Recenze Renault Megane Megane Break (kombi)
“Vhodné pro totální flegmatiky, jinak vás spolehlivost a kvalita servisu budou příležitostně žhavit do běla.”

Autor recenze: Petr (32 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.9 Dti Stav km při koupi:119 000 km Stav km nyní:147 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 15. 11. 2008

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.2

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mitsubishi Lancer Mitsubishi Galant Škoda Felicia Škoda Octavia Mazda MX-5

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Poruch mělo auto dost, uvádím je dál ve vlastních zkušenostech, abych varoval případné zájemce... Vím, že si tím vlastně trochu podřezávám vlastní větev (protože bych auto možná rád jednou prodal dál), ale pověst o "kvalitách" téhle řady Renault Megane se už stejně stačila roznést, takže ať pravda zvítězí...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Mám Megane Break (kombi), 1.9 Dti, 59kW, r.v. 2002, kupované v r. 2005 jako ojeté od 1. majitele s tachometrem 119.000 km (CZ původ, nehavarované, serviska), cena 190.000 Kč. Od té doby jsem ujel 28.000 km (takže současný stav 147.000km - zas tak moc s ním nejezdím), většinou jezdím sám, závodník nejsem, lodě za autem netahám, cihly ani cement v autě nevozím. Když pominu, že moje zkušenosti se značkovým servisem Renault jsou dost hrozné, tak spolehlivostí auto taky nevyniká:

1. Už při cestě zpět z Tábora (převzetí od prodávajícího) do Prahy začal pištět brzdový pedál při návratu ze stlačené polohy nahoru do klidového stavu (zatím jen v určitém místě jeho návratové dráhy, spíš se jednalo o takové krátké vykviknutí): 1. návštěva značkového servisu - jedná se o problém neškodného tření čehosi o cosi - stačí to promazat. Promazalo se - pištění se za 2 dny vrátilo, navíc frekvence a doba pištění se zvyšuje. 2. návštěva servisu (stejného), stejný názor mechanika, stejný postup, jen více oleje, pro jistotu ještě nechám zkontrolovat destičky a kotouče - za 4 dny opět piští, a to častěji, déle a hlasitěji. Říkám si, vem to "neškodný pištění" čert, Pandrholo, promazání počká dovolená nepočká a odjíždím na cestu, při které si auto vyslouží přezdívku "čivava", neboť pedál konstantně piští jako přišlápnutý pes. Den po návratu z dovolené pištění přestalo, bohužel zároveň s tím přestává fungovat posilovač brzd a při každém brzdění si kvalitně procvičuju stehenní svaly. V servisu konečně přisli na to, co to pištělo a mění to (podtlakový posilovač brzd) - cena 8.000 Kč.

2. Auto papká olej, jak mimino sunar. Přestože cca měsíc po zakoupení šlo na kompletní prohlídku do autorizovaného servisu (rozvody, olej, filtry, kontrola všeho možného, včetně tlumičů (viz níže), geometrie ... 20.000 Kč), spotřebuje během prvních 3.000 km po prohlídce asi 1,5 litru oleje. Ještěže má indikaci množství oleje na displeji, a vím, kdy potřebuje zas nakrmit. Pak z nějakého důvodu přestává a mimo pravidelné výměny si od té doby oleje ani necuclo. Záhada.

3. Půjčuji auto kamarádce, aby si zajela za rodiči (z Prahy do Brna). Cca u Jihlavy se uvolní šroub u části plastikového spodního krytu motoru (mimořádná výbava, kterou si objednal předchozí vlastník), v dálniční rychlosti kryt tluče zespodu do karoserie, pak se část krytu utrhne, ohne, zaklíní pod auto a začně drhnout. Celkem prkotina, ale když se vám to stane ve vypůjčeném autě, nemáte o příčině ani ponětí a jste holka, tak vás to vyleká (a když jste její kamarád a vlastník auta, tak to prožíváte po telefonu s ní). Takže se volá asistenční služba, následuje demontáž krytu na místě a pokračování v jízdě.

4. Hned během úvodní zimy za pořádné plískanice (mokrý tající sníh, husté sněžení, teplota kolem nuly) mi dojde kapalina do ostřikovačů a stěrače nestíhají špínu dokonale stírat. Zastavím u nejbližší pumpy, koupím kapalinu a chci ji dolít. Takže otevírám kapotu. Při zatažení za táhlo cosi zrezle křupne v motorovém prostoru, ale kapota se ani nehne. Stojím na dálnici u pumpy, 120 km od domova, a šroubovákem se snažím odjistit zámek kapoty, abych mohl dolít kapalinu do ostřikovačů. Po půl hodině verglování boj vzdávám a domů pokračuji žabími skoky od pumpy k pumpě, kde si vždycky umyju zablázené sklo. Blahořečím hustotě sítě čerpacích stanic v ČR.

5. Po 3/4 roce odchází baterka. Beru ji jako spotřební materiál a měním ji. To samé se děje znovu cca po roce od výměny, ale to připisuji tomu, že v daném období jsem s autem moc nejezdil. Od té doby zatím baterka Ok.

6. Auto postihují různé drobné příhody: Nevrací se tlačítko otevírání dveří kufru - promazání nutné. Pružina zadního stěrače zkorodovala, nemá přítlak a nedostatečně stírá - výměna ramena nutná. Těsnění dveří kufru se odlepuje, roletka prostoru kufru se trhá, do auta při silném dešti zateklo kolem předních dveří, odcházejí žárovky atd. atd. Prkotiny, ale pořád něco.

7. Přes noc odchází ERG (nebo taknějak) ventil. Večer s autem přijedu domů, ráno je problém. Auto nastartuje, zvukově jako kdyby šlo jen na 2-3 válce, velké vibrace celého auta a během 5 vteřin zhasne. Nutno odtáhnout do servisu, oprava celkem levná (1.700 Kč), čára přes týdenní program celkem velká.

8. Autu při nájezdu 140.000 km praská za jízdy pružina tlumiče na pravém předním kole. Naštěstí ve 40 km/h - ale i tak praskne pneumatika, ráfek zničený, tlumič taky, o úleku řidiče a potenciálních hrozbách ani nemluvím. Auto se zase veze na korbě do nejbližšího autorizovaného autoservisu. Servis hraje ve vztahu k příčině mrtvého brouka, mění poškozený 1!! tlumič a pružinu za cca 8.500 tisíce, navrhuje vyměnit i ten druhý. Když se od známého dozvídám maloobchodní cenu 2 tlumičů (přiznávám, že jsem v těhle věcech nepoučený ignorant) a v motoristickém časopise nacházím, že praskající pružiny jsou starou známou bolestí Meganu a Scenicu s dieselovým motorem a že na vině je podprůměrná kvalita použité ocele, naštvaně si auto odvážím. Ďáblickému servisu uděluju velké a definitivní NEVER MORE.

9. Od té doby nic, ale udržuju se v bdělosti a čekám, co zas přijde...

Nebudu popírat, že auto má i své klady - spotřeba mírně přes 6 litrů, opravdu velký kufr, na rozbité silnici ani na D1 z vás duši nevyklepe - ale až u mě dojezdí, tak další auto Renault nebude.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane

Vložit komentář

usak007

http://forum.renaultclub.cz zkuste hledat, pokud nenajdete svůj problém, tak založte téma, ale upozorňuji, napřed hledat a číst, pak zakládat případně nové téma!!!

05.04.2009 | 21:32:12 | kraken Reagovat

dveře u kufru

Dobrý den.Dnes jsem zabouchl dveře od kufru a po ujetí asi 20km jsem zastavil a snažil našemu ročnímu miláčkovi vyndat kočár, bez úspěchu tak že bych se touhle cestou chtěl zeptat jestli je nějaká možnost dostat se k ovládání zevnitř otevřít a promazat to díky

05.04.2009 | 20:41:20 | usak007 Reagovat