autor:
Ital
162 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
6,6
autor:
V.Vopalecký
22 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
9,0
autor:
Naviják
18 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
7,4
autor:
Stanislav
1 komentář
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
8,2
autor:
Miro
1 komentář
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
9,4
autor:
simplynever
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
9,4
Nejnovější komentáře v diskuzích
123300 km
Další bádání, čím je to drobné klepnutí při rozjezdu vpřed a pak vzad, mě opět přivedlo k poloosám, ozývá se to v levé a až u kola. Tedy asi vnější homokinetický kloub. Zkoušeno nejprve popojížděním s nastartovaným motorem, ale to pod autem slyšíte jen hluk výfuku a pak lépe pouze tlačením auta vpřed vzad se zařazenou jedničkou. V jámě pod autem se to už jevilo celkem zřetelně. Kloub objednán, to jsem zvědav, snad bufe dobře. Různá videa shlédnuta, stahovák už dříve zakoupen, tak konečně přijde do akce, kleště na spony zapůjčeny. To zas bude pakárna😔. Ale jo, třeba to půjde dobře.
15.06.2025 | 22:07:54 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 121212 km
Ještě jsem zapomněl podotknout, že místo 60 Ah EFB jsem instaloval 55 Ah obyčejný aku. Nejdu tedy cestou - dej tam největší, který se vejde - ale naopak jsem dal menší. S malými bateriemi mám dobrou zkušenost, uvidím co tato. Stop-start samozřejmě důsledně vypínám, takže těch zbytečných startů za více než 9 let života původní baterie moc nebylo. Někdy jsem zapomněl vypnout, málokdy řídil auto někdo jiný a nebyl jsem u toho, takže automatické starty počítám asi v řádu nižších desítek.
23.05.2025 | 22:44:28 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 121212 km
No a já jsem to taky domotal, neb Exide EFB je jen 60 Ah (640 A). Zmíněná Varta 36 Ah (180 A) byla vůbec nejlepší. Na druhém místě by byla Akuma 36 Ah, což si myslím, že je totéž jako ta Varta (fabrika Česká Lípa). Na pěkném třetím místě je pak EFB Exide 60 Ah (640 A). Ostatní baterie vydržely méně (Exide 36 Ah běžná, Akuma 44 Ah průsvitné). Čili zatím nejdéle vydržely baterie Varta (Akuma) s nejnižší kapacitou a nejnižším proudem. Pohledově jsou to ty obyčejné s černou schránkou (to jsou všechny tři nejlepší).
23.05.2025 | 10:58:08 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 121212 km
Starý akumulátor Varta 36 Ah ze Splashe, který už 16 měsíců leží a čeká na odvoz do sběru, má stále napětí 12,39 V. Dnes dosloužilý akumulátor Exide EFB 72 Ah vykazuje jen 12,12 V. Před více než třemi roky jsem mu naměřil i 11,96 V a pořád startoval. Pak jsem ho dobil, ale už moc nedržel, jen asi 12,25 V a domotal to až dodnes.
21.05.2025 | 00:56:13 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
121212 km
Odešel akumulátor EFB, vydržel 9 let a 2 měsíce. Poslední více než 3roky už moc nedržel napětí, cca 12,2 V (předtím nevím, neměřil jsem) a proto jsem měl v rezervě nový akumulátor, ovšem ležel přes 3 roky uskladněn, samozřejmě dobíjen. Jsem na něj zvědav, je to jen obyčejná baterie z marketu. U moderních aut skoro nikdy druhou baterku nedojedu, tak si myslím, že ani tuhle, i když na montáž si hodně počkala. Dále jsem zaznamenal lehké ťuknutí za jízdy při zařazení rychlosti z neutrálu a poté při přidání plynu a akceleraci. Napadlo mě, že se někde takto vymezuje vůle semtam. Asi na hnacích hřídelích neboli poloosách. Kouknul jsem a vůli mají vnitřní homokinetické klouby. Protože se zatím nehlásí vibracemi (jak jsem čtl na netu), ale jen zmíněným klepnutím, přistoupil jsem k jejich kontrole, pouze sejmutím manžety a jejich namazáním k tomu určeným mazivem. Něco už řidšího, ale bez nějakých nečistot, tam bylo, dle možnosti vytřeno a bez nějakého vymývání natlačena dávka nového maziva. Možná zbytečná operace, klepání se trochu ztlumilo, možná akce prodlouží život kloubům. 120000 km není kdovíco, jen ať ještě jezdí. Kdyby začaly vibrace, samozřejmě okamžitě výměna. Taky jsem se nazlobil s první sponou, páč jsem nic o ní nevěděl. Stálo mě to pár hodin zbytečné námahy a koumání na akci, která jinak trvá minutu nebo dvě. Druhá strana už šla poučeně a rychle. No, to je ta polytechnická výchova... 😔
19.05.2025 | 22:25:06 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 120100 km
Jak jsem zjistil, menší plocha filtračního materiálu znamená naopak větší odpor. Přičtu tedy nepatrně lepší reakci motoru tomu, že filtr je čistý. Nebo také filtrační materiál je prodyšnější. Zajímavé, při zmenšení plochy filtru dáme prodyšnější filtrační materiál pro zachování odporu filtru. To je pro výrobce docela pokušení. Dá se na tom ušetřit, resp. vydělat. Není filtr jako filtr.
09.05.2025 | 21:06:06 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
120100 km
Dnes nový vzduchový filtr po 60000 km. Koukám, že tloušťka filtru se postupně zmenšuje od původního Mahle přes další Champion až po dnes montovaný Valeo. Dělá to celkem cca 5 mm. S novým to jede maličko lépe, má menší odpor už jen skrze menší tloušťku. Ale i menší filtrační plochu, jak lze vytušit.
06.05.2025 | 22:35:41 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
116875 km
Dnes nový olej 5w-40, 3,1L (100,- Kč/L) + filtr 150,- Kč. Sakumprásk 460,- Kč. Trochu očištěna a nastříknuta nápravnice s rameny. Zajímavé je, že ve značkových servisech účtují při výměně oleje vždy nový vypouštěcí šroub nebo minimálně těsnění. Tedy nic proti tomu těsnění, šroub už je výmysl. Já neměním šroub ani těsnění a šroub neteče ani se nemastí, zkrátka čisto.
05.04.2025 | 23:11:27 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
Ty doplňující poznámky kolikrát nejdou umístit přímo za text, kterého se týkají, takže se omlouvám za trochu zmatek v návaznostech.
05.04.2025 | 10:47:32 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
A je to počítáno za poslední rok s nájezdem skoro 30000 km.
05.04.2025 | 10:44:32 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)