Recenze Škoda Felicia Felicia 1.6 GLX
“Živé auto s nízkými náklady a tuctovým vzhledem.”

Autor recenze: maxik (26 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1600 Stav km při koupi:86 000 km Stav km nyní:100 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 5. 9. 2005

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Problémy s přední nápravou - problém těžkého motoru. Výměna kul. a manžet opakovaně. Zřejmě předchozí majitel jezdil dost pružně.

Prorezavění 5. dveří - zatékání z vnitřní strany díky existenci lišty, na které se usazuje vlhkost. Výměna dveří + nástřik cca 10.000,-.

Nefunkční náklápění světlometů od řidiče. Oprava cca 1500,-.

Prasklý termostat - zřejmě vada z výroby. Výměna 300,-.

Koroze zadního dílu výfuku. Výměna 1200,-.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Původní majitel se řídil servisní knížkou, takže bylo všechno udržováno. Jezdím na prohlídky škodovky. Kolem 90 tisíc jsem měnil olej, destičky, filtry, ... a teď po poradě s technikem škody i raděj rozvoďák + klínový řemen aspol - životnost tak 100 tisíc km...

Problémy s hlukem v kabině při vyšší rychlosti 70kmh a víc(přitom tahle verze už obsahuje odlučňovací pakety).

Celkem slušný zátah při nízkých otáčkách, takže dobrá dynamika akorát do města. Tak do 60km/h zrychluje výborně. Poměrně slušně frčí i v kopcích ve 2 lidech.

Problémy s volnoběhem na 1. a 2. stupeň hlavně v kolonách.

Maximální dosažená rychlost podle tachometru 182kmh.

Snesitelná rychlost po dálnici z hlediska hluku, spotřeby a měkkého odpružení čili ještě bezpečné jízdy tak kolem 110kmh.

Spotřeba (2 řidiči) průměr asi 7,1 (Poměr ujetých vzdáleností: 30% nad 200km, 50% meziměsto a zbytek město).
Po městě spotřeba snad 11, když člověk nechce zdržovat :)
Na dovolené jsem za 600 kilometrů cesty přes Tatry pohodovým styl kolem 90-100kmh dosáhl spotřeby 5,1.

Pro srovnání bych řekl, že výkonnově je tak na úrovni fabie 1.4 16V 55kw. Tu jsem měl možnost jízdně porovnat. Má lepší vnitřní a vnější design, odhlučnění apod., ale jinak srovnatelná.

P.S. Zatím mi žádná fábie neujela kromě RS :) Určitě bych neměnil, když nedostanu výkon navíc. Jedině za vyšší třídu, protože felicia není pro lidi většího vzrůstu. A třeba při 4 lidech nad 185 cm je to už problém. Ale s fábii a O1 je to ještě horší.

Výbava GLX je poměrně slušná. Něco jsem získal ještě od předchozího majitele navíc - spojlery, central,... Asi bych měnil jedině za LK verzi (Chybí mi el.okna, ABS, airbagy a klimka).

CELKOVĚ: Slušný výkon za nízkou cenu. Nízká spotřeba při rozumné jízdě hlavně mimo město.

MUJ PLÁN: Větší auto typu audi A4 kvůli prostoru a taky kvůli lepší stabilitě na dálnici při vyšších rychlostech.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia

Vložit komentář

14. července 2011 | 18:52 | ľuboš

Zdarec,ještě k tomu PC ve feldě-zadej si do google vyhledávače "palubní pc ve felicii",a je tam plno obrázků,jak vypadá :-))

15.07.2011 | 07:01:19 | Jirka KOPR Reagovat

14. července 2011 | 18:52 | ľuboš

Čauky,ano,mohu potvrdit,felda měla (samozřejmě na objednávku,nebo následnou montáž) palubní PC,který byl nalevo,vedle přístrojovky,místo takové té krytky,pod kterou byl šroubek na uvolnění přístrojovky :-))
Už si po pravdě nepamatuji,co všechno ten palubní PC ukazoval,ale byl zeleně podsvícen (při zapnutých světlech),měl dvě tlačítka... -nevypadal tak špatně :-))

14.07.2011 | 19:31:24 | Jirka KOPR Reagovat

Vcelku i taková obyčejná Octávka s motorem 1,9 tdi 81 kw musí stačit na toho peugota.Nechápu co tady řešíte ,vždyť při akceleraci je to fuk vteřina sem vteřina tam,důležitější je dynamika pří jízdě,jinak pružné zrychlení.To nahrává dobrým naftovým motorům se silným točivým momentem.Toť má zkušenost.Ten motor byl hodně dobrý.Opakuji-motor.

14.07.2011 | 19:30:37 | Jan Reagovat

Felícia mala niekedy PC ?, no to sú mi novinky...

14.07.2011 | 18:52:59 | ľuboš Reagovat

To luke

Koukni se první na konkurenční motory ve svý třídě. Ani mezi Peugeoty nemáš nejsilnější motor. Je tam ještě jeden o celé 4kW. :D
Tak a ke konkurenci, všechny japonské značky, v evropě taky Opel, Fiat, Alfa nabízí větší výkon v dané motorizaci, tedy 2.0l i když o nějaké jednotky kW.
Takže motorů, které jsou kW výkonější je opravdu požehnaně, snad stovka motorů, které překračují hranici 100kW. Asi by bylo lepší napsat, které značky nabízí slabší výkon. :))
Jinak Hondy jsou parádní v 1.5, 1.6, ty výkony jsou super i v seriových autech a bezkonkurenční, pošilhávám po nějakém, kdyby náhodou, jen škoda, že jsou drahé. :)
Ve Felicii jsem taky chvilku jezdil, byla to 1.6 LK kombi r.v.1996. Byla super líbila se mi. Jezdila celkem slušně, brala si kolem 8 litrů, protože to bylo půjčené jen na chvilku. Motor nebyl MPi.
Tehdy jsem se vezl na dálnici se skoro novou felicii 1.3Mpi brala si 5,3-5,7l klobouk dle PC při 90km/h. Ale myslím že jakýkoliv zajetý motor jak 1.3 - 1.6 od VW nebo Škodovky tuhle spotřebu následně nedokáže.

14.07.2011 | 18:06:13 | svlastik Reagovat

ľuboš

Tak já to auto nevážil pouze tvrdím že v TP mám hmotnost 1425Kg.:))

14.07.2011 | 16:23:38 | luke20 Reagovat

Radek Hulmihoukolen

Tak to určitě ano.Jen jsem tvrdil že v běžném provozu se s tím dá takových aut docela slušně držet.Něco jiného je s takovým autem závodit.:)))Netvrdím že 2.0 16v 99kw je nevím jaký auto na velký závodní akce jen že v provozu je na tom dosti slušně:)

14.07.2011 | 16:21:32 | luke20 Reagovat

Malá škatuľa na prvých 50-100 m ujde skoro každému autu, ani nemá zmysel sa "pretekať".

Samozrejme, ak by človek vééééľmi chcel, a dá hneď od štartu 6000 otáčok, tak možno ani nie,ale od 50 km/h vyššie, už nemá žiadne slabšie auto šancu predbehnúť silnejšie. Nemôže to, ktoré má zrýchlenie 15 sek, "natrieť" tomu, ktoré má za 10.

P.S. Aj keď Francúzi obyčajne trochu preháňajú, nepamätám si, že by som niekedy dosiahol zrýchlenie rovnaké ako v papieroch..., skôr o 1-2 sekundy pomalšie.

No, asi je to tým, že tie autá si platím sám:((

/ozaj, 2.0 406 nemá 1425 kg, al. to má už s 90% nádržou a 1 vodičom, HDi malo okolo 1400, 607, 2,2 HDi má okolo 1575-1600, podľa výbavy.

14.07.2011 | 16:18:22 | ľuboš Reagovat

Když už někdo chce mermomocí porovnávat akceleraci dvou různých aut a to i napříč třídami, tak by nebylo špatné, aby se oběma projel a pak teprve se dá toto srovnání brát trošku objektivně. Hlášky typu: natřel jsem to Mercedesu, BMW apod. jsou srandovní. K té felicii už jen to, že u tohoto modelu motor výrazně předběhl brzdy i podvozek, což je dle mého názoru velká chyba. Jinak interier relativně poveden, ani po letech v něm nemusí nic vrzat a není náročný na údržbu. K tomu auto není co víc napsat, každý ho měl a nebo si jej určitě vyzkoušel. Jako druhé auto do průměrné rodiny na tahání vozíku, manželce 10 km do práce a nebo pro syna, aby se naučil jezdit je to dobrá volba. Ovšem je potřeba pamatovat na to, že bezpečnost u felicie je stejně jalová jako ten podvozek nebo brzdy, tedy průměr na třídu a rok výroby.

14.07.2011 | 16:16:44 | Radek Hulmihoukolen Reagovat

Tak tak za 1.Felicie se kterou jezdím má najeto 400ktm.A je to šrot za který dostane člověk max 5000kč a může být rád.Takže věřím tomu že nějaká slušná může jet i dobře.Tím co jsem psal že po pár metrech ji doženu myslím tím že dejme tomu na křižovatce se auto co má 55kw nebo 66kw a váží sotva 1tunu se na křižovatce odpíchne rychleji jako ta 406stka co má 1425kg.A tisíc a jedna to je ,je tím jsem myslel celkově a tou rychlostí taky.A navíc jsem nepsal že mě ujede v nižších rychlostech ,ale jde o odpich .A netvrdím že to všem nandám ,jen tvrdím to že když se se mnou pokoušel někdo závodit tak jsem zatím všem ujel.To neznamená že to beru tak že ujedu vždy všem a myslím si že mám nevím co.Když by na mě nastoupila Fabia RS tak mě dá.Má vyšší výkon a je lehká to samí třeba Seat Leon 1.8 T to mám odzkoušený.Jen tvrdím to co jsem s tím autem zažil v běžným provozu nic víc.Kdybych s tím jezdil na závody třeba budu všude poslední nevím je mě to v celku jedno.:))

14.07.2011 | 16:02:42 | luke20 Reagovat

13.července jsi psal že Felicie nejede a že je to proti tvé 406 tisíc a jedna,teď že ti felda při nižších rychlostech ujede.Trochu ses v tom zamotal .Nikdo ti tvé auto tady určitě nehaní,většinou si svá auta vychvalujeme.Aspoň ses tady dozvěděl od pisatelů cos chtěl vyjmenovat,že jsou auta s větším výkonem a stejným obsahem nebo dokonce menším než je to tvoje.Jsou to auta starší i novější.Ptal jses na to.Je to tak?Přiřadil jses k těm vychloubačným co tady občas píšou plky o spotřebě a mega výkonu svého vozu.Proč si myslíš že to nandáš všem kromě Q 7 a M3.Nemáš náhodou čepici s kšiltem dozadu a sedíš nahnutý do středu vozidla? Co když i menší obsahy mají šestku a akcelerují ve 150 líp jak to tvoje nepokořitelné dělo.Tak už toho proboha nech a dej si pauzu.Už to začíná být k smíchu.Dneska už tu nic nepiš ať se dozvíme zase něco rozumného od jiných.

14.07.2011 | 15:08:24 |  Reagovat

Ta 406stka ve 2.0 16v je spíše na delší cesty ,takhle ježdění po městě to má docela velkou spotřebu a navíc to má 70l objem nádrže.Navíc ten Break je opravdu těžký robusný auto.A je to jiná třída jako Astra.

14.07.2011 | 15:02:37 | luke20 Reagovat

pan Bílek

Záleží na značce auta taky.Kamoš měl Astru s roku 1996 1.6 55kw já měl R19 1.8 55kw další 405tku 1.6 66kw.U 406stky je 1.8 16v 81kw a 85kw.2.0 16v 99kw 2.0 HDI 66kw 80kw a 2.2HDI 103KW a 2.2 benzin 116kw a 3.0 V6 24V 152kw. Záleží jak je motor stavěný jaký má točiví moment.Atd.Třeba R19 1.8 16v 99kw dá 0-100 za 8.5s maximální rychlost 215km.Taky váží asi 1050kg.406stka 1425kg.Ta Astra 1.8 H má 175nm váží 1310kg já mám 190nm a váží mě to 1425kg.A ve výsledku to vychází že 0-100 dají obě za 9.9s a 406stka má o 6km větší maximální rychlost.

14.07.2011 | 14:58:03 | luke20 Reagovat

V naší rodiné pětidvéřové Astře H je taky neoturbený motor 1,8 103 kilowat.Určitě jsme ji tehdy nekupovali jako sportovní auto,ono taky není.je to klasický rodiný vůz nižší střední třídy Jezdí pěkně,že by motor neměl vydržet min.jednou tolik to nevypadá ani náhodou a míň koní pod kapotou ?,proč když tam jsou.Určitě ho nešetříme,najeto 143 000 km,spotřeba cca 7,5-8 l.

14.07.2011 | 14:31:16 | pan Bílek Reagovat

Já neřeším kdo koho předjede jen hájím sví auto že to není sračka jak bylo řečeno:)Co se týče váhy to je samozřejmě pravda ,ta Felicie váží o proti 406tce o 400kg méně.Takže pravda že na kratší vzdálenosti bude Felicie rychlejší.Ale když se na to šlápne tak za pár metrů ji člověk dožene.Co jezdím a byl jsem provokován různými rádoby závodníky vždy jsme jim ujel bez problému.Až na nějaký Q7 nebo BMW M3 .Co se dálnice týče se v klidu držím různých Mercedesů Audi atd.To má zátah i na 5tku při rychlosti 150km tak to valí obstojně dál.

14.07.2011 | 13:47:33 | luke20 Reagovat

To dohadování kdo komu natře a koho kdy předjel je směšné....zvláště, když se srovnávají auta, kde jsou rozdíly v hmotnosti i 800 kilo. Švagr má 1.6i ve feldě GLX, má ji dotaženou, takže relativně dobrá výbava, kdy mimo klimy má snad vše na tu dobu-airbagy, vše v elektrice, posilovač, ABS, alu kola, střešní okno, mikroplyš. Sice náprava vychází ze starého favorita, nicméně stabilizátor na přední nápravě je oproti klasické 1.3 hodně znát a posunuje průměrné jízdní vlastnosti o kus dále. Co se týče akcelerace, tak je hodně dobrá, abych švagrovi stačil se svým mondeem III s 2.0i/107 kW, tak jsem tomu musel při akceleraci taky pěkně šlapat a předjet ho bych si troufnul až ve vyšších rychlostech, kdy se projevil nedostačující podvozek. Ale jak jsem řekl, váhový rozdíl je hroznej. A jak vyřešit problém životnosti nápravy? Kupovat kvalitnější čepy, minimálně od Meyle a výš. Dát za spodní čep kilo a divit se, že vydržel jen rok je hloupost. Hledat jiné auto s tak minimálními náklady na opravy je docela problém a hlavně to auto každej mechoš zná a hned si ví rady. Taky výhoda...

14.07.2011 | 13:19:06 | Radek Hulmihoukolen Reagovat

...

Nebo tady taky http://www.youtube.com/user/ledeniq#p/a/u/0/B7TWNu1xwSQ :)

14.07.2011 | 12:53:16 | luke20 Reagovat

Tady je jedno video že 2.0 16v dá pod 9s.V technickém průkazu to je 0-100km za 9.9s.Když na to člověk šlápne dá to pod 9.Tak stejně jako tady ten na tom videu.Jinak bych to nepsal.:))http://www.youtube.com/watch?v=KXbtjBagvH8

14.07.2011 | 12:51:44 | luke20 Reagovat

OPRAVA

Posledné 3 vety (BTW) sú reakciou na Anonyma 7:56, keby niekto nepochopil.

14.07.2011 | 12:31:26 | Matúš Reagovat

P 406 2,0i 100 kw a stovka pod 9 ? Asi nie :). Súhlasím s poslednou Francovou vetou, je to tak tak, na hranici, samozrejme záleží kto je na čo zvyknutý. Po prechode z Favoritu je to brko, po prechode z BMW 535i lenivý verkel.
BTW. Nejde len o pomer výkon/objem, aj motory s vysokým výkonom na malý objem môžu byť spoľahlivé. A takisto opačne aj auto s malým výkonom a väčším objemom môže byť nepodarok. Je to strašne individuálne a konkrétne Hondu by som určite nezatracoval, VTEC-y sú gut motory, VTi by na tom nemali byť nejak dramaticky horšie.

14.07.2011 | 12:28:02 | Matúš Reagovat

To je možný ,ale nevidím na tom nic přidušenýho.Táhne to od 2500ot za 9.9s 0-100km a když tomu člověk pořádně naloží tak to dá i pod 9s a to dá i na 2vojku.A o proti Civicu má větší točiví moment.Co se týče v provozu tak kromě Q7 za ten rok co s tím jezdím se mě nestalo že bych někomu neujel ,a po dálnici to dá obstojně bez problému 180 km víc jsem s tím zatím nejel ,dle technického průkazu vy to mělo dát max 205km.Ale taky Honda Civic VTi byla dělaná jako sportovní auto.406stka v kombi není sportovní ,ale rodinné nebo pracovní auto.

14.07.2011 | 12:04:20 | luke20 Reagovat

Myslím že kolem 100kW je na dvoulitr 16v tak akorát normální výkon.
Nahnané 1,8 na větší výkon, jsou podle mě dost točivé, a taky beztak tolik nevydrží
1,8 124kW bez turba je opravdu moc

14.07.2011 | 07:56:19 |  Reagovat

slabota

Má to opravdu nějakou sračku toho francouze.Měl jsem Hondu Civic ,rok 1997 obsah 1,8 VTi,atmosféra,výkon 124kw.Teďka mám Civica r.2009 1,8 -103 kw.Ten současný je proti starému jako přidušený.Na normální ježdění to ale stačí.Takže na obsah 2,0 žádná sláva spíše naopak.Našlapané motory měly taky Alfy.Pokud máš 99kw v autě střední třídy tak s tou váhou to může být na hranici dnešního průměru.

14.07.2011 | 06:50:08 | Franc Reagovat

Honda Civic 1,6 VTi -118 kw,r.v.1994-samozřejmě bez turba.

14.07.2011 | 06:26:42 |  Reagovat

No ani bych neřekl mě ukaž 11 let starý auto s obsahem 2.0 co má 99kw u auta co nemá navíc turbo.Až na BMW Audi Mercedes málo jaký má tolik KW.

13.07.2011 | 22:56:17 | luke20 Reagovat

Dvoulitr má jen 99kw?.Máš to nějaké přidušené.

13.07.2011 | 22:37:32 |  Reagovat

Sice je pravda že Tuareg něco více váží ,tak třeba když jede v klidu ho dáte ,ale pokud by na to šlápl tak si myslím na 99procent že ujede. S 406stkou 2.0 16v 99kw se takových dá udržet 0-100 jsem rychlejší a lehčí ,ale TDI má větší kroutící moment.Ale na 3.0 TDI bych už nestačil.A když porovnám Felicii 1.6 55kw a tu 406stku 99kw.Tak je to tisíc a jedna.

13.07.2011 | 20:58:35 | luke20 Reagovat

josef

Tak to bych chtěl vidět s tím Vw ,a nebudu tvrdit jistě ,ale nejslabší TDI u Tuarega je 2.5 160 138KW co vím tedy.Sám jezdím v práci s Felicii 1.6 55kw a není kopec jenž by vyjela na 5tku.A když už tak s velkým rozjezdem kdy stejně podřadím protože to nemá žádný tah ten motor.A ta spotřeba se mě zdá docela zázračná jezdím po městě za takových 9l.Ještě jsem neslyšel aby nějaký benzinový motor hlavně u starého auta jezdil kolem 5l.To leda tak na neutrál s kopce.Felicie nedá na rovinně ani 405 1.6 66kw na tož Tuareg s novým motorem který je 2x tolik silnější a na jiné úrovni.Zřejmě nechtěl závodit.Takoví auta stíhám tak tak na dálnici s motorem 2.0 16v 99kw.Na tož ta Felicie která je o proti 2.0 16v mrtvola.

13.07.2011 | 20:40:47 | luke20 Reagovat

1,6 super

Mám 1.6 GLX Combi najeto 187000 km,spotřeba 5.3 l /100 km ve dvou lidech a kdybych mel ještě dodat tak sám do kopce udelám i Wv tuareg 2,0 tdi,ale pak spotřeba stoupá.průměrnou rychlost mám kolísavou od 57-73 jezdím denně město a kopecku je tu az moc ,mam el zrdcatka ,klimu počitac ... bez oken to měl jen LK.mit 50 tis tak ji udelám jako novou..

13.07.2011 | 20:02:44 | josef Reagovat

RE: 1,6 super

Je to stíhačka :-)!když se točí do 2500, tak jede za šest . Mam najeto 167 000 když dbáte o motor a polochtáte sání pár tisícovkama s peněženky tak to stojí zato!

03.06.2013 | 20:53:11 | Vena  | 31.47.100.* Reagovat

RE: 1,6 super

A když 4000,tak za osum.Stíhačka určitě né,ale nejezdí to špatně.

04.06.2013 | 06:01:43 |   | 88.100.179.* Reagovat

Dafid

Natřeš to 2.0Volvu s felicii v kopci? Nepřeháněj

Dafide Dafide

30.04.2006 | 23:52:35 | eliri Reagovat

spotřeba

To by mě zajímalo, kolik ti to má spotřebu s tím el. chipem? Znám ještě dva lidi co maj tenhle motor a všichni maji dlouhodobě kolem 7. A to já s tím jezdim jen lehce, žádný plyn brzda. Ikdyž teda občas když potkam nějakou "nadupanou" :) 1.4 fabku co mě musí za každou cenu předjet, tak si rad zazávodím.
Pokud by mi chip ušetřil aspon litr, tak bych do toho šel. Záleží teda kolik stojí a kde to dělaj...

24.04.2006 | 11:43:58 | maxik Reagovat

Felda Glx 1,6 "97"

Na toto auto v krátké verzi si nemůžu stěžovat. Je to dříč. Koupil jsem ji jako novou.
Má mouchy jako každé auto. Zastaralý typ podvozku (jako Favoš), ale jinak nesrovnátelně lepší.
Motor je na nápravu trošku těžší, to je pravda ale pravidelnou servislní prohlídkou Vám auto vrací vše svojí službou. Lepší ročně 2 - 3.000 Kč než za dva roky 20.000,-
Mám tam el. chip na spotřebu, upravenej na kratší vstřiky. Motor má kultivovanější chod a táhne až do 5500 ot./min jako šílenej. Natřu to i dvoulitrovýmu Volvu v kopci. Je to ale hlavně o citu s feldou jezdit. Nesmíš být prase !!
Koroze pátých dveří je pro mě neznámá, jakož i koroze ostatních částí.
Jsem s ní maximálně spokojen, spotřeba je těď supr, výkon slušnej (nemám žádnej tunning)

13.09.2005 | 16:34:01 | Dafid Reagovat