiť. Mám ale možnosť pravidelne presadať do octavie 1 s tým istým motorom a tá pláva oveľa viac. Na felde mám ale vpredu plynové tlmiče a vzadu sú z combi verzie. Problém je tak vyriešení. A s tými poruchami je to o tom, že ak ju predtým niekto postupne celú prestavil pomocou čínskych náhradných dielov nie je sa čomu čudovať.
26.03.2016 | 11:32:45 | Jozef | 91.127.4.* Reagovat
1.6
Feldu 1.6 jsem leta jezdil jako služební a nemůžu proti ní říct nic špatného. Jízdní vlastnosti byly na svou dobu ok, lítal jsem s ní docela rychle. Nejhorší na ní byla samozřejmě koroze a potom snad spotřeba - pod 10 litrů LPG to nešlo. Najela cca 260 tisíc a dodnes slouží na pojížděni okolo komína v rodině kolegyně z práce.
27.07.2015 | 08:12:21 | Bask | 90.182.147.* Reagovat
Nesouhlas
Čuus
Možná je chování tvého vozu způsobeno jaksi psal,že ji někdo zbořil a slátal...Máme na firmě 6 feld z toho 5x 1.6ku a 1x 1.3ku v PickUpu.
Jak si psal,1.6ka je žrout a to jak oleje,tak benzínu.Na silnici jsou si jistý,držijou,neplavou a ani nic podobnýho.Té rychlostí do 80km/h jsem se musel smát :-D...Mám forda fiestu z 89 roku a felda je oproti ní limuzína...
25.07.2015 | 16:53:21 | dejv | 109.105.49.* Reagovat