Recenze Volkswagen Transporter 2,5 TDI 128kW
“Zklamán kvalitou. OD VW jsem čekal daleko víc. ”

Autor recenze: Duke všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru: Stav km při koupi:1 km Stav km nyní:200 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 8. 11. 2011

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Variabilita
Prostornost
Vzhled

Slabé stránky

Spotřeba oleje
Choulostivý na zacházení
Provrzávání dveří a sedadel
Drahé ND
Koroze zadních dveří

Závady a opravy na autě

- od počátku problémy s přední nápravou, vozidlo táhne k pravé straně, mnohokrát reklamováno, z počátku pokusy o vyřešení, proběhla i výměna řízení a dalších dílů, pak reklamace zamítnuty, 2 znalecké kladné posudky.

- těsně po záruce odešel ovladač DO.

- poměrně velká spotřeba oleje: 0,5l každých 5 tis. km

- v 90 tis. km odešla vodní pumpa, nešla vymontovat standardním způsobem, nakonec z toho byla sedmidenní oprava, kdy musela ven jak převodovka a nakonec i komplet vlastní motor!
Současně s tím výměna spojky klimatizace, spojkového ložiska, výměna kloubů a dalších drobností. Cena opravy skoro 80 tis. Kč, naštěstí se k tomu importér postavil kladně (!) a uznal to jako záruku, platil jsem tak "jen" 26 tisíc.

- zatékání do posuvných dveří

- jednou za čas motor jede "bez turba", nutné vypnout zapalování a znova nastartovat, pak OK. V chybových hlášeních ŘJ o tom ani zmínka

- místy se "poblázní" přístrojovka, taková malá diskotéka, po resetu vše OK.

- koroze zadních dveří, kolem stěračů a pod osvětlením RZ. Řeším s prodejcem reklamaci, první pokusy o nápravu se minuly účinkem, prý mi to importér neuzná. Zřejmě mě čeká soudní cesta.

- nesouměrné sjíždění zadních i předních pneumatik. Geometrii dělám skoro každý rok.

- centrál posuvných dveří často stávkuje, dveře nejdou otevřít i přes opakované pokusy.

- zpětný chod jde řadit velmi ztuha, řešeno v záruce, bez zjevného výsledku.

- posuvné dveře i sedadla často nepříjemně vrzají, řešeno v záruce, opět bez výsledku.

- ve 180 tis. km únik náplně klimatizace, několik marných pokusů o opravu, nakonec výměna části klimatizačního potrubí k druhému výměníku topení - 20 tis. Kč. Potom už OK.




Hodnocení a zkušenosti s autem

Když auto jede a nemá zrovna nějakou závadu, pak asi nemá konkurenci. Pěkné, reprezentativní, rychlé a pohodlné, perfektní variabilita a prostornost.
Bohužel se spolehlivostí je na štíru. Závad je velká spousta, což zmíněné klady velmi degraduje. Drahé díly a servis, každá návštěva autorizovaného servisu, to jsou zpravidla desetitisíce. Některé závady už ani neřeším, jen ty zásadní.
A to s autem zacházím velmi opatrně, aby mi vydrželo. Motor nevytáčím, nepřetěžuji. V zimě poctivě předehřívám nezávislým teplovodním topením. Jezdím zpravidla do 2600 ot. Spotřeba takovým stylem jízdy se pohybuje na rozumných 8-9 litrech/100km.
Doporučuji přečíst recenzi Světa motorů, č.34 z roku 2010 s názvem "Věci se mění", v narážce na propad kvality T5, v porovnání s nezničitelným T4.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Transporter

Vložit komentář

VW T5

Zdravím! Moc ste ma tu nepotešili.Pred rokom som kúpil T5 12/2009, 128kW, 4 motion, dlhý,nízky L2H1, 275.000km...Trochu som doň investoval, bola hrdzavá strecha (tmelenie strechy) aj lemy okolo dverí, začala korozia pod gumenou podlahou.Všetko som spravil a riadne vystriekal voskom z vnútra vrátane strešných dutín a stlpikov. Zo spodu bolo auto inak ako nové. Ešte bolo nutné vymeniť R axiálne ložisko pod pružinou predného kolesa - vrchné uloženie. Od vtedy som najazdil cca. 30.000 km a nemal som najmenšiu závadu a to dostalo niekedy riadne zabrať v terene. Vravia že tieto motory dosť odchádzajú ale čo presne?Ja sem tam zošliapnem až na podlahu a idem mierne aj cez 3.000ot nech cítim ťah a počujem vtedy akurád zahvízdať turbo ale to je asi normálne? Zvyknem ťahať aj dosť velký a naložený príves a auto stále nepozná prekážku. Nedávno som menil 3 prevodové oleje a haldex s filtrom a tiež som tam nenašiel problém aj keď si myslím že od novoty to ešte robené nebolo. Ale motor si asi teda preventívne zoženiem kým sú zánovné...V súčasnosti nieje problém kúpiť za lacný peniaz čokolvek z vrakov a človek tým fakt ušetrí, samozrejme niektoré veci jednoznačne nové...
dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=153170
www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=58&t=315545&p=3159364#p3159364

07.03.2016 | 14:35:41 | Eridany  | 90.64.58.* Reagovat

Ano realita

Dobrý den,mám zkušenosti s vw transportér asi 20let a tím, čím se tyto auta vyznačovaly,což je spolehlivos,nenáročnost a v podstatě nerozbitnost za každého počasí a i v náročném terénu, je u současných modelů s označeném T5 nenávratně pryč. Ještě verze T5 2.5 96kW, ujde,ale počítejte s většími náklady a nespolehlivostí. U verze 128kW je to katastrofa a na těch autech se pokazilo snad všechno co šlo a náklady astronomické!! Sami technici si nevěděli rady a jen se měnilo a měnilo....Co se týká nejnovější verze s motorem 2,0 BiTDI 132kW,což je vrcholná verze s pohonem všech kol. Auto je i přes velký točivý moment takové tupé,je to přeci jen obsah 2.0,což je na tak velké auto málo a ani turba to nezachrání. Při koupi jsme si říkali, jak dlouho asi takový motor vydrží a věřte, že to nebylo dlouho. Z cca 30 aut je již dnes na více než třetině vyměněn motor a pozor, uznáno na záruku!!!! Zajimavé je, že i pokud byste jeli vyměnit motor v tom posledním autě, budou vám tvrdit, že je to jen ojedinělý případ a vše je v pořádku. Běžný zákazník se tyto informace o až zarážející nekvalitě současných aut vw transportér nemá šanci dozvědět. Hezký den

20.01.2014 | 10:30:14 | Jirka  | 193.86.145.* Reagovat

No potěš!

Zdravím. Nedávno jsem vložil recenzi na mazdu 626, r.v. 99, kde jsem si stěžoval na poruchovost a časté opravy. Sklidil jsem za to v komentářích poměrně dost kritiky. Po přečtení Vaší recenze se tomu vůbec nedivím. Oproti Vašim problémům s VW jsou moje problémy s mazdou fakt prkotiny! Teda kromě jediné věci, a to je silná koroze karoserie. Takže přeju pevné nervy a ať Vám to auto i přes veškeré problémy ještě dlouho slouží!

17.11.2011 | 08:29:28 | Rony  | 77.48.160.* Reagovat

RE: No potěš!

Vlastním T4 1,9D 1995, najeto přes 500 000 Km. Mám ho cca 3 roky. Najel jsem cca 90 000 Km. Za servis jsem dal cca 20 Tis. Rozvody, čepy, lanovody a tak.. Spotřební materiál. Tak až na kapající olej z převodovky, ne úplně dobré to jde. Mám ho od známého, ten si koupil zánovní T5. Je také zklamán, za jeden rok servis cca 50 000 Kč. Poloosy, klima, ložiska kol a tak. Vzpomíná na T4...
Pavel

29.10.2013 | 19:44:45 | T4  | 94.143.232.* Reagovat

To není zrovna moc dobrá věc ,že po 7 letech se projevuje koroze ,a vrzají sedadla.Ta spotřeba oleje je dost ,ale u VW je větší spotřeba oleje normální věcí.Díly jsou opravdu ,drahé od kamoša otec má Transportera 2.4TDI myslím rok 2000 a co jsem slyšel je to náročnější auto co se týká ekonomické stránky.Jinak má ho zhruba 5 let ,každodenní ježdění každý rok Italie Řeko a vždy dojel ,a zřejmě s ním nemá nijak zvláštní potíže.:)

09.11.2011 | 15:04:01 | luke20  | 78.45.38.* Reagovat