Recenze Trabant 601 s
“Levné, spolehlivé a nenáročné auto, nevhodné pro spěchající osoby. ”

Autor recenze: Standa ,
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1987 Typ motoru:0,6 benzín Stav km při koupi:14 000 km Stav km nyní:33 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 0 - 6 l/100 km Vloženo: 31. 10. 2003

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po 4000 km mi daleko od domova (Slovensko) odešlo ložisko v klikové hřídeli. Auto jelo, nepříjemný byl hluk a nízká rychlost (do 70 km/hod.). Oprava nebyla složitá ani drahá.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mě vždy doveze tam kam chci, vejde se do něj velké množství věcí včetně minimálně 2 kol na střechu. Komfort a jízdní vlastnosti odpovídají stáří, kategorii vozu a jeho ceně. Myslím si, že pokud Trabanta udržuje jeho majitel v dobrém technickém stavu, je levným dopravním prostředkem patřící do nejnižší kategorie povinného ručení. Náhradní díly i opravy jsou levné a dostupné.

Dokáže se pohybovat rychlostí až 100 km/hod., optimální rychlost (relativně malá hlučnost a spotřeba) např. na dálnici je 85 km/hod.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Trabant 601

Vložit komentář

pro Lucky

Zase jeden chytrolín, který své doměnky vydává za fakta. Za prvé se podívej na krash-testy trabanta a můžeš je porovnat s jinými malými vozy. Za druhé kdyby ses o tyto věci vážně zajímal a četl statistiky, věděl bys, že v trabantech zemřelo nejmíň lidí, a to v době, kdy byly ještě velmi rozšířené. A jezdily jich mraky! Pokud je mi známo, tak pojízdná rakev byla vždy škodovka. A že smrdí? Ono také záleží na tom, co do nádrže čuňata lejou. Jezdí na petrolej, technický benzín, a dávají tam olej, který není pro dvoutakty, jenom proto, že ho někde seženou zadarmo. Jistě, každý dvoutakt je cítit. Ale promiň, vyšolíchanej žigul, šádovka nebo starý vraky ze západu smrděj kolikrát víc. A když budeš víc číst, zjistíš KUPODIVU, že tarabanty produkují méně emisí, než uvedené vozy. Pouze jsou cítit, ale topinky na přepáleném tuku taky a ještě se žádný kuchař neotrávil...

31.08.2007 | 06:52:56 | Trabanťák Reagovat

Trabant je vážně dobrý auto,než se s ním vybouráte, to máte rovnou rakev a auto v jednom. Je to krám, který neskutečně smrdí a nechápu, jak ještě dnes může v takovém šrotu někdo jezdit!!!
Nechci se nikoho dotknout, ani nikoho urazit, ale takovéto auta bych vůbec nepouštěl na silnici, mají nulovou bezpečnost.

30.08.2007 | 17:22:53 | Lucky Reagovat

Spotřeba

Spotřeba u Trabiho je velmi proměnlivá a asi taky jiná u každého trabanta. Je fakt, že když byl dobrý motor, jezdil jsem za 6, ale taky jsem měl kusy, které jezdily za 8 a víc a nikdy jsem nepřišel na to proč. Stejný řidič, stejné podmínky a spotřeba různá. I u nového motoru, i u starého. Je fakt, že trabi třeba do určitého kopce jel zlehka 100, ale po 2 měsících do stejného kopce a za stejných povětrnostních podmínek už jel jen na plný plyn sotva 90. asi se zakarbonoval výfuk. I to mohlo mít vliv na proměnlivou spotřebu.

30.08.2007 | 14:51:02 | Trabanťák Reagovat

Popravdě

Vážení, já jsem měl Trabanta celkem 22 let! Občas jsem měl i dva najednou. Takže myslím, že mohu posoudit, co je to za auto. Kdo sním nemá praxi, nechť se zdrží komentářů. Neboť nelze posuzovat auto podle toho jak vypadá, nebo voní, stejně jako tak neposuzujeme člověka.
Je to vůz poplatný své době. Byl pro každého, tedy pro pracující lid. Jeho vývoj se prakticky zastavil proto, aby nedocházelo k navyšování jeho ceny a také pro nedostatek materiálu v NDR. Ale nelze říci, ža by byl vyloženě špatný. Sloužil denně, s jednoduchostí motocyklu, majitelé tehdejších škodovek mu v lednových ránech záviděli schopnost nastartovat. Byl tak jednoduchý, že jej zvládl opravit téměř každý zručný člověk. Tehdy to bylo důležité: V servisech panovala neochota, nebyli lidé, nebyl čas, nebyly součástky. kdo si je dokázal sehnat, nebo např. zakoupit v NDR, opravil si sám vše. A že bylo co opravovat. Ano, autíčko bylo jednoduché a sloužilo, ale není pravda, že nevyžadovalo žádnou údržbu, jak se často traduje. Naopak: Netěsnící brzdová prasátka, která odcházela jedno po druhém, ucpaný palivový kohout, netěsný jehlový ventil karburátoru (palivo odkapává pod vůz), rychle rezavějící díly výfuku, zejména ten nejdražší-přední, atd... Před každou dovolenou, nebo před STK to znamenalo (pokud se dělala poctivě) malou generální opravu. Odcházely brzdy, svislé i kulové čepy, občas nějaké to ložisko, kladívka v zapalování (zaplať Pánbů ty časem odstranili). Ale abych jen nehanil: I přes tuto práci s Trabantem jsem s ním sjezdil celou republiku, byl jsem s ním u moře, no 22 let, to člověk zažije leccos. Ale to nejdůležitější: Trabant byl pro mě koníčkem. Věnoval jsem mu volný čas a proto mi nevadilo měnit klikový hřídel, převodovku, nebo prasklou poloosu. Byl to koníček, ale pro toho, kdo chce jezdit a ne pracovat na (a pod) autem, to není. Nemá výdrž, je ze špatných materiálů. Kdo chce vůz spolehlivý, nekupujte si ho. Necháte na něm ruce i všechen volný čas. Jo, a s lácí dílů to není pravda. Laciné jsou staré věci vymontované na vrakovišti. Ale jak dlouho budou spolehlivě sloužit? Nové díly se prodávají draze stejně, jako na jiná auta. Něco jsem se jich nakupoval za západní Marky! S bezpečností to není tak špatné, kolik lidí se v trabantu zabilo? A jezdilo jich tady jen o trochu míň než škodovek. To je ze statistik. Tak trabantům a hlavně trabantistům zdar!

30.08.2007 | 13:43:36 | Standa Reagovat

bezpečnost

Na svojí konstrukci a stáří měl trabi slušné bezpečnostní testy.Sám jsem před 20lety havaroval 2x kotoul přes střechu , zůstali jsme všichni v celku bez modřin a boulí.

27.06.2007 | 13:38:26 | kokeš Reagovat

Eh?

Co tu furt jedete???

Auto je klasika
Hodi se do mesta ptze kdo jezdi ve meste jako prase potreboval by na prdel takze Trabi nikoho nebrzdi
Kdyz se o nej nekdo stara a krasli si ho... trabi dostane jiny vzhled a nadech
Je to recesni auticko ktery se da pouzivat i v dennim zivote
Kdo tomu rozumi dokaze vypary z auta udelat ekologictejsi ne????

15.04.2007 | 21:47:39 | Pako- Reagovat

Mal som trabant asi pred dvoma rokmi ale povedal som si nikdy viac, vsak to zere jak rakovina bezpecnost ziadna a pohodlie no skoda o tom hovorit myslim ze sa to da vyuzit uz len ako exhibicia ale nie pre denne pouzivanie. Bolo mi trapne ked som dal za auto 4000SK a v januari mi prisiel papier aby som zaplatil zakonnu poistku 5000SK. Ale na zaciatok je to dobre naucil som sa jazdit s trabantom a nerobi mi problem sadnut do hocicoho narozdiel od ludi co im dali doma do ruky nove auto a ked mali sadnut do niecoho starsieho tak boli s toho hotovy ked im chybalo servo alebo ABS.

31.03.2007 | 18:48:04 |  Reagovat

hm

nic proti trabantu ale vidět ho z kalama na střěšě tak si na místě lehnu a usmě se k smrti

16.02.2007 | 01:24:26 | frae Reagovat

Lidi kteří jezdí jak hovada na silnici nepatří vůbec. Trabant není vůbec špatný auto. Jen náckové musejí mít taková auta aby byli in, ale v hlavě mají uplně vymetýno

16.01.2007 | 08:29:10 | Bart Reagovat

nejazdim trabantom, ale myslim si ze na cestu nepatria ani sialenci co jazdia v passatoch 170km/h hlavne ked je to inde ako na dialnici

02.03.2006 | 16:11:31 | m Reagovat

Blazne

Jestli s timhle vehiclem jezdis po dalnici tak ti reknu jen jedno nejses nbormalni clovek pojedes po dalnici 85 a zacnes predjizdet avii co pojede 83???mezi timse za tebou utvori znacna kolona a nebo te nekdo naboura mas velkou kliku ze jeste zijes trbant ok i kdyz v nem vypadas jak blazen ael tak mozna do mesta ale i tam tohle vozitko brzdi provoz ja osobne sem jel v trabantu jen jednou a neprislo mi ze stimhlke se da jezdit zkousel sem ho i ridit ale jelikoz sem vetsi postavu nemohl sem zaradit 3 a4 protoze misto rychlosti tam bylo me koleno......silence az te nekdy na dalnici sunda pasat co ji povali 170 tak budes rad jestli to prezijes takovehle silenosti na silnici proste nepatri tecka.

23.02.2006 | 15:18:38 | D3lict Reagovat