autor:
Pavel
8 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
7,8
autor:
IV
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
8,4
autor:
Janicek
1 komentář
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
7,0
autor:
M150
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
5,4
autor:
Peter
1 komentář
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
4,6
autor:
Edi
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
6,4
Nejnovější komentáře v diskuzích
RE: Citace
Inteligence je de facto intenzita vědomí.
12.04.2025 | 17:46:39 | Mulit | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
RE: Citace
S inteligencí vs. různými schopnostmi to nebude tak jednoduché. Existují nadání pro různé činnosti, které s inteligencí nemají mnoho společného. Alespoň ne s tou inteligencí, jak je měřena v nějakých testech. Neznám jich moc, ale nějakými jsem prošel. Např. známý druhoválečný stihač Pokryškin skutečně vymyslel nové metody a prvky bojových letů s ohledem na efektivnost boje a bezpečnost svojí i spolubojovníků. Na to přišel vlastní hlavou, zde můžeme mluvit o využití inteligence a je v tom i kus nadání. Své moderní názory se snažil i prosadit proti zastaralým oficiálním pokynům, však ho za to nadřízení trestali a suspendovali. Až pak ještě výše postaveným gumám došlo, že důležité jsou výsledky a ty on má. Měl nejvyšší počet sestřelů a sám byl stále naživu. Také prosazoval tzv. energickou pilotáž. To už není o měřitelné inteligenci, zkrátka ho to bavilo a měl pro to nadání.
10.04.2025 | 09:53:45 | Ital | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
RE: Citace
Ale ty taky nejsi asi průměrný řidič. Spíše si dáváš záležet. No a teď si vem, že podle Gaussovy křivky rozdělení IQ v populaci má 50% lidí IQ 99 a méně. Polovina lidí, co vidíš na cestách, má IQ 60 - 90. Když vezmeš lidi s IQ pod 110, tak už je to 75% populace. A tak dál. Kdo má IQ 130, tak 98% lidí má nižší IQ než on, tudíž bude statisticky pravděpodobně ojeté auto kupovat od člověka s IQ podstatně nižším. A čím nižší IQ, tím nižší schopnosti obecně. I ty řidičské. Však testy IQ vymysleli kvůli selekci pilotů za 1. světové války. Letadla byla drahá a bylo krajně neekonomické posílat do vzduchu každého idiota. Byl záhy sestřelen. Vysoké náklady, neefektivita. Proto vymysleli testy IQ, aby posílali do vzduchu na drahé stroje spíše ty, co mají vyšší IQ, tím pádem i vyšší pozornost, menší chybovost, déle se udrží ve vzduchu a sestřelí více nepřátelských letadel a dalších cílů.
05.04.2025 | 19:36:16 | Mulit | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
RE: Citace
Poslední auto jsem prodal se 179000 km, samozřejmě jsem neručil za nic, ale také jsem si nemyslel, že se něco brzy rozsype. A také ne, po roce u dalšího majitele v pohodě a motor věřím, že vydrží dalších 100000 km.
04.04.2025 | 20:23:36 | Ital | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
RE: Citace
Technická magorita:
1. Flegmatismus. Zanedbávání péče, opožděná nebo žádná výměna oleje, filtru.
2. Cholerismus. Dupání na plyn, dupání na brzdu, prudké změny volantem.
3. Idiotismus. Podřazování, dušení motoru, odírání karoserie při parkování, jízda z částečně zapnutou ruční brzdou apod.
A to všechno v souhrnu způsobí, že některé auto je už 70 tis km na odpis. I když by nemuselo... A není pravda, že se všecko odhalí na prohlídce, nebo že to pozná kamarád technik, kterého si pozveš na zkušební jízdu. Ani ten to nepozná. Spíše než na auto dívej na ty lidi. Spíše než technika bych si poprosil dosavadního majitele = prodávajícího, aby mi předvedl, jak s tím jezdil. Možná by to bylo pro něj ponižující, že ho chci sledovat, co s tím autem dělá, ale já bych na tom trval.
04.04.2025 | 11:17:47 | Mulit | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
RE: Citace
A abych to upřesnil, není to kvůli tomu, že by benzínové auto nevydrželo jezdit 170 tis km. Vydrží klidně i 200 tis km nebo více. Jde spíše o to, že tak polovina řidičů nemá cit, technický cit a auto za tu dobu stačili odrovnat. Proto jsem si vyhodnotil kupovat auto s čím jak nejmenším nájezdem km, protože takové auto ještě sebevětší magor nestačí úplně odrovnat. A toto je moje životní zkušenost. Když mi bylo 20 nebo 30 let, tyto zkušenosti a skepsi jsem ještě neměl. Dneska vím, že nejméně polovina řidičů jsou techničtí magoři.
04.04.2025 | 11:10:06 | Mulit | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
Citace
//Stav km při koupi:176 000 km//
Auta s nájezdem nad 170 tis km. by měla být v rubrice Daruji.
04.04.2025 | 10:56:55 | Mulit | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
Jednou jsem jel se skoro novou předváděčkou Fiat (diesel) a ječelo ložisko v převodovce. Bylo na výměnu. Jak to můžou pustit z fabriky...? Pouze olej Selenia proč? Co je tak speciálního na oleji Selenia, že Fiat nemůže jezdit s jiným olejem než Selenia? Fiat jezdí jedině na olej Selenia, Peugeot jezdí jedině na olej Total a Škoda jezdí jedině na olej Škoda. Pak doporučuji zkusit auto japonské značky (mám osobní zkušenost třeba se Suzuki nebo Nissan, i když Nissan dnes už prakticky zanikl). A takové auto, světe div se, funguje s jakýmkoliv olejem příslušné specifikace. Představte si, že ti Japonci to dokáží. Jak to asi dělají a je to vůbec možné? Jen jestli nekecají, tohle přece nejde...Tak jsem to, jako takovou laboratorní práci, vyzkoušel. Dával jsem a dávám jakýkoliv olej povolené specifikace (která je navíc velmi jednoduchá). Zatím jsem takto na dvou benzinových autech japonských značek najel cca 300000 km. Není to kdovíjak moc, ale jedno z těch aut najelo nejvíce km ze všech aut, která doma kdy byla a všechna byla nová, takže jakési srovnání je. Zatímco s předchozími auty se časem vždy něco řešilo, třeba i na motorech, na Japoncích se, co se týká hnacího řetězce, neřešilo nikdy nic. A to jsem používal oleje v podstatě co nejlevnější a dokonce jsem je i míchal...Jedině Selenia...Srandovní, co si někdo nechá nakukat...
04.04.2025 | 10:37:26 | Ital | Recenze: Fiat Grande Punto (2009)
RE:
Parkovat obráceně nemá smysl, protože u takto krátkého vozu je sedadlo řidiče uprostřed karoserie, takže z obou stran je stejná vzdálenost, o kterou se musí řidič posunout, aby viděl za dodávku nebo SUV s tmavými skly. Parkovat obráceně by pomohlo leda řidiči kombíka, který má dlouhou záď a vycouvání komplikovanější. Ten by to měl předkem kratší. U krátkého hatchbacku rozdíl není.
27.12.2024 | 13:24:25 | Mulit | Recenze: Fiat Seicento 182A1000 (2005)
RE:
Ty seš taky fyzikálně nemožnej :-)), zajdi si do toho slonu pitomče, neznáš nic a ještě se tím chlubíš - neskutečné..., jo a když už jsme u toho, když neumíš vycouvat, parkuj obráceně - ale to je na tvé IQ moc složité viď?
27.12.2024 | 10:06:05 | Vašek | Recenze: Fiat Seicento 182A1000 (2005)