Autorecenze Trabant 601 595 ccm/ dvoudobý - Když ho miluješ není co řešit. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Trabant 601
 
 

Recenze Trabant 601 s
“Když ho miluješ není co řešit.”

Autor recenze: KubikCv (24 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:595 ccm/ dvoudobý Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:60 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 6.4 l/100 km Vloženo: 30. 9. 2007

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.4

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Vlastní výroba - Trabant,Wartburg 1.3 k dispozici - Audi 100 5E,Renault 19/21,Peugeot 305 / Partner / Boxer Renault Mégane,Fiat Uno/Tempra/Marea

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto je 18 let staré,něco by se našlo:

Koroze výfuku - výměna celého potrubí
Brzdové válečky,obložení
Výměna ložisek zadních kol
po zhruba 30 tisících co jsem najel já,odešel motor (původní od bývalého majitele),zakoupen repas.
Auto v denodenním provozu Chomutov - K.Vary,Ostrov,Ústí n/L Děčín a nyní Praha
ve 49000 zadřen repasovaný motor,výměna na odpočivadle rychlostní silnice R7 (cena 1000Kč i s dopravou na místo)
Motor má nalisována nová kliková ložiska,tichý..spotřeba nad 6l při rych. 100-110 km/h
Prasklý klínový řemen
Ucpaný ventil plovákové komory karburátoru -- tímto děkuji firmě Benzina a.s. jmenovitě filiálce Nová Paka

Pravidelné úkony:
Výměna filtru,svíček,kontrola brzd.kapaliny,promazávání řízení a poloos.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tuto recenzi prosím berte s rezervou....jsem majitelem a zároveň fandou...je to koníček na plný úvazek.

Výhody :
relativně nízké provozní náklady,nejnižší sazba ručení,chlazení vzduchem (žádný fridex),náklad navíc olej.,perfektní zimní starty,díky pneu 145/80 ovladatelný na sněhu,nízká hmotnost (dá se tlačit i dokopce-v závislosti na fyzické zdatnosti majitele) Přesné řazení díky jednoduchému převodu.Strmé a přesné řízení.Stabilní tvrdší podvozek.Dvě osoby 185cm se vejdou.Na svoji třídu velký zavazadelník se špatným přístupem.
Na svoji dobu a zastaralou konstrukci překvapivý crashtest http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

Nevýhody:
pověst mezi ostatními řidiči,malá nádrž (26 l),dnes už dražší ND: kliková hřídel 7tisíc,nové zadní rameno 3500,- Sportovní výfuk (jiný předřadný tlumič a mezitrubka) 80 euro (zhruba 2500,- i s poštovným)

Trabanta jsme měli od r. 1979....to auto jsem si odmalička zamiloval..byl to rodinný mazel,při prodeji v r.1998 měl 55tisíc najeto...na škole jsem zvažoval jaké auto pořídit Favorit,Golf apod stál v té době 40-80 tisíc... Trabant v dobrém stavu 10-20 tisíc.Prvního jsem koupil u Jablonce nad Nisou..po problémech s přihlášením jsem za 3 tisíce koupil v Litvínově velmi zachovalý kousek z roku 1983 se zadřeným motorem,vyměnil jsem motor a schoval si ND z rozebraného auta.Vydržel mi zhruba rok,měl starší typ nápravy s homokin.klouby náchylnými na utržení.Přes fanklub jsem ho prodal a od kamaráda kterého jsem Trabi šílenstvím nakazil koupil auto z r. 1989 po důchodci.Auto téměř nejeté,plná garáž nových ND (kompletní čepy,pouzdra,válečky,obložení,lamely,pneu atd).

Výhledově jsem s ním počítal jako s autem na srazy a občasné ježdění...ale skončila škola,z brigády se stalo zaměstnání,díky mojí nezávislosti a mobilitě mi bylo nejdřív určeno dojíždění do K.Varů ....a Trabík začal poprvé vydělávat,díky cestovním náhradám,potom dojížděl Ostrov n/O,Ústí n/L,Děčín a Prahu.Z auta na občasné ježdění se stal služební vůz který má roční nájezd přes 40tisíc km
Někdo může namítnout nízký komfort cestování a delší čas na cestě.V autě si na pohodlí nestěžuju (zvykl jsem si) a čas? Chomutov - Praha 1hod 10 minut při dodržování rychlosti v obci.

Sečteno a podtrženo....občasné poruchy jsou daní za denodenní provoz.Na auto staré 18 let s nájezdem 40tisíc ročně je to solidní spolehlivost.
Výše investic mě takřka nezajímá, každý kilometr mám zaplacený částkou 3,80Kč čistého,z toho je část na samotnou údržbu a další část šla na koupi auta z NDR Wartburg 1.3 43kW - který momentálně prochází rekonstrukcí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Trabant 601

Vložit komentář

Nesmrtelný trabant

Moje první auto po vojně byl trabant,jezdil jsem s ním do práce každý den 20 let a vždy dojel bez problémů, jezdil jsem s ním i delší jízdy-jižní čechy,morava,cca 300km jedna cesta.Spotřeba při delších jízdách byla i pod 6l na 100km,motor vydržel kolem 70000km do GO,převodovka bez poruchy.Opravu motoru jsem dělal během jednoho dne i s výměnou.Dalo se na něm opravit doma snad vše.I když mám již 10 let auto jiné trabant stojí stále doma a plánuji ho ještě na alespoň 2 roky oživit a udělat STK.Je to nezmar samozřejmě se nedá srovnat pohodlí s dnešními auty ale sloužil vždy spolehlivě.

19.09.2014 | 10:34:49 | mařík  | 83.208.230.* Reagovat

Zastavka MHD jako Trabi

Zdravim vsechny priznivce techto legendarnich vozitek. Rozhlodl jsme se zucastnit teto souteze http://www.refreshyourworld.cz/ a navrhnul jsem zastavku MHD jako skladaciho Trabiho. Co na to rikate? :-) http://www.refreshyourworld.cz/navrh-zastavky/budejovice-strakonicka/4967

27.06.2010 | 14:41:08 | Marty Reagovat

TRABI

Zdravím příznivce nezničitelných legendárních vozů Trabant,jezdíme již leta závody s těmito skvosty a nemá to chybu,diváci Trabanty milují více než Mitsubishi a Subaru.
Tak držím palce a mrkni na http://trabiart.blog.cz/ Za TRABIART RALLY TEAM Pietro.

30.01.2008 | 11:46:14 | pietro Reagovat

Díky

Díky.. na Wartburga tu mám recenzi..mám 1.3 s VW motorem...vzal jsem ho jako auto do práce a i na srazy (je to koncern IFA) sehnal jsem na něj origo alu kola.Je v renovaci..80% dílů je nových....hlavní důvod že ho mám je prostor a rám...když jsem viděl následky po čelních nárazech...je to na tu dobu jediná volba.
I na audi tady mám recenzi,konkrétně na Audi 100 5E ...krásnej kočár :o)

26.12.2007 | 14:59:13 | KubikCv Reagovat

Kubíku, fandím ti, jelikož mé první auto byl Wartas 353 z mírně upraveným motorem, brzdami a podvozkem. Ale z venku to nebylo poznat. Měl jsem ho 4roky a mimo španělska a řecka projel se mnou celou europu. Jak šlo do šrotu měl najeto neuvěřitelných 585000km, na dvou motorech. První najel 390000km bez GO a ten druhy byl prodán a co vím ještě jezdí.
Tak hodně štastných km bez poruch.

26.12.2007 | 11:03:46 | AUDI-man Reagovat

Test na sněhu

Test pneumatik Firestone Winterhawk 145/80

http://www.youtube.com/watch?v=0oTyEVjFZBk



http://www.youtube.com/watch?v=vG2XZLzYBpE

26.12.2007 | 09:24:13 | KubikCv Reagovat

Trabiho nikdy nedám..

Řidičák mám krátce, 2roky Trabant je moje prní auto a nedám na něj dopustit.

10.10.2007 | 21:31:40 | gabare Reagovat

Pro Karel B.

1) - motor se zadřel na klikovém ložisku,jelikož jezdím Chomutov - Praha,což je většinou rovina a pár kopců a dálnice ,jezdil jsem na 100% výkonu ....motor jsem dost točil,tak se to na něm podepsalo.Když 90% cesty jedu přes 100 km/h,hodně sem ho točil v kopcích..
S novým motorem už jedu jen kolem 95-100 km/h a jen krátkodobě víc.
2) Podvozek je série,poslední model s vinutýmí pružinami vzadu,někdo říká,že lepší a stabilnější bylo listové pero vzadu (zároveň pojistka,která držela rameno při střihnutí šroubu na rameni) Jelikož je to auto,které měl starší pán,bylo skoro nejeté,auto nepřetěžuju a tak pružiny i tlumiče jsou v perfektním stavu,je pohodlnější než listové pero a sedí i ve vyšších rychlostech

05.10.2007 | 22:54:48 | KubikCv Reagovat

Dík za pěknou recenzi! Na to, že najezdíš s 40000 km ročně jsi těch poruch opravdu měl málo. Zadřený motor sice zamrzí, ale jsou-li náklady na opravu 1000 kč, lze ho vlastně považovat za spotřební díl :o) Mohl bych mít dva dotazy?
(1) K tomu zadřenému motoru: já jsem si myslel, že díky jednoduché konstrukci by měl majitel dvoutaktního Trabanta zůstat téhle poruchy ušetřen. Nevíš, proč k tomu došlo?
(2) Píšeš, že auto má stabilní tvrdší podvozek. Já jsem si myslel, že Trabanty jsou spíš trochu houpavé. Pletl jsem se, nebo to záleží na verzi, nebo máš podvozek nějak upravený?
Děkuji a přeju hodně šťastných kilometrů!

05.10.2007 | 20:35:45 | Karel B. Reagovat

Já jsem před koupí Warbece přemejšlel o Fáčku/Feldě Golfu 2/3 ale když jsem viděl crashtest Golfa 2 (Golf 3 je prakticky na podobný platformě) tak jsem řek že ne...utvrdila mě v tom nehoda kolem které jsem jel.. Getz vs. Golf 2 přesně podle crashtestu,do poloviny řidičových dveří sešrotovanej,Favorit s Felicií na tom jsou hodně podobně.
Od známých a kolegů jsem dostal fotky několika lidí nezávisle na sobě,kteří zhruba v rych.70 km/h měli nehodu..jeden čelně do sloupu,podvozkovej rám je v tomhle případě k nezaplacení,navíc Felicia s motorem 1.6 který má blok shodný s motorem 1.3 ve Wartovi musí mít sériově rozpěrku mezi tlumiči,jak moc je tenhle motor na slabou kastli těžký...Wart nic takovýho nepotřebuje.A jako druhý pro to mluvil objem zavazadelníku a místo v autě.I když nový ND nejsou zrovna levný (přední blatník 1600,-) tak jsem to obětoval.
Pořád je pro mě lepší Wartburg 1.3 postavenej z nových dílů.než ojetá plechovka orezlá v nosných částech

02.10.2007 | 20:57:47 | KubikCv Reagovat

to KubikCV

mas dobry ze to zmaknes, ja kdyz jsem mel Schade, tak na co jsem sahnul, to jsem rozbil vic nez to bylo :-) jeste k ty A2ce, jasne, napsal jsi to tak...jen tak pro zajimavost, kolegyne z prace ma 2 auta, Trabanta (na zimu) a Skodynu(na leto),fakt jako normalni auta,jako jiny lidi jezdej v pohodicce Fabiema a Volkswagnama a novyma Peugeotama, tak ona si to stejne v klidu svisti Trabim nebo Schade... fakt je ze je to drsnacka... :-)

02.10.2007 | 20:50:06 | Honza Reagovat

Trabant

už jsem to psal v recenzi..z auta který jsem chtěl mít na srazy se "nedobrovolně" stal služebák...protože pracovně jsem jezdil sever,západ a teď střed Čech....Warbece 1.3 mi teď renovuje známej automechanik..protože téměř nemám volnej čas.Vzal jsem druhý auto proto,že musím být stále mobilní...Warta 4T jsem vzal jako kompromis mezi modernějším motorem a stále autem z koncernu IFA,pořád se s ním můžu ukázat na srazech i kdybych nemohl mít Tráboše...zatím obě auta uživím a uživím i jejich renovaci..první byl na řadě Wart a teď Trabi.
Řekl bych že renovací vychytávám mouchy a nedostatky výroby..hlavně převodovka a pak vybavení ínteriéru a exteriéru..alarm,centrál,alu kola,tónovaná okna a snad kožené sedačky.

02.10.2007 | 20:45:00 | KubikCv Reagovat

Honzo omyl ... Radim psal že je to investice do pořádně hnusnýho auta..a já odepsal RADIMOVI že přinejhorším se to dá odvézt do sběrny na hliník

02.10.2007 | 20:39:28 | KubikCv Reagovat

to KubikCV

Jen tak mimochodem, co máš proti A2ce? Mr.Babettu jsi pěkně hnusně zpražil u jeho recenze...

02.10.2007 | 20:13:47 | Honza Reagovat

Stary auta

Mas pravdu, az odroste rodina a konecne prijde chvile koupit si zase oblibenou skodovku:-o, budou uz tyhle kary desne drahy. No ale svara ma Warbocha, celkem peknyho, ale ma to jeden hacek: je to jeho jediny auto a fakt s tim normalne jezdit, to je peklo, v sobotu jsem ho tahnul pres celou Prahu k Zeleznymu dedkovi, aby mu vymenil vypaleny civky a ja nevim co vsechno.a silena spotreba, 9 litru benzinu,proste na normalni jezdeni strasny auto no. Kdyz si na aute vse zvladnes udelat sam tak je to zase v klidu, coz asi je Tvuj pripad.

02.10.2007 | 20:12:11 | Honza Reagovat

Viděl

Jo..výrobu mám doma na disku....jak tam gastarbajtři z Kuby a Vietnamu makají..mám i kontrolu kvality a finální montáž :o)

Pro Honzu...no nediv se...dneska už pomalu nastává doba a je to vidět hlavně v Německu..že Trabanti jdou s cenou nahoru.
Když jsem hledal 4taktního Trabanta nebo Wartburga ceny byly od 300 do 6 tisíc euro.
Mimochodem za 500 euro mi to vyplivlo několik 5kovejch a 7kovejch BMW,Suzuki,Golfy atd.
nedávno mi známej říkal o Mercedesu W126 v nejlepší výbavě za 1500 euro

01.10.2007 | 22:22:14 | KubikCv Reagovat

pro vas pro vsechny

Svagr ma Warbocha,tak jsem juknul na tuhle recenzi :-) teda to je mazec! Uz vidim, jak nekdo kupuje ojetyho trabanta a jde se podivat na , jaky na nej maji lidi nazor a jake jsou zkusenosti z provozu :-))) nic ve zlym samozrejme! ja zase chtel vzdycky Rapida, sileny auto, skodovka, no, taky srdecni zalezitost, ale smula, rodinu do toho neposkladam :-))) stary auta jsou fajn, chce to sportovniho ducha :-)))

01.10.2007 | 16:59:39 | Honza Reagovat

to KubikCv

Moje láska je mnoho let zase Toyoty,každý má svou lásku nikomu nic neberu..já osobně už schánim přes půl roku Celicu kolem roku 70 a moc se mi nedaří,chtěl bych jí zrenovovat a mít na srazy asi mi nic jinýho nezbude než si jí dotáhnout z USA..jo a viděl jsi výrobu Trabanta?Já ano a docela mě to zaujalo.

01.10.2007 | 12:45:29 | Gusta Reagovat

Díky :o)

Běželo to i na ČT Trabant auto za dollar....mluvili o tom žijící vývojáři ze Zwickau.VW začal broukem od Porsche a tudíž vzduchem chlazený motor vzadu...i další modely měly motor vzadu (VW 1600 apod) a najednou velký pokrok a vše vpředu,VW si tím zachránil kůži.A nyní je z něj největší evropský koncern.
Je fakt že jako jeden z mála z klubu jezdím denně...ale v záloze mám druhé auto.Již zmíněný Wartburg 1.3 ... ale bude to nově postavené auto..kromě motoru a převodovky je 80% plechařiny atd. nové.
Převodovka je nejslabším článkem po r.1989 měli v plánu 5kvalt a posilovač brzd..zůstali pouze u nouzové 4kvalt převodovky která je mizerná.
Použil jsem setrvačník a přírubu (motor převodovka) Felicia 1.6 a převodovku Favorit,brzdy jsou 4pístky shodné s Rapidem...a prostorově nadprůměrný.Motor je osvědčený..blok šedá litina...je leta shodný s 1.1 i 1.6
Myslím že soudruhům by se nesnilo,že bude mít Wartburg origo litá kola Irmsher 14" tónovaná okna,5kvalt centrální zámek na DO a dálkové otvírání kufru + otřesový a ultrazvukový snímač :o) co nevidět se mi do rukou dostane Trabant v nebesky modré barvě....v plánu je retro styl..vyleštěný hliník a interiér v bílé kůži :o)

30.09.2007 | 23:23:52 | KubikCv Reagovat

To KubikCv

Mam rad takych nadsencov ako si ty. Trabi rad vidim, i ked si myslim ze jeho doba skoncila, patri na zrazy a na kazdodenne jazdenie neni. Samozrejme ti prajem hodne stastnych km a malo oprav. A s tym VW mas pravdu, tiez som zachytil info o Golfe 1, jeho komplet vyvoj v NDR a potom zrazu len zmenene drobnosti a bol na trhoch zapadu...

30.09.2007 | 23:11:37 | olso Reagovat

Mě už to nepustí

Možná kdybych nevstoupil do klubu..tak jezdím plechovkou...ale díky srazům jsem potkal svoji druhou rodinu...lidi který pokaždý rád vidím,lidi kteří dokážou nezištně pomoct a to se dneska v době kdy každej myslí jen sám na sebe cení.
V létě je to krásnej pocit...když jede třeba 80 Trabíků spanilou jízdu...míjíme se s motorkářema a navzájem se zdravíme..a sraz v německém Cvikově....je to neskutečný..člověk pozná i historii značky a tak vím,že Audi je vlastně pra pra sourozenec Trabanta...vše začalo díky A.Horchovi,který následně přejmenoval svoji továrnu na Audi.Nejvíc mě ale hřeje..když se Trabantu vysmívají majitelé VW...v šedesátých letech totiž na zapřenou vyvinuli koncept Trabant 603...první hatchback v Evropě..i před Renaultem 5.Byl politicky zamítnut a prototypy zabaveny...za čas se na západní straně zdi objevil první prototyp Golf I ....totožný s vývojem v NDR...není se pak čemu divit,že v osmdesátých letech jako "satisfakci" mohli v NDR vyrábět licenční motory 1.1 a 1.3.
Stejně jako u AZNP Škoda mělo plánované hospodářství tvrdý dopad na vývoj automobilů.
Trabant měl např.Wankelův motor,ale i dvoudobý motor s přímým vstřikováním,který měl vysokou účinnost a nízké emise.Wartburg měl přepracovaný dvoudobý litrový motor na 4dobý..který měl výkon asi 60-80 koní.
A nedávno jeden kolega z A.I.C.E. experimentoval s použitím katu u 2T Wartburga..po zahřátí na provozní teplotu nekouří a nesmrdí...je to potvrzeno.Navíc emise 2T motorů nejsou špatné jen nespálené uhlovodíky dodávají ten "zápach" který ve skutečnosti je méně škodlivý než CO2.
Nikdy jsem nebyl "fanatickým" zastáncem konstrukce Trabanta...ale na svoji dobu a podmínky ve kterých byl vytvořen je to obdivuhodný výkon...nová technologie výroby karoserie...duroplast..odpad z bavlny s přísadou fenolové pryskyřice,ekologicky zpracovaná surovina,obnovitelný zdroj...a stálost materiálu....od výroby byl ponechán duroplastový díl povětrnostním vlivům...po 50 letech stejné mech. vlastnosti jako před 50 lety.Dnes má "plastovou" karoserii celá řada Renaultů

30.09.2007 | 22:54:27 | KubikCv Reagovat

to KubikCv

No tak tuhle Hondu bych si taky nechal líbit,ale asi bych ji neuživil..ja vlastnim starou Carinu 2.0 Diesel z roku "91",mám ji 9 let najeto 420 000 KM,absolutně bez poruchy měnil jsem jen spotřební věci..a můj další klenot je Celica řada T20 z roku "98" 1.8 16V,a tu mám 3 roky jezdim s ní jen za pěknýho počasí a věř mi že tohle je srdeční záležitost,nádherný vzhled,jízdní vlastnosti,kvalita,prostě dokonalý auto..a teď už vim že jí nikdy neprodám..

30.09.2007 | 22:33:20 | Gusta Reagovat

Kdyby mi Japonec přirostl k srdci..tak ho mám...ostatně...nechal bych si líbit Hondu Prelude 2.2 VTEC 4WS...
ale mě pochopí leda majitelé Alfy Romeo....ti taky nehledí na spolehlivost...ale na srdce....i když auto používám denně..je to pro mě srdeční záležitost a nemohl bych jezdit autem ke kterýmu bych neměl vztah

30.09.2007 | 22:21:21 | KubikCv Reagovat

Tak si kup japonce,a věř mi že motor měnit nebudeš..no těď jsi to potvrdil to puntíku jakej je to pekáč!!!

30.09.2007 | 22:13:20 | Gusta Reagovat

že by Husák??

ale mě to vůbec ne*ere :o)
U málokterého auta si motor vyměníš na dálnici.Síť servisních středisek,je široká...když jsi Trabantista..máš téměř v každém kraji nějakého kolegu Trabantistu,který je ochoten pomoci...to se stalo i mě..když jsem přemýšlel..nechat odtáhnout z dálnice,nebo dovézt motor a vyměnit :o)

30.09.2007 | 21:49:11 | KubikCv Reagovat

Tak tohle auto to je katastrofa!!!

30.09.2007 | 21:40:12 | Gusta Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Trabant 601