Autorecenze Toyota ProAce 2.0D-4D 150k - Auto zničené omezenou variabilitou lavice druhé řady, vysoko umístěnými pedály, chcípáním motoru, legislat. terorismem - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Toyota ProAce
 
 

Recenze Toyota ProAce L2 2.0
“Auto zničené omezenou variabilitou lavice druhé řady, vysoko umístěnými pedály, chcípáním motoru, legislat. terorismem”

Autor recenze: Chofeur (60 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2020 Typ motoru: 2.0D-4D 150k Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:5 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Diesel Vloženo: 3. 1. 2021

Hodnocení inzerátu: 10 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Nissan Evalia 1.6

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

vzhled, pohodlí, prostor, výkon 110 kW

Slabé stránky

Pedály vysoko
Chcípající motor při řazení niž. stupňů
Naprosto hloupá málo variabilní lavice 2 řady
Tlustý A sloupek
Není městský motor, tedy benzín
Akumulátor vysoko v horku, místo pod podlahou

Závady a opravy na autě

Zatím nic, chcípání motoru i po vypnutí Start-Stop systému je prý ekologická zoufalost aby nebyl plyn přidáván příliš neekologicky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto je pohodlné, prostorné a pohledné jenom má sebevražedné nedostatky dané EU a výrobcem.
Jedním z nich je chcípání motoru při rozjezdu či přeřazení na nižších stupních. Část této závady je ve zjevně vyšší poloze pedálu kdy už se noha nedotýká podlahy a nemá tak oporu paty. Takže se snadno rozkýve do cukavého startu.
Asi bude vhodné to za výrobce dodělat podomácku vypodložením koberečku nějakou tlustší gumou.
Je to závada nepříjemná a také nebezpečná, člověk s tím musí počítat a snažit se to podchytit, nebo se s tím naučit specificky pracovat.
Další nebezpečnou věcí je Start-Stop system který odvádí pozornost a zvyšuje možnost havárie.
Pak je tu i nebezpečný přední veletlustý A sloupek kterým si výrobce vyřešil tuhost karoserie na triko problémů řidiče s možným přehlédnutím čehokoliv i za ním, pomalu až velikosti stodoly.
Nechutná je neposuvná druhá řada - trojsedačka a velmi mizerné umístění a provedení sklápění opěradla.
Existuje sice možnost mít třeba verzi se třemi řadami sedadel kde poslední 2 řady sedadel jsou posuvné, ale kam dát třetí řadu když ji nepotřebujete v 99,9 % a nepříjemnost obtížné manipulace přetahování mezi autem a skladem (třeba i půdou v X tém patře) když ji chtějí na technické prohlídce.
Není možné nijak dodatečně vyměnit legálně za posuvy ačkoliv je to technicky možné, což opět vede k nelegální montáži posuvů a sedadel z jiných aut.
Legislativní sabotáže výrobců s variantností sedadel i tam kde je na to technicky vše jako kotvení sedadel i pásů lze označit jen jako zločin na zákaznících. Pro mne je to důvod se výrobcům mstít kde to je jen trochu možné.
Odpustil bych prkotiny typu nepravidelných spár karoserie, či hrbatou návaznost, ale legislativa výrobce se sedadly je už přes čáru.
Když chcete mít 5 sedadel a nemít přepážku, pak je to horor.
Kdyby alespoň nebyla druhá řada sedaček konstruována zjevným ignorantem inteligence, tak by pod ní byl vyšší průchozí otvor, byla možnost sklopit do lůžkové úpravy abych nemusel zabírat prostor vožením molitanu navíc, dala by se třeba zasunot obráceně zády ve směru jízdy.
Opakuje se to u všech možných dodávek stejně jako ten příliš tlustý přední A sloupek.
Auto jsem si koupil jen po nalákání na údajnou slevu 250 tis. a po faktu, že mě dotlačili k nevratné záloze 30 tis., prý mají více zájemců ve frontě, což nakonec nebyla pravda a pro což navíc nebyl ani zákonný důvod.
Prostě prodejce na Kladně znějící jako Lowman? se ke mně zachoval jako hochštapler. Navíc nesmím auto 9 měsíců prodat, jinak bych musel vracet údajnou slevu. Varuji před tímto prodejcem co má další loupeživá hnízda v Ústí N/L a Praze.
S autem bych mohl být maximálně spokojen nebýt sprostého prodejce a zejména neřešitelnosti přihlouplé druhé řady sedaček, která je variantně skoro nulová.
Po demokratických volbách nastupují nikým nevolení lobbisté a nalobují zejména v automobilismu lumpárny vůči kupujícím. Vše pro vyšší prodeje a zisky.
Z tohoto pohledu doporučuji držet si staré dodávky a nové ať si natlučí do špic.
Mluví o sobě jako o špičce a člověk který má konstrukční vzdělání, celoživotní praxi konstrukční i výrobní aby přemýšlel jak nenápadně upravit to co zdrbal výrobce aby za to nedostal flastr.
Proč kupříkladu není možnost zakoupit otočné přední sedačky? Proč si nemohu dát druhou baterii do držáku pod podlahu kde je spousta místa, chladnější prostor než u motoru, nižší těžiště a ještě lepší možnost rozložení váhy na nápravy, když počítám i se silnějším vodičem kvůli délce vedení?
I ten A sloupek lze konstrukčně vyřešit jako štíhlejší!
Každý by si za to klidně připlatil, výhled z auta je základní potřeba.
Hlavně že za cokoli vašeho na čelním skle může být pokutováno.
Bylo by vhodné vytvořit svaz majitelů aut proti výrobcům a legislativě !!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 10


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota ProAce

Vložit komentář

Podle recenze mám dojem, že autorovi někdo držel při nákupu vozu pistoli u hlavy a nebo to kupoval online podle obrázků :-D
Jinak ten start/stop pokud má deaktivační tlačítko, tak jej stačí přemostit pomocí zpožďovacího relé (dá se koupit i hotové) za pár stovek a pouze připojit a je po problému. Jednoduché s možností opětovné původní funkčnosti S/S pouhým odpojením pojistkové odbočky, což se hodí třeba před plánovanou garančkou.

20.01.2021 | 06:27:41 | Marex  | 91.103.167.* Reagovat

RE:

:-)Trefné

20.01.2021 | 14:17:10 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

Nechápu ty breky...

Akumulátor vysoko v horku? To je jako co? Nerozumím řeči tvého kmene....jinak, taky jsem o tom chvílí přemýšlel a přesně to, co popisuješ mne odradilo (třeba ten špatný výhled z vozu, daný nejen sloupkem, ale i malým čelním sklem a debilním posazem, pak také zjištěním, že je to de facto frantík a ty fakt tedy ne. Ale to všechno se dá zjistit po jedné zkušební jízdě, nechápu tedy ty plačky...(já v tom ani nejel, jen jsem si tam sednul a hned jsem věděl, že ne...).
DTTO start-stop, to má dnes už skoro každé auto....

04.01.2021 | 11:24:02 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Nechápu ty breky...

Vzhledem ke snižování životnosti akumulátorů u Start-Stop systémů mnozí výrobci již pochopili, že pro baterii je lepší nebýt nahoře v horku nad motorem, ale v chladnějším prostředí dole, zejména když pod podlahou dodávky je hafo místa. A také to snižuje těžiště a rozložení hmotnosti na nápravy při umístění vzadu. Kolikrát se chodí k baterii :)
Auto jsem předem nezkoušel, jenom seděl v jiném, po zkušenostech vím, že se bohužel vždy musím přizpůsobit autu já, když jsou pro mě rozhodující jeho rozměry a uspořádání. Měl jsem i VW T4 která má problémy zase jiné a mnohé i stejné, stejně tak i M-B Viano a před tím před revolutzí Š 1203 (kde jsem ale na kempování mohl dělat z úprav cokoliv:)
Když chcete auto s výraznou skladovou slevou a ne drahé do výroby, tak je opravdu kumšt najít dlouhé, které má dveře jak chcete, tedy na obě strany a vzadu křídlové, vepředu průchod mezi sedačkami (nesmí tam být 1+2 ale jen 1+1)
Výšku pedálů si vyřeším podložením koberce. Sloupek A je bohužel tlustý u všech nových aut.
Nakonec mám i řešení pro tu druhou řadu sedadel co je potřebuji na kempování přemístit. Abych se vešel do legislativy která neumožňuje nic, tak pod ně dám 4 kolečka co mají zvedání a po vyklopení z držákú na podlaze ji prostě na dobu stání při kempování přesunu libovolně kdekoliv. Na jízdu je budu muset vracet do origo držáků. Pouze vyjímatelná sedadla a nesklopná i na spaní děsně omezují variabilitu.
Ty breky jsou nad faktem, že dnes se motoristé terorizují Start-Stopem, přesto že jen škodí a ohrožuje bezpečnost vypínáním za jízdy, když se to opomene jako další krok před vyjetím. Patří tam i tlusté sloupky které jen přehazují riziko přehlédnutí na řidiče, nebo legislativa se sedadly i když je autě vše připravené i pro posuvy nebo třetí řadu už proto, že vyrábět vozidlo s jednou variantou přípravy je levnější. Proto jsou i u 5-ti sedadlové verze plasty jako u 8-mi sedadlové, stejně tak kotevní úchyty, nebo zásuvky či osvětlení na stropě.

05.01.2021 | 02:55:20 | Chofeur  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Nechápu ty breky...

1) na kempování se dá velmi dobře použít plechová dodávka větších rozměrů, výběr celkem slušný, viděl jsem mnoho pěkných samovestaveb
2) Váš problém je hlavně v tom, že chcete kupovat dodávku na kempování (viz ta sedadla ap.), ale k tomu to auto není primárně určeno, tedy ani přizpůsobeno, kolik lidí jej bude k takovému účelu používat? Od toho jsou úpravci specialisté.... masově a tedy levně vyráběný vůz nemůže být natolik univerzální...

A pardon, ale nesvézt se , zejména , když pak skuhráte na kde-co, to opravdu hraničí...

05.01.2021 | 10:31:44 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Nechápu ty breky...

Zkuste najít dodávku která má možnost legálně převést 5 osob a zároveň nemá přepážku. Zakladem musí být vždy minibus, nebo vzácná varianta kombi bez přepážky. Pokud by chtěl dodávku na kempování a dopravu 2 lidí, tak je problém minimální. Další problém je, že zrovna tahle kategorie má vzácnou výšku 1,89 m v nových osobních verzích, čili platíte méně na dálnicích třeba v Chorvatsku, nemáte problémy s podzemní garáží a jste na tom lépe s cenou na některých trajektech.
Úpravě dodávek na více sedadel PRO JÍZDU se úpravci spíše vyhýbají, je dostupné jen jedno schválené dvojsedadlo které se dá rozložit do lůžka a zároveň vézt cestující. A to nelze namontovat do kterékoliv dodávky.
S jízdou problém nemám, tlusté sloupky jsou jen konstatování, že i tohle auto je má tlusté. Takže jen to chcípání při rozjezdu a to vyřeší podložení koberce a cvik.
Jediné auto kde mi po krátké projížďce bylo jasné, že pro mě nebude vhodné bylo Subaru s ukvíleným variátorem. Až na neergonomické extrémy jako je Land Rover se lze asi vždy přizpůsobit. Pro mě je klíčové jak jsou dnes vyráběné sedačky v minimální variabilitě. Při tom by stačilo kdyby se alespoň daly dokoupit, byť třeba i za těch 45 tis kolik stojí ty jediné schválené a rovněž nepovedené. Kdybych neměl lukrativní výrobu, tak zrovna ty sedačky jsou díra na trhu, zejména dnes kdy kvůli pandemii hodně lidí přesedlává na nové bydlíky.

05.01.2021 | 23:23:14 | Chofeur  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Nechápu ty breky...

Pořád nechápete, že pro výrobce jste exot....dnes si už skoro nikdo takhle auto nepředělává (a ten minibus dělá třeba Sprinter), jinak to zkrátka řeší originálem (California ap.)
Ev. si lze auto půjčit...

06.01.2021 | 09:47:42 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Nechápu ty breky...

Ten koberec je hlúposť.
To zdochynanie plynu je vlastnosť, treba pridať pri rozbehu viac plynu..
Robí to už pomaly na každom modernom TD s manuálom.

06.01.2021 | 22:54:19 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Nechápu ty breky...

Já na vašem místě bych šel třeba tudy....

https://www.novinky.cz/auto/automoto-testy/clanek/test-volkswagenu-t6-1-s-obytnou-vlozkou-dve-auta-v-jednom-40347125#dop_ab_variant=0&dop_req_id=JZAtsx5LzEF-202101090639&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

09.01.2021 | 07:43:53 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

Pokud chcete mikrobus do 1,9 m výšky, tak je to bohužel jediná možná volba na trhu EU.

Dříve byl na trhu i nissan NV 200, bohužel nyní už jen s el. motorem.
Nebo kdysi pohrdané Subaru Libero co se dnes po 25 letech prodává i dráž než když bylo 10 let staré.
Paradoxy co přináší EU a její zákazy.

14.02.2021 | 04:44:25 | chofeur  | 194.228.20.* Reagovat

Nedostatky

Ohľadom spomínaných nedostatkov sedačiek - pôsobí to tak, akoby si kupoval auto, v ktorom si nikdy predtým nesedel. Nechápem ako si si mohol nevšimnúť niečo, čo ťa bude neskôr takto iritovať.

04.01.2021 | 09:05:06 | Toky  | 88.212.45.* Reagovat

RE: Nedostatky

Mě se nejedná o přední sedačky, ale o druhou řadu.
Tohle je to co chybí na našem trhu a ještě další podmínka je aby se to dalo legálně namontovat:
M1 Tested Double Bed Seat For Vans & Campers

05.01.2021 | 23:38:53 | Chofeur  | 194.228.20.* Reagovat

To máš za to, že sis koupil francouze (převlečenýho za Toyotu). Ale pravdu máš, Loumann v Ústí je lotr - mám osobní zkušenosti. Zažil jsem třikrát osobně, a dost. Také jsem viděl jak jednal tamní šéf s člověkem, který uplatňoval reklamaci. Chtělo se mi zvracet.

03.01.2021 | 19:35:32 |   | 89.102.148.* Reagovat

RE: Stando, nerob zo seba vola.

...
Je to čistokrvny Japonec. :)) =

05.01.2021 | 17:53:40 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Stando, nerob zo seba vola.

Luboši, pokud tvůj příspěvek je pro mne (nejsem Standa), ty ze sebe děláš vola kdykoli něco napíšeš. Zjisti si nejprve fakta, a potom se ztrapňuj. Stejnej pitomec jako ty, je tady ještě Jirka. Pro něj je zase Aygo francouz. Vemte se za ruce a jděte světem. Sem už ale nic nepiš.

09.01.2021 | 09:15:10 |   | 89.102.148.* Reagovat

Toyota Proace Verso alias Peugeot Traveller, alias Citroen Spacetourer, alias Opel Zafira II.

Je zcela jedno jaká je to značka, prostě do žádného auta u nás nejsou, nebo se nesmí legálně namontovat sedačky kupř:
M1 Tested Double Bed Seat For Vans & Campers
Je to zjevné omezování práv a svobod zákazníka, jen z důvodu aby nekupovali univerzální vozidlo a museli jich koupit více. Jenže kde je parkovat!!

05.01.2021 | 23:44:09 | chofeur  | 194.228.20.* Reagovat