Recenze Nissan Primera GT
“Sedan s nádechem sporťáku.”

Autor recenze: Jurgen (23 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:1998ccm/DOHC Stav km při koupi:161 000 km Stav km nyní:208 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 2. 9. 2005

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: BMW 525 tds e34

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Běžné spotřební věci - náplně, destičky, fitry, svíček, kabelů...

Podvozek není na českých silnicích příliš trvanlivý - výměna čepů řízení, spodních a horních ramen, poloos, tlumičů...zkrátka generálka podvozku na 190000km.

Komplet nové brzdy na 205000km.

Nutné nové střední a zadní díly výfuku na 206000km.

Nová spojka na 206000km.

Řazení je po tolika letech nepřesné.

ABS nefunkční...

Plastové kryty okolo motoru až na vyjímky rozlámané...

Drobná koroze zadních lemů a víka zav. prostoru.

Osvětlení ovládacích prvků v interiéru povětšinou nefunkční.

Motor má spotřebu oleje cca 0.5l na 1000km.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto má vynikající jízdní vlastnosti, je "radost" ho řídit. Podvozek pro běžného řidiče tvrdý, pro mě akorát. Brzdy by mohly být lepší, při intenzivnějším brždění vadnou, což nevyřešila ani výměna destiček, kotoučů a kapaliny za téměř závodní. Řízení by mohlo být komunikativnější, ale tak jak je je dobrým kompromisem mezi sportem a pohodlím - ostatně jako celé auto. Na limitu je jeho chování kvůli zadnímu převisu občas poněkud zvláštní. Geometrii mám nastavenou poněkud jinak než v sérii, auto je více přetáčivé (plus pro mě), na druhou stranu jízda ve vyšších rychlostech je méně klidná.

Na cestování skutečně výborné - především pro řidiče, který se při jízdě skutečně nudit nebude, na druhou stranu pro cestující tu tolik pohodlí není (vzadu je málo místa pro hlavu). Výborně sedí v zatáčkách téměr při jakýchkoliv rychlostech. Motor je výborně odhlučněný, na druhou stranu s aerodynamickým hlukem je to horší. Sedačky nemají nejlepší boční vedení. Výhled z místa řidiče je výborný.

Standartní pneu 195/60/14 86V se hůře shánějí - vyměněno spolu s disky za 205/50/15.

Na delších cestách není problém dosáhnout spotřeby okolo 6.5 l/100 km, při běžném provozu cca 9l, při využívání dynamiky vozu okolo 16l/100km.

Na autě oceňuji:

- řídit ho je i přes nepříliš vysoký výkon (110kw/6400 ot.) zábava, je to skutečně sporťáček v karoserii sedanu

- celkem slušná úroveň výbavy na svou dobu a původ (el. šíbr, el. okna, el. zrcátka, ABS...)

- je to takový vlk v rouše beránčím

- velmi velký objem kufru na svou třídu

- auto neláká zloděje

Vadí mi:

- na japonský vůz (přestože v Evropě vyrobený) nespolehlivá elektroinstalace (vetšina značky Bosch....bohužel....)

- náchylnost karoserie ke korozi

- průběh kroutícího momentu, motor pod 4000ot/min "netáhne"...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera

Vložit komentář

primera gt

ahoj jete sem chodi nekdo budu ai prodavat mam primeru gt rok 92 5dveraka tak hledam nekoho kdo by je hned neznicil mam i hromadu dilu

04.09.2011 | 20:19:58 | mira  | 93.153.3.* Reagovat

RE:primera gt

ahoj, rád bych znal nějaké podrobnosti, když tak se mi ozvi na ganmiki@seznam.cz

dík

15.09.2011 | 08:54:23 | ganmiki  | 81.19.32.* Reagovat

ahoj

zdravím nedávno jsem si kopil primerku 2.0 gt 16v je to sice rok v.1990 ale šlehá dobře nemám tech tak musím vyměnit čelní sklo nevíte kde?? ale to není vše

13.01.2008 | 22:04:41 | gt primer Reagovat

no nedalo mi musel som aj ja daco napisat...tak mam doma aj ja primerku sice P11 97rok. 131koni neni to GT ale uz tych 131 koni robi svoje motor nema ziadne problemy pri obehovani vas nikdy nesklame...a nevim fakt co robis ze 110kw/150hp je pre teba malo... na to auto nemam zleho slova akurat tu spjku treba mi menit lenze to je taka vec ktora sa meni pravidelne...a elektroinstalacia je to podla mna v pohode...v interieri je miesta az az a o kufri ani nerozpravam...inac neviem co tu kto plietol tie smiesne francuzske auta... no vlastne ved to ani nesu auta takto to vyzera z franc.autami ....japonske auta su proste su super,spolahlive,pekne,priestranne a maju aj dobre spotreby na mojej sa mi podarila spotreba 4,1litra... a inac cesta kosice bratislava 4 osoby dnu a plny kufor 180km-h za hodinu na tristvrt plynu a spotreba 7,2 litra takze treba vediet aj jazdit aby boli dobre spotreby... sorry za tolko vela pisania...

14.10.2007 | 19:11:10 | TominoSE Reagovat

Pokud vím, tak jsem nikde neuvedl, že jsou Francouzi nejlepší a Japonci šunky. Původně jsem reagoval jen na Martinovu otázku. Jenže ty jsi přišel se svým nic neříkajícím blábolem. Známky zabedněnosti ukazuješ sám, když nejsi schopný uznat nic jiného než svoje přesvědčení. Ohodnotit něco jednou větou je tak snadné...
Pravda Vti ani Celicu jsem neřídil. Ale zato mám zkušenosti s Primerou GT a tím francouzským šrotem. A na základě toho jsem si vytvořil názor.
Neříkej mi, prosím, co musím.

08.10.2007 | 08:51:02 |  Reagovat

Ty patříš mezi ty zabedněnce,kteří si myslí že tyhle auta jsou nejlepší,ale ty jsi asi nikdy neřídil třeba tu Hondu Vti,nebo Celicu 2.0 GTI,musíš se s tim hold smířit že francouzi jsou ŠROTY!!!!

07.10.2007 | 22:50:00 |  Reagovat

Výkřik do tmy

A jestlipak jsi ten francouzský šrot řídil? I když proč se ptám, kdyby ano, nikdy by jsi takový slint nevypustil. Nevíš, o čem píšeš.

07.10.2007 | 22:29:52 |  Reagovat

to anonym

Netahej mezi pořádný japonský auta,francouský šrot od Citroenu...

07.10.2007 | 21:34:41 |  Reagovat

pro Martina

Tak třeba Citroen BX 16v - 116kW z 1.9, nebo Honda Civic Vti 117kW z 1.6
Ale jinak proti GT nemám ani ň.

07.10.2007 | 20:07:42 |  Reagovat

GT

nesouhlasim s nespolehlivou elektroinstalaci, naopak je dle meho nazoru na velmi dobre urovni.
A to ze motor pod 4000 ot/min. netahne to snad nemyslis vazne, tuplem u GT....

25.06.2007 | 12:46:50 | diego Reagovat

???

Mám taky Primeru z 92, ale SLX tu slabší jen 85kW a nestěžuji si. Pokud chceš něco z motoru dostat musíš ho vytáčet do maxima 6000ot./min. když dám plný plyn a mám dvojku, tak od 3500 do 6000ot./min se protáčejí kola (195/50/15) a jedu100 km/h trojka je podobná jen už nehrabe. Co děláš s takovým výkonem?

23.12.2006 | 13:16:37 | Martin Reagovat

Opravdu diky za konstruktivni prispevky. Az Primeru GT uvidite jinak nez z chodniku a budete s ni mit nejake zkusenost, napiste prosim taky neco relevantniho. Nezastavam klasicky cesky pristup - "co je moje, je nutne nejlepsi"...

04.11.2006 | 13:12:12 | Jurgen Reagovat

asi nejsi tak dobrej jak si myslíš to co tu udáváš nemůžeš myslet ani trochu vážně, jsou to jen samé nesmysly a pomluvy tak si kup toho miga a leť do p....e! vážený umělče.

25.10.2006 | 13:18:41 |  Reagovat

?

Napiš mi jaký auto z 92. roku a obsahu 2L, má větší výkon 110kw??????

13.08.2006 | 01:40:44 | Martin Reagovat

jestli je 110kw malo tak si kup letadlo zn.mig

02.08.2006 | 23:30:58 |  Reagovat