Recenze Renault Megane III , 5 dv.
“Je fajn”

Autor recenze: Iveta (42 let),
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru:1.5 dci, 78 kw Stav km při koupi:1 000 km Stav km nyní:7 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 30. 8. 2009

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Rapido megane I,kombi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Jezdím s autem denně, za 2 měsíce mám najeto 7.000 km. Za velký problém považuji prodlevu ve výkonu motoru, tedy umře!!! ztratí výkon.Na pár vteřin se nedá žádným způsobem rozhýbat. Tato závada, se projevuje hlavně při snaze plynulé pozvolné zrychlení, tedy při přípravě předjíždění na rychlostní stupeň 2, 3 v rozmezí od 1.800 do 2.000 otáček (jedete do kopce, za traktorem, vyčkáváte vhodné chvíle na předjetí, když přijde vhodný okamžik, přidáte, dostanete se na stěží na úrověň traktoru, auto ztratí výkon, traktor Vás předjede a vy se opět zařadíte za něj). Tuto závadu považuji za velmi vážnou, protože zvláště při předjíždění musím spoléhat na výkon motoru, tedy že pojede a ne že mě setřelí auto v protisměru. Zaváda se projevuje stále, vždy při zahřátém motoru, vždy když má mít větší výkon (ráda bych jen 2.000 otáček! :-) ) - tedy hlavně do kopce při předjíždění. Už jsem s vozem byla v servise, žádnou závadu neobjevili.
Z dalších "drobností" bych uvedla vypadnutí displeje rádia, tedy hraje,ale na vestavěném panelu není nic vidět jen standard hodiny.
Boční sloupky u řidiče občas povyskočí z krycích gum a já se jako žena dívám na nehezkou hranu ukončení čalounění.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S Renaultem jezdím s přestávkami asi 15 let, vystřídal jsem od R11 až po kombi megan I. Byla to auta, na která jsem se mohla vždycky spolehnout.
Nový Megan III se mi velmi líbil, původně jsem šla koupit kombi II, ale odešla s verzí III, 5 dv.

Je to nádherný vůz, pohodlný a červená mu opravdu hodně sluší!.
Jelikož najedu měsíčně kolem 4.000 km, nalákal mě diesel, měl deklarovou průměrnou potřebu 4,5 l. Snažila jsem se jak jsem uměla, pod 5 litrů se nedostanu. Když jsem na něj hodná ve městě bere 5,5 , na dálnici asi (při 145 km/h) 6 l, mimo město se dostávám tak na 5.2 l . Jelikož na něj píšu cesťáky, tak těžce prodělávám, jak by bylo fajn, kdyby do TP napsal výrobce pravdivý údaj.

Vůz mám ve výbavě Dynamique, výbava je super, doplatila jsem jen parkovací senzor, z vozu dozadu opravu není téměř vůbec vidět, a kdo bojuje s couváním na zrcátka stejně jako já, věřte, s tímto vozem se to budete muset naučit :-).

Celkově jsem spokojená, cena byla úměrná, pokud se mi podaří vyřešit problém s výkonem (teorie tepelné ochrany turba je sice fajn, ale tohle neberu) myslím, to je to super auto! Doporučuju!!!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane

Vložit komentář

díra

Prodleva výkonu není problémem motoru, ale problémem (spíše neznalostí) uživatelky. Tento motor má vstřikování commonRail - tyto systémy jsou známé neochotou pracovat pod 2000 ot/min. Stačí motor trochu "točit", já začínám se stejným motorem v meganu II předjíždět minimálně při 2200 ot/min a nikdy jsem neměl problém. Spotřeba je skutečně vyšší než udává výrobce, ale průměr 5,3 (tabulkově 4,7) není nijak strašný neboť ecco rallye zrovna nejezdím.
Najel jsem zatím od 145 000 km (koupeno nové) a zatím jsem na motoru měnil těsnění pod přepady nafty (v záruce), jinak naprosto bez závad a problémů.

21.12.2010 | 14:18:49 | Pavlik Reagovat

1,5 dci

Jezdil jsem s Megane II s 1,5 dci 63kw/85k více než 2,5 roku. Vůz jsem přebral s 50tkm a najezdil dalších 75tkm. Za celou dobu se neobjevil žádný technický problém. A motor? Na ten si nemůžu stěžovat, žádná "výkovová díra", plynulý zátah od 1500 ot., průměrná spotřeba 3,8l/100km v létě, 4,4l/100km v zimě při dodržování rychlostních limitů (30% město, 40% mimo město, 30% dálnice). Spotřebu i u moderních motorů stále nejvíce ovlivňuje článek mezi pedálem a volantem :)

11.04.2010 | 22:49:29 | Jirka Reagovat

Divím se, opravdu se divím, jak si někdo může z produkce této firmy něco koupit. Nejkazovější značka světa jak známo z testů, strašný servis a spousta nepříjemností...to už ví kde kdo, diskuze jsou tím zaplaveny a lidé stále nemají rozum a nechají se nalákat na pěkný design a žvásty blbů v prodejně.

07.01.2010 | 13:29:19 |  Reagovat

RE:

mám na něm 130 000km a nic krom běžné údržby.....
a potkal jsem hodně německých aut co stály

08.12.2012 | 19:54:51 | pepe  | 83.208.0.* Reagovat

To není autem, to je rukama

Při tom co se tady popisuje mě vstávají hrůzou vlasy na čele, předjíždět traktor při max. 2000ot. prostě nejde, to si akorád koleduješ o to, aby než to rozhejbeš, tak tě v protisměru sestřelí nějakej střelec, jestli už se tak nestalo!!!
I když je to diesel, tak ho při předjíždění pořádně roztoč, při 2000 jezdi jen za traktorem!!! Bude to pro nás všechny bezpečnější!!!.

07.01.2010 | 11:26:45 | Kraken Reagovat

Kua a není to čerpadlo? Když to okotlíš tak nestíhá dávat? U tohoto vozu je možné všechno.

09.11.2009 | 20:48:49 | japan Reagovat

On obvykle není problém v samotném ventilu, ale v ucpaných přívodech.

08.11.2009 | 21:40:30 | Radek Reagovat

Váha vzduchu by to nemala byť,

EGR ventil musí niečo vydržať. Inak, na diagnostike by jej to malo ukázať. Alebo skočiť do núdzového stavu.Skôr softwér nepustí naplno naftu, kvôli emisiám, aj keď paradoxne by mohol, keďže sadze zachytí filter.
Ale podobný poblém je vraj aj u najnovšej Vitary, ktorá vraj prešla na 1,9 od Renaultu, 95 KW verzia. A tiež tam kritizujú pomalý nábeh otáčok. V poslednom čísle Autodiesl. Neverím, žeby funglovka už mala v ťahu niektoré súčiastky.
Ale môj účtovník, už som tu raz písal, jazdí dlhodobo na Sceniku, 1,5 TD, výkon neviem, z roku 2005, al. 2006 za cca 3,7, MIX, teraz v zime 4,1, tak fakt neviem... . A na ťah si nesťažuje.

08.11.2009 | 21:33:32 | ľUBOš Reagovat

Výkonové díry umí způsobit EGR ventil, jenomže to bývá ve vyšších otáčkách - kolem 2.700ot. Doporučil bych vyzkoušet na vhodném místě toto přeřazení a v okamžiku "díry" vyšlápnout spojku, nechat spadnout otáčky na volnoběh a opět spojku pustit a je možné, že bude táhnout. Co se týká navrhováné váhy vzduchu, tak to si nemyslím, jelikož by to jelo na hovno pořád, ale odpojit ji není problém a vyzkoušet.

08.11.2009 | 21:08:31 | Radek Reagovat

Omluva

Dodatečně se autorce recenze omlouvám. Pokud 15 let jezdí s renaulty tak jí to připadá normální. Paní zkuste si koupit něco pořádného a kvalitního budete překvapena kolika problénů budete ušetřena.

08.11.2009 | 20:57:28 | japan Reagovat

řešit takové problémy u auta které má najeto 7000km je smutné a nejhorší že u těchto aut ne ojedinělé. Doporučovat takové auto dalším zájemcům je buď černý humor nebo blbost.

08.11.2009 | 20:51:39 | japan Reagovat

Možno je to spôsobené tým, že máte filter pevných častíc,

aj na svokrovom /tchán/ X-Traili 127 KW trvá večnosť, kým sa rozbehne k cca 2.000 otáčkam. Tiež je to motor Renault, s vodou chladeným rurbom, kultivovanosť neskutočná, ale ten záťah, čo mal starý motor nejako chýba. Ťažko súdiť bez meracích prístrojov.
Na druhej strane ale spotreba je po cca 30.000 km ustálená, dá sa ísť na spotrebu, pri dodržiavaní limitov aj za 5,8-6,2 l, alebo ako prasa, čo to dá, ale zatiaľ max. bola 8,8 l pri obsadení 5 osobami...., takže veľmi výrobca neklame.
Je možné, že po cca 15.000 km ešte nie je dostatočne zabehnutý motor, alebo ho podtáčate, občas.

08.11.2009 | 20:37:58 | ľuboš Reagovat

To není auto ale šmejd, ostatně jako vše ostatní z produkce této firmy.

08.11.2009 | 14:18:37 |  Reagovat

To je teda fakt SUPER auto! Vřele doporučuju sebevrahům.

08.11.2009 | 10:28:51 |  Reagovat

nevyrieseny problem

Natrafil som na cloveka co ma tento motor v MII a priznal ze ma tiez problem s tym oneskorenim a je to cisto SW problem. Mal nastavenu nizsku hodnotu pre cidlo dymivosti. Trosku ho upravil a ma po probleme.So zimov sa vratil nekutocne prenikavy rapkavy zvuk pocas prvych 10-20km. Je to hlavne pri akceleracii, obcas aj pri ustalenej jazde. Ide o silne kovovo rezonancne rapkanie.Idu mi menit daku trobku vratneho porubia nafty, ale to sa mi nezda. Uvidim ako to dopadne. Aktualne mam 15tkm a jazdit za spotreby v TP sa jednoducho neda. Jazdu ken neprekrocim 80km rychlost neratam. Ako sa ochladilo sla spotreba v meste hore o 1-1,5l na skoro 7l. Centrum nejazdim, len obchvaty po BA .

08.11.2009 | 00:07:00 |  Reagovat

Chyba

Podla popisu - zmena chovania motora pri zmene teploty - by som to hadal na vahu vzduchu. Vyzera to, ze posiela bludy do riadiaceho chipu, ale mozna je aj chyba SW v chipe - vyhodnocovanie podmienok a zataze motora. Dufajte, ze bude zvolavacka. Inak bude treba bombardovat Renaulta den/noc a to hlavne v SR/CR. Mozno by som skusil nejakeho Rakuskeho servisaka, ved garancia je po celej Europe.

14.09.2009 | 13:08:44 | MickeyMon Reagovat

1.5DCi mrdka obcas leniva :-)

Zdravim, mne tem motor robi presne to iste. Spotreba tiez, az na tych 145, na dialnici si to dokaze zobrak ako benzin. Raz je to 6l ako pises, ale to musim byt v zavese za inym autom a musi byt velmi priaznive pocasie a inokedy to iste za 8-9l :-)
Tiez som presiel servismi, dokonca sme hodinu s autom jazdili a ziaden problem. Bud to je cela seria dakej suciastky vadna, lebo to robila aj predvadzacka, alebo je zly SW. Inak akonahle sa ochladi a je tak do 12-13stupnov, ten problem zmizne. Aspon pri trasach do cca 100km. Motor reaguje hned na povel. V teple preba par sekund cakat, kym sa pozbiera. Toto je asi jedina seriozna vec, co mi hodne vadi a ta spotreba. Mimo mesta pri style 90-50 to pod 4.5l nedostane. No tazko ked to pri 90tke pali cca 4-4.5l na sto. Myslim pri ustalenej rychlosti, teoretickej rovine a bezvetrii :-)

14.09.2009 | 10:44:35 | MegosIII Reagovat