Recenze Renault Megane MEGANE II GRANDTOUR
“Spolehlivé auto za dobrou cenu.”

Autor recenze: Michal (32 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,5dci Stav km při koupi:8 km Stav km nyní:113 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6,0 l/100 km Vloženo: 26. 3. 2010

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 626

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ve 108000km závažná porucha motoru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil jako nové v autosalonu Pokorný v Brně. Obsluha perfektní a navíc jsem dostal výraznou slevu. Bohužel jsem auto kupoval před propadem cen, takže jsem na tom až tak nevydělal. Auto používám na práci a najedu s ním zhruba 6000 km měsíčně. Auto fungovalo perfektně až na par drobností. Nejvíce mě asi otravovalo neustálé praskání žárovek u hlavních světel. Alespoň přístup k samotným žárovkám mohl renault vyřešit lépe. Po nějaké době jsem začal kupovat žárovky Philips a musím říct, že vydrží o dost déle. Dále jsem si musel nechat vyměnit spínač ovládání oken v obou zadních dveřích a dvakrát u spolujezdce. Důvodem bylo opět nefunkční podsvícení. Velký problém nastal zhruba v 108000 km, kdy motor přestal táhnout a při sešlápnutí plynového pedálu se auto pouze roztřepalo. Po chvilce se z motoru začal ozývat nepříjemný zvuk. Takové kovové cvakání. Auto jsem okamžitě zastavil na parkovišti a volal asistenci. Ta zajistila odtah do servisu v Olomouci. Asistenční službu renaultu musím pochválit. Velmi příjemná a rychlá obsluha. V Servise auto převzal hlavní technik s tím, že udělají diagnostiku. Na diagnostiku jsem si počkal, i když mně bylo nabídnuto náhradní vozidlo. Už při nastartování motoru před diagnostikou technik pronesl něco jako " a sakra" a já jsem věděl, že to nebude nic dobrého. Diagnostika neukázala nic, takže jsem dostal náhradní vůz a jel domu. Technik mi zdědil, že budou muset motor rozdělat. Velmi mě překvapilo, že se mi technik každý den ozval a informoval mě stavu opravy. Hned druhý den jsem se dozvěděl, že příčinou byl špatný olej. Technik doslova řekl, že při vypouštění mě olej hustotu vazelíny. Následně zjistil utržené uložení prvního pístu na klikovce. Ten pak narážel do hlavy válců a to způsobovalo ten nepříjemný zvuk. Auto je naštěstí ještě v záruce, jinak nevím. Podle technika a výpisu použitých náhradních dílů mám kromě bloku motoru, pístů a pístních kroužků všechno nové. Oprava za cca 120000,-. Na konec jsem se dozvěděl, že pravděpodobně při poslední gar. prohlídce mě vůbec nevyměnily olej, nebo jenom část. A to se děje v autorizovaném servisu. Jelikož toto nebyla závada od výrobce, tak musí konstatovat maximální spokojenost s tímto vozem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane

Vložit komentář

Že nebyl olej měněný, to bývá jen výmluva, i když ve výjimečném případě k tomu dojít asi mohlo. Majitel auta by si to mohl po servisu zkontrolovat alespoň na měrce oleje. Ale i tak by to nemělo způsobit fatální havárii motoru. Recenzent měl kliku, že jezdí do značkového servisu, tak to holt museli uznat jako záruční opravu. Ať už servis Renault nevyměnil olej nebo se motor Renault rozpadl po 108000 km, stále je to špatná reklama pro Renault.

22.11.2010 | 10:49:26 | Itall Reagovat

olej

na olej si dej bacha. nemění se. a je jedno co je to za značku. u mé bývalé fabie ho ve škodě servisu při první garančce nevyměnili!! zjistil jsem to na parkovišti u prodejny, ale ty kreteni to neuznali. víckrát sem tam nešel. chodil jsem jinam a tam jsem se mohl dívat jak mechanici pracujou. Dále máme audi A3. koupené nové před 4roky v plzni. tam také byl šizen olej. já sní bohužel nejezdil, ale marně jsem tchánovi říkal, že není normální, když nové auto žere 1.5litru oleje na tisícovku km. bylo nám řečeno, že to sledujou. byli jsme i v audi brno a jihlava, nikde nám nechtěli pomoci. mateřský servis spotřebu tedy neustále sledoval a sledoval, až se motor konečně kousl. ne nedostatkem oleje, ale nějakou věcí na olejovém čerpadle. z německé audi přišlo vyjádření s omluvou, chyba mexického subdodavatele čerpadel. zároveň ale vyjádřili jistou pochybnost, že asi nebyl měněn olej. tchán ale prohlídky dodržoval.
tak je úplně jedno, co to je za značku, kradou všude. když jde na prohlídku duchodce, nebo někdo o kom tipujou, že moc nejezdí, tak mu olej jen doplní.

21.11.2010 | 21:50:48 | martin Reagovat

renault má záruku 5let, nebo 100 000. co nastane dříve

21.11.2010 | 21:34:48 | martin Reagovat

Pokud by jen 1x nevyměnili olej, nebyl by hustý jak vazelína. To by ho museli neměnit aspoň po dobu než najedeš 60 000 km a víc. A to bys zase musel dolévat, protože tak dlouho by tam nevydržel v plném nožství. Vynechaná jedna výměna nezpůsobí to, co jsi popsal.

21.11.2010 | 21:05:36 |  Reagovat

Tomu říkám odvaha

Vyměnit mazdu za Renault,tomu říkám odvaha:-)).Tohle opravdu moc nechápu,vyměnit jednu z nejspolehlivějších značek,za nejnespolehlivější značku...Tohle je opravdu nad mé chápání.Každopádně vám nepřeju nic zlé,ba naopak,jen to nedokážu pochopit...Přeju mnoho šťastných km,pokud auto pojede.

21.11.2010 | 20:50:20 | Marf Reagovat

Je zarážející kolik nízkointeligentních lidí věří marketingovým způsobům Renaultu, který je dokáže přesvědčit, že porucha motoru při 100 tisících je naprosto normální a ještě mu nazpívají, že u jiných automobilek se motor pokurví daleko dříve. Komu není radno tomu není pomoci.

06.04.2010 | 15:39:02 |  Reagovat

to je k smiechu :-D

auto má po 100 tis km vážnu poruchu a on dá samé 10 :-D, hlavne za spolahlivosť.
toyota corolla po 295 tis km, ani nevie o sebe, iba spotrebáky a intervalové výmeny.
Mazda 456 tis km, opäť len bežné opotrebenie.
Ford Focus 321 tis km, opäť len spotrebáky.
Ani jedno auto nemalo problém s motorom. nj, ale niekto je zaťažený na krámy ako ej renaul, tak nech trpí

05.04.2010 | 17:02:10 | OVCA Reagovat

škoda,hyundai

Bohužel s výměnou oleje je to napytel i u jiných značek.
Mě autorizovaný servis škoda nevyměnil první rok vůbec filtr ani olej, stejnou zkušenost mám u rok starého Hyundae , kde také nevyměnili ani filtr ani olej. Tedy na servisní prohlídky chodím dále aspoň kvůli diagnostice, olej a filtr si měním sám.

01.04.2010 | 17:53:04 |  Reagovat

Itall

Ze záruky jsou vyjmuty díly, podléhající přirozenému opotřebení. Nebo lépe řečeno - opotřebení není důvodem k záruční opravě. Pouze poruchy a závady v pravém slova smyslu. Takže když v záruce najedeš 70 000 a máš ojeté destičky, vymění ti je na tvé náklady. Pokud by se ale destička třeba utrhla, je to záruční oprava.

01.04.2010 | 16:20:31 |  Reagovat

zaruka

ja mam zaruku 3 roky alebo 100000km, podla toho co nastane skor a myslim ze v renaulte to nebude inak

01.04.2010 | 10:59:07 | pepa Reagovat

Anonym:

To se takhle nedá říci. Je otázka, jaké nečistoty se do oleje provozem dostanou, jaká je kvalita oleje, motoru, paliva a nevímco ještě. A co to pak s olejem udělá, jak se to projeví mimo jiné i na viskozitě nebo i té (doslova) hustotě. Záleží na druhu nečistot. Třeba nafta olej zředí, ale jinými nečistotami olej naopak "houstne". Takže říci, že jetý olej je řidší nebo hustší, to nejde.

01.04.2010 | 10:19:55 | Itall Reagovat

peugeotista:

Jasně, najeď ročně třeba milión, mě je to fuk. Jen se zamýšlím nad tím, jak v servisu potom řeší zákonnou dvouletou záruku, která bývá bez omezení najetých km.

01.04.2010 | 08:31:50 | Itall Reagovat

to:Itall

teba vôbec nechápem že o čo ti ide.Ja najazdím ročne 30 000 km,ale niekto v pohode aj 70 000km. Myslíš že tie autá nie sú na to stavané? Ak jazdíš na aute len raz za mesiac do kostola tvoja vec,ale najazdiť viac je normal.

31.03.2010 | 20:46:36 | peugeotista Reagovat

S tím olejem v motoru je to nějaký divný, protože čím je více "jetý", tím je řidší, nikoli hustější.

30.03.2010 | 19:25:40 |  Reagovat

Anonym je poněkud divný. Kromě toho, že nemá odvahu se podepsat, plácá tu jakési svoje domněnky, aniž by o problému věděl něco konkrétního. Takové výblitky jsou k ničemu, autora recenze ani nikoho jiného tyhle žvásty nijak neobohatí.

30.03.2010 | 19:18:16 | Jindra Reagovat

No jo, to mají v servisech nejradši - zákazníky, kteří najedou 70000 za rok a za 2 roky přijdou se 140000 km na tacho na záruční opravu :-) Nemám vlastní zkušenost, jak tyhle případy řeší, páč některé díly už pak podléhají běžnému opotřebení (kotouče, silentbloky, čepy a nevímco ještě).

30.03.2010 | 16:06:42 | Itall Reagovat

Autor je poněkud divný, pokud by se mně na novém autě sralo tolik věcí, asi bych nebyl nadšený. A ti volové v autorizovaném servisu kteří nevyměnili olej, to nebyli Renaulťáci? Jistě že byli. Jenže servisákom Renaultu bych nevěřil ani pěnu u huby, kdoví co se tam vykurvilo, bylo jim blbé přiznat že dělají sračky tak to zvedli na jiné, že nevyměnili olej. Zbav se toho zavčasu nebo zapláčeš.

30.03.2010 | 16:00:44 |  Reagovat