Autorecenze Škoda Rapid tsi - Příšerný nebezpečný slaboučký hlučný chrastítko - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Rapid
 
 

Recenze Škoda Rapid 1.0
“Příšerný nebezpečný slaboučký hlučný chrastítko”

Autor recenze: Jmeloň Jabloňovič Kuličkin (49 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2017 Typ motoru:tsi Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:49 000 km Způsob řazení: Status vozu při koupi:zapůjčený Jak dlouho auto používáte? 10 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 12. 2. 2019

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 3.2

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi A4 1.9 tdi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Dá se vypnout senzor světel a stěrače

Slabé stránky

Slabý motor
Nestabilita v zatáčkách
Hluk v kabině

Závady a opravy na autě

Spotřeba oleje, zejména prvních 10 000 km, 2x dolito v servisu


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo mám jako firemní na operativní leasing. Měsíčně najezdím okolo 5000 km drtivou většinu mimo dálnice. Ve vozidle jezdím u 99% sám.
J í z d n í v l a s t n o s t i vozidla mě udržují v neustálém střehu. Vzhledem k tomu, že pod kapotou to má motorek z holicího strojku, je nutno mu neustále šlapat na krček. při rozjezdu je třeba hodně plynu, do kopečku spousty plynu, do kopce všechen plyn. Znamená to, že auto buď hrabe, nebo se motorek dusí. Přináší to zajímavé situace, hlavně na křižovatkách, kdy je třeba urychleně zmizet a ono nic. Je to nebezpečné.
Vozidlo je lehoučké a proto dokáže na suché rovné silnici poměrně slušně zrychlit, ale to pouze za optimálních podmínek. Je neuvěřitelně citlivé na boční vítr, na mokru nejsou boční posuny o metr žádnou výjimkou. předjetí kamionu je vyloženě nebezpečné. Při větru tedy max rychlost 80 km/h.
Zpátečka je tak rychlá (inu, rapid), že do menšího kopečku vždycky pálíte spojku. Pokud je auto plné lidí, pálíte ji vždycky a někdy se do prudšího kopce zacouvat nedá, auto hrabe nebo smrdí spojka. Nebezpečné.
Řazení je nepřesné, dráhy dlouhé, fofrklacek se bimbá u nového auta o 3 cm na každou stranu.
Náklony v zatáčkách-když udělám s autem losí test v pondělí, ve čtvrtek je ještě nakloněné. Zvláštní na tom betonovém podvozku...
O v l á d á n í - výše uvedené jistě předjímá ovládání vozidla za jízdy. Soustřeďme se na ovládací prvky. Zrcátka jsou dostatečná a mají mrtvý úhel stejný jako jiné škodovky. Ovšem kterej de...l vymyslel, že se interiérové zrcátko nedá vyklopit a pak vrátit do stejné polohy ? Asi se domníval, že tónování zadního skla postačí. Nepostačí. Pokud za vámi jede oslňovač, musíte zrcátko sklopit a pak ho pracně štelovat do správné polohy. Při jízdě v noci to děláte pořád. Volant je příjemný do ruky, dobře reaguje. Ovládání rádia a dalších věcí funguje dobře a je v dobré poloze. Je ovšem z tak hnusnýho plastu, ostré hrany válečků hlasitosti, něco strašnýho. Navíc mezery mezi plasty jsou velké a nestejnoměrné, řemeslně tragické.
Jak bylo řečeno, řazení je nepřesné, dlouhé, při sklopené pravé opěrce vyloženě akrobatické.
Pedály v dobré poloze, nekloužou, reagují dobře.
Brzdy- brzdy jsou vyloženě nanicovaté. Jsou nepřesné, pozdě reagují, při delším či prudkém brzdění tuhnou a přestávají reagovat. Když jsem po přesednutí do své AUDI po měsíci a šlápnul na brzdy stejnou silou jako v Rapidu, málem jsem proletěl čelním sklem. Jak je auto lehké s motorkem z holicího strojku, brždění do zatáčky v podstatě ihned způsobuje ujíždění auta ve směru pohybu a tlačení se ze zatáčky. Na kluzku nebezpečné.
Komfort jízdy . Volant reaguje celkem plynule. Betonový podvozek přenáší každičký kamínek do vaší páteře a usazuje plotýnky do nepřirozených pozic. Večer se vám třesou nohy i hlas. Když pevně uchopíte volant, cítíte tytéž vibrace, takže po půl roce si vypěstujete syndrom karpálního tunelu a zchromnete i na ruce.
Hluk v kabině je neskutečný, nezasvěcen se hned ptá, proč je ten diesel tak hlučný. Hukot gum to celkem vyrovnává, ovšem svištění větru tomu přidává ty správné bolestné výšky. Pokud nenosíte dělostřelecké ucpávky uší, po pár hodinách z uší krvácíte.
Při každém přeřazení se ozve rána, která je uvnitř slyšet, zvenku se lidi ohlížejí, jak to lupne.
Při pootevřeném okénku dovnitř prší, nebo stříká voda z ostřikovačů a to i při nejmenší rychlosti.
Vyhřívání zadního skla je tak slabé, že vyhřívá tak za půl hodiny.
Do držáku brýlí ve stropním panelu se nevejdou brýle.
Středový sloupek je tak široký, že při pohledu doprava zamaskuje konvoj tanků Sherman. Hodně tomu pomáhá i opěrka hlavy spolujezdce, která hned za sloupkem brání výhledu. Při odbočení vlevo se musíte komicky kývat, aby jste bezpečně odbočili.
Středová opěrka má podivné seřizování. Výhodou je úložný prostor. Jakmile ji zvednete kolmo, prostor se z 50% pokusů samovolně otevře a vše se vysype dozadu.
Rádio a je daleko, když chci kliknout na krajní ovladač, musím se předklonit

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Rapid

Vložit komentář

Rok a 15 tisic

Rapid je nachylny na vitr jen kdyz na tom mate kola 15 palcu. Ja mam na zimu 16 a na leto 17 a ani na dalnici nepoznam ze fouka silny vitr. Jezdim s plne nalozenym autem do rakouska a mam to za spotrebu 5 na sto. Je jen potreba nebyt debil a priplatit si za verzi 1.0 81 Kw sestikvalt,ktery na dalnici pri 140 toci 2800 otacek a je tichy. Navic z nuky na 100 da pod 10s a to se o nedestatku vykonu neda mluvit. Do kopce a predjizdeni zvlada bez podzareni. Mel jsem predtim Fabii 1,4 16v 63kw, Rapid 81kw je vyrazne lepsi, vykonejsi, tizsi a zere mi o litr a pul min nez Fabie ctyrvalec....

12.03.2019 | 18:25:33 | Pepa  | 86.49.3.* Reagovat

RE: Rok a 15 tisic

S tebou silný boční vítr nic neudělá? A co že to máš za auto? Rapida? ale no tak.

12.03.2019 | 19:26:02 |   | 85.71.192.* Reagovat

RE: Rok a 15 tisic

Ten ňouma si naivně myslí, že je to díky větším kolům a většímu výkonu motoru a přitom to s ním tak necloumá jenom proto, protože jezdí s plně naloženým autem. Tak ho přitom nechme :D

15.03.2019 | 08:43:59 | Martin  | 91.103.165.* Reagovat

Úsměvné, ale pravdivé

Pěkná a úsměvná kritika a hodnocení. Jako majitel o rok staršího modelu s mnoha poznámkami souhlasím. Vítr = katastrofa, spojka = slaboučká (píši ve své recenzi) vhodná spíše do Trabanta, plasty = levná dětská hračka z Číny. Hluk mě však příliš neobtěžuje. Buď je moje 1,2 TSI tišší, nebo pravidelně netočím přes 5.000 otáček a nebo jsem již hluchý. Je zde otázka, zda auto jako je Rapid je vhodné používat tak často pro ujetí kolem 5.000 km měsíčně. Je na to vůbec stavěné? Ale alespoň velmi brzo zjistíte, zda ten holicí strojek vydrží v tomto tempu roční nájezd...

23.02.2019 | 14:26:36 | Zdeněk  | 78.45.219.* Reagovat

RE: Úsměvné, ale pravdivé

Jakýpak vhodná do trabanta! Na spojku od trabanta mi nešahejte, ta byla tak dimenzovaná, že přežila celýho trabanta i když tahal karavan do Bulharska. Na trabantu se během jeho životnosti (rozumněj dokud mu neshnila vlaštovka a prahy) vyměnilo vše několikrát, ale spojka nikdy. Pokud ji někdo měnil, tak jen proto, že měl motor venku a šlo to snadno - preventivně. Pokud s trabantem nejezdilo vyložený kopyto, tak spojka byl držák jako krááááva. Tak si tu svoji ze škodovky nechte pro škodofky :-)

23.02.2019 | 20:02:51 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Úsměvné, ale pravdivé

Je to firemní, takže neřeším zda motorek vydrží, už tam mám 65000, takže v 80 000 se vrací do lízinkovky :)
Teď z jara, jak je všude štěrk je sním zábava, dá se s tím i driftovat, když to nepustím z otáček, jak by řekl Džeremy Klakson

06.04.2019 | 22:38:37 | Jabloňovič Kuličkyn  | 178.255.168.* Reagovat